Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Carmen: even een domme vraag mss, maar wat is ORS?
    En jullie meid heeft bijn 1L vocht op een dag binnen, is toch goed zo?

2. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    ORS is een goedje dat het vochtbalans hersteld in het lijf dmv bepaalde zouten etc.

Ze drinkt normaal 953 (dus bijna een liter) en vandaag drinkt ze krap 630 cc. Meer krijgen we er niet in... Morgen vast beter!

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Als ze maar natte luiers heeft Carmen ..
    Zal ook wel door het weer komen hoor

4. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @Carry, jeetje ik lees het verhaal nu net pas, wat een toestand joh :confused:
    Gelukkig heeft je zusje haar dochtertje lekker mee naar huis genomen, ik zou hetzelfde doen in zo'n situatie!!

@Carmen, sterkte met je meisje, hopelijk drinkt ze morgen wat beter, ik merk ook wel aan Nynke dat als het van dit warme weer is, ze toch wat minder drinkt.

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    @Carry lekker dat jullie toch naar huis zijn gegaan, hoe is de nacht verlopen? en heeft ze nu overdag kraamzorg?

@Carmen ik hoop ook dat het drinken beter gaat van Djurra, beetje vreemde vogel die huisarts... Met baby's kan je niet snel genoeg aan de bel trekken vind ik... zeker met die warmte...

@Silvie, leuke stoere foto!! Ze heeft ook al zo'n sterk nekkie! lekker is dat he?! Ook een foto model in de dop ;)

Ik heb Ewout ingeschreven bij een kindercastingburo; The Kids. En hij is aangenomen! Dat is altijd nog maar de vraag want ze krijgen zoveel inschrijvingen elke dag binnen dat ze lang niet idereen aannemen :D Ik moet langs komen op een woensdag middag. Dus dat ga ik volgende week woensdag doen. Dan gaan ze foto's van hem maken. Ben benieuwd...
    We hebben eindelijk een nieuwe pc!!! en het werkt super! Ben zo blij hahaha. Gisteren bijna de hele dag erachter gezeten met dat mooie weer.... Gistern avond hebben we heerlijk geBBQt :D
    Wat ook wel heel erg lekker en luxe is dat Ewout al een paar dagen pas om 7 uur smorgens komt voor een voeding! Hij kwam altijd tussen 5 en 6 uur. Maar nu dus later. Heerlijk zeg!
    Vanavond laatste zwangerschapsgym, dan gaat Ewout ook mee. Lijkt me erg leuk met alle baby's. Hoe vonden jullie dat?

6. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @Mouschy, wat gaaf dat Ewout aangenomen is :D je zal wel trots zijn op je mooie manneke.
    Nynke vond de laatste avond zwangerschapsgym wel leuk, al was ze wel heel moe want het was toen eigenlijk bedtijd. We gingen de baby's masseren en dat vond ze helemaal geweldig!!
    Maar het is ook ontzettend leuk om alle baby's bij elkaar te zien :D

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Mouschy: geen wonder dat Ewout aangenomen is, zo'n prachtbaby!

8. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Lief al jullie reacties en mede leven voor mijn zusje met haar kleine meid!! De nacht is minder goed verlopen, de kleine meid had bedacht dat ze tot 3uur mijn zusje en mijn ouders maar eens wakker moest houden en na haar fles om 3uur is ze eindelijk gaan slapen en zo dus ook pas mijn ouders en mijn zusje.
    Hopen dat ze dat slapen beter onder de knie gaat krijgen ,s nachts!!!

De kraamzorg is vanaf vanmorgen nog een paar dagen bij mijn zusje, dus ze kan nu wel gaan genieten, overdag nog even bij slapen van de zware nacht, en dan weer heerlijk genieten van die kleine meid!!

Ik merk zelf wel dat nu ik een heel weekend aldoor zoveel op pad ben geweest en dan toch veel van Lynn moet missen dat ik haar zooo ontzettend mis!! Vanmorgen vroeg moest ik werken en toen ik vrij was nog naar de fysio, en daarna doe ik normaal dan boodschappen en haal dan pas Lynn (is toch even handiger dan) Nu had ik geen tijd voor boodschappen, lekker gelijk Lynn opgehaald!! Helaas had ze slecht geslapen op de opvang, dus thuis nog even voeding en dan zo slapend over gelegd in bed!! Merk wel als ik mijn kids even te weinig zie naar mijn idee dat ik daar best moeite mee heb!! Gelukkig had ik Mike veel mee naar mijn zusje aldoor toe!!

