Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    normaal moesten we dinsdag voor het appartement gaan kijken maar omdat men man vandaag toch moest gaan werken, zijn we gisteren al mogen gaan. ooh meiden het was perfect het was gewoon prachtig een imens balkon met een hoog muurtje ideaal voor ons kleintje en echt veel ruimte nu is het afwachten en hopen dat we het mogen krijgen, ik wil het echt zograag.
    over een paar dagen gaan ze iemand uitkiezen ik hoop zo dat wij het zijn

groetjes talia

2. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    oh spannend zeg, Talia, ik hoop ook voor je dat ze je uitkiezen.
    Ik zal zeker voor je duimen meid!!

3. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    spannend....ik duim ook mee...

ellen ik stuur je pbtje

4. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Als ik jullie verhalen allemaal lees over de maten denk ik... Is Lynn echt zoooo groot? :confused:
    Schrik er best van. Maar ze is ook al bjna 10 cm gegroeid vanaf haar geboorte ze is nu ruim 61 cm!! En is ook ruim 6 kilo (ze was 4170 gram bij haar geboorte en 52 cm)
    Ik zie heeeeel duidelijk verschil met mijn zoon 5 jaar geleden hoor!! Mike was net zo groot en zwaar met 4 maand terwijl Lynn nu nog maar 2 maand was met de meting bij het consultatiebureau!! De meeste mensen schatten haar ook ouder als ze haar zien.
    Ik vind die heeeeeele kleine babytjes ook altijd zooo lief om te zien en vind het soms jammer dat Lynn zoooo hard groeit, maar dat neemt niet weg dat ik haar het allllermooiste meisje vind van de hele wereld. ;)

Lynn is al vanaf gisteren niet zo lekker, ze spuugt heel veel en is wat bleekjes in haar snoetje. Normaal spuugt ze alleen als ze teveel drinkt voor haar doen en dat is dan een klein beetje, nu spuugt ze zelfs nog terug, vlak voor een nieuwe voeding, maar ze wil wel graag drinken dan ,dus dat doe ik maar wel. Ik geef haar borstvoeding en daar zie ik niet hoeveel ze drinkt, maar normaal krijgt ze 1 fles van 180cc bij en die heb ik nu al vermindert naar 150cc en dan spuugt ze ook (ook na de borst trouwens hoor) Ook slaapt ze heeeeel erg onrustig en is heeel veel wakker tussendoor. Zou het gewoon met groeien te maken hebben? Ze heeft geen koorts was wel wat warmer dan normaal (37,3 ipv rond de 37,0 wat ze normaal heeft, dus niet zo erg)

@Talia: Ik duim met jullie mee dat jullie binnenkort een telefoontje krijgen en jullie het appartement krijgen. Spannend hoor!!

Groetjes Carry

5. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    misschien heeft het idd met het groeien te maken, als je het niet vertrouwd kan je altijd het cb of de ha bellen

sterkte voor je lieve meid!!!!

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Zow dat is ook al een flinke meid!

Carry wat vervelend dat Lynn niet zo lekker is. Zo lang ze nog genoeg luiers produceerd is het wel goed lijkt me. Maar een leuk idee is het niet als ze aldoor voeding terug geeft...

Talia, succes met de woning!!!

Hoelang slapen jullie kids gemiddeld? Ewout slaapt zeer weinig overdag. Tussen de voedingen door echt van die hazen slaapjes van 10 a 15 min. Dan gaat hij in de ronte kijken, want hij houd alles in de gaten. Zijn mobiel boven de box vind hij geweldig! dat volgt hij echt met zijn ogen, zo mooi gezicht is dat! :D Snachts slaapt hij heerlijk en komt een keer voor de voeding.

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Met Milan zitten we echt fijn in een ritme en zeker sinds we hem inbakeren vindt hij ook de rust om de slapen. Overdag slaapt hij niet zo heel lang, meestal van 9.00-10.00 even, dan van 12.30-14.30. heel soms rond 17.00 nog een uurtje en dan vanaf 20.30 tot aan de fles van 23.00. En de nacht gaat prima, 's ochtends om 8.00 moet ik hem wakker maken :D

@Carry, vervelend dat Lynn niet zo lekker is, misschien heeft het inderdaad met groeien te maken. Milan is ook groot: 3 weken geleden was hij 59 cm en 5265 gram, dus ik denk dat hij inmiddels richting de 6 kili gaat. Volgende week moet ik weer naar het cb, dus ben benieuwd.

@Talia, spannend met het appartement, duim ook voor jullie!

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka is ook heel veel wakker in een dag. Ze kan uren liggen rondkijken zonder ook maar iets van haar te laten hoor. 's Nachts moet ik nu altijd rond een uur of 5 op voor een flesje voor haar. Wou zo graag dat ze het nog een uurtje langer zou rekken, maar ben best tevreden nu ze toch al tot 5 uur slaapt. Anders was ze daar altijd al rond 3 uur.
    Gisteren hebben we een nieuwe relax weest kopen en ze is er gek op. We hadden één tweedehands kunnen overkopen, maar ze zat helemaal niet lekker in die relax. Dus hebben me maar 1 weest kopen dat je helemaal plat kan leggen en die kan schommelen. Nu is ze zelfs in slaap gevallen in die relax.

