Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ppff Nynke heeft weer wat nieuws. Wij hebben een vast bedritueel voor Nynke, in bad, flesje, nog wat knuffelen en naar bed.
    Dit verliep altijd perfect. De laatste drie avonden echter, gilt ( echt gillen ) ze de hele boel bij elkaar. Het lijkt wel of ze totaal in paniek raakt. Helemaal niks krijgt haar stil op dat moment.
    Ik heb haar gisteren op ons bed gelegd en ben er zelf bij gaan liggen, dicht tegen haar aan, zo is ze al gillend in slaap gevallen en even later heb ik haar in d'r eigen bedje gelegd. Dit ging goed, alleen haar lichaampje zag je gewoon nog naschokken van het snikken, zo zielig :(
    Ik snap echt niet waar dit nu weer vandaan komt, ik blijf ook net zo lang bij d'r totdat ze weer rustig is, want ze is zo overstuur dat ze gewoon stopt met ademen en zo kan ik haar niet alleen laten.
    Hopelijk is dit gewoon een periode, anders weet ik het ook niet meer, je bent er zeker een uur aan kwijt s'avonds om haar weer rustig te krijgen.

2. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    tamara: wat zielig.......ik las net trouwens in de ouders van nu, een stukje over holding breath spell......zou het even in de gaten houden en als je het niet vertrouwd na de HA gaan. en och, ik vind het sowieso al zo zielig als ze helemaal overstuur zijn.....

ik voel me ook heel gezegend met iris, ze huilt bij na niet, alleen als het "voedertijd" is....haha,
    en 1 keer heeft ze heel hard gehuild om krampjes, ik had haar extra water gegeven en ik dacht dat sape dat al warm had gemaakt, maar helaas, het was nog koud, oeps......maar wij hebben iemand in de familie die daar heel handig mee is, en daar heb ik haar even gebracht...(ik kan daar niet te veel over los laten, want dat wil de persoon in kwestie niet, sorry) en sindsdien heeft ze nergens meer last van....en horen we haar bijna niet...

iris krijgt nu 4 flessen van 170ml per dag....ik vind het prima zo, ik heb geprobeerd extra aan te bieden, maar dat wil ze niet hebben. afgelopen ben ik dan maar heel stiekem met een beetje fruit begonnen (lees: 3 a 4 hapjes) mmm, dat vind ze wel lekker......

ze doet het hierop prima, de luiers zijn vol en ze is erg levendig en vrolijk...

3. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)

dit zijn wat foto's van vandaag!
    (behalve de laatste drie dan!)

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Iris ziet er echt een schatje uit hoor.

5. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hihi ik ben stiekum ook al begonnen met een paar hapjes fruit :) En lekker dat ze het vind.
    Agnes, ik las ook dat stukje in ouders van nu en ik ga het inderdaad even in de gaten houden!!
    Wat een leuke foto's weer van Iris, echt een schatje :D

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier nog een februari mama heb het topic dus veel te laat gezien.
    Elyesa doet het enorm goed hij lacht bijna de hele tijd en begint echt hardop te schaterlachen echt heerlijk.
    hij groeit wel enorm snel Crying or Very sad maar ja iedere leeftijd heeft wel zijn charmes en het is leuk om te zien wat hij iedere dag meer kan.
    ben zo trots op mijn ventje wat is het heerlijk om mama te zijn

groetjes talia

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier nog een februari mama heb het topic dus veel te laat gezien.
    Elyesa doet het enorm goed hij lacht bijna de hele tijd en begint echt hardop te schaterlachen echt heerlijk.
    hij groeit wel enorm snel :cry: maar ja iedere leeftijd heeft wel zijn charmes en het is leuk om te zien wat hij iedere dag meer kan.
    ben zo trots op mijn ventje wat is het heerlijk om mama te zijn

groetjes talia

8. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ach gossie, ook al zo'n lekker ding!!!!

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Nou idd ... wat een heerlijk mannetje zeg.

10. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Leuk al die fotoos van de kleintjes!! En wat hebben we met zijn allen een stel mooi kinderen ter wereld gebracht. Vind sowieso de laatste tijd allle baby,s van die leeftijd zooo lief en mooi!!!
    Moet mij ook nog wat van het hart trouwens;
    Vorige week had ik boodschappen gedaan. Mike liep met me mee en Lynn had ik in de winkelwagen in haar maxi-cosi staan. Toen kwam er een mevrouw aan en die keek naar Lynn en zei toen: Wat een mooi meisje, en wat heeft ze een mooi mondje!! (Lynn heeft een redelijk vol mondje en een vriendin van mij vind haar ook zo,n mooi mondje hebben dus had het al eens eerder gehoord) Maar deze mevrouw zei tegen mij dat ze dat vond, omdat ze zelf een dochtertje van 4 maanden heeft en die is geboren met een haze-lipje en moet binnenkort geopereerd worden. Ze zei: En als ik dan kindjes van om en nabij haar leeftijd zie moet ik altijd even naar het mondje kijken, want iedereen heeft zo,n mooi kindje en ik heb een dochter met een hazelip!!
    Ik keek haar een beetje vreemd aan, want kon me niet voorstellen dat iemand dat kon zeggen over haar eigen kleine kindje, ondanks een hazelip heeft zo,n meiske toch ook iets prachtigs, het is toch je kindje!!
    Ze zei het echt met een bedoeling dat ze ervan baalde dat zij geen mooi kindje had in haar ogen!!
    Ik kan best begrijpen dat je daar ook reeel naar kijkt en dat je het jammer vindt voor zo,n kindje dat het een hazelipje heeft, maar kan me niet voorstellen dat je naar anderen uit dat je er eigelijk van baalt dat je een kindje hebt met een hazelipje!
    Het kindje was niet mee, maar ik had op dat moment gewoon medelijden met zo,n babytje, dat de mama er zo over praatte en niet vol trots zoals wij hier allen over onze kids doen!!
    Het enige wat ik tegen haar heb gezegd op dat moment is: Uw dochter heeft vast ook iets heeeeeeel moois, en een hazelipje kunnen ze tegenwoordig heel goed opereren en het is vast een heel mooi meisje dan!! En heb toen gezegd dat ik weg moest!
    Het deed mij gek genoeg gewoon veel pijn dat ze zo over haar kindje praatte, het klonk gewoon echt niet vriendelijk zoals ze het over haar dochtertje had.
    Groetjes Carry

11. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    dat sommige moeders zo over hun kindje kunnen praten he, dat snap ik ook niet, elk kind is uniek.......met hazelip of zonder........

