Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wat een mijlpaal, Agnes. Proficiat hoor Iris.

@Silvie: hoe gaat het met de zwangerschap?

2. sterre2006

16 okt 2006
    29
    0
    0
    leerdam
    Hee agnes wat goed dat ze kruipt leuk is dat ha. Sterre is ook erg druk met kruipen. Die is een beetje erg vroeg, en ze wil eigenlijk niet kruipen maar lopen, maar dat kan ze nog niet gelukkig.

Maar niets is nu meer veilig, de dvdspeler, de kat de kleedjes op tafel, overal kunnen die handjes bij.

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Nou kathy .. das een heel verhaal die zwangerschap van mij. Vorige week vrijdag had ik een onwijze buikpijn. Dus ik naar de huisarts en die zei dat alles prima was. Zondag begon ik dus bloed te verliezen dus gelijk weer de huisarts opgebeld en moest gelijknaar het ziekenhuis voor een echo. Daar constateerde ze dus dat we zwanger waren van een tweeling en 1 kindje verloren hebben. dat was een klap in ons gezicht en zo dubbel. Blij omdat het met dit kindje goed gaat en verdrietig omdat we een kindje verloren zijn.

vandaag heb ik een echo gehad en alles is goed met de Beeb in mn buik. Dus ik ga maar proberen te genieten ..

4. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    heel veel sterkte silvie! ik hoop dat je het een beetje een plekje kan geven.

(op www.iriswielstra.beebiesite.nl staat een filmpje van iris die kruipt)

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Sterkte silvie! Ik kan me voorstellen dat het dubbel is. Natuurlijk ben je blij dat alles goed is met het andere kindje. Maar het blijft verdrietig. Hopelijk kun je verder wel van je zwangerschap genieten.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Silvie: dat is idd een verhaal, krijg er helemaal kippevel van. Gelukkig is alles nog in orde met het andere beebje, maar het moet idd dubbel aanvoelen. Heel veel sterkte toegewenst!

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dank jullie wel meiden ..
    het is idd dubbel .. maar we moeten toch gaan genieten van Beeb 2

8. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @ talia he jouw mannetje op die foto, jeetje wat een wijsneus, hij lijkt zo nog ouder dan dat hij is.

@silvie heel veel sterkte met het verlies en toch ook heel veel geluk met de zwangerschap

en ja het gaat allemaal zo hard.
    ons noa vandaag al zeven maanden en hard op weg om te gaan kruipen. tijgeren in achteruit doet ze al een paar weken en de hele dag buurten wanneer ze wakker is.
    het lijkt steeds meer op echte woorden. haha

liefs femke

9. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    veel sterkte silvie.
    kan geloven dat het erg dubbel is.
    ik wens je een goede zwangetschap toe en dat alles goed mag gaan met het kindje wat is blijvenzitten.

10. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb m'n vriend kunnen overtuigen om de natuur z'n gangetje te laten gaan en alle voorbehoedsmiddelen aan de kant te laten liggen. Wat ben ik blij. Ik heb wel moeten beloven dat ik er niet zo fanatiek mee bezig zou zijn als toen we aan het klussen waren voor Serjenka. Dus nu niet tellen en rekenen en klussen op commando.
    Ik ben echt superblij, want het kriebelt alweer veel te veel voor een tweede wondertje. Dus nu is het gewoon afwachten hoe gunstig de natuur ons gezind is. Ik kon het gewoon niet laten om het hier eventjes te melden.

11. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat een leuk nieuws zeg.
    Ik hoop dat we gauw het wonderlijke nieus te horen krijgen ..
    Super

12. Maryloes

Super, hopelijk binnenkort goed nieuws! Hier kriebelt het ook wel hoor, maar vind het nu nog iets te vroeg. Zoals het er nu uitziet stoppen we als Milan 1 jaar is. ;)

13. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka zit nu weer in een heel leuke periode, ze huilt niet meer zoveel en haar manier van vertellen is ook weer anders geworden. Voor het sprongetje tierde ze veel, nu is dit weer overgegaan in gewoon enthousiast brabbelen. Het is weer een droom van een babietje geworden. Wat ben ik gek op die meid, zou ze helemaal niet meer willen missen.

14. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    Iris haar 5e tandje is er door. haar rechterboventand..... op naar de volgenden

kathy: hoop gauw op wonderlijk nieuws

15. Maryloes

Gisterochtend was ik bezig in de badkamer en ik hoorde dat Milan wakker was en lekker aan het spelen was.........In een keer hoor ik veel gezucht en gesteun, dus ik ga kijken: is ie tegen de zijkant van het bed opgeklommen en zat hij op z'n knietjes over het bed te kijken :confused:

Hij zat me echt met van die glimoogjes aan te kijken :D Sinds gisteren hebben wij dus de bodem van het bed en box naar beneden gedaan!

Hier komt ook een tand door, we hebben echt een drama nacht gehad. Zijn van 21.45-00.00, om 02.30 en om 04.30 met hem bezig geweest.

16. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat hij op zn knietjes zat is wel leuk . maar dat je op gelopen hebt met hem vannacht is toch wel wat minder leuk zeg. Gelukkig hebben wij dat nog niet gehad met Britt.

17. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hier ook tandje 5 door, en tandje 6 is al heeel goed zichtbaar, maar nog net niet door het tandvlees heen!

En hier sinds gisteren ook het bedje naar beneden, want madam ligt dus ,s morgens mooi op haar buik richting ons bed en heeft haar handen al op de bovenste rand van haar bed, ik denk nog even en dan klautert ze er aan vast, dus gisteravond, huppekee bed naar beneden!

Wat leuk al die mama,s met de kriebels voor een volgende! Ik helaas niet meer. Ik vind baby,s zooo geweldig, maar wij hebben altijd gezegd 2 kids en dan houdt het op!

18. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Inderdaad leuk, zal jullie volgen hoor! Wij wachten nog een poosje. Een jaartje of 4 denk ik..

19. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Vanochtend weer een enerverend bezoekje aan het CB gehad. Deze keer was ik met beide aan de beurt, Ilse de ogentest en Leo een standaardbezoek.

De cijfers: Leo 8540 gram, 71,5 cm, hoofd 44 cm
    Ilse 15,6 kilo en 103 cm.

Eerst werd Leo aan zijn (nog afwezige) tandjes gevoeld. De arts vond dat hij niet zoveel was gegroeid sinds de laatste keer (7 sept 8150 gram) maar daar heb ik een verklaring voor. Leo is erg ziek geweest en is 3 nachten in het ziekenhuis geweest met uitdrogingsverschijnselen. Hij was zelfs afgevallen tot 7500 gram, dus eigenlijk heeft hij weer een inhaalslag gemaakt door nu al weer 8,5 kilo te zijn.
    Toen kwam zijn eetpatroon aan bod. Ik heb aangegeven dat hij een erg hongerige indruk maakt terwijl hij volgens mij genoeg binnenkrijgt.
    7:00 200cc papfles
    9:30 grote pot fruit (ca 200 gram)
    11:00 200cc melk (na een halfuurtje piepen)
    14:30 200cc melk (ook weer een poging om dit later te geven)
    17:00 grote pot groentehap
    19:00 200cc papfles.
    Elke keer als de fles leeg is, is Leo nog niet helemaal happy, dus ik vroeg of ik dan toch maar fortevoeding moet gaan gebruiken...
    Het antwoord: eigenlijk moet hij op deze leeftijd terug naar 3 flessen :confused: :confused: :confused: waaaaat, nu is hij al pissig als hij "maar" 4 flessen krijgt. Blijkbaar was mijn verbazende blik en verontwaardigde reactie dusdanig dat de arts heeft gezegd: laat het eerst maar even zo en probeer dan tussen de middag een boterhammetje erin te krijgen. Ook kreeg ik het advies om dan overdag ook maar rijstebloem in de fles te doen en nog (dik)sap of thee uit een tuitbeker erbij te geven. De pap overdag zie ik niet zo zitten, maar dat extra drinken kan geen kwaad.

Dan is Ilse aan de beurt, vandaag de ogentest. Dan moeten de kindjes een soort bril op waarmee 1 oog is afgedekt en dan moet ze de plaatjes die aangewezen worden opnoemen. Dit ging prima tot de 1 na laatste regel, hier horen kindjes minimaal 3 plaatjes goed te hebben. De mevrouw wijst een auto aan en Ilse zegt: dat weet ik niet, nog eens de vraag: wat zie je hier? Euh, een tekening? (hihi slimme meid) Toen een ander plaatje, de klok! Ja goedzo, die had ze goed. Zegt Ilse er achteraan: en het is 5 over 9 (gna gna, hebben wij haar geleerd dat het zo laat is op dat klokje) de mevrouw vond dat wel erg knap. En toen, Ilse deed de bril af en zegt doodleuk: ik wil niet meer, die plaatjes hebben we al gehad. [-(
    Nog vanalles proberen, bij mij op schoot en ik dan haar oog afdekken, kleurplaat in het vooruitzicht, ijsje(brrr met dit weer) maar niks hoor. Madame wilde niet! =;
    Nu moet ze over een paar maanden nog eens.

Volgende irri-punt, de afspraak voor Leo: kun je woensdagochtend 20 december? Nee, ik werk op woensdag, kan alleen donderdag en vrijdag. Uiteindelijk is het 4 januari geworden.
    Afspraak voor Ilse: Er wordt druk op een computerschermpje gekeken, en dan weer mijn verbazing, woensdag 14 feb 2007? #-o NEEN, ik werk op woensdag, dat was 1 minuut geleden ook al zo. Ze kijkt me eens verbaasd aan... 1 feb 2007 dan maar.

Hehe, ruim een uur na aankomst sta ik weer buiten met de kinders. Waarom heb ik toch altijd zo'n hekel aan dat bureau? Kan ik niet beter zelf de kids wegen en meten en dan elke 2 maand een overzichtje mailen? Scheelt mij een hoop kopzorgen.

Groet van Kiki

PS nog geen tandjes

20. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Meid, ik geloof dat ik dat gemist heb van Leo dat hij in het ziekenhuis heb gelegen.
    maar hij heeft het dan toch goed gedaan .. hij is aardig bijgekomen dan.

Lang leve het cb he .. pff

Deel Deze Pagina