Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Lastig zeg dat je je aldoor zo,n zorgen moet maken om je kleine Djurra. Ik heb me bij Mike ook altijd veel zorgen moeten maken, dronk ook slecht, heeft 7 weken in totaal last van spruw gehad (zelfs met de medicijnen) heel erg lastig, want je weet niet precies wat er in zo,n klein mensje om gaat en dat gevoel geeft zo,n onmacht!!
    Ik hoop dat ze de volgende voeding beter gaat drinken en haar mama even weer goed gerust gaat stellen ;) !!
    Liefs Carry

2. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dank je Carry! Inderdaad, soms zijn die zorgen even te veel. Eerst hield ze haar temp. niet op peil, toen zag ze te geel (moest daarvoor bijna naar het ZH), vervolgens spruw, daarna weer een ziekenhuisopname voor de reflux. Toen weer spruw, daarna teveel diarree, dan weer heel harde ontlasting of helemaal niet, weer spruw en nu drinkit ze weer slecht. Ach het mag, dat laatste helemaal. Een dagje minder is helemaal niet erg!

Maar toch, ik gun mijn meisje zo graag wat minder pijntjes! Zo zielig. Voorbeeldje: Haar ontlasting was zo vreselijk hard, een paar dagen had ze niet kunnen poepen. Ik hielp haar met de thermometer en daar kwamen een paar keiharde keutels.. Er liepen allemaal tranen over haar wangen van de pijn. Ze was knal rood. Ik knuffelde haar, met vieze billen en al danste ik met haar door de kamer. (blij door het eindelijk poepen) Toen moest ze me toch lachen, terwijl er nog een traantje stroomde... Zo schattig en zielig..

Daarnaast ben ik vandaag alweer ongesteld geworden. Zoo snel na de bevalling!! Ik vloei nog van de bevalling maar nu ook al ongesteld. Pfoeh, hormonen lopen flink door elkaar vandaag. Ik ga lekker douchen en zo met mijn meidje naar bed. Morgen is het vast beter!

3. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Carmen: Jou verhaal met Djurra lijkt heeeel veel op wat ik met Mike had, ook idd het minder drinken het geel worden en bijna weer naar het zh moeten, hij viel bijna teveel van zijn geboortegewicht af en daarna de spruw, toen idd ook die ontzettend harde ontlasting met harde buikjes erbij!! Zielig zeg!!
    Maar ik kan me jou verhaal over het opgelucht zijn dat ze dan heeft gepoept helemaal voorstellen, (zie je al bijna rond lopen :) )
    Ik ben al vanaf de geboorte van Lynn ook heeeeel alert op spruw en of ze wel goed poept, niet teveel af valt, maar bij haar is het geen van dit allen. Als ik jou verhaal dan lees besef ik me ook dat ik heel erg blij mag zijn met de gezondheid tot op heden van Lynn.
    Mike heeft met 10 week ook nog een week in het zh gelegen met de verdenking op meningites (schrijf je het wel zo bedenk ik mij nu?? hersenvliesontsteking in ieder geval) Gelukkig had hij dit niet, maar de ontzettende zorgen die je je over die kleine wondertjes maakt is dan niet te beschrijven!!
    Geef haar een dikke knuffel van mij en Lynn

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wil ook graag zwemmen met onze jongen maar wil dan liever een zwembad afhuren want lijkt me veel te gevaarlijk in de drukte

vandaag om 14.00u is het zover.

groetjes talia

5. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    @ Talia Zo, een heel zwenbad afhuren? Das een dure eerste zwemles... Veel plezier in ieder geval!

@ Carry Zo, das heel heftig geweest met Mike, Carry. Als je denkt dat hij hersenvliesontsteking had... dat moet een zware periode zijn geweest. Fijn dat je kleine meid het wat dat betreft beter doet!

Djurra heeft haar nachtflessen helemaal geweigerd en de overige flessen van gistern een bodem laten staan. Maar de laatste voeding dronk ze helemaal op, met smaak nogwel! ik heb het idee dat ze niet lekker is. Ze is heel hangerig en huilerig en ademt zwaar. Ik heb haar borst ingesmeerd met Baby-Luuf en dat luchte bleekbaar op want ze dronk weer goed en ademt wat lichter. Wel mal, want neusverkouden is ze helemaal niet, maar als je haar hoort lijkt ze toch wel wat vol te zitten.Ik ga maar eens een uitgebreidde vertroeteldag geven aan mijn meidje. Lekker veel knuffelen en verwennen vandaag.

