Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat lastig Carry!!! Hoop dat de uk snel naar huis mag....

Ik maak me zo een zorgen om, Djurra!! Net heeft ze van haar voeding maar 40 cc op, (van een 180 cc fles) en vannacht heeft ze ook al 80 cc laten staan. Ze drinkt echt heel slecht de laatste dagen. Ik gaf haat 6 voedingen van 150 cc, maar daar liet ze altijd ruim staan. Ik dacht dat ze misschien toe was aan 5 voedingen op een dag (dan bied ik 180 cc aan omdat ze anders te weinig aangeboden krijgt) maar nu drinkt ze dus helemaal slecht.... Ze heeft opzich nog wel een plasluier gehad, aar die was heel klein. Normaal heeft ze na de nacht ene flinke plasluier maar nu een klein luiertje met maar 2 of drie plasje, vermoed ik.

Djurra krijgt nutrilon A.R, dieetvoeding omdat ze reflux heeft. Ik heb zelfs al gewone nutrilon geprobeerd maar dat wil ze ook niet. Geen watertje, geen thee en zelfs water met een pietiepeutje diksap geprobeerd om haar maar te laten drinken, maar nee.... Niets wil madam...

Ze heeft geen koortst, is niet uit haar hum, en geen plekjes in haar mond, krijgt nog geen tandjes etc.

Natuurlijk het CB al gebeld en die zei: Bel de dokter maar, want ik kan je niet helpen en wil toch dat ze gezien wordt. Dokter gebeld en die zegt: Ze droogt echt nog niet uit, bel maar als dat zo is!!!!! Nu vraag ik je, dat ik dát juist wil voorkomen, daar begrijpoen ze niets van.

EN nu maak ik me flinke zorgen om mijn meidje en is er helaas niemand die me of gerust wil stellen of met een goude tip komt! Misschien kan één van jullie hier wat mee of komt het bekend voor??

2. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    hoi Carmen, ik lees net je verhaal. wat vervelend zeg. en vooral dat je niet bij je huisarts terecht kunt. idd CB verwijst door naar huisarts. hoe vaak bied je je dochter een fles aan? als ze wat van slag is kan het zijn dat ze wat vaker wil drinken en dan minder??? komt ze zelf voor een voeding of kom jij ermee? het is inderdaad zo dat zolang ze nog plast er niets aan de hand is. maar ik kan me jou erg goed voorstellen. je wilt nu juist voorkomen dat ze te weinig vocht binnen krijgt!! ik zou als ik jou was even wat vaker aanbieden (vaker dan ze zelf vraagt) en kijken hoe dat gaat. dan krijgt ze in iedergeval meer binnen als dat lukt. helaas kan ik je niet echt helpen. ik hoop voor je dat het niet zover komt dat je echt naar de dokter moet met haar.
    sterkte!
    groet, Lijn

3. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Carmen: wat een lastige situatie zeg!! Kan me voorstellen dat je met dit weer je zorgen maakt om Djurra als ze niet wil drinken!! Het enige wat ik an bedenken is: Misschien andere fles of het oplepelen met een zacht lepeltje oid. Ik neem aan dat je zelf ook van alles hebt geprobeerd en dat je misschien niets aan mijn advies hebt, maar ik hoop dat ze snel beter gaat drinken! Vind het van je huisarts ook raar dat ie je niet langs laat komen!!! Misschien toch zelf anders zeggen dat je langs WIL kome omdat je je erge zorgen maakt! Succes met je kleine meidje!!!

