Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    noa is ons eerste kindje. en de naam waren we eigenlijk ook snel uit na een aantal keer een andere naam bedacht te hebben die het net niet waren.
    en wat helemaal grappig is, mijn schoonzusje en broer hebben 3 weken later een zoon gekregen, die zou als het een meisje was ook noa geheten hebben.

ons noa heeft haar duim ook gevonden, al vanaf dat ze een week of vijf was. met 3 en een halve week met de fopspeen begonnen omdat we haar heel moeilijk stil kregen maar toen ze eenmaal haar duim gevonden had.
    ja toen wilde ze de speen niet meer maar nu is ze zoals je zegt snel stil. als ze niet in slaap kan komen pakt ze haar duim en is ze snel vertrokken naar dromenland.

het enige wat ik soms wel jammer vind is dat ze snel wakker wordt overdag. toen ze een maand oud was of zo dan namen we haar mee, ging ze slapen en als we naar huis gingen sliep ze verder tijdens dat we haar in de maxicosi en daarna naar bedje brachten.
    nu is ze vaak meteen wakker.
    maar een voordeel s nachts slaapt ze hele nachten door vaak 10 uur op een nacht achter elkaar.

nou tot een volgend buurten
    doei

2. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    hoe oud zijn jullie jongste kinderen?
    en hebben jullie meerdere kinderen of is het de eerste, jongen of meisje?

ja nu weet ik even geen vragen meer.

en ik geef nog borstvoeding op aanvraag. vaak is dit rond de 6 keer op een dag, soms wat minder als ze veel blijft slapen en soms meer wanneer het druk is geweest, dan is ze vaak die dag meer wakker en heeft ze meer indrukken op gedaan.

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt begint nu met haar knuisjes in haar mond. Ze heeft ook een speen maar die wil ze steeds minder. Ze vind nu ook haar troost in haar knuisjes, die duim komt vanzelf wel denk ik.
    Slapen doet ze ook geweldig nu. Eerst was ze eignelijk heel de dag bij mij omdat ze niet in dr bedje wil, maar sinds een week of 2 leg ik haar gewoon in bed, ga om de 5 min kijken als ze huilt en meestal slaapt ze binnen een kwartier. Ze huilt wel altijd even als ze gaat slapen. Maar eer je daar achter ben. Meestal word ze een uur voor dr voeding wakker en dan gaan we saampies ff lekker spelen ... dan heeft ze het echt naar dr zin .. lachen en kraaien

Britt is ons eerste kindje .. we genieten echt volop van haar.

Ze krijgt flesvoedind, bv was niet zon succes.
    En savonds krijgt ze haar laatste fles rond 22u en dan slaapt ze tot 8 uur smorgens. Echt heerlijk.

Nou je ben op de hoogte Femke ...hihi

Nou, Britt ligt in bed..ik ga ook.
    Truste meiden

4. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @ silvie dank je wel voor je reactie,
    ik dacht zal toch maar even alle reacties vanaf het begin lezen maar ben er wel een uur mee bezig geweest.
    ja het vooroordeel wordt weer waar, vrouwen kletsen wat af haha

tot buurts

5. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Femke: Ik heb een zoon van 5 jaar uit mijn vorige relatie, deze is gestrand en hebben geen contact meer met Mike zijn biologische vader (wilde hij zelf niet!!!) Sinds 3 jaar ben ik bij mijn huidige vriend en samen hebben we nog een dochter gekregen, maar voor Mike is hij ook gewoon papa, want een andere papa heeft hij niet!! En ook voor mijn vriend geld dit zo, Mike is gewoon qua gevoel zijn zoon!!
    Ik heb zelf PCO-syndroom waardoor ik zwanger ben geworden via hormonen en ik beide gevallen van zwangerschap ging dit niet vanzelfsprekend, dus ik zeg altijd: Mijn kinderen zijn mijn wondertjes!!!
    Lynn is tevens onze laatste, wij willen geen kinderen meer nu zoals het er nu uit ziet! Dus alles wat ik nu mee maak met haar nog denk ik telkens: Oooh wat gaat dit snel, ik zal dit Nooit weer mee maken :cry:
    Gr Carry

6. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    femke: welkom, leuk dat je ook komt kletsen, iris is ook onze eerste... en we genieten elke dag van haar!!!

ik heb een foto van iris en haar nieuwe speen in mijn album staan! hahhahaha

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Welkom erbij Femke!

Serjenka is ons eerste wondertje, waar we elke dag met volle teugen van genieten.