Tot later!

6. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @ Carmen, geef je meid ook maar een hele dikke knuffel van mij!!

@ Cary, dat is inderdaad schrikken zeg, als de verdenking op meningitis valt, bah wat moet jij je zorgen hebben gemaakt om je mannetje.

Hebben de dames nog wat leuks gedaan op hemelvaartsdag? Wij zijn met Nynke wezen shoppen in het winkelcentrum Alexandrium in Rotterdam.
    We hebben voor Nynke een babyDVD gekocht, babyeinstein heet de DVD, met allerlei figuurtjes ( cirkel, driehoek enz ) en klassieke muziek en ze vindt het echt helemaal geweldig. Ik laat haar niet langer dan 10 min. kijken ( ivm teveel prikkels ) maar dan zit ze echt 10 min. lang aandachtig te kijken, zo leuk :D

7. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij hebben vandaag de foto's van iris even bijgewerkt, ik liep nogal wat achter met het inplakken! maar we zijn weer helemaal bij!!!

en iris.........die zat gezellig bij ons op tafel!!!

8. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Gezelligmet de foto's bezig zijn! Ik zal mijn digi foto's een laten afdrukken, kan ik ook gaan beginnen met plakken ;)

We hebben niet zoveel gedaan vandaag, naar het bouw en daarna tuin centrum geweest. Ewout heeft door alles heen geslapen :)

Hebben jullie ukkies dat ook dat ze ineens haaruitval hebben? zo jammer is dat... boven op zijn hoofdje zit niets meer en nu begint zijn achterhoofdje ook al... Hij had zo veel mooi haar!

Wat wel erg leuk is is dat hij sinds een paar dagen je echt volgt met z'n ogen en je recht aankijkt en kijkt in de richting waar het geluid vandaan komt. En hij lacht heel veel echt zo lief om te zien!
    Wat hij ook doet is sinds een nacht of 2 is 'praten' in zijn slaap. Heel apart, hij maakt allemaal geluidjes in zijn slaap. En ik maar denken dat hij honger heeft, maar hij heeft zijn ogen dicht zitten en slaapt ook echt. ;)

9. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ja dat was idd erg schrikken destijds met Mike, 5 dagen in spanning in een quarataine kamer op de intensive care voor pasgeborenen, erg enge dingen ook gezien, we keken vanaf de quarataine kamer op de couveuse afdeling, en dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Mike bleek achteraf ws een holteontsteking te hebben gehad, maar wel met de vervelende hersenvocht prik onderzoek (vanuit onderste ruggewervels :( )
    Maar gelukkig hoef ik daar niet meer aan te denken.
    Met Lynn ben ik ook al de hele week bijna thuis om haar zo min mogelijk prikkels te geven, want ze is nog steeds snel uit haar doen. Maar het lijkt lichamelijk wel weer beter met haar, alleen nog huilerig! :cry:

@Carmen; hebben jullie een lekker vertroetel dagje gehad?? Geef Djurra een dikke knuffel van mij!
    @Agnes; Goed zeg!!! Ik heb alle fotoos eerst in een foto flip gedaan, om ze later alsnog in te plakken,maar zo zitten ze even veilig en op volgorde.
    @Mouchy; Dat hebben wij ook vaak als we weg gaan, slaapt Lynn de gehele tijd en als we dan thuis komen wordt ze nog eens weer wakker. Grappig is dat dan he!! Hebben niet eens door waar ze zoal komen!!
    @Tamara; Wij hebben helaas weinig meer gedaan, wij wilden kijken bij ons in het dorp, daar was een culturele markt en wilde wel eens weten wat dat nu precies in houdt, maar helaas viel dat letterlijk in het water en zijn we even bij mijn schoonouders geweest! Helaas het enige activiteit van het jaar uit het dorp :)
    Groetjes Carry

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    heej meiden,

Wij zijn vandaag ook ff wezen shoppen. Britt sliep ook lekker door ... Alleen thuis gekomen heeftz e het op een gillen gezet .. niet normaal gewoon .. madam moest vreselijk poepen. Ze gaf een kreun op een gegeven moment en ja hoor ... van de kin tot aan dr tenen onder.
    Ze ligt nu in dr bedje, maar echt slapen wil ze niet. Als ze dr speen verliest laat ze dat wel ff duidelijk merken. Zodra ik in de kamer kom is mevrouw gelijk wakker, hallo mama, dus mn hubbie gaat nu en dat gaat goed.