@Talia: ik hoop dat jullie dat appartementje hebben hoor.

@Carry: hopelijk voelt Lynn zich vlug weer beter.

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb eventjes een fotootje gemaakt van Serjenka in haar nieuwe relax.

10. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ze hebben me net gebeld over het appartement snif snif we hebben het niet gekregen

groetjes talia

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dat is jammer, hopelijk heb je de volgende keer meer geluk.

12. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh wat jammer :x balen hoor. Nu maar hopen dat jullie snel iets ander aangeboden krijgen ;)

13. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wat jammer Talia, hopen dat jullie gauw wat anders vinden waar je net zoo enthousiast over bent als je over dit appartement was!!

Lynn voelt zich vandaag weer wat beter lijkt het, ze slaapt lang, maar is tussen tijds in haar slaap vaak even wakker huilt dan even en als ik kijk heeft ze haar oogjes nog dicht. En slaapt ze gewoon verder! Ze plast nog wel goed, dus ik kijk het gewoon even aan. Ik geef haar vandaag alleen borst en geen extra flesje, maar even kijken of dat beter gaat, volgens mij is bv iets lichter verteerbaar als nutrilon. Gisteren na een fles nutrilon
    was het spugen heel dik wat er uit kwam en het rook ook extreem zuur(sorry voor de onsmakelijke details), terwijl als ze spuugde na de bv dan was het gewoon waterig en rook het minder sterk. Dus dacht ik vandaag maar: Even geen fles erbij en tot nu toe heeft ze weinig gespuugd (wel wat hoor en ook meer als normaal, maar het gaat beter als gisteren)

Groetjes Carry

14. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heb vandaag weer een appartementje gevonden 8) morgen om 14.00u ogen we langsgaan hopen dat het wat is en dat we het krijgen als we het mooi vinden. was 110 vierkante meter en een tuin van 50vierkante meter.
    dus lijkt me wel iets laten we duimen.

groetjes talia

15. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    duim duim duim duim duim........

iris heeft vandaag dikke "verhalen" ze ligt te brabbelen in de box!! heel leuk, alsof ze je echt iets wil vertellen!!!!!

16. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Leuk he al dat geklets!! Lynn doet dat ook elke dag een beetje meer, en als ik haar geluiden na doe gaat ze maar door en door en door. Daar geniet ze echt van, en ik ook daarbij ;)
    Liefs Carry

17. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ja ik vind het echt heerlijk!!!!

ff een vraagje,
    wij willen zondag graag naar het zwembad...
    hebben jullie dat almet de kleine gedaan? zo ja......hoe hebben jullie het gedaan! wij zijn zelf nogal echt van die waterratten, en dat kan nu niet, dat snap ik!

maar iris kan toch wel gewoon mee het water in!

18. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik heb het ook nog niet geprobeerd met Lynn, met Mike ben ik de eerste keer wezen zwemmen toen hij zelf los kon zitten, dat maakte het wel makkelijker, want ik deed hem dan in zo,n zwemband waar je ze met hun beentjes in zet, maar ik denk dat het best kan met Iris, je moet het gewoon uitproberen en als het niks is ben je snel weer weg toch? ;)
    Zou zorgen dat je genoeg warme dingen bij hebt om haar lekker snel weer te drogen, want ze koelen natuurlijk nog wel snel af.
    Groetjes Carry

19. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik duim ook voor je hoor, Talia.

@Carry, ik hoop dat Lynn zich snel wat beter voelt, vind ik zo sneu die kleintjes die ziek zijn :(

@Agnes, ik zou het gewoon proberen en inderdaad als het niks is ben je zo weer weg, toch?
    Ik ben ook nog niet met Nynke wezen zwemmen, maar wij willen het binnenkort ook gaan proberen.

20. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    @ Agnes: Lekker zeg, zwemmen met je uk! Op dat soort dingen kan ik me echt verheugen, laat je weten hoe het was?

Djurra drinkt vandaag zo weinig en zo raar. Ze smakt er erg bij en knoeit heel veel. Ze doet heel lang over haar fles en drinkt véél minder dan normaal. Ook slaapt ze heel erg veel. Haar spruw is juist helemaal over, dus daar kan het niet van zijn. Mal zeg. Maak me best zorgen, alhoewel ik ook wel weet dat onze ukken ook een mindere dag mogen hebben en minder drinken. Haar temp. en plasluiers zijn prima. Ze is wel wat hangerig. Zucht, wat een zorgen kan je je maken hé? Heb je net het ene gehad, diend het volgende zich weer aan.

Deel Deze Pagina