@silvie noa drinkt tussen de 200 en 300 cc op een dag dat ik moet werken over 9uur en komt daarna nog 2 a 3 x voor borstvoeding. ze zal dus zo'n 700 ml per dag drinken. maar waarom mogen ze niet meer dan 1 liter per dag drinken, als ze dat toch nodig heeft. ze geeft toch zelf aan wanneer ze genoeg heeft gehad? liefs femke
Bij bv mogen de kindjes zoveel drinken als ze willen, maar bij fv zit het maximum op 1 liter. De juiste reden weet ik ook niet hoor, maar ik weet dat er veel dagen gepasseerd zijn dat ze meer dan een liter dronk en ze heeft er tot nu nog niks aan overgehouden. Je kan toch moeilijk zeggen, je hebt 1L binnen en nu is het genoeg.
volgens mij als borstvoeding kindjes vaker komen is de voeding minder voedingrijk?? en flesvoeding is altijd voeding rijk!! misschien de fles maken met meer water?? bv 210 water en 6 schepjes ipv 7?
@Silvie: gewoon doen wat je gevoel aangeeft. Serjenka had ook nooit genoeg, dat is pas gebeterd sedert dat ze nu opvolgmelk krijgt. Het is wel van een ander merk, voor hongerige baby's. Ik heb ook vanalles geprobeerd, maar ze bleef een reuzehonger hebben en ze is er nu ook niet slechter van geworden hoor, doordat ze enkele maanden geleden meer dan een liter per dag dronk. Je kindje bepaald zelf wel wanneer hij/zij genoeg heeft.
Ik trek me er ook niet veel van aan hoor. Ze krijgt gewoon waar ze behoeft aan heeft en is dat 1100 cc dan krijgt ze dat. Mooie meid hoor Kathy en onwijs mooi gemaakt ook trouwens.
Leuke foto's Kathy! en ook een leuke banner! maak je dat zelf? met wat voor programma doe je dat? Sylvie je hebt gelijk hoor, zou ook zo doen. Maakt die paar slokken extra nou uit. Ik weet toch ook niet hoeveel Ewout drinkt met borstvoeding. Als ze het nodig hebben moeten ze het gewoon krijgen vind ik.... Ze geven het vanzelf wel aan, en wat teveel is komt er ook weer uit Prettig weekeind meiden!
Kanp hoor, dat je dat zelf maakt, ik wil daar toch ook eensmee bezig gaan wij moeten nog ergens dat programma hebben misschien toch maar weer eens op de computer zetten!! Super mooi gemaakt hoor Kathy, en super mooi meidje ook jou Serjenka!! Groetjes Carry
Goede morgen allemaal, vanmorgen ontdekte ik hem: Lynn haar eerste tandje is door, goed he!!! Groetjes Carry
Wow gaaf zeg!!! wat leuk! foto hahahaha Nou Ewout zit weer midden in een sprongetje! is wel wat vroeg, maar ik weet het zeker. Hij is wat huilerig en hangerig. En gisteren zaten we TV te kijken en Ewout lag op zijn speelkleed te spelen en toen ging hij zich omrollen!!! super he! Hij wilde een speeltje pakken dat wat verder lag op het kleed, en hij rolde zich er zo naar toe! Ben helemaal super trots
@mouschy gaaf he dat ze steeds meer ontwikkelen. nou bij noa komen haar eerste tandjes ook door. ze heeft er al een paar weken last van, veel aan het zeveren, veel meer en sneller aan het jengelen, korter slapen, veel op haar duim zuigen en op mijn vingers bijten. sinds een paar dagen voelen we nu ook de scherpe randjes in haar mond. ze heeft boven en onder in haar mond al beginnende tandjes enne met borstvoeding doet ze het nog goed, ze bijt niet in mijn tepel schuurt er hoog uit per ongeluk langs af. dus al met al prima alleen met ons meisje wat minder, is zo sneu als ze pijn aangeeft en zich niet lekker voelt maar ja. komt goed. liefs femke
Leuk meiden .. eindelijk de tandjes .. Krijgen we nog een foto? Super van Ewout Mouschy .. Britt draait wel op dr zij maar verder nog niet .
Hoi hoi @carry tandje door wow ze is rap ben benieuwd naar het plaatje Danischa is vandaag al weer 5 maanden oud! *gecorrigeerd 3 maanden* Jeetje de tijd vliegt echt wel voorbij. Ben trouwens wel blij dat het weer weer wat zonniger is geworden. Die regen aldoor is ook niets.. Enne voormij mag het gerust wel weer een flink stukkie warmer worden Kan de extra deken bij Danischa ook weer weg... We hadden het echt KOUD vanacht... Leg er dus vandaag een extra dekentje bij... en wat denk je? De zon gaat schijnen Anyway meiden fijne dag allemaal
Zodra het tandje iets meer zichtbaar is zal ik een poging wagen, wilde vandaag mijn schoonmoeder laten zien maar zelfs met 2 handen haar lipje opzij is niet voldoende ik moet ook haar tong weg duwen, want zodra ik met mijn hand in de buurt kom van haar mond wil ze erin happen!! Zij heeft uiteindelijk het tandje gezien (en is nog niet een hele tand gelijk he, het is een puntje die er door steekt) Maar zodra ze er meer gewend aan is doe ik een poging hahaha Groetjes carry
@Carry: wat leuk dat Lynn haar eerste tandje erdoor zit. Bij Serjenka zitten we nu nog aan het afwachten. Er zit al een wit stipje, maar verder nog niks, maar ze heeft er wel serieus veel last van, ben benieuwd wanneer het zal doorzetten. @Mouschy: wat leuk dat Ewout zich voor het eerst gedraaid heeft vandaag. Wij zitten nog vol ongeduld te wachten totdat Serjenka zich eens wil draaien, maar blijkbaar heeft ze er nog geen zin in. Deze week heeft ze eens een poging gedaan, omdat ze iets wou grijpen, maar die is mislukt. @Petra: Danischa is ook alweer 5 maanden? Wat gaat de tijd toch vlug. Hier verder niks nieuws te melden.