Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyanapril

    kyanapril Niet meer actief

    Wow wat drinken jullie kindjes veel zeg!

    Kyan krijgt:

    8 uur 150 cc melk met 5 schepjes poeder en 5 schepjes rijstebloem

    10.00 uur ongeveer 200 cc fruit

    15.00 uur 150 cc melk met 5 schepjes poeder en 5 schepjes rijstebloem

    18.00 uur 150 cc melk met 5 schepjes poeder en 5 schepjes rijstebloem

    21.00 uur laatste fles van 180 cc met 6 schepjes poeder en 6 schepjes rijstebloem

    De nacht slaapt hij volledig door :D
    De rijstebloem krijgt hij vanwege erg veel en vaak spugen, tegen nutriton kan hij niet, raakt hier onwijs van aan de diarree en de andere voedingen voor spugers spuugt ie uit!
    Met de rijstebloem gaat het redelijk, al spuugt hij nu hij draait en doet een stuk meer.
    Hij heeft een aanleg voor reflux, hebben een echo gemaakt van maagklepje en dit was iets verdikt en verlengt, dit maakt ook dat hij makkelijk spuugt
    Nou ja inmiddels zijn we er wel aan gewend!

    Hoeveel slapen jullie kindjes nog eigenlijk?
    Kyan is ongeveer 2 uur wakker maar gaat dan bv na de voeding van 10.00 uur ook rustig weer vijf uurtjes liggen pitten!

    Liefs esther
     
  2. peggy en myrthe

    11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    so wat gebeurt hier veel.........
    pff heel wat te lezen!!!!
    wat een bos haren heeft je dochter silvie!!!
    nog geen staartje?ß

    myrthe is ook aan de pap en fruit groenten en danoontje.
    myrthe krijgt nog maar 3 flessen voeding op een dag, had vorige week telefonisch contact met het CB over het spugen en het kwam ter sprake wat ze allemaal kreeg op een dag, gezien haar lengte en gewicht, ( met 4 maanden 7480 gram en 69.5 cm) kon ik er gerust een fles vanaf halen,
    dit gedaan en myrthe eet nu beter haar groenten en fruit van allebei een heel potje.
    morgen is ze 5 maanden alweer, pff wat gaat het snel.

    myrthe haar schema nu...
    tussen 7 en 9 uur een fles voeding 210/7
    11.00 fruit 1 potje 200gr
    13.00 210/7 voeding met enkele scheppen nutix de ene keer krijgt ze het van de lepel en de andere keer uit de fles of tuitbeker.
    17.00 groenten 1 groot potje en 1 danoontje start
    20.00 fles voeding 210/7

    tussendoor diksap en heel af en toe laat ik haar op een liga zabbelen vind ze heerlijk!!

    myrthe gaat na de fles van 20.00 uur op bed ooit is het eerder.
    meestal wordt ze door de week om 7.00 uur wakker van papa zijn wekker en af en toe moet ik haar om 6 uur wakker maken als ik moet werken maar dan krijgt ze om 7 uur een fles bij een van de oma´s en gaat lekker terug op bed.
    al ze om 7uur een fles krijgt gaat ze dus terug op bed, ooit slaapt ze dan ook nog tot 10.30 uur.
    smiddags gaat ze om half 2 op bed en danmoet ik haar meestal om 5 uur wekken. (ooit laat in haar ook liggen) in de box of in de wagen slaapt ze lang niet zo lang achter elkaar.
    ze ligt graag in bed. de box is voor haar eigenlijk aaleen om te spelen ooit een haze slaapje.

    de ene dag slaapt ze heel veel en de andere dag weinig dan kan ze met het middagdutje om 15uur al wakker zijn.
    maar de nachten is ze nooit wakker in een ruk door to smorgens.

    myrthe is erg groot vind iedereen ze heeft al maat 74!!
     
  3. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Milan wordt meestal rond 7.30 wakker en gaat dan meestal rond 9.00 nog even naar bed. Rond 10.30 wordt hij vaak weer wakker. Dan na de fles en fruithap meestal weer rond 12.45 naar bed. De ene keer is het 14.00, soms 14.30 dat hij weer wakker wordt. Rond 17.00 meestal ook nog even een half uurtje en dan om 20.00 naar bed tot de volgende ochtend. Overdag slaapt Milan dus niet meer zo veel.
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nou ons schema is eigenlijk heel makkelijk ........... ;)
    Ewout krijgt om de 3 a 4 uur lekkere borstvoeding :D

    De laatste voeding krijgt hij tussen 22 en 23 uur en dan slaapt hij door tot een uur of 8 smorgens. Dan krijgt hij BV en dan doe ik hem terug in bedje en dan slaapt hij tot een uur of 10 lekker door. Dan begint onze dag :D
     
  5. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    whaha heb ff mijn bericht verplaatst, zat zoals gewoonlijk weer eens te dromen en bij de verkeerde mama's te typen, sorry :)
     
  6. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hoeveel Serjenka slaapt kan ik eigenlijk niet zeggen, het varieert van dag tot dag. Kan gewoon zeggen dat ze 's avonds rond 9 uur in haar bedje gaat en 's morgens terug wakker wordt tss 6u30 en 8 uur.

