Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hallo allemaal,

Lynn was na haar prik verder de hele dag heel goed!! Ze had alleen voor dat ze naar bed ging 38 graden koorts, maar verder ook niet, ze voelde zich verder niet slecht en was zelfs lekker actief!
    Om een uur of 22uur werd ze zelf wakker voor een voeding en daarna heeft ze door geslapen tot kwart voor 7!!!
    De eerste keer dat ze door sliep!! Maar ga er nog vanuit dat het van de prik kwam! Maar stiekem hoop ik.... Ach ja we zullen zien!
    Ik was zelf vanmorgen een beetje van slag erdoor :) Ik had ook geen tijd erbij in gerekend dat ik dan pas zou voeden, want standaard meld ze zich altijd wel. Maar om 6.40uur ging de wekker en dacht ik van: Heeee Lynn is niet wakker geweest vannacht!! Maar tijd om te voeden had ik ook niet echt, want om 7uur moet ik de deur uit naar mijn werk! Dus mijn vriend een fles bv laten ontdooien en dan kon hij haar de fles geven!!
    Raar idee was dat de deur uit zonder ik Lynn had gevoed :(
    Om half 11 al weer vrij, want ik werk vanaf deze week op therapeutische basis, dus mijn weekend is al weer in gegaan!

@Mouchy: Wat een heerlijk kleed lijkt mij dat!! Hij ziet er wel heel erg lief uit! En wat een zaligheid om lekker met zijn 3tjes in bad te kunnen, zo blijft het bad toch functioneel!!
    Wij hebben helaas ook nog geen bad, we krijgen er wel weer 1 maar dat zal nog wel een tijdje duren eer dat we met de badkamer beginnen te verbouwen!

@Silvie: Misschien niet de bedoeling om op de bank in slaap te vallen, maar wel lekker even hoor!! Een paar week terug had mijn vriend Lynn bij zich op de bank liggen, en ondertussen sukkelde hij in slaap, en die kleine boef die was klaar wakker :) heb het stiekem even op film gezet, want was wel een grappig gezicht!!

@Veronique: Gezellig hoor dat je mee komt kletsen, valt altijd genoeg te lezen en te kletsen hier!!!

@Maryloes: Veel plezier in Zandvoort, geniet ervan!!!

Groetjes Carry

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    @Carry .. super zeg dat ze lekker een nachtje heeft doorgeslapen. Al was je er niet op voorbereid. Haha .. Ik help je hopen dat het iedere nacht zo gaat.

Britt ligt nu toch weer lekker in dr bedje. Waar badderen wel niet goed voor is .. haha ..
    Ze gaat het met haar voedingen trouwens steeds leuker doen. Ze krijgt nu savonds de laatste fles rond 9 uur half 10 en normaal slaapt ze dan tot half 8 smorgens .. op vanmorgen na dan.

Is het bij jullie zo warm?
    Hier is het wel warm, maar bewolkt .. zo jammer .. volgens mij gaat het nog regen ook zo.

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik zit al heerlijk de hele middag in de tuin, echt super, Ewout op zijn nieuwe speelkleed in de schaduw. Helemaal top dus! 8)
    Ik heb zo'n strand tentje (een half koepeltje) staan en dat is echt lekker.

We hebben een nieuwe pc gekocht!!! :D ben zo blij, deze is zooooooo traag echt niet leuk meer. Dit weekeind gaan we m instaleren dus dan ben ik even offline!

groetjes.

4. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @ veronique, hoi veronique welkom erbij. gezellig dat je mee komt buurten

@mouschy dat is wel gaaf zeg zo n bevallingsbad. was het ook fijn om daar in te bevallen en vond de verloskundige dit ook prettig? en niet te vergeten, hoe vond je kind het?

sorry hoor dat ik de namen er niet bij zet verder maar ben zo n zeef af en toe dat ik al steeds moet terugkijken hoe iemand heette waar ik op wil reageren dat ik het al helemaal niet meer weet of je een dochter of zoon hebt en hoe die heet.
    hoop dat dat wel beter gaat worden maar ja zwanger zijn en bevallen komt net als ouderdom met gebreken haha.

groetjes

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    @ Veronique welkom en veel plezier hier, wanneer is je kindje geboren?

@ Femke, helaas ben ik niet bevallen in het bad, ik had het heel graag wel gedaan, maar ik had gebroken vliezen en geen weeen, en niet te vergeten Ewout was niet goed ingedaald. Dus ik moest naar het ziekenhuis waar ik ben bevallen... Dus ik hoop als ik op nieuw zwanger ben dat ik er dan wel ik kan bevallen ;)

@ Silvie lekker hoor dat ze zo lang slaapt! en ook gewoon dat ze niet meer komt snachts, dan slaap je zelf ook veel beter vind ik :D

@ Carry, super zeg dat Lynn dich goed heeft gevoelt na die vervelende prikken. Op naar nr 3 over een maand....... :rolleyes:

@ Maryloes, heel veel fun in zandvoort, lekker aan de zee, heerlijk 8)

