Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    sylvia: leuk dat je weer komt kletsen


    iris is vandaag naar het cb geweest. ze is nu 6720 gram en 65 cm.... ze moest allemaal dingetjes doen; zoals een voorwerp volgen, grijpen naar dingen, en opduwen op de buik!

    en dat deed ze perfect..... ze waren heel tevreden over haar.... en ik ben natuurlijk heel trots!!!!
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Mouschy: weeral een schitterende foto, kan maar niet genoeg krijgen van ewout, zo'n schatje

    @sylvia: leuk dat je komt meedoen met ons.
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Goede morgen meiden!
    dank je voor de leuke reacties! :oops:

    kom net terug van de dierenarts... mijn kat heeft blaasgruis. Hij is nu 3,5 jaar en sinds vorig jaar heeft hij daar last van. En dit is nu al de 3e keer dat hij er echt heel veel last van heeft. Eet hij niet meer en ligt alleen maar te liggen en wil plassen maar het lukt niet. Het viel me gisteren op en vandaag meteen daar de DA. Hij heeft erover heen nu ook nog een blaasontsteking :( Hij heeft nu speciaal voer mee en antibiotica. *kassa* was 125 euro kwijt :confused: Het gaat om de maine coon rechts op de foto...
     
  4. Susan

    Susan Lid

    18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Vandaag ben ik voor het eerst gaan (proef) les zwemmen met Jessica. Was erg leuk en Jessica vond het ook erg spannend ze had ogen te kort. Het was best wel vermoeiend voor haar want toen we het water uit gingen heeft ze wat gedronken en viel gelijk in slaap. Het was voor mij ook weer even wennen want ik zwem met Mandy ook al vanaf toen ze 3 maanden was en die zwemt dus nu nog maar ja waar laat je Mandy dan als Jessica van 9.00 tot half 10.00 les heeft en Mandy van 10.10 tot 10.40. Nou gewoon Mandy drijft met ons mee ze durft nog niet met haar bandjes los te drijven maar ik had gezegd mama kan jouw niet vast houden dus moet jij mama vast houden en dat ging best goed. Halverwege dacht Mandy ineens o waarom ga ik niet op mama's rug zitten/hangen en houd ik gewoon de bandjes van haar badbak vast en dat ging heel goed. Dus ik ga ons nu maar opgeven voor het echt.

    Groetjes van Susan
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi Susan, ik keek net even in je album en het eerste wat me opvalt zijn die schitterend mooie donkere ogen van Mandy.
    Zit er nog een kansje in dat Jessica ook van die donkere kijkertjes krijgt?

    Groetjes van Kiki
     
  6. kyanapril

    kyanapril Niet meer actief

    Hoi allemaal!

    Heb al wat bekende gezichten gezien hier, ik wilde me hier ook even aanmelden als jullie dit goed vinden!
    Ik ben esther, mama van thom djenna en kyan
    Kyan is van 02-04-06 en weegt momenteel 8500 gram en is 67,5 cm lang
    Een heerlijk mannetje met een flinke eigen wil! :D

    Groetjes Esther
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    welkom sylvia21 en Kyanapril!! Leuk nog weer nieuwe feb/maart april mama,s!!

    Lynn heeft vandaag haar laatste pneumo vaccinatie gehad!! Ging heel goed, voor de eerste keer moest zij met papa naar de huisarts voor de prik (was ik wel blij om want ik blijf het zooooo zielig vinden)
    En nu had ze zich heeeeel stoer gehouden en bijna geen kik gegeven!!
    Mijn vriend snapte niet waarom ik het nu altijd zo zielig vond, want het viel toch allemaal reuze mee :(
    Ben blij voor Lynn dat het zo goed ging maar dit heb ik nog niet mee gemaakt, bij mij krijst ze alles bij elkaar als de prik gezet wordt :(
    na de prik had ze ook verder weinig last!!
    En vandaag haar 2e tandje door!!!!!
    Dus weer helemaal trots op mijn kleine grote meid!!!

    Groetjes carry
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Welkom Esther (naamgenoot ;) ) ben benieuwd naar foto's van je 3 kids. Flinke knul is Kyan denk ik :D

    Lekker he die mannen af en toe Carry! ;) maar goed het zit er voorlopig weer op met de prikken gelukkig!
    Wat goed dat ze nu alweer 2 tanden heeft! gaat snel he. Nu kan ze nog beter fruit eten hahaha. :)

    Susan, wat leuk dat zwemmen, ik ga vrijdag ook weer met Ewout zwemmen. Maar dat is geen les. Dat wil ik wel gaan doen maar na de vakantie want nu is het maar 1 x per week heel erg vroeg. Na de vakantie is het elke dag om een uur of 10 dat komt me beter uit. Ga niet elke dag, maar kan wel gaan wanneer ik wil. Zit niet vast aan een dag dan ;)
     
  9. kyanapril

    kyanapril Niet meer actief

    He mouschy, zou graag foto's plaatsen maar waar doe ik dat hier op het forum??
    Misschien beetje dom maar kan het nergens vinden namelijk :oops:
    Kyan is inderdaad een best ventje ja!

