Het gaat zeker hard met die kleintjes ze ontdekken steeds weer iets nieuws. Jessica heeft haar stem ontdekt wat zit die te kraaien. Haar zus komt dan te vertellen dat Jessie weer aan het klessebessen is. Alleen nu is het wat minder met haar ze ziet er niet uit ze zit hellemaal onder de rode vlekken in haar gezicht en romp. De zesde ziekte. Wel zielig om te zien hoor. Wij mogen de 15e weer naar het cb ben benieuwd hoeveel ze weegt en hoe lang ze is en ook is het dan de 3e prikronde. @Sylvie: Leuk dat je weer terug bent en veel "bij"lees plezier. Leuke vakantie gehad? Groetjes van Susan
deze februari mama is terug, heb een berg bij te lezen zo te zien. ben zo trots op mezelf dat ik Elyesa nu al meer dan 6 maanden de borst geef omdat ik mezelf had op gegeven om zeker 6 maanden bv te geven en dat heb ik kunnen doen. wat niet wil zeggen dat ik ga stoppen, eens kijken hoelang ik het volhoud. groetjes talia
Super zeg zo lang de borst geven! dat wil ik ook en ben druk bezig ook die kant op te gaan Ben er ook zo trots op dat ik heb doorgezet in het begin toen het totaal niet lekker liep allemaal... Vanaf 3 maanden vind ik het steedts leuker worden met de kids, ze krijgen echt meer interesse in vanalles. Ewout praat ook heel veel, hoge en lage geluidjes en het klinkt als 'mam' wat hij vaak zegt. Hij grijpt nu ook vanalles vast en alles gaat in het mondje. Laatst had hij net gegeten en toen ging zijn hele vuist in het mondje en toen moest hij kokhalzen en al het eten kwam er weer uit...... Tja da's wat minder dan... Maar voor de rest is het heel erg leuk allemaal nu.
Wat worden de ukken groot... Djurra moest op de zelfde dag als Ewout naar het CB, ze weegt nu 6820 bij een lengte van 63 cm! Ze pakte de kinderarts daar helemaal in met haar geschater. Liet even zien dat ze de bril van de kinderarts kon pakken en ging heel overdreven hoesten. (dat heeft ze pas ontdekt, dat ze kan hoesten. Wanneer ze nu aandacht wil probeert ze te hoesten:" ach meissie, gaat het wel, voorzichtig hoor!". Leuk dat ze het vind!!) @Talia, leuk dat je terug bent!! Alles goed met jou en je uk?? @ mouschy: met de buren gaat het goed! Ze hebben een gezonde zoon maar hebben een hekel aan slingers omdat ze de geboorte niet als een feestje zien............. (malle malle mensen...) @ Silvie: gezellig dat je terug bent!! Hoe is het allemaal verlopen, de reis en je verblijf in NL? Wat geweldig hé? Die kleintjes die zo hard en snel vooruit gaan! Djurra grijpt en doet ook nog steeds en... ze rolt nu van haar rug op haar zij en ook van haar buik naar haar zij! Zo trots op zichzelf, helemaal leuk. Ook is ze haar stem weer verder aan het ontdekken. Waar ze eerst nog zachtjes heel de dag de oren van je hoofd af kletste, heeft ze nu door dat ze heel wat toontjes harder kan kletsen. Kortom, zo af en toe schreeuwt ze flink! en lachen dat ze erom doet... Ze schaterd heel hard maar schrikt daar soms van dat haar lipje trilt! even gerust stellen en het lachen kan weer beginnen!
