Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Krijg de doos van prenatal zaterdag.(Mijn ouders hebben hem opgehaald om dat de uitnodiging op mijn oude adres kwam. Zaterdag komen ze naar het zuiden om mijn verjaardag te vieren. Bne zo blij dat ik mijn familie ff weer zie. Maar als ik eerlijk mag wezen zat ik liever bij hun in het noorden met dit weer. Ben al 2 dagen + vandaag 3 dagen niet buiten geweest met de kleine.

Ik wil regen!!!!!!(heb vanmorgen de regendans gedaan. nou maar hopen dat het helpt).

Ik ga de eerste tijd nog niet werken omdat ik niet weet hoe vaak ik nog met Esosa naar het ziekenhuis moet. En ik vind het ook lullig om te zeggen op een sollicitatie dat ik vaak afwezig zal wezen de eerste tijd.

groetjes Ellen

2. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Spannend allemaal Shade! succes.

Ik heb weer een hele leuke foto van Ewout en Lotje (mijn hond; een Friese Staby) gezellig samen op de bank!!!

:D

3. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    mouschy is die doos overal het zelfde??? want ik vond hem wel tegenvallen.
    ik heb de doos opgehaald in roermond!!

en ellen hoe bevalt het in weert!!!!
    warm hier he!!!!

4. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Jeetje, Ewout wordt groot!

Heb niet al te veel tijd, maar wilde jullie even op de hoogte houden, vandaar een snel berichjte van mijn. Ik zal vanavond even flink bijlezen hier en reageren op de rest...

Djurra kan toch de gewone voeding nog niet aan, ze spuugt niet meer in een boog, zoals in het begin, maar spuugt de voeding gelijdelijk aan wel uit. Helaas weer aan de reflux voeding dus... Daarnaast drinkt ze nog weinig, maar wel beter dan eerder! Ikkrijg er per fles nu 150 cc in (ze krijgt 5 flessen per dag, ik nied 200 voeding aan) Dat gaat al beter dus, al ben ik nog niet helemaal blij mee! Ze heeft wel redelijk plasluiertjes dus.. Zijn naar de dokter (op heel flink aanraden, ze wilde Djurra nog steeds niet zien!!) geweest en ze heeft een licht ontstoken oortje, eerder geirriteerd dan ontstoken volgens de dok.Daar kan ze best een last van hebben, want steeds als ik de fles geef, draait ze haar hoofd weg, in het begin na wat slokjes. Tja.,. oorpijn en slikken/drinken dat doet best pijn. Kortom, het gaat beter met mijn Djurra!!

Ik zal straks even bijlezen, wat heerlijk gezellig al dat geklets!!

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Mouschy: Ewout is een echt fotomodel! Leuke foto, kan er maar niet genoeg van krijgen, maar dat wist je al hé.

@Carmen: Hopelijk genezen Djurra haar oortjes vlug, moet wel flink lastig zijn voor zo'n kleintje. Waarom ben je niet helemaal blij dat ze al 150cc drinkt, is toch ook niet zo weinig?! En zo lang ze vrolijk blijft, lijkt het mij geen probleem. Het ene kindje eet ook meer dan het ander. Jammer dat die andere voeding nu toch nog niet lukt en dat ze terug aan de refluxvoeding moet.

Heb ik al gezegd dat ik Serjenka andere melk geef nu, Bebelac ipv NanAR. Is eigenlijk toevallig dat ik die Bebelac uitgeprobeerd heb, had een staaltje gekregen en ze was weer enorm hongerig de laatste tijd, kon in momenten geen 3 uur meer tussenlaten. En doordat ik haar ook al vaste voeding geef, dacht ik waarom probeer ik die Bebelac 2 niet eens, ik zie wel, kan ze er niet tegen, geef ik haar gewoon die Nan AR verder. Ik mengde nu al de nan AR 1 en 2 met elkaar op aanraden van het cb omdat ze zo'n grote eter is.
    Ze geeft nu eigenlijk minder over dan voorheen en ze is veel meer en langer voldaan. Ben benieuwd of het zo zal blijven.

Is het daar ook zo warm?

6. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    volgens mij is die Prenatal doos hetzelfde, want wat Mouschy wel loslaat komt mij heel bekend voor (Fisher Price en iets voor papa)!

@Camen als je bijgelezen bent: 150 cc keer 5 voedingen is toch goed! ongeveer 150 ml per kg lichaamsgewicht is voldoende. nu weet je gelukkig dat ze wat last heeft van haar oortje. kun je haar gedrag wat beter plaatsten. heb je ook al eens johannesbroodpitmeel gebruikt? of heeft die speciale voeding voor spugen hetzelfde effect? wij gebruiken dus wel dat broodpitmeel door de voeding heen. daar wordt het dikker van en blijft het beter binnen. Jonathan spuugt soms nog wel hoor, maar dat is een mondje dat mag. ja dat in een boog spugen, deed hij eerst ook. het zat soms in mijn haar en op de vloer! schrok jij daar ook zo van? ik vond het een erg naar gezicht.