6. Cerinka

Cerinka Lid

12 jul 2006
    7
    0
    0
    Deurne
    Pieps iedereen,

Ik moet iedereen nog wel een beetje leren kennen...
    Ik me nog een beetje voorstellen hé!
    Ik ben dus Veronique, mijn vriend noemt Telly.
    We wonen in Deurne (België), in een gezellig huisje met tuintje.
    Ik ben bevallen op 07/04/'06. Het was een ingeleide bevalling omdat ik 9 maanden echt zo enorm ziek was geweest dat ze de bevalling niet langer wilden uitstellen. Ik was toen 40wek en 1 dag zwanger.
    De bevalling is uitstekend verlopen! Om 6u. zijn ze begonnen met de weeën op te wekken, om 9u. hebben ze de vliezen gebroken, om 9.30u. had ik 5cm ontsluiting en om de 10sec weeën en heb toen een epidurale gevraagd. Om 10u. heb ik deze gekregen, om 10.30u. had ik volledige ontsluiting en om 10.55u. had ik Matthew in mijn armen!
    Spijtig genoeg zijn we 4 dagen na de geboorte te weten gekomen dat mijn schoonmoeder terminale kanker heeft, dat was en is dus wel moeilijk!
    Het is ons eerste kindje en voor alle grootouders het eerste kleinkind.

@Mouschy: lijkt me geweldig om met 3'tjes in bad te kunnen gaan, daar zal je kindje ook wel van genoten hebben!!!

@Carry: Matthew heeft ook koorts gehad na zijn eerste en tweede prikje, hij had er echt last van!!! Wel fijn dat jouw kindje er verder geen last van had!!!!

@Silvie: wij hebben hier binnen airco, we gebruiken die zo min mogelijk want zo gezond is het nu ook weer niet! Maar het doet wel deugd dat we alles eens kunnen opfrissen!!!

@Femke: ik ben ook zo'n vergeetachtig iemand op de moment hoor! Hoort allemaal bij het 'ontzwangeren'

xxx
    Veronique

7. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @ mouschy,

jammer dat het niet gelukt is in het bad hopen dat het met de volgende wel lukt.
    maar dan wel leuk dat je het bad toch in huis hebt en je er gezellig met 3en in kan zitten.
    wij hebben een hoekbad in de badkamer en kunnen nu ook nog met 3en in bad. wel heel gezellig knus vind ik dat.

liefs

8. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    @ veronique: Gezellig dat je er bent,

@ carry: wat goed dat Lynn een nacht heeft doorgeslapen, hopelijk zet ze het door,

@ mouchy: heerlijk lijkt me dat, met z'n drieen in bad, maar helaas, wij hebben geen bad!

Iris is goed gestemd, we zijn een paar dagen bij mijn moeder geweest, en dus ook heel wat familie bezoekjes gedaan. en iedereen kreeg een hele grote glimlach, ze was niet te stoppen!

de bruine bonen hebben goed hun werk gedaan!!! bleehhh.... stinken!!!! 2 luiers VOL op een dag! dit schema houdt ze prima vol, ze doet het er prima op, dus hou ik het voorlopig maar even zo,

nog ff een vraagje, vanaf wanneer begin je met de similac 2???

9. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Agnes: Volgens mij is het met alle opvolgmelk zo dat je met 6 maand overstapt! Als je kindje slecht groeit of slecht ander eten wil hebben blijven sommige mensen nog wel eens een tijdje de premium versie gebruiken, of wat je ook wel eens ziet dat ze met 6maand half premium en half opvolgmelk doen om te laten wennen. Maar ervaring (vanuit de creche gezien) is dat weinig kinderen last hebben van de overgang van naar opvolgmelk! Staat het ook niet op de verpakking van similac?

Helaas voor ons vannacht om 4.00uur was Lynn weer wakker, even huilen en steeds iets harder dus toch maar weer een voeding gegeven, want ik vind het vervelend als mijn vriend en mijn zoon wakker van haar worden dan! Aan de ene kant wil ik het toch wel door zetten om haar even te laten huilen en niet meteen te voeden, maar wel erg lastig, misschien een klus voor de vakantie als we alle 3 vrij zijn :)
    Om half 5 lag Lynn weer terug in haar bedje en sliep toen ook meteen, maar om 6 uur klaar wakker :confused: !!
    Daar had deze mama niet op gerekend :( En ik was ook goed moe) Maar ik ben maar opgestaan met haar, zodat mijn vriend nog even kon blijven liggen, want die heeft vandaag een heel druk geplande agenda!
    Misschien ga ik zelf vanmiddag nog wel voor en middagdutje ;)
    Fijne dag allemaal en voor wie dit weekend net meer online is:

Groetjes Carry

10. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier in België wordt aangeraden om over te stappen op nr. 2 (opvolgmelk) tussen de 4 en 6 maanden.