Groetjes Carry

9. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    jeetje wat een verhalen al allemaal, heb een paar dagen niet gekeken en moet weer een bladzijden doorbladeren. helaas ook wat minder leuke dingen maar hopenlijk komt het allemaal snel goed.
    het is ook allemaal wat en dan nog dat superwarme weer erbij. maar eigenlijk mogen we niet klagen. allemaal moeder van supermooie kinderen en trotste ouders!
    dan nog lekker (ook al is het warm maar het regent niet en het tenslotte zomer) weer en vakantie in het verschiet. wat willen we nog meer.

mouschy kei leuk dat je ewout hebt opgegeven. wij willen dat met noa ook gaan doen. hebben pas foto's laten maken en ze lacht steeds, alleen kijkt ze even boos wanneer de flits is geweest maar ze is fotogeniek hoor.
    kei leuk

carmen gefeliciteerd met je nichtje en balen hoe het gegaan is. het is ook wel heel vreemd hoe ze daar om gingen met je zus en de baby. normaal gesproken horen ze aandacht voor hen te hebben en moet je zelfs de mogelijkheid hebben om de baby afgekolfde moedermelk te geven om zo een band met je kleintje op te bouwen.
    een vriendin van mij heeft een dochter die in februari is geboren, ze moest de 2e dag na de geboorte geopereerd worden in nijmegen. zij zijn zelf daar in een huis opgevangen en konden haar (volgens mij wel op gezette tijden maar wel vaker dan 2x een uur per dag) op zoeken. ook konden ze haar gewoon knuffelen en voeding geven.
    het opbouwen van een band is zeer belangrijk en zeker voor zijn kleintje. negen maanden opgesloten in de baarmoeder, dan ineens in de buitenwereld en dan moederziel alleen. normaal is het al moeilijk, laat staan nu. zielig.
    maar gelukkig zijn ze nu lekker samen thuis. de verloren tijd inhalen.
    en jij nu ook met lynn en mike.

ik heb dat ook dat als ik een aantal dagen heb gewerkt ik weer blij ben thuis te zijn en te genieten van ons meisje. het gaat al allemaal zo hard.
    elke dag verandert er weer van alles. ben ook altijd blij als ze niet naar opa en oma hoeft maar dat ze gewoon lekker bij papa auke thuis is.

carry, jouw kindje drinkt wel heel erg veel normaal gesproken zeg. ik denk dat noa op die leeftijd net 600cc dronk of zo. ze plast s nachts ook amper, maar haalt dat overdag flink in. lijkt net of ze dan te vast heeft geslapen om ook nog te plassen.
    het kan ook zijn dat ze last heeft van de warmte zoals een aantal anderen zeiden. maar lijkt me toch slim haar er voor wakker te maken. ik geef nog borstvoeding en wanneer ze wil krijgt ze dit. maar als er naar mijn idee te lang tussen zit met dit weer dan maak ik haar ervoor wakker. maar soms komt ze ook om de 2 uur om te eten, ook goed.
    hou haar maar goed in de gaten en succes ermee. jij bent haar moeder en ziet het beste of er iets is of niet!

10. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Femke Schats:Je haalt de namen van Carmen en mij nu door elkaar ;) (niet erg hoor) Ik heb het nichtje gekregen. Je hebt idd helemaal gelijk, normaal gesproken zou dit volgens mij ook moeten kunnen dat je vaker naar je kindje toe kunt, maar ze deden hier echt een beetje vreemd vond ik!! Mijn zusje die geeft geen borstvoeding en mocht dit ook niet proberen, vanwege haar medicijngebruik. Eerst was er sprake van dat het mss wel zou mogen, maar aangezien haar dochtertje toch ademhalingsmoeilijkheden had met de geboorte zeiden ze meteen van: Maar geen bv meer en gelijk aan de fles! Gelukkig accepteert ze dit goed!!

