kathy: dank je, het was niet mijn bedoeling! hahaha, ik ben sochtends om half 8 in de weer, dan wordt iris wakker en dan ga ik er ook gelijk uit, en blijf ik er uit..... sochtends wat in huis doen om daarna lekker andere dingen te doen,
@Silvie: Serjenka kreeg met 2 maand en half al regelmatig eens een fles van 210cc+7schepjes hoor, dan was ze al vaak niet blij meer met haar 180+6schepjes. Toen heeft ze nog eventjes op 6 flesjes per dag, maar dan is er uiteindelijk nog eentje afgevallen en zat ze nog op 5 flesjes. Doordat ze nu goed doorslaapt, zit ze soms nog maar op 4 flesjes meer.
Ja ik denk dt ik dat ook maar ga doen. De 2e en 4e voeding 210 cc geven. Misschien is ze dat iets meer tevree met haar voeding.
Ik heb haar dus net een 210 fles gegeven en die is dus gewoon op. Volgens mij heeft ze het nodig. Oja, ik leg haar net in dr bedje en ze draait zich zo op dr zij. Dat was de eerste keer .. tis maar een klein iets maar ik werd er helemaal emo van ..hihi .. Truste meiden
Blijkbaar had je meid dus meer nodig, hé. Ik stond er de eerste keer ook versteld van hoor als Serjenka haar 'grote' fles volledig op had. Ik heb dat ook dat ik altijd emo wordt als ze weeral eens iets nieuws kan of doet.
@Kathy: hoe doe je dat met die 4 voedingen : ? laat je er langer tussen zitten of slaapt ze 's nachts gewoon heel lang waardoor je maar aan 4 overdag toe komt? mijn zoon drinkt nu 5 keer 200 cc. 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 22.30 uur. we willen graag die late eraf halen (of naar voren halen) maar weten niet goed waar we die voeding dan laten. mijn zoon wil na ongeveer 4/4,5 uur wel weer een voeding. dus meer tijd ertussen laten is geen optie. groet! Lijn
Echt super is dat!!! snelle meid! Even een vraagje aan de mama's van wat oudere baby's; is het normaal dat ze rond 10 weken een paar dagen achter elkaar heeeeeeeeeeeel veel poepluiers hebben? bij elke verschoning heeft Ewout wel een vieze poep broek... Hij is wel vrolijk en zo dus daar ligt het niet aan. Ik geef hem voor de zekerheid wel wat extra vocht. groetjes.
@Lijn: Serjenka slaapt 's nacht gewoon lang door. Zal eventjes haar schema'tje plaatsen, het kan wel wat variëren hoor de tijden: 8u30 à 9u00: flesje 235cc 13u00: flesje 235cc (of soms eens een fruithapje/groentenhapje + flesje) 17u00 à 17u30: flesje 235cc 21u00 gaat ze in badje, daarna nog eens een flesje van 235cc en dan in bed. Dan slaapt ze gewoon door tot de volgende ochtend. Ik zet nu flesjes van 235cc, maar het gebeurd wel vaker dat ze meer wil dan die 235cc, dan geef ik ook nog wat extra. @Mouschy: bij Serjenka heb ik al geruime tijd 1 poepluier per dag, hoogstens 2. Ik heb geen verandering gemerkt rond de 10 weken.
@ lijn misschien dat je je kindje s avonds wat sneller moe kan maken, zodat ie eerder aan de nacht begint. ons noa die krijgt borstvoeding op vraag. ze slaapt hele nachten door en de laatste weken is haar laatste voeding rond half negen, vervolgens slaapt ze de nacht door en na een uur of tien maak ik haar een keer wakker voor eten. daarna leg ik haar weer in bed en slaapt ze weer een uur of 3 tot 5. heb dus verder niet echt een schema maar vaak 5 tot 6 keer voeding per dag. @ mouschy hoi mouschy ons noa heeft vanaf een week of vier maar vaak 2 poepluiers per week. ik zag geen verandering rond die weken die jij aangeeft maar misschien heeft het te maken met de groeispurt die rond die weken begint? succes
Britt heeft ook steeds een poepluier. Eerst was het om de dag en nu bijna iedere luier. En stinken .. haha ..Ze is alleen een week verder dan Ewout.
