Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    wat goed dat ze al staat ..
    britt is nog niet zo vlot hoor.

Wij laten de box ook nog ff staan .. en die zal voorlopig nog wel ff staan ook.
    Lijkt me wel handig als Beeb eris , kan ik Britt er even inzetten als het nodig is. Als ze dan nog wil natuurlijk.

Met groente is het hier nogsteeds pet. Ze wil echt niet. Bij de eerste hap doet ze haar mondje dicht en die gaat niet meer open. terwijl ze dr fruithapje echt helemaal opeet. Ook dr pap vind ze heerlijk. Maar dr groente .. ik weet het niet meer hoor .. word er een beetje moedeloos van.

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka is ook nog niet zo vlot. Zij zit nog steeds niet, ze vind het veel leuker om te liggen.
    Maar zit nu wel met het probleem dat ze haar flesje 's avonds niet meer wil. Dat komt erop neer dat ze gewoon nog 's morgens haar fles krijgt, 's middag groentehap en rond 3 à 4 uur fruithap. Om 20uur drinkt ze amper nog iets van haar fles. Maak me wel een beetje zorgen daarover.

3. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Djurra drinkt ook maar weinig van haar flessen. Ze krijgt dan andere melkproducten. Sommige van opvolgmelk (danoontje start, Yogoline) en soms verdunde kwark met wat diksap.

Djurra kan ook nog lang niet staan! Ze kan wel los zitten (maar ze kan nog niet zelf van liggen naar zitstand) en dat vind ze prima zo.

Wij laten de box voorlopig staan. Vooral wanneer ze van haar plek gaat komen, (kruipen bijv.) lijkt het me handig! Dan kan ik haar even veilig neer zetten als ik bijv. moet plassen, stofzuigen etc! Daar is dat ding juist makkelijk voor. Ze speelt en wil ook liever op haar kleed spelen maar de box is er echt voor de momentjes dat ze even "alleen" moet zijn. Als je de box weg doet heb je zo een plekje niet meer en maait ze straks de tafel leeg of haalt andere gevaarlijke dingen uit! Je kan haar dan ook in een (kinder)stoel zetten, maar dat is ook zo wat...

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier blijft de box voorlopig ook nog! Zeker nu Milan kruipt is het erg handig om hem er af en toe in te zetten. In het begin vond hij de box niks aan, maar nu hij goed kan zitten kan hij zich uren vermaken.

Sinds een tijdje maakt hij ook de eerste pasjes en trekt zich nu ook op aan de box, erg leuk.

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt heeft gister weer heel goed van haar groente hap gegeten. De volhouder wint .. hopelijk blijft het nu goed gaan.

Heb alleen het idee dat ze nu heel de dag aan het eten is, maar goed.

Das idd niet veel Kathy .. blijkbaar heeft ze geen trek, maar ze moeten geloof ik wel 600 cc opvolgmelk hebben per dag anders moeten ze vit D & K bij hebben.

Britt gaat steeds beter los zitten .. ze houd het steeds langer vol en je ziet haar dr evenwicht bewaren .. zo leuk.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Gisteren heeft ze dan weer meer melk gedronken, zal vandaag nog eens afwachten en zien wat ze doet. Deze morgen heeft ze alleszins flink haar 240cc uitgedronken.

Serjenka zit nog totaal niet los. Als we haar neerzetten en loslaten ligt ze onmiddelijk weer omver. Onze meid heeft er nog niet te veel zin in, in dat zitten.

7. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Was het niet A en D, Sil?

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    kan ook .. ik dacht D & K, maar kan me vergissen hoor.

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka was overgeschakeld naar Beba, maar had het idee dat ze krampen had van die baby. Moest deze avond toch naar naar de winkel en heb nu een pak nutrilon meegebracht. Haar eerste flesje nutrilon deze avond is er in ieder geval goed ingegaan, gans de fles uit zonder problemen.

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    En gaat het nog steeds goed?