@Mouchy: Leuk man dat je bent aangenomen met je pracht zoon!! Ben benieuwd wat die allemaal gaat doen, je houdt ons wel op de hoogte als die beroemd wordt he?? ;) Als hij straks naar school gaat dan moet ie gelijk leren handtekeningen uitdelen!! Maar wel leuk als je ons op de hoogte houdt wat die zoal mag doen!!

@Carmen: Hoe gaat ie nu met Djurra?? Gaat het drinken vandaag wel goed?? Ik hoop dat ze het zo goed als gister blijft doen!!!

Groetjes Carry

11. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    hoi carry,

zie je nog restverschijnselen van de zwangerschap haha

maar je snapte hem dus.

doei

femke

p.s. weet iemand hoe ik mijn schermnaam moet veranderen?

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mogguh meid,

Jullie krijgen een warme dag vandaag.
    Hier is het gelukkig iets minder .. maar 29 graden haha .. Hoe doen de kids het?

@Mouschy, leuk joh dat Ewout is aangenomen, ben heel benieuwd naar de foto's

@Femke, moet je een PB sturen naar een mod, die kunnen hem geloof ik alleen veranderen.

Hier niet veel bezijzonders eigenlijk.

Krijg vandaag t/m dinsdag bezoek uit NL. De eerste komen vandaag, vrijdag komt de rest. We geven zaterdag nl nog een verlaat feest voor ons trouwen, daar had ik niet echt veel puf voor toen we getrouwd waren. En gelijk een kraamfeest voor Britt. Er komen in totaal ongeveer 40 man. Wordt een leuk feest, hoop ik, met Denen & Nederlanders haha ..multicultureel dus.

Dus jullie zullen me weinig online zien.

Hou jullie taai vandaag, zal aan jullie denken.

Liefs,
    Sil & Britt

13. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Heeeeel veel plezier met jullie verlate trouwfeest en het kraamfeest voor Britt, leuk om dat allemaal in een keer te vieren. 2 heeeeeeel belangrijke gebeurtenissen op 1 dag gevierd, lekker man!!! Geniet ervan!!! En we horen volgende week wel hoe het was!!

Vandaag wordt een meeeeeeeeeeeeega warme dag :( Ik ben er persoonlijk niet zo blij mee, maar goed we moeten de dag maar door komen!! Succes allemaal met de warmte en goed drinken allemaal he!!

Groetjes Carry

14. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    @ Sylvie heeeeeeel veeeeeeeeel plezier op jullie feest. Wel heel erg mooi dat je 2 van die byzondere feesten gaat vieren! Geniet er van en maak veel foto's! :D

@Carmen pfffffff ja weer een warme dag vandaag..... morgen koelt het wat af geloof ik...... misschien wel weer een hittegolf? :( Ben gek op heerlijk weer, maar dit is misschien wel weer te warm.........

Gisteren was de laatse zwangerschapsgym. We waren maar met z'n 5en. De rest had er geen zin meer in, dus met minder dan de helft waren we nu... Het was wel erg leuk, we hebben gemasseerd en de meeste baby's vonden het erg ontspannen. Ewout ook hij vond het erg lekker. We hebben foto's gemaakt van alle baby's bijelkaar, is altijd erg leuk om te zien, hoe verschillend ze waren. De oudste baby was het kleinste :confused: Dus dat was wel erg grappig, Ewout was een beetje de middenmoot qwa groote en leeftijd dus dat was wel erg leuk. :D

We gaan zo de stad in, ik ga de baby doos ophalen bij Prenatal. Neem wel een fles water mee voor onderweg :D

15. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Femke: je naam kan alleen door de beheerder van de site gewijzigd worden. Als je wilt dat je naam aangepast wordt, moet je een pb naar Lotte sturen, zij zal dan wel de rest doen.

Hier wordt het dus ook een megawarme dag, zat gisteren al zo te puffen. Is niet meer te doen die warmte. Iets frisser mag ook hoor.

16. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    hoi Mouschy, die doos van Prenatal is superleuk! ik verklap nog niets, ach je zult hem inmiddels wel hebben opgehaald als je dit leest.