@Mouschy mooie foto! rompertje komt me bekend voor: ik heb hem ook (Friso toch en kost niets). bij mij staat er wel wat anders op ;)

dag dag, Lijn

7. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    @peggy en myrthe: warm? bloed heet. Als ik dit had geweten was ik nog 2 maand langer in het noorden gebleven. Dit is niet leuk meer. Vanmiddag is het binnen 35 gaden geweest en buiten op het balkon(in de zon) zelf 48 graden.

8. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    t is nu bijna een uur en nog steeds super warm!!!! ik drijf hier zowat weg op de bank!!!

5x 150cc lijkt mee ook aardig hoor.
    myrthe is net iets ouder zij krijgt 4 keer 200 en daar laat ze af en toe nog wat van staan.
    ze doet het er goed op, ze heeft een paar lekker stevige benen!!! hihi
    en myrthe is ook nog iets ouder!!
    en oorpijn germ, das erg vervelend, ik heb het al me hele leven erg vaak en het is dus niet prettig idd eten en slikken gaat niet lekker!!! hopelijk is het snel over!!!

een vriendin van me woont ook in weert, ze heeft ook een balkon en ze belde straks ze had haar voeten verbrand door op blote voeten proberen te lopen, ze heeft er de blaren op staan!!!

ik ga morgen ook dat johannesbroodpitmeel halen myrthe spuugt ook heel veel en het is niet prettig voor haar. maar voor de gene wat er ervaring mee hebben moet ik het langzaam opbouwen want toen nutrilon de voeding veranderde kreeg myrthe al last van krampen

9. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    @ Peggy ik heb je een pb geschreven met de inhoud van de doos. Ik heb geen idee of het overal het zelfde is.... ;)

@ Carmen ja lekker he een mannetje die zo goed groeit ;) ! Gaat het nu wat beter met Djurra haar drinken? En met haar oortje? heb je daar wat voor gekregen? Ewout drinkt ook slecht hoor met dit weer, vanmorgen dronk hij misschien 5 min. en toen hoefde hij al niet meer... :( Maar goed dat is niet te vergelijken met jou natuurlijk.... Hoop maar dat ze snel wat beter gaat voelen! :D

@Kathy Hahahaha een foto model, nou ja we zullen het weten na volgende week woensdag ;) Beter dat je bent overgestapt en dat Serjenka goed drinkt en minder vaak. Wel lekker is dat ze langer voldaan is nu :D

@ Lijn ja die romper is van Friso leuk is die he! dat is nou een kadootje waar je echt iets aan hebt. En er staat ook helemaal geen zichtbare reclame op voor de verandering. Ja echt heel leuk! Kan niemand zijn naam verkeerd zeggen hahaha :p

Vanmorgen werd Ewout wakker om 8 uur :confused: wow zolang heeft hij nog nooit door geslapen... Ik was zelf al veel eerder wakker, om 6 en om 7 uur en ik aldoor kijken maar hij was nog in dromenland. Ik dacht laat hem maar lekker liggen hij komt vanzelf wel. Ik heb hem toen meteen aangelegd en hij dronk zeer weinig! Meestal drinkt hij de 1e voeding altijd mega lang en heel goed. Maar nu dus niet. Hij dronk misschien 5 minuutjes en viel meteen weer in slaap. Ik heb hem een uur lang geprobeert wakker te houden en nog meer te laten eten, maar niets hielp... Ik heb hem maar weer in bedje gelegd en nu slaapt hij nog... Ik ga zo maar weer eens kijken boven en probeer hem weer te laten eten. Snap er niets van :(

10. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Lynn heeft idd ook de romper van de Friso, erg leuk!!! Zag hem op de foto bij Ewout, en dacht OOOH jee die moet ik ook maar snel achter uit de kast pakken, want ws past zij hem dan nu ook wel!!!

Wat een warmte he?? Als ik dat hoor van die verbrande voeten dan denk ik toch echt: Ongelooflijk en dat voor NL waar het toch zooo vaak slecht weer is. Het is hier momenteel zelfs warmer als in sommige delen van Spanje ed!!

Ik ga vandaag verder maar weer niksen, want zelfs dan staat de druppels me op mijn neus!!

Groetjes carry

11. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Vanmorgen met Nynke naar het CB geweest en alles was weer hartstikke goed met d'r.
    Ze weegt nu 8325 gr en is 66,5 cm. De arts vond Nynke een ontzettend vriendelijke en vrolijke baby :) Dat is ze idd ook, we hebben echt nooit last van d'r, ze is over het algemeen heel vrolijk.

Vanmiddag naar een vriendin van mij, die het ook een kleintje van 9 maanden. Lekker in de tuin bijkletsen. 8)

12. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Zo, nynke groeit inderdaad lekker!! Fijn zeg.