Lynn is ook naar t consultatiebureau geweest, zij woog nu 7380 gram en was maar liefst 68,5 cm!! Ze gaat in haar gewicht nu iets minder hard maar haar lengte blijft snel gaan, dus het wordt vast een lange meid zeiden ze. Ik heb ook in Lynn haar mondje laten kijken want onder zaten 2 bobbels waarvan ik het vermoeden heb dat dit wel eens tandjes zouden kunnen zijn/worden. De arts van het consultatiebureau dacht ook inderdaad dat er 2 ondertandjes aan zitten te komen en boven zitten er ook al 2 bobbels zag zij toen!! hmmm het zou dus kunnen zijn dat die arme meid binnenkort 4 tanden krijgt!! Ik had die bovenste nog niet gezien zelf dat daar iets aan zit te komen. Onder heeft Lynn het zelf wel gevoeld ze zit de hele dag met haar tong over die bobbels en trekt daar door gekke gezichtjes!! @Talia: Fijn dat je er weer bent, hoop dat alles goed gaat bij jullie!! En goed he om de borstvoeding zo lang te kunnen geven, ik geef nu ook bijna 5 maand en blijf voorlopig ook nog lekker door gaan!! Het gaat super dus waarom niet!! @Carmen: Gelukkig is het kindje van je buren gezond en wel!! Groetjes carry
Hoi meiden @Silvie Welkom thuis @Djara met bambix mag je al bij 4 maanden beginnen altans dan de nutrix versie.. rijstebloem. (tenminste dat was zo toen mijn oudste klein waren Danischa krijgt nu een kleinschepje door de voeding heen om alvast een beetje te wennen. Als ze het MAG dan gaan we met bordjes pap beginnen, ws dan iets van 60cc melk(kv) en dan zo dik maken dat zehet lekker vind. @iedereen.. Wat zijn jullie kindjes al groot! En wat drinken ze al grote flessen. Danischa drinkt momenteel 4 x 150cc en 1x 180cc (water) en dn de benodigde schepjes. Ze heeft hier voorals nog voldoende aan. En ze groeit dan ook heel goed. Ben met de 180fles gister pas begonnen. Niet voor het doorslapen ofzo, want dat doet ze zowiezo al maanden Maar langsaam wil ik als het lukt naar 4 voedingen gaan.. Morgen is met de KA overleggen. Die zal zich wel het ... schrikken.. de laatste keer woog danischa in het zh 2830 gram. Inmiddels weegt ze al meer dan 5 kilo! Ben er dan ook al 8 weken niet meer geweest. Danischa is gewoon een gezonde baby verder, en heeft weinig complicaties gehad eigenlijk. Ben dus benieuwd naar zijn reactie morgen Ook komt morgen iemand van Stipp (speciale vorm van fisio ofzoiets ) VOlledig betekend het. Stedelijk Transmuraal Interventie Programma voor Prematuur geboren kindjeren. Deze dame komt dan een korte video maken over hoe het nu gaat thuis. Hihi ze komt prcies op een tijd dat moppie moet eten enzo dus dat komt wel mooi uit want dat is het gene wat ze willen filmen. Hoe je met je kindje omgaat enzo.. Breng hier morgen een kort verslagje over uit De rest zal op mijn weblog te lezen zijn. Nou ik ga weer in spanning afwachten of ik hulp krijg vandaag... Groetjes
@Petra: danischa wordt echt ook al een grote meid hé. @Carry: leuk te horen dat Lynn zo goed groeit. En er zitten al 4 tandjes klaar om door te breken? Ocharme, hopelijk heeft ze er niet teveel last van. Serjenka zit momenteel op 4 flesvoedingen en 2 vaste voedingen, wat 6 voedingen op een dag betekent. Ik zei dit van 't weekend tegen iemand en ik kreeg een hele preek te horen dat ik dit moet terugbrengen op 5 voedingen per dag. Dus 3 flesjes ipv 4. Ben ik dan zo fout bezig ofzo, omdat Serjenka nog 4 flesjes krijgt? Ik dacht dat het helemaal geen kwaad kon. Ik kreeg ook als reactie, je moet ze maar wat langer laten huilen, voordat je een flesje aanbiedt. Maar dit wil ik helemaal niet doen. Als ik weet dat ze huilt van de honger, kan ik het niet over m'n hart krijgen om haar dan nog wat langer te laten huilen. Ik denk dat er ook tandjes zitten aan te komen bij haar. Haar tandvlees is veel dikker dan normaal, ze is ook minder goed gezind en haar poepluiers, daar hangt een vreselijk geurtje aan. Alles die eraan kan geloven belandt ook in haar mondje om op te sabbelen. Maar ik voel wel nog niks zitten, dus het zal nog wat afwachten zijn. Hoe lang kan dat eigenlijk duren eer je iets voelt en hoe lang duurt het dan nog ongeveer voor ze erdoor komen, die tandjes?