Je zou kunnen proberen die laatste fles er gewoon af te halen. Wij hebben dit 2 weken geleden ook geprobeert en dit is in 1x goed gegaan. Op het cb zeiden ze ook dat dit 9 van de 10 ook gewoon in 1x lukt. Is je zoon om 22.30 makkelijk wakker te krijgen? Wij waren op het laatst namelijk ruim een kwartier bezig om hem wakker te krijgen voor die laatste fles. Milan krijgt nu de laatste fles om 19.15 en meldt zich vervolgens weer om 7.15. En mocht je zoon toch komen 's nachts dan weet je dat je moet gaan afbouwen. Je kunt dan bijvoorbeeld om 19.00 minder geven en de fles van 22.30 steeds vroeger, totdat je ze hebt samengevoegd. Milan kreeg overigens ook 5x 200 cc, maar nu we dus op 4 flessen zijn overgestapt krijgt hij wel iets meer, 220 cc per keer.
misschien kan ik raad en of advies hebben van jullie, wat vinden jullie van dit schema.... (1 schepje gaat op 60 ml) 8.00 flesje 210 ml met 3,5 schep 10.00 fruithapje 12.00 flesje 210 ml met 3,5 schep 15.30 flesje diksap. (verschilt per keer hoeveel ml) 17,30 groentehap 20.00 flesje 210 ml met 3,5 schep... krijgt ze nu wel genoeg binnen? of moet ik haar meer per flesje gaan aanbieden? ps: heel af en toe wil ze om 16,00 nog een flesje voeding, maar vaker niet dan wel..... doe ik het nu wel goed?? Iris is verder heel vrolijk en levendig en heeft altijd wel natte luiers, ze poept de laatste dagen wel minder.... graag jullie mening....
@ djara: ik heb even in mijn 'naslagwerk' gekeken : vanaf 5 maanden (5900 - 8000 gram) 4-5 x 200 ml volledige zuigelingenvoeding (dus tussen de 800 en 1000 ml flesvoeding per 24 uur). daarnaast dus bijvoeding wat jij ook al doet. bijvoeding mag nu wel maar is niet nodig (is pas met een half jaar echt noodzakelijk) en die bijvoeding kan fruit en/of groente zijn. jij geeft ook nog diksap. je zou deze kunnen vervangen door 1 flesje van 210 ml. vindt ze diksap heeeeel erg lekker? dan zou ik het zo laten. want ze doet het verder prima. het lijkt mij een prima schema voor Iris! en dat poepen... Jonathan poept de ene dag niet en de andere dag wel 2-3 keer dus geen pijl op te trekken. @ maryloes: bedankt voor je tip. Jonathan slaapt echter niet tussen ongeveer 17.00 en 21.30 uur. vlak voor de laatste voeding gaat hij dan snel slapen . daarom dacht ik die laatste voeding eerder te gaan geven. ik kan inderdaad rond 19.00 uur minder voeding geven en dan de laatste naar voren halen totdat ze samen 1 voeding worden. ik ga het vandaag maar es proberen. @ Kathy: bedankt voor je schema. 8.30-9.00 uur is voor mij te laat als ik strax weer ga werken. dan zal meneer toch om 7.00 uur uit zijn bedje moeten groet, Lijn
@agnes: hoe komt het dat er bij jou maar 1 schepje op 60ml gaat? Ik dacht dat het toch altijd 1schepje op 30ml was.
@Agnes: Als Iris hier het goed op doet zal ik het niet veranderen!!! Wil toch prima zo!!! @Mouchy: Bij Lynn varieert het aantal poepluiers ook sterk, Lynn had rond die periode van 10 week wat jij nu beschrijft opeens dat ze nog maar 1 poepluier op een dag had, daar voor had zij juist elke luier een poepbroek. Dus bij haar is het net omgekeerd, maar weet wel dat bij haar opeens het ook veranderde, nu slaat ze soms een dag over, maar als dat eens het geval is dan wordt de schade de dag er na dubbel en dwars ingehaald Dus voor ons even minder dan!! Groetjes Carry
kathy: similac heeft grotere schepjes, dus daar is 1 schepje op 60 ml water... diksap vindt ze idd errug lekker, dus ik denk dat ik het schema eerst maar zo laat, ze doet het er prima op, vandaag heeft ze bruine bonen gehad, dus laat de poepluiers maar komen...hahahah
Britt zit geloof ik in het +/-12 weken sprongetje. Alleen mama is leuk .. bedje niet, papa niet, box niet .. alleen maar bij mama zitten. En zodra ik haar neerleg gaat ze me toch tekeer. Ik heb nu een poging gedaan om haar in bed te leggen, maar of het lukt?? Ze lsaapt slecht, drinkt slecht. Heeft wel lekkere natte luiers en geen koorts .. dus ik denk dat we weer een paar drukke dagen tegemoed gaan
Oh hahaha ja nou ben benieuwd. Gisteren heeft hij maar 1 luier zonder poep gehad Maar goed ik lees hier dat het dus vrij normaal is. Hij heeft gelukkig geen last van luieruitslag of rode billen of zo. Ik verschoon hem ook meteen als ik het hoor hahaha Ik heb gisteren zo gelachen met hem. Ik had gisteren de een na laatste les van zwangerschaps gym. En mijn man moest onverwacht overweken. Dus hij was niet thuis, en ik heb Ewout maar meegenomen naar de gym. En hij had me een sjans van de dames daar De hele tijd lachen en heel erg luid, zo heb ik hem nog nooit gezien, de hele les door! Een kwartier voor het einde van de les werd het stil en ik kijken en was hij in slaap gevallen!