    @agnes: wat die pap betreft. Je zegt bambix, staat er dan pap ofzo op de doos of wat is dit precies. Ik weet het, ik klink dom, maar daar weet ik nu echt eens niks vanaf en ben er wel nieuwsgierig na, mss dat ik dat ook wel eens geef aan Serjenka.
     
  7. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mooie banner Kathy ...
     
  8. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    thx silvie :D
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    kathy: op de doos staat gewoon bambix.... je hebt het vanaf 7 mnd volgens mij... er zijn verschillende soorten.... als ik in een supermarkt ben, zal ik er stiekem een fotootje van nemen... hahaha...

    (iris heeft nu nog rijstebloem, da's vanaf 4mnd)
     
  10. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt doet sinds vandaag echt schaterlachen ...
    Haha .. zo leuk ...

    Hoest met jullie kids??
     
  11. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hey Silvie wat leuk dat Britt nu alweer 4 maanden is :D Ja leuk he als ze echt gaan schaterlachen. Ewout doet dat al een paar weken vooral als we samen met z'n 3en zijn. Vind hij zo leuk! en om de mafste dingen moet hij lachen, heel luid en met zijn hele lichaampje. Zo lief om te zien, helemaal verliefd ben ik dan :D
     
  12. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt doet het pas sinds vandaag echt lekker hard.
    Echt gezellig.

    Ja joh, vandaag al weer 4 mnd (bijna 17:56 pas ;) )... gaat hard he?
    Ewout ook bijna ..
     
  13. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Leuk man, Lynn lacht ook al een tijd hard op, maar eerst alleen als ik haar uit kietelde!! Lynn is sowieso wel een lachebekje, begin nu ook tijdens het lachen haar onderste 2 tandjes te zien :)

    [​IMG]
    Je moet goed kijken maar dan zijn haar 2 onderste tandjes zichbaar, ver naar achteren kijken, tegen haar tong aan zeg maar!!

    Groetjes Carry
     
  14. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh wat leuk!!!! hahahaha ja echt 2 kleine tandjes onderin! Leuk hoor! heeft ze er veel last van? met krijgen bedoel ik? vieze luiers en veel huilen of valt het mee?

    Ja morgen is Ewout ook alweer 4 maanden! om 14.00 uur :D ;) Gaat zo snel allemaal....
     
  15. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Doet Ewout al op zn buik en rug rollen?`
    Britt dus niet .. ze gaat wel op dr zij maar verder niet.
     
  16. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka is morgen om precies 8u12 alweer vijf maanden. Serjenka rolt nog niet eens op haar zij, mevrouw heeft daar helemaal geen zin in.
     
  17. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja op zijn zij rolt hij wel maar ook niet elke dag. Hij rolt als hij op zijn speelkleed ligt en een speeltje wil pakken wat verder ligt. Maar hij rolt niet op zijn buikje nog ;) Op zijn buik liggen vind het trouwens vreselijk. Een paar weken terug vond hij het nog erg leuk. Maar nu niet meer, heel even vind hij het leuk maar na 5 min. gaat hij liggen jengelen dat hij weer op zijn rug wil. Als je er een kussen onder legt als hij op zijn buik ligt vind hij het wel weer leuk want dan kan hij meer zien, zoals op de foto in de advatar.
     
  18. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja leuk he dat Sjerenka en Ewout precies een maand schelen! :D Ach dat omrollen komt vast nog wel.
    Een vriendin van mij heeft ook een baby van een half jaar oud en die rolt zich nu pas om ;) kindje was wel met 30 wkn. geboren dus ik denk dat het daar wel iets mee te maken heeft...
     
  19. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka in haar nieuwe voetenzak

    [​IMG]
     
  20. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa heeft de 2 onderste tandjes al toen hij 5 maanden was ze zijn alletwee tegelijk door gekomen maar hij had er helemaal geen last van.
    maar nu zijn de 2 bovenste door aan het komen en hij is echt niet te houden de arme jongen, hij was zo een vrolijke babay en nu huilt hij zo vaak, weet iemand iets wat ik kan doen om hem te helpen.
    heb al vanalles geprobeert.

    groetjes talia
     

Deel Deze Pagina