Ik word zo moe van die mensen die met hun "goede bedoelingen" aankomen. Laat ons moeders toch lekker ... Lekker doen zoals jij het wil Kathy .. laat ze lekker lullen en laat je zeker niet onzeker maken
Ja daar word ik ook wel moe van hoor... een tijdje terug nog toen ik zo'n last had met borstvoeding geven ook pffff iedereen had er wel wat over te vertellen, en ik liep toen ook al bij de lactatiekundige... Het gaat nu trouwens heel goed gelukkig! @Carmen, vreemde buren ja, maar ik heb het wel vaker mee gemaakt toen ik werkte als kraamverzorgster. Snap het ook niet, een geboorte is toch het mooiste wat je kan mee maken lijkt mij... En wat super dat Djurra op haar buik rolt! Daar heeft Ewout nog geen zin in hoor @Carry; Lynn heeft ook mooie cijvers! ze word zeker lang. Je geeft ook borstvoeding, maar als ze nu tandjes krijgt ga je er dan nog mee door? Ik ga meteen stoppen als Ewout tanden krijgt... moet er niet aan denken. Ik droom er ook regelmatig over dat ik bv geef en dat hij ineens in mijn borst hapt hahaha. @PetraK; wat mooi dat ze het bijhouden met een camera en zo. Zo kan je goed kijken hoe ze ontwikkeld.
@Kathy: die mensen met die goede bedoelingen, dat noemen wij hier de "babymaffia" . gek word je ervan soms. doe gewoon wat je zelf vindt en voelt en je kindje natuurlijk! alle kindjes zijn anders. met voedingen is het zo (vind ik) zolang ze goed groeien en tevreden zijn geef je ze precies dat wat ze willen en nodig hebben! @Carmen: waarom zien je buren een geboorte niet als een feest? @ en de rest: leuk om te lezen hoe het met jullie kindjes gaat. ze zijn wel groot hoor als ik die verslagen van cb bezoekjes lees. volgende week maandag gaan wij weer! de 3e prik en weer wegen en meten. Jonathan was 3 weken geleden 5,5 kg en 59 cm lang (bij ruim 3 maanden dus). de vorige keer begon de arts over fysiotherapie!!! ja hoor, als Jonathan deze keer zijn handjes niet goed opent (van de spanning, zegt ze, doet hij dat niet) willen ze hem naar fysio doen. mooi niet dus. vind je het gek dat hij gespannen is, zo in zijn blootje op een plastic kussen bij een vreemde mevrouw die hem ook nog eens gaat prikken! er mankeert niets aan zijn handjes; hij grijpt en pakt alles wat hem interessant lijkt. haren, bloemen, knuffels, zijn flesje, papa's wangen ik ga deze week voor de 2e week aan het werk (di, wo en vr). morgen gaat Jonathan voor het eerst naar de oppas. vorige week kwam mijn moeder 2 dagen in huis, dat was wel heerlijk zeg om zo te beginnen met werken. maar morgen gaat het dan echt gebeuren. ik zie er wel wat tegenop. maar goed, vind het ook lekker om weer aan het werk te zijn. hmm lastig. hoe hebben jullie dat? of werken jullie niet of zijn nog lekker thuis? dag, Lijn
Ik wordt ook wel gek van al die goedbedoelde adviezen. Maar ik vond het er wel over dat die persoon beweerde dat ik het moet terugbrengen op 5 voedingen. Serjenka moet morgen naar het cb voor haar 3de prikjes. Zie er al wat tegen op, ze zal weer zo'n verdriet hebben, m'n wondertje Ik ben nog in ouderschapsverlof tot eind deze maand. Ik heb wel besloten om niet meer terug te gaan naar m'n huidig werk, het is daar niet meer vol te houden. Dus ik ben nu heftig op zoek naar ander werk, maar zie het helemaal niet zitten om m'n meisje achter te moeten laten. Zou veel liever thuis blijven om zelf voor haar te zorgen, maar financieel zou het moeilijk worden. Het zou mss wel kunnen lukken, maar het zou te nipt zijn en we zouden nooit meer iets leuks kunnen doen.
http://mouschy.hyves.nl/fotos/24891493/0/naIZ/ filmpje's van Ewout. http://mouschy.hyves.nl/fotos/24894821/0/cUnV/ Ik ga thuis kinderen opvangen, misschien is het ook een idee voor jou Kathy....