Britt haar eerste tandje is onderweg .. hihi .. ik zie een wit puntje

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Voor de moment geen probleem meer met de flesjes, dus het ziet er goed uit.

Ofwel ben ik zwanger, ofwel gaat het boeltje hier goed mis. Het is nu al drie dagen dat ik wat bloed verlies. Bij een innestelling duurt dit meestal toch maar een dag? Weet het eventjes niet meer, heb wel vaak last van zeurende buikpijn en ben af en toe wat misselijk.

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    He bah meid ...
    Ik weet niet precies hoelang innesteling duurt eigenlijk.
    Kan je geen test doen zodat je het zeker weet?

13. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Britt: dat heb ik zonet gedaan :oops: Die was negatief, maar het is natuurlijk ook nog veel te vroeg om te gaan testen. Het is een kwestie van afwachten, volgende we het (hopelijk) wel weten.

14. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wanneer kan je gaan testen dan?

15. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    spannend kathy...

iris is vandaag weer naar het cb geweest. de cijfertjes van vandaag:

7980 gram
    69 cm

ze doet het goed en ze waren weer zeer tevreden....

iris haar 6e tandje is er nu helemaal door. en madam heeft weer wat ontdekt. ze kan staan in de box, maarre... ze vind het helemaal niet leuk, dus zet ze het op een brullen. ze schrikt er zelf van. maar toch trekt ze zich elke keer op. ik heb het op film staan... ik zal kijken of ik het er vanavond nog ff op kan zetten.

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mijn NOD is op 20 november, dus nog een weekje geduld. Zal nu ook wachten tot de 20ste of 21ste om te testen, als ik het volhou tenminste.

Ik denk dat het niet lang meer zal duren dat Serjenka gaat zitten. Soms kan ze al enkele seconden alleen, stabiel blijven zitten.

17. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Spannend Kathy ... ik ga voor jullie duimen.

18. sterre2006

16 okt 2006
    29
    0
    0
    leerdam
    Is dat niet klein voor 9 maanden, sterre was 69 cm met 6 maanden. Niet dat het uitmaakt natuurlijk. Als alles maar goed is.

Mooi dat ze zich optrekt en dan begit te brullen. Ze vind het spelletje optrekken tot staan leuker dan het staan zelf. Hahaha.

Sterre trekt zich ook sinds gisteren op aan de tafel. Maar de boxspijlen heeft ze nog niet gevonden.

19. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik vind het altijd zo jammer dat elke kindje met een lijntje, een norm of een ander kindje vergeleken wordt... is echt te begrijpen en doe ik zelf ook, maar soms ben ik het wel beu!

Elk kindje is uniek, gelukkig! Soms heb ik het idee dat we elkaar onzeker maken met die vergelijkingen. "goh: kan jou kindje nog niet zitten, rollen, is ie zo klein, zo groot, praat ie niet, MIJNE wel! " Tja.. het ene kindje is sneller met het ene, de ander in het andere.

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Jep helemaal mee eens!
    Maar goed ene kindje gaat gewoon sneller dan het andere.... Ewout zit nog niet uitzichzelf, en ik merk vanzelf wanneer hij het wel gaat doen. hij kletst me de oren van het hoofd en gaat de hele box door, dus het komt vast wel goed ;)
    Hij eet ook groente tegenwoordig, gewoon door de blender met vlees en aardapeltjes en lekker een paar hapjes. vind hij best te eten!

Hij is van de week op de foto geweest voor het paspoort, hij moest niet lachen of zo, maar gewoon stak kijken hahaha. Nou Ewout ligt om alles in een deuk, dus zo makkelijk gaat dat niet. Maar het is toch gelukt. Hij ging dus neutraal op de foto, en daarna hebben we nog een leuke gemaakt. Wel vaag hoor, dat je ook een baby neutraal moet laten kijken :rolleyes: volgend jaar herken je m niet eens meer van de foto denk ik... en het paspoort moet nog zo'n 4 jaar mee :(

@ Kathy; succes! ik hoop voor je dat het goed gaat allemaal :D

Deel Deze Pagina