@Carry: jammer dat Lynn nog steeds geen zin heeft om door te slapen hé.
    Serjenka slaapt nu een goeie 2 weken door. Ik ben erachter gekomen dat ik haar 's avonds gewoon te vroeg in haar bedje stak. Het is nog eventjes zoeken geweest welk uur we haar dan het beste in moesten stoppen en we zijn tot de ontdekking gekomen dat 20u30-21u00 haar uurtje is om in bed te stoppen.
    Hopelijk slaapt Lynn nu ook vlug de nacht door. Serjenka heeft ook zo'n hele tijd gehad dat ze telkens om 5uur wakker werd. Vind dat wel een lastig uur, 't is eigenlijk nog nacht, maar aan de andere kant is het bijna alweer ochtend.

Tot nu toe is Serjenka vandaag behoorlijk goed gezind, hopelijk blijft het ook zo, want de laatste dagen is ze best wel humeurig geweest. Maar voor de moment huilt ze tenminste toch al niet meer, als ik eventjes uit zicht ben. Gisteren en eersgisteren, was het wel zo.
    Zal dan toch wel een sprongetje geweest zijn zeker?!

Verder niet veel nieuws te melden voor het ogenblik.

11. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Heerlijk he als die kleintjes doorslapen.
    Ik hoop ook echt voor je Carry dat Lynn dat ook snel gaat doen.

Britt is ook weer zo opgeknapt.Gister was het echt slecht, maar nu doet ze al heel de tijd lachen .. ligt ook weer gewoon in haar bedje. Maar goed, sprongetjes duren meestal ff en zij heeft er 3 dagen last van gehad. Zou het nu al over zijn? We zien wel.

12. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Leuke foto van Britt, Silvie! hoe maak je dat zo? die advatar? ik heb het gebrobeert via fotoverkleiner.nl maar dan word het zo klein dat je amper meer die foto ziet........ want het moet kleiner zijn dan 5mb...

Ewout slaapt al vanaf de 2e week door, ik geef tussen 22 - 23 uur de laatste voeding en dan slaapt hij door tot een uur of 5 - 6... En af en toe tot 7 uur. Slapen doet hij niet eerder, hij is klaar wakker savonds. Ik vind het niet erg, mijn man werkt de hele dag en dan kan hij hem ook leuk zien.

13. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Er mag toch niet meer als 8 uur tussen de voeding zitten? Esosa heeft gister avond om 10 een fles gehad en ik schrok van morgen wakker om half 7 en toen was hij nog heel veel in dromen land. Mijn vraag is dan moet je ze door laten slapen of wakker maken?

14. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    hoi Shade
    ik zou hem gewoon door laten slapen. mijn zoon slaapt gelukkig sinds een maand ook door. meestal maak ik hem rond 7.00 uur wakker maar soms laat ik hem zelf wakker worden en dan wordt het wel eens 8 uur (en de laatste voeding gaat er rond 22.00 uur in). dus soms zitten er 10 uren tussen en hij doet het nog steeds :) !!!
    groet, Lijn

15. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ok ik zal es kijken tot hoelang hij doorslaapt.
    Maar ik heb ergens es gehoord dat het niet goed moet zijn voor de bloedsuiker spiegel of zoiets.

16. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    hoi Shade, vertel eens hoe dat zit met die bloedsuikerspiegel. daar ben ik dan wel erg nieuwgierig naar. groet, Lijn

17. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    nou dater niet meer dan 8 uur tussen 2 voedingen mag zitten ands gaat de bloedsuikerspiegel naar beneden en dat moet niet goed wezen.
    verder weet ik het ook niet

18. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Vraag het aan het CB weet je het zeker, maar volgens mij kan je ze gewoon laten slapen rond deze leeftijd tot ze wakker worden en vanzelf dus komen voor een voeding. Succes!

Heb net deze foto gemaakt;

Samen op het nieuwe speelkleed :D GEZELLIG!!!

19. Cerinka

Cerinka Lid

12 jul 2006
    7
    0
    0
    Deurne
    @Muschy: Supermooie foto!!!

Kwam daarnet ons mama hier binnenvallen :confused: Geheel onverwachts... Alles is hier dan net een puinhoop...
    "Als jullie niet langskomen, dan komen wij wel tot hier" Met natuurlijk het nodige gebleit... Ik heb nooit veel tijd om er eens langs te gaan omdat mijn schoonmoeder terminale kanker heeft, wij maken voor haar veel in orde, qua papieren... en tja, weinig tijd over dan...

Dat van die bloedsuikerspiegel heb ik ook al eens gehoord. Maar ik dacht dat dat voor kindjes tot 1 maand was. Als die bloedsuikerspiegel daalt dan kan je kindje in coma geraken. Matthew slaapt soms ook meer als 8u hoor! En heb geen problemen ondervonden. Als ik al wakker ben en hij slaapt nog ga ik soms wel eens piepen bij hem...

Hoe voeg je foto toe in je tekst?

xxx
    Veronique

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Je kan ook foto's in je album plaatsen,en anders moet je de foto ergens op internet hebben staan en dan [img ] link foto [/img ]
    succes!!!

Deel Deze Pagina