Ook Djurra heeft de friso-romper. Toch leuk hoor, al die cadeautjes! Vooral als ze zo persoonlijk zijn. Ik heb de dooos van de prenetal ook en vind ook heel leuk!

door al jullie lieve en geruststellendde reacties ga ik me mooi geen zorgen meer maken om het drinkgedrag van Djurra!Met Djurra gaat het ietsjes beter. Ze drintk nog niet optimaal, maar zoals jullie zeggen zijn we tevreden met die 150 cc. Zij is in ieder geval blij mee! Ze heeft nog wel wat last vaan haar oortjes. Ze heeft van de dokter nog niets gekregen omdat het geen erge infectie is, maar meer een irritatie volgens de dokter. Hoe dan ook heeft Djurra er wel last van want ze zit met haar handjes tegen haar oren aan. Ik heb bij de D.A. (i.o.m. de dokter hoor!) wel druppeltjes gehaald die de pijn stillen. Nu kan ze beter slikken en heeft ze minder pijn. Het heet Otalgan.

Vervelend Mouschy, dat ook Ewout nu weinig drinkt! . Djurra drinkt de eerste fles op de dag ook het minst, vreemd. Ik denk dat de kleintjes nu echt bevangen zijn door de hitte. Dat laffe regenbuitje van vanochtend heeft het ook niet afgekoeld.

13. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    regenbuitje??? nee hier niet hoor!!!
    dat er maar eens een flinke plensbui komt!!!

@tamara heerlijk dat ze zo lekker groeid, en heerlijk he zo´n vrolijk kind, myrthe is ook een super vrolijk kind we hebben eigenlijk weinig problemen alleen als ze spuugd is het een beetje mopperen. ze heeft er eigenlijk veel meer dagen bij dat ze helemaal neit huilt dan wel!!!

14. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    IK wil ook graag een hele dikke plensbui. Maar dan niet zo als in het noorden dat het niets is afgekoeld. Hie graag wel afkoeling. Ben zat van het binnen zitten.

15. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Kan me voorstellen Ellen dat je er flauw van bent om binnen te zitten!!

@Tamara; Nynke ziet er ook altijd heerlijk vrolijk uit op fotoos ed, fijn om dat ook nog eens door anders dan bevestigd te krijgen he, tenminste dat heb ik altijd als iemand iets liefs, leuks of positiefs over Lynn of Mike zegt dat ik zelf ook helemaal opbloei. Heerlijk is dat!!!

Groetjes carry

16. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Snap ook helemaal wat je bedoelt Carry ;)

Lekker hoor dat Nynke zo goed groeit! welke maat heeft ze nu dan?

Nou het eten van Ewout gaat maar mondjes maat vandaag... Hij drinkt maar niet echt van harte. Snap niet zo goed waarom eigenlijk... Maar goed ben allang blij dat hij drinkt.
    Morgen ochtend krijg ik voor de eerste keer een oppaskindje via het buro. Ben benieuwd. Ze komt wennen een ochtendje en daarna komt ze elke donderdag. Haar mama is zwanger en is begin aug. uitgerekend en daarna komt de baby er ook bij. Dus gezellig met 2 baby's en een meisje van 2 jaar in Sept. ;)

Groetjes.

17. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Hier twee foto's van Djurra. Ben zo trots opmijn mooiste meidje! (zijn wel heel groot, sorry weet niet hoe ik zenkan verkleinen en dan alsnog via een link hier te plaatsen)

Hier met de zonnehoed van mama:

En hier zo trots dat ze "zelf"kan zitten in haar bumbostoel, ze vind het geweldig!

18. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Nog even een vraagje: hoe kan ik nu een avater maken? ik verklein een foto tot 80 bij 80 pixels, maar dan is ie altijd nog teveel KB (boven de toegestane 5 i.i.g). Als ik de foto to 5 kb verklein is er niets meer van over.. iemand ee tip?

19. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Is inderdaad heel leuk als andere ook zeggen dat ze zo lief en vrolijk is, maakt je als mama alleen maar nog trotser :D

@Mouschy, Nynke draagt nu maatje 74.

Nynke had vandaag ook last van de warmte, ze dronk ook slecht en was heel loom en wat huilerig, maar ja wie niet met dit weer ;)

20. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    @Peggy : johannesbroodpitmeel hoef je niet op te bouwen hoor. gewoon een paar schepjes goed door de voeding roeren. de melk wordt er dikker van. wij doen de kleinste hoeveelheid die je erdoor meot roeren. als dat nog niet afdoende helpt kun je een schepje meer doen.
    je moet wel een speen met een iets groter gaatje halen want anders doet Myrthe er een uur over voordat de fles leeg is! dat hadden wij dus toen we ermee begonnen. en daarna begon de grote zoektocht naar een geschikte speen met het juiste gaatje. ik heb uiteindelijk bij Prenatal een speen medium gekocht voor brede flesjes (ben even kwijt welk merk (drifax of Bibi denk ik), daar heb je niets aan dus... ;) . ik weet in onze Prenatalwinkel precies waar ze liggen :) ) zo'n driestanden speen was niets voor Jonathan. kwam toch nog teveel uit. succes met proberen!

Deel Deze Pagina