Serjenka zit nu ongeveer nog op 4 voedingen per dag, doordat ze 's morgens wat langer doorslaapt. Ondanks het feit dat er aangeraden wordt om met fruit- en groentenpapjes pas te beginnen vanaf 4 maanden geven wij dat nu toch al aan onze meid. Ze is gewoon zo hongerig dat ze meestal niet tevreden is met een fles van 210cc+7schepjes. Zoals deze avond heeft onze meid nog 325cc binnen.
    Ze is gek op fruitpapjes, de groentenpapjes gaan iets minder goed binnen. Ik forceer haar helemaal niet, gewoon omdat ze het eigenlijk ook nog niet binnen moet hebben hé.

Wij zien haar ook elke dag meer en meer veranderen. Ze is ook gek op haar vuistjes en ik denk niet dat het nog lang zal duren voor ze haar duimpje leert kennen. Haar fopspeen moet ze niet veel van weten, ze zou ze een keer op een weg inhouden, maar meestal niet.

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Zo, ik heb al een dagtaak achter de rug end oe dus ook niet veel meer.
    Heb de afwas al gedaan, stof gezogen, gedweild, ramen gelapt, gedouched en natuurlijk Britt flesje gegeven en die ligt nu lekker weer in bed.

Ben er nu al moe van .. dag moet nog beginnen .. haha

9. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    jeetje, wat ben je actief geweest, en nu maar de rest van de dag helemaal niets doen zeker?

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat heb jij heel geod gezien.
    Britt ligt nog steeds lekker te slapen dus heb ff lekker voor mezelf

11. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    geniet ervan...hoe is het weer nu in denemarken? is het daar ook nog steeds zo warm? hier nu wel weer!

ben net met iris bij de dokter geweest, ze heeft weer last van haar oortjes, dus moeten we weer gaan sprayen.....

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Haha ..wilde net zeggen. 1x is wel genoeg.

HEt weer is hier bleeh. Bewolkt, winderig maar wel 22 graden
    Balen zeg van Iris haar oortjes ...

Britt drinkt trouwens haar 180 cc flesjes helemaal leeg en het lijkt wel of ze dan nog meer lust. Ze komt wel om de 4 uur. Wat zal ik doen, meer geven of ff zo laten?

13. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik zou naar haar kijken, misschien kun je tussendoor water geven?

14. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja heb ik ook al over na zitten denken.
    Mss ga ik dat maar doen .
    Als ik haar meer ga geven per dag krijgt ze wel heel veel denk ik

15. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Agnes: heb je teveel geplaatste berichtjes verwijderd hoor ;)

@Silvie: ik herken het wel, Serjenka vroeg ook steeds meer dan die 180cc. Bij haar lukte het wel niet om het zo te laten, want ze bleef huilen tot ze genoeg kreeg. Nu zit ze op flesjes van 210+7schepjes of 240+8schepjes. Blijkbaar heb ik een hongerige meid.

16. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Die meiden schelen wel een maand.
    Hoeveel flessenkrijgt Serjenka per dag?
    Britt krijgt er 5 van 180 cc .

Ik heb gister de laatste fles maar 210 van gemaakt en die was ook op

17. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Zo lekker Silvie je hebt al aardig wat achter de rug vanmorgen! Waarom sta je eigenlijk zo vroeg op? Ewout komt om een uur of 6 voor zijn eerste voeding en leg hem dan terug op bed, en dan slaapt hij weer door tussen 9 a 10 uur, tot die tijd lig ik ook nog heerlijk te pitten hahahaha :)
    Het is zo raar, voor de bevalling en zo had ik best veel energie (ja de laatste maanden ook niet hoor), en nu ik heb echt nergens geen zin meer in (qua huishouden). Ik vind het veel leuker om met Ewout te spelen en zo. Ik doe het wel natuurlijk maar het huishouden is echt met stip gedaalt tot het diepste punt hahaha. Moet hooooooooognodig strijken bv... :x

Waardeloos het weer afgelopen weekeind helaas. Niet echt lekker winderig en helemaal niet warm... We hebben niet zo veel byzonders gedaan. We zijn elk weekeind bezig met de tuin die we helemaal kind proof aan het maken zijn. Er komt gras in en zo. Veel beter. Maar goed dat moet nog komen we zijn nu alles er aan het uit halen.

Hoop dat het snel beter gaat met Iris!

groetjes.

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mn hubbie ging de deur uit om 0630 uur en werd toen wakker. En was ook klaarwakker ..dus ben er maar uitgegaan. En gelijk de boel maar ff gedaan.

Het huishouden is ook mijn hobby niet, maar ja ..

19. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hier gaat de wekker ook af om 6.15uur van mijn man. Maar dan draai ik me nog heerlijk om als Ewout niet al wakker is ;)

20. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    ja ik normaal ook ..

Moet zeggen dat ik nu wel iets me begin te worden hoor .. haha

Deel Deze Pagina