Sylvie ontzettend veel plezier met je gefeest. we horen het volgende week wel
    (volgende week: dat is mijn laatste vrije week :cry: dan ga ik weer aan het werk na 4,5 maand thuis. zal wennen zijn)

en Carmen hoe gaat het nu met Djurra?

dag, Lijn

17. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @Silvie, veel plezier daar in Denemarken met je 2 in 1 feest ;)

@Lijn, zal inderdaad wel even wennen zijn om weer te beginnen, ik had het de eerste week best moeilijk, wist niet hoe snel ik thuis moest komen aan het einde van de dag. Nu vind ik het wel lekker om weer te werken, je geniet dan echt dubbel en dwars als je weer thuiskomt en dat blije gezichtje ziet :D

18. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    he sylvie,

een heel fijn feest het komend weekend.
    hoop dat het droog blijft maar een aantal graden koeler, dat zou prima zijn.

groetjes en tot binnenkort

en lijn heel veel succes met je eerste werkdagen. ik heb het heel fijn gevonden om weer te beginnen, vond het alleen moeilijk dat ze meteen 3 uur naar opa en oma moest, de rest van de dag was papa er gewoon.

liefs

19. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    hallo allemaal..

jeetje wat is er veel gebeurt!!!!

myrthe drinkt ook weinig meent iedereen ze krijgt 4x200cc maar ze doet het er goed op, en genoeg plasluiers.
    ook krijgt ze fruithap is ook vocht he.
    en nu het zo warm is geef ik haar ook wel eens wat diksap.

wat erg carry van je zusje!!!
    myrthe heeft ook een dag niet bij mij gelegen in het ziekenhuis maar ik mocht zo vaak ik wilde naar haar toe, me zus het zelfde met haar tweeling die lagen beide in de couveuse maar moeder en vader mochten zo vaak ze wilde gaan knuffelen en voeden, gelukkig is ze nu thuis!!!!
    een geweldig leuke naam trouwens!!!!

ewout model geweldig!!! het is ook een kanjertje!!!
    mij vertelde ze ook dat we myrthe moesten opgeven maar ik heb er geen tijd voor.

wij gaan inmiddels met myrthe naar de fysiotherapie, haar koppie is links achtereen stuk platter, ik had het al een keer op het CB gezgt maar daar zeiden ze dat ik me vergiste!!
    ik heb allemaal tips meegekregen voor thuis, ze houden het goed in de gaten en met 5 maanden ongeveer moet het beter zijn anders moeten we overwegen voor verdere stappen te ondernemen.

ook is myrthe gedoopt vorige week, we hadden er een feestje bij het was bere gezellig!!!
    ze had mijn doopjurk aan!!

ook myrthe ligt in de buggy de bak was aan de krappe kant en vooral met zo warm weer is het dan nog warmer.

sinds nutrilon de voeding heeft veranderd spuugd myrthe na iedere voedig en ooit ook nog een uur na de voeding, het ruikt heel erg zuur en ik heb het idee dat ze er toch last van heeft, ze huilt vaak na het spugen.
    ook heb ik het idee dat er vaker wat voeding omhoog komt maar niet helemaal eruit!!!

maandag heb ik me eerste werkdag gehad, ik heb zondag niets anders gedaan dan gehuilt, ik ging heel graag werken maar ben ook heel graag bij myrthe, aangezien ze heel veel huilt bij anderen en bij mij nooit!!! ze wordt een beetje eenkennig!!
    maar de dag is goed verlopen (ik hoefde maar een halve dag) myrthe is bij me ouders geweest en het is heel goed gegaan alleen heeft ze een heel ander ritme dan want normaal slaapt ze tot 9 uur maar als ik vroege heb zit ze om 6.15 in de auto!!

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben weer terug uit de stad! jemig pfffff warm zeg...
    Leuk is die doos!!! ze hebben nu ook een keer aan de papa gedacht. Heel erg leuk vind ik dat. Moeten ze vaker doen ;)
    Ik verklap verder niets, maar er zitten wel erg leuke dingen in ook van FishePrice!

@Peggy gefeliciteerd met de doop van Myrthe! Leuk dat ze jou jurk aan heeft gehad, dat is wel heel byzonder.

Deel Deze Pagina