Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @kathy
    dat zou ook nog goed kunnen.
    ons noa wilde trouwens eerst nooit op haar buik liggen. dit moesten we van het cb een aantal keer per dag doen maar telkens begon ze dan te huilen, nu draait ze vaak zelf om te kunnen rondkijken.
    en als je het niet vertrouwt ga je toch gewoon naar het inloopspreekuur van het cb.

succes en hoor het wel

liefs femke

2. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    dat is balen, wil ik een andere foto van noa er op zetten, krijg ik helemaal geen foto meer erbij.

en het was net zo n leuke.

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka wil dus ook helemaal niet op haar buik liggen, ze begint ook telkens te huilen als ik haar erop leg.
    Bij ons heb je geen inloopspreekuur bij het cb, maar op 8 augustus moet ik teruggaan voor haar 3de prikje, zal het daar wel nog eens vragen.

Ik plaats m'n fotootjes hier altijd via photobucket, dan moet je gewoon de link kopiëren en hier plakken, lekker gemakkelijk.

4. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @kathy
    hoe werkt dat? ik heb nl van alles geprobeerd maar zo technisch ben ik niet aangelegd. haha

mijn schoonzusje en broer hebben toen ze zwanger waren een site gemaakt en toen er ook een voor mij gemaakt maar ik kon hem niet onderhouden. terwijl mijn schoonzusje hem nog steeds heeft (Jowi) haha.

liefs femke

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Je gaat naar www.photobucket.com en daar maak je een account aan. Als dat account aangemaakt is, kun je foto's uploaden vanaf je pc.

Als het niet lukt, zeg je het maar, dan moet je de foto maar eens doormailen naar mij en laad ik hem wel op voor je. Je laat het maar weten, stuur m'n mail adres dan wel via pb.

6. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @kathy
    De echt lichamelijk geïnteresseerde baby's gaan zich in deze maand omrollen van buik naar rug en weer terug.
    Pas op
    Iedere baby ontwikkelt zich lichamelijk gezien op een ander tempo. De site heeft ervoor gekozen om het vroegst mogelijke moment en gemiddeldes te noemen in deze kalender. Dat wil niet, absoluut niet, zeggen dat je baby hier aan moet voldoen. Sommige baby's vinden het belangrijk om lichamelijk dingen te kunnen. Deze baby's hebben een grotere motivatie en zullen eerder dingetjes met hun lichaam doen. Andere baby's hebben meer interesse in het observeren van de wereld. Zij hebben een kleinere motivatie en zullen derhalve minder snel de lichamelijke trucjes door hebben. De manier waarop jouw baby zich lichamelijk ontwikkeld zegt niets over het intellect van je baby.
    Van tijgeren tot kruipen
    Het allereerste begin zie je al na drie of vier maanden. Als je je kind op zijn buikje legt, zal hij proberen heen en weer te schuiven en oefenen met armen en benen. In een later stadium zal je kind waarschijnlijk gaan ‘tijgeren’: hij zet zich met de voetjes af en trekt zich met de armen vooruit. Nog later zal je kind de buik van de grond proberen op te lichten. Soms kruipt hij een poosje op handen en voeten, met de billen hoog in de lucht, de zogenaamde berengang.
    Mensen (en dus ook baby's!) leren dingen op verschillende manieren. De een doet het door te proberen tot het lukt. Deze baby's proberen en falen, proberen weer en falen weer, tot het ze uiteindelijk lukt. Andere baby's observeren liever iemand die het lichamelijke trucje wel goed kan. Ze observeren zo goed, dat ze het lopen en kruipen in hun koppie al oefenen. Deze baby's zijn dan wel vaak ouder tegen de tijd dat ze gaan kruipen, maar hebben het kruipen dan ook snel onder de knie. Het 'proberen en falen' doen ze in hun hoofd. Dat sommige volwassenen dit niet snappen zegt meer over hun intelligentie dan over jouw baby

hier wat dingen die ik op internet heb gevonden.
    dus volgens mij hoef je je nergens druk over te maken hoor.
    liefs femke

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Femke: dat is heel lief van je hoor dat je dat allemaal voor mij opgezocht hebt, en zoals je zegt, hoef ik me er niet echt druk om te maken.

8. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    kathy je hoeft je helemaal niet druk te maken onze myrthe is erg snel met alles en loop ook voor zoals ik eerder al vertelde moet jij die ruim 2 weken aftrekken van dr leeftijd en in 2 weken kan er veel gebeuren.

myrthe is ook bijna evenoud als jullie kindjes, myrthe is vandaag 4 maanden en 5 dagen. (21 dagen te vroeg)

femke dat boek wat je zei is dat alleen voor de baby tijd??

9. Susan

Susan Lid

18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    @ Kathy: Je moet je niet ongerust maken hoor elk kindje heeft zijn eigen tempo en voor je weet draaien ze. Ze kunnen zich maar op een ding tegelijk concentreren en dat is nu even niet op omdraaien maar waarschijnlijk op iets anders. Geen zorgen maken hoor.

@ Mouschy: Volgen mij moet het niets uitmaken hoe oud de melk is. Wel moet je met dit weer even goed opletten dat de melk niet zuur is dus even ruiken voordat je het opwarmt. Ik geef Jessica ook mlk van een maand tegrug.

@ Carmen: Is er al iets bekend van je buren waarom de sliners weg zijn?

Groetjes van Susan

10. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @peggy

hoi peggy, heb dat boek er even bijgepakt, het gaat over de acht sprongen in de ontwikkeling van de baby en loopt tot ca 55 weken
    1e sprong ca 5 weken, 2e ca 8 weken, 3e ca 12 weken, 4e ca 19 weken, 5e ca 26 weken, 6e ca 37 weken, 7e ca 46 weken, 8e ca 55 weken.
    staan ook dingen over wat ze rond die leeftijd kunnen gaan ontdekken e.d. maar ik zelf gebruik dit boek amper. meer om te kijken als ze een mindere periode zit of ze een sprongetje heeft en wat ik ermee kan doen maar op zich doet ze het allemaal heel goed.
    liefs femke

11. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
  12. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @petra

gefeliciteerd! ik zag dat je vandaag jarig was.
    fijne verjaardag!!!
    liefs van ons papa auke, mama femke, noa en de hond Jaylo

13. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    hoi meiden,
    krijg geen foto's bij mijn tekst geschreven dus heb ik in het fotoalbum onder baby's maar een paar leuke foto's van ons schatje geplakt.
    zo'n trotse mama

14. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leuk hoor die foto's Femke, maar ze zijn wel erg klein, hé, ik zie ze bijna niet. Wist je dat je ook een persoonlijk fotoalbum hebt, waar je foto's in kan plaatsen?

15. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    ik heb nog nooit gemerkt dat ze een sprongetje krijgt maar nu kan ik er een verwachten....
    dank je voor de link.

petra ook namens ons gefeliciteerd!!!

16. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Uh ik ben de komende 7 dagen een keertje jarig :)

Lief hoor dat je er aan denkt haha maar DONDERDAG is de dag. Dan word ik weer een jaartje ouder

17. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    @evy

Mooi ventje die zoon van jouw :) Misschien maar vast koppelen aan mijn Danischa ;)

@iedereen.. sorry ben nog al gemakkelijk met kwoten ... solly zal voortaan gaan @ten : )

Groetjes

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Petra: af en toe eens quoten kan echt geen kwaad hoor, zolang er maar geen hele verhalen gequoted worden is het goed.

19. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @petra
    oh ok je stond bij de jarigen voor vandaag
    @kathy, ja klopt dat de foto's klein zijn maar anders waren ze te groot om erin te zetten, mochten maar 5 kb zijn toch?
    hoe moet ik mijn fotoalbum maken?

hoor het wel

liefs femke

20. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @kathy