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Jaja, er zijn altijd zo'n mensen. Een collega van bij mij op 't werk was ook zo. Die vond haar baby bij de geboorte zo 'lelijk' dat ze hem de eerste weken amper wou vastnemen. Kan ik ook moeilijk begrijpen hoor.

13. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ja kan er ook nog steeds moeilijk bij dat mensen niet oprecht blij zijn met hun kindje, ongeacht waardoor dat is. Alle kinderen zijn idd uniek. Ik vind het ook ontzettend moeilijk om op zulk soort dingen in te gaan, ik was op dat moment ook sprakeloos en sla bijna dicht op zo,n moment en achteraf zijn er 1000 dingen die door je hoofd gaan wat je had willen zeggen. Maar daar is het nu te laat voor.
    Groetjes Carry

14. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Jeetje ik word daar zo vreselijk verdrietig van. Ik vind mijn meisje het mooiste meisje van de wereld en al zou ze met een hazelip geboren zijn, dan nog zou ze voor mij de mooiste zijn. Het is toch verdorie je eigen vlees en bloed, ik kan daar ook met mijn hoofd niet bij hoor!!

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Nou idd dat vind ik dus ook.
    Hoe kan je zoiets nou zeggen vanje eigen kindje.
    En dat je je kleintje niet eens vast wil houden de eerste paar weken omdat je het zo lelijk vind ... daar kan ik ook niet bij hoor

16. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Vind dat ook erg triest, dat ze zo over haar eigen kindje praat! hoe kan je dat doen als ouder! kan daar niet bij hoor.... :rolleyes:

Beetje jammer dat de foto op de vorige bladzijde het niet deed, maar hij staat in mijn album ;) dus daar kunnen jullie het zien, maar de meeste hebben het al gezien denk ik zo :D Vind het zo een mooie foto van hem! ga deze zeker uitvergroten en ergens ophangen in huis :D
    De foto's van jullie vind ik ook zo lief! oh ik kan de hele dag wel baby foto's bekijken hahahaha :)

Het geboorte kaartje hebben we zelf ontworpen, ook de gedichtjes hebben we zelf bedacht. En we hebben het gewoon laten drukken bij een drukker. We konden helemaal geen leuke standaard kaartjes vinden, dus hebben we zelf maar het kaartje ontworpen. Met de echo foto's en 2 gedichtjes. Een vanuit Ewout gesproken en een vanuit ons als ouders. En op de achterkant Snoopy. Dat is de tekening van het geboortebord. Tja Snoopy kon natuurlijk niet achterblijven op het kaartje he ;) En op de voorkant een foto van Ewout toen hij net geboren was, daar lacht hij ook op :D

Even een vraagje aan jullie; hebben jullie al auto gereden met de baby? en hoelang rijden jullie dan? ik weet de kleine mag niet langer dan 2 uur in de Maxi Cosie zitten, dus langer rijden kan niet. Wij hebben vandaag 2 uur heen gereden en ander half uur terug. Tussen door heb ik hem gedragen toen we daar waren. Maar is dat niet te lang? Hij heeft er niets van gemerkt, hij heeft door bijna alles doorgeslapen. Auto rijden vind hij maar vermoeiend ;) We hebben nl een nieuwe (grotere) auto gekocht; een Kia Rio! en dat was nog al een eindje rijden, lekkere file op de heen weg, terug hebben we na de file gereden.

groetjes.

17. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    je kunt hem ook in de graagbak leggen van de wandelwagen dat deden wij in het begin ook als welang moesten rijden

groetjes talia

18. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    draagbak is een optie, maar als ze je pakken ben je de pineut! als je je kindje niet goed vervoerd kan je een dikke boete krijgen...

de fysio zei tegen mij: als je een rit van ongeveer 2 uur maakt, zorg er dan wel voor dat ie na de rit (of tijdens de pauze van de rit) even kan liggen, zo kan hij/zij even rekken en strekken.......

19. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik begreep dat ze er ongeveer 3 uur in mogen en dan idd daarna ff lekker moeten liggen.

Britt vind het ook zo heerlijk in de auto.
    Ze valt dan gelijk in slaap .. maar dat doen de meeste kids geloof ik.

20. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ja idd, Lynn wordt al rustig op het moment dat we haar in de maxi-cosi leggen het is dan alsof ze al weet dat we weg gaan met de auto. Tot op heden hebben we nog geen langere ritten hoeven maken dan maximaal een uur in de auto. Ik zou zelf ook nooit kiezen om Lynn in de draagbak te vervoeren. Het vreemde is dat vroeger iedereen zo zijn/haar kids vervoerde en daar hoorde je geen rare dingen toch over. Maar aan de andere kant ben ik daar te bang voor dat ze niet veilig zit in de auto. Stel je voor dat je een ongeluk krijgt!! Dan is je kleine wondertje de enige die niet veilig zit!!! Nee voor mij geen optie dan!
    Liefs Carry

Deel Deze Pagina