    Liefs Esther
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Als je onder je berichtje kijkt zie je staan ALBUM en daar kan je op klikken en een foto in zetten, zie maar in mijn album.
     
  11. kyanapril

    kyanapril Niet meer actief

    Och verhip da's wel heel blonT, had dat nog niet eens gezien!
    Zal morgen eens kijken.
    Die foto van Ewout dat ie 1 week oud is, prachtig is ie, wat een enorme kijkers joh!

    Liefs Esther
     
  12. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Sylvia en Eshter, welkom hier! Gezellig dat jullie ook mee komen kletsen :D
     
  13. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Welkom meiden .. gezellig!!

    Alles goed met jullie kids?
    Hier gaat ie lekker hoor.

    Britt doet het lekker met de pap.
    Ze doet nu eindelijk haar mondje dicht als ze een hapje heeft gehad. Ook in de kinderstoel vind ze het geweldig. Ik laat haar er alleen nog niet te lang in zitten, ze kan nl nog niet helemaal los zitten, dus lijkt me niet zo goed voor ruggie..

    [​IMG]
    Deze foto is van gisteren .. haha .. lekker ding.
     
  14. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh wat een leuke foto!!! en wat een bos haar heeft ze! mooi hoor :D

    Ben benieuwd over 2 weken gaan we weer naar het CB en dan mag Ewout hoop ik aan het fruit! Lijkt me ook zo leuk om te kijken hoe hij daar op reageerd :D
     
  15. Susan

    Susan Lid

    18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    @Sylvie: Wat een leuke foto van Britt. Leuk he nu ze weer wat meer eet dan alleen maar melk.

    @Kiki: Ik denk niet dat Jessica ook zulke donkere kijkers krijgt als Mandy. Welke kleur ze wel krijgt is mij nog een raadsel volgens mij heeft ze kameleon ogen ze waren blauw toen blauw-groen toen grijs-groen en nu zie ik er ook een vleugje bruin doorheen komen dus we zien het wel.

    Wij mogen nu gaan proberen om haar een groente hapje te geven maar ik stel het nog wel eventjes uit ze heeft het nog niet echt nodig ik wil ze nog eventjes klein houden. Ik ga met groente beginnen als ze 5,5 maand is.


    Groetjes van Susan
     
  16. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik vroeg mij af hoeveel jullie kindjes nu ongeveer eten en het aantal voedingen op een dag. Naar mijn gevoel heeft Serjenka niet zoveel meer nodig.

    's morgens rond 8 uur geef ik haar een flesje van 240cc, maar daar durft ze nog wel eens 60cc van laten staan. 's middags krijgt ze haar groentepapje en nog een flesje van 150cc, maar niet altijd. Rond 14uur krijgt ze haar fruitpapje, en drinkt ze meestal 150cc erna. En dan nog eens voor het slapen gaan biedt ik een flesje van 240cc aan, maar dat drinkt ze meestal ook niet op.
     
  17. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    hier het schema van Iris

    8.00 uur: 200 ml opvolgmelk met 2 schep rijstebloem

    10.oo uur: fruit

    12.oo uur: 200 ml opvolgmelk

    16.oo uur: flesje diksap...(soms met koekje of broodkorstje)

    17.30 uur: warm eten..(groente enzo)

    20.oo uur: 200 ml opvolgmelk met 2 schep rijstebloem.


    hier doet iris het prima op... met een paar week wil ik sochtends met pap beginnen. kijken hoe ze het daar op doet...
    hopelijk heb je er wat aan...
     
  18. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bedankt voor je schema, agnes
    Mss een domme vraag, maar hoe zit het dan met die pap? Hoe maak je dat?
     
  19. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    opvolgmelk met bambix erdoorheen.....

    (denk ik...staat vaak wel op de verpakking uitgelegd)
     
  20. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Het schema van Milan is als volgt:

    7.30 fles 220 cc

    11.00 fles 220 cc

    12.30 fruithap

    15.30 fles 220 cc

    18.00 groentenhap

    19.30 fles 220 cc

    Tussendoor nog 1 of 2x wat diksap

    Nog 2 weken en dan gaan we over op de opvolgmelk. Ben ook benieuwd of die 4e fles er eventueel al af kan. Moet ook weer snel naar het cb dus dan horen we het wel.
     

Deel Deze Pagina