Ik ga zo naar mijn zusje, ze had net gebeld of ik met haar naar het ziekenhuis wilde, ze had gevraagd of ze Lorena mee mocht nemen, want vanmiddag heeft ze dan 48 uur daar gelegen, maar daar wisten ze niets van af!!! :x In mijn zusje haar partusverhaal staat zelf in dat Lorena 48uur in het zieknhuis moest blijven ivm met medicijngebruik van moeder, dus die brief nemen we zo mee naar het ziekenhuis!! Ze hebben hem daat toch echt zelf geschreven dat ze na 48 uur naar huis mocht. Als er nu echt iets is, waardoor Lorena niet mee naar huis kan is het natuurlijk logisch dat ze daar moet blijven, maar ze blijven zeggen dat het goed met haar gaat!! Zo vreemd allemaal.
    Weet nietof het verstandig is om de naam vh ziekenhuis te noemen hier, maar als ik zeg het grootste ziekenhuis in de stad Groningen dan weten denk ik veel mensen genoeg!!
    Ik ga nog even Lyn voeden en dan die kant op naar mijn zusje hopelijk kan ik vanavond vermelden dat ze lekker in haar eigen bedje ligt met een mooie dochter naast haar!!! Maar ik heb er een beetje een zwaar hoofd in!!

Groetjes Carry

4. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    hoi Carry, haha, nu weten de mensen uit het noorden wel welk zh je bedoeld! wat een vreselijk naar verhaal over je zusje. hoe gaat het nu met haar? hup babietje ophalen (als het kan) en dan maar gaan genieten met zijn allen. idd een klacht indienen als jullie daar behoefte aan hebben en verder heel hard hopen dat jullie kindjes noooooit meer naar het ziekenhuis moeten!
    dag dag, Lijn

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Carmen: al eens geprobeerd om djurra met een rubberen speentje te voeden.
    Bij ons heeft het toch effect gehad, Serjenka wou absoluut niet van siliconen speen drinken, ze sabbelde daar meer op dan iets anders, met als resultaat dat ze niks binnen had.
    Verder zou ik ook niet weten wat je kunt doen.

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    @ Carmen, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. En wat een reactie van je huisarts zeg. Misschien heb je idd wat aan de tip van Lijn om haar wat vaker de fles aan te bieden, dan krijgt ze mss iedere keer een klein beetje, maar krijgt ze toch genoeg vocht binnen. En anders zou ik gewoon een afspraak maken met de huisarts. Laat hem haar maar nakijken. Wat een flapdrol zeg dat hij zegt, ze is toch nog niet uitgedroogd. Nee, dat wil je nu juist voorkomen. Sterkte meid ..

@Carry, ik heb al een idee welk ziekenhuis je bedoelt. Beetje raar dat ze niets wisten of ze mee mocht of niet. Ik hoop dat ze strakkies lkker thuis is ..

Hoe vinden jullie mijn koelbloedige meisje .. haha

7. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    ohhh wat een plaatje die dochter van jou!
    en wat kijkt ze stoer!
    dag Lijn

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ze is al aan het oefenen voor fotomodel .. hah

9. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat een heerlijk ding, die Britt!!!

@ Carry: wat een moeilijke situatie zeg, ik leef echt met je zusje mee!

@ de rest!! Lief van jullie allemaal om zo mee te leven! Djurra heeft net gewone nutrilon gedronken! Normaal krijgt ze dus A.R, ivm reflux, maar die voeding leek ze niet meer te tolereren. Ze draaide haar hoofdje steeds weg etc. Vreemd he? Nu met de gewone nutrilon heeft ze zelfs een hele fles leeggedronekn! Ik geef Djurra trouwens altijd om de 3.5 á 4 uur de fles. Zelf komt ze echt nooit voor haar voeding, hoe lang ik ook wacht... Niet zo een vreterdje dus!

Bedankt vooor alle lieve tips, van me afschrijven werkt vaak al zo fijn, dat er wat van me afvalt waardoor ik het ook weer in een gewoon perspectief zie! (niets aan het handje zolang mijn meiedje plast en vrolijk is!) Nogmaals bedankt en tot zo

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Kan je, omdat ze reflux heeft, dan zomaar die andere voeding weer geven?

11. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dat mag je proberen, inderdaad.