@Mouschy: daar heb ik ook al aan gedacht en zou dat heel graag willen doen, maar ik vrees dat we er de nodige ruimte niet voor hebben
@ Lijn: Ik ben ook weer voor 3 dagen aan het werk en het valt wel weer mee om te werken. Weer een ander ritme. De eerste keer dat ik Jessica wegbracht was ook mijn eerste werkdag en ik dacht dat doe ik wel even het wennen was ook heel goed gegaan en Mandy zit er ook. Toen ik met beide meisjes vrolijk binnen kwam vroeg een leidster of ik er klaar voor was en toen schoot er een brok in me keel. Toen ik werd uitgezwaait door de 2 meiden kreeg ik nog een grotere brok in mijn keel en heb op weg naar mijn werk toch een paar grote traantjes gelaten. Maar ja dat was de eerste keer en daarna is het goed gegaan. Ook is het leuk om ze dan weer op te halen kan ik dan een hele dag naar uitkijken. Succes met je werk. @ Mouschy: Lijkt me ook leuk om thuis op kindjes te passen. Op hoeveel kinderen pas je en wat is hun leeftijd? Ik heb Mandy 23 maanden borstvoeding geven en ze heeft me nog nooit gebeten. Ik hoop dat ik het ook lang vol kan houden bij Jessica. Als ze tandjes krijgen wil dat niet automatisch zeggen dat ze bijten. @ Kathy: Volg je moedergevoelens gewoon. Jij weet wat er goed is voor je kindje. Groetjes van Susan
Ik zie in het voedingsschema wat ik hier voor me heb liggen wel dat ze met 6 maanden naar 5 voedingen kunnen: 3 x fles waarvan 1 papfles en dan een fruithap en groentehap. Maar jullie houden dus nog 6 voedingen aan? Ik wil deze week beginnen met de groentehap en dan was het plan om over 1 maand 1 fles er af te doen. Nou ja, ik overleg wel even met het cb anders
Oja, vergeten te zeggen, ben 2 weken geleden ook weer op het cb geweest met Milan en onze reus is nu 8,5 kilo en 70 cm Inderdaad allemaal mooie cijfers weer!
@Mouchy: Als Lynn haar tandjes door krijgt dan ga ik gewoon door met voeden, hoorde laatst dat het eigelijk maar heel weinig voor komt dat kids gaan bijten en dat het niet af te leren is. We zullen zien, ik vind het ook wel een beetje eng, want Lynn kan als ze driftig is nu al eens heel hard mijn tepel opeens los laten schieten (en er dus ook aan trekken dan) En dat moet met tanden niet gebeuren! Met de ondertandjes hoef je helemaal nog niet bang te zijn, want daar legt een baby zijn/haar tong overheen!! @Maryloes: Inderdaad een reus jullie Milan, wordt een mooie grote stoere vent!! Lynn is ook behoorlijk hoor, maar toch zie ik haar niet zo, alleen als ik leeftijdsgenootjes zie dat ik denk van: Ooh ja ze is best groot haha @Kathy: Ik kreeg laatst ook al bemoeienis over het aantal voedingen van Lynn. Zij krijgt zeker nog 5 keer bv op een dag soms 6, maar zelfs op het cb vonden ze dit okee!! En toch maakte ik me er ook alweer zorgen om, terwijl ik toch vaak zelf ook zo leef van: Lekker doen zoals mij het beste lijkt!! Ik moet me daar ook meer voor schermen dat ik me niet onzeker laat maken door anderen met hun goede bedoelingen merk ik wel!! Groetjes carry
vind het ook leuk om weer terug te zijn. met mij gaat het nu beter en Elyesa doet het echt geweldig hij weegt nu al 8400gr en is al 69 cm groot. hij begint nu zo stilaan te kruipen, om handen en knieen en dan wiebelen en soms springen echt leuk hem zo bezig te zien. hij leer echt iedere dag iets bij. en heeft sinds een week of 2 al 2 tandjes zo schatig en heb er geen last van tijdens de bv. het voeden blijft inderdaad geweldig hoop dat het nog lang zo goed mag blijven gaan ook bij de andere bv mama's. groetjes talia