Reflux kan gewoon overgaan (meestal is dit zelfs het geval) de baby groeit eroverheen, zeg maar. Dat klepje is het begin vaak wat "lam" en wordt naarmate de baby groeit "sterker". Het CB wilde eigenlijk dat we elke maand (dus wanneer Djurra 1 maand oud, twee maanden oud etc is) zouden proberen om gewone voeding te geven. Zelf had ik het idee dat ze daar nog niet aan toe was. Tot nu dan. Het lijkt goed te gaan.... het is nu 40 min. dat ze heeft gegeten en alles zit er nog in (duimen, duimen, duimen, duimen)

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Nou meid, laten we hopen dat het dan goed blijft gaan.
    En nu heeft ze toch weer ff een lading vocht binnen ..

13. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    hoera voor Djurra
    en we hopen met je mee dat alles binnen blijft. goed dat je die normale voeding hebt geprobeerd. het is wat uit proberen met die babies he? wij hadden in het begin ook vreselijk veel problemen met de voeding. eerst borstvoeding geprobeerd, drama's. hij snapte niets van die tepel. na een week flesjes aangeschaft. toen begon het vele spugen en dat hij nog erg hongerig was. dus nutrilon forte gekocht. dat ging beter maar het spugen bleef. dus van dat johannesbroodpitmeel erdoorheen. maar dan is het zo dik dat een gewone speen niet meer werkt (haha we deden er soms een uur over, 1 flesje, veels te lang natuurlijk). toen opzoek naar de juiste speen. dat eheft ook veel moeite gekost. we gebruiken die brede flesjes en daar past weer neit alles op. zo'n drie standen speen werkte niet. dan kwam er ook veel te veel uit. uiteindelijk 1 merk maatr medium en die gaan goed. en nu sinds een paar weken gaat het uitstekend met de voeding!
    dus er is hoop!
    groet. lijn

14. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Vervelend he soms dat ze zo kunnen spugen.
    De ene dag spuugt ze helemaal niets en de dag erna spuugt ze je helemaal onder.
    En het ruikt zo lekker fris .. haha

15. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    bekend inderdaad!!

Inderdaad, Lijn! Zo hebben we met Djurra ook gezocht en gezocht en gedaan. We hebben de hele Avent Set gekocht, tijdens de zwangerschap, maar die werkt dus niet met verdikte voeding, bij Djurra (ook niet met een grotere speen) Door de ene speen en fles verstikte ze zich en de andere was ze te lang bezig!! Nu difrax met die schuine hals en een medium speentje voor de AR voeding. gelukkig ging de gewone nutrilon gewoon prima met de difraxfles en een small speentje. Zo een dikke speen, als avent bijvoorbeeld, daar moet ze niets meer van weten!! Ze probeert dan heel de speen in haar mond te doen, wat niet werkt natuurlijk.

Wat heerlijk zeg, dat ze haar voeding binnen houdt!! Ik juig niet te vroeg maar ben o zo blij!

16. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    en... heeft Djurra nog steeds haar voeding binnen gehouden (durf het bijna niet te vragen......) hoop wel voor jullie!
    dag dag Lijn

17. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Carmen: heerlijk dat Djurra het vandaag weer zo goed doet en dat nog wel op de gewone nutrilon!!! :D Ik duim met je mee dat de voeding goed binnen blijft en dat ze gewoon nutrilon kan blijven drinken!!

@Silvie: Wat een geweldige foto van Britt, wat een lekkere stoere meid zo zeg!!!

En dan even weer naar t ziekenhuis terug: Vanmiddag om 16:15, mocht de kleine Lorena mee naar huis!!! Toen we vanmiddag daar aan kwamen lag ze ook niet meer aan het zuurstof en was ze heel lekker relaxed, mijn zusje had er al wel een goed gevoel over. Tegen een uur of 15uur met mijn zusje bij een gesprek met de kinderarts geweest en die had zoiets van: Ze kan beter toch maar een dagje nog blijven :(
    Dat schoot mijn zusje gelijk verkeerd, vooral omdat ze zag dat het goed ging en dan sowieso na 48 uur naar huis mocht!! Dus zij zei ook: Ik ben er helemaal op ingesteld dat ik haar mee neem en dat ga ik doen, of jullie moeten mij verplichtenof een goede reden hebben om haar hier te houden. Verplichten konden ze het niet zei de kinderarts, maar aangezien ze de eerste dag toch wat moeite met ademen had gehad wilden zij liever dat ze nog 1 nacht bleef!! Vooral omdat mijn zusje "alleen" was en er ,s avonds geen kraamhulp oid was. Nou zei mijn zusje mijn ouders zijn er 24 uur per dag, dus alleen ben ik niet!!!! En hulp heb ik ook dus!! Nou dan moest ze dat maar doen, maar ze zou wel mijn zusje haar huisarts bellen en in de papieren zetten dat mijn zusje tegen haar advies in naar huis is gegaan. Dus mijn zusje had zoiets van: Doe dat dan maar, maar ze gaat met mij mee naar huis!!!
    En dat hebben we gedaan, mijn zusje was zoooo opgelucht, want ipv lekker uit te rusten na je bevalling is ze constant in de weer en wilde ze zoooo graag bij haar dochter zijn, en op de bezoektijden dat ze mocht komen voelde ze zich gister niet fit genoeg!! Nu kan ze eindelijk gaan genieten van haar kleine meidje!!
    Heerlijk om ze vandaag beide naar huis te hebben gereden wetend dat nu haar kraamtijd kan gaan beginnen en de tijd van genieten kan gaan beginnen!!!
    Hier weer een opgeluchte Carry :)
    OOOOH ja ze kreeg vanuit het ziekenhuis van de afdeling waar Lorena lag een enquete mee, hoe ze het vond gaan.................
    Jullie raden vast wel hoe blij ze daar mee was ;)

Groetjes Carry

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Meid, heerlijk dat die kleine meid mee naar huis is. En wat belachelijk dat ze er een aantekening van laten maken zeg.
    Ik denk dat ze in de enquete zet dat ze het een geweldig ziekenhuis vond .. haha ..

Stoer he die foto van Britt .. haha ... ze is al aan het oefenen als model ..

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@Carry, gefeliciteerd met je nichtje en fijn dat ze nu toch mee naar huis mocht!

@Silvie, wat een geweldige foto van Britt, wat een moppie!

20. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Heerlijk Carry!! Gefelicteerd, nu dan echt (zowelmet de geboorte als met het naar huis gaan!!)

Djurra houd haar voeding binnen! helaas drinkt ze nog wel steeds te weinig.... Ze drinkt vandaag tot nu toe maar 635 cc (dat is inclusief 130 cc ORS en heeft ze dus eigenlijk maar 500 cc voeding op) . Normaal heeft ze wel 935 cc op een dag... Straks mag ze nog een laatste fles en ik hoop zo dat ze die neemt.... Bah, elllendig zo een slechte drinker met dit weer!

Ik heb de huisarts nogmaals boos gebeld en die denkt dat Djurra buikvirus/griep heeft, omdat ze ook Diarree heeft. Dat kanbest, maar wel knap geconcludeerd zo via de telefoon. Ik denk zelf eerder dat ze last heeft van de warmte en daarom diarree heeft en misschien weinig drinkt? Ze is namelijk wel heel vrolijk en lacherig. De grootste pret heeft ze vandaag. echt ziekies is ze dus gelukkig niet, dus of het een buikgriep is?

Ik bied nu dus ook ORS aan, op advies van de huisarts. hier heeft ze in totaal 130 van op. Nou ja.. morgen hopen op een betere drink dag!

Ik mag de huisarts weer bellen als ze geen plasluiers meer heeft, ingevallen ogen heeft, zonder tranen huilt etc.. Ja dag!!! ik hang echt eerder aan de lijn, liefst vooordat ze uitdroogt!

Dames, allemaal bedankt voor de medeleven! en Carry, geniet maar van je nichtje en een knuffel voor je zus!

Deel Deze Pagina