Ze is wel wat verkouden. Ze ademt ook zo zwaar. En als ze spuugt dan komt er slijm mee ... ik ga morgenochtend ff afspraak maken bij de ha .. want ik wil ff weten hoe of wat. Wat een zorgen krijg je erbij he met zo'n kleintje .. mn hoofd loopt er van over. Bij alles wat iets raar is denk je al iets.

@ Carry ... je heb een hoop meegemaakt met Mike zeg ... jemig. Kan me voorstellen dat je blij ben dat Lynn het beter doet.

@ Carmen ... lekker vertroetel dagje gehad met je meid?

@ Mouschy ... heerlijk he dat de ids zo lekker slapen als je met ze op pad gaat ... en ze kijken dan zo lekker tevree.

@ Tam ... vind ze klassieke muziek leuk ... hihi ... heerlijk joh ... Britt vind het het leukst als ik zelf zing, kan me er neits bij voorstellen want het is zo vals als wat..

Ik moet trouwens ook mn foto's is ingaan plakken .. moet ze eerst is uitprinten trouwens ..

Nou meiden ... ik ga ff genieten van mn 2 uurtjes dat Britt in bed ligt ...

xxx Sil

11. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @ Silvie, Nynke vindt het ook geweldig als ik bijvoorbeeld met een liedje meezing, ze zit mij dan echt heel aandachtig en brabbelend aan te kijken, ik kan het me haast ook niet voorstellen, want Idols zou ik ook nooit winnen ;)

Weten jullie trouwens al iets voor Vaderdag? Ik zit nog volop te verzinnen, ik wil echt iets leuks gegeven voor mijn hubbie's eerste vaderdag.

Nou Nynke heeft net haar laatste flesje gehad en nu ga ik ook lekker pitten.
    Weltrusten dames!!

12. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Voor vaderdag doen handjes van de kleintjes het toch altijd goed!
    Zo heeft Mike ooit een zakdoek beschilderd met textielverf voor vaderdag, maar dat kan je natuurlijk ook met handjes doen.
    Wat ik ook een leuke vond was een grote steen wat Mike had beschilderd (kunnen ook weer de handjes van onze kleintjes op), met de tekst erbij: Voor een KEI van een papa!!
    Ik koop zelf vaak nog iets bij met een leuke tekst, zat di jaar te denken aan een leuke romper voor Lynn met iets van "Superdad"oid wat ze dit jaar ook mogen hebben!
    Vorig jaar hebe ik met Mike een mok voor mijn vriend gekocht waar op stond: Iedereen kan vader worden, maar het is wat anders om een pappa te zijn!
    Dit omdat Mike uit een eerdere relatie van mij kwam en mijn vriend echt een pappa voor Mike is en hem behandeld als zijn eigen zoon. (En Mike zijn echte pappa helemaal niet meer naar hem omkeek) Dus voor ons een heel erg passende tekst!
    Maar ik ben ook benieuwd of er nog mensen zijn die originele ideeen hebben voor vaderdag!
    Groetjes Carry

13. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Carry: dit zijn idd allemaal goede ideeën.
    Zal zelf ook nog eens op zoek moeten gaan, wat we papa cadeau kunnen doen.

Serjenka heeft de laatste dagen een enorme eetlust. Deze nacht heeft ze zelfs een flesje van 205cc binnen, anders drinkt ze nu al flesjes van gemiddeld 165cc à 180cc. Het aantal voedingen varieert van 5 à 6 per dag. Ik vroeg mij nu af, hoeveel jullie kindjes al drinken?
    Ben een beetje bang dat Serjenka 'teveel'drinkt, of kan dat niet?

14. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iris zit op 4 flesjes van 170 ml..soms zijn er dagen dat ze 200ml heeft,

15. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Djurra drinkt 6 flesjes van 135 cc (alleen de afgelopen dagen minder omdat ze verkouden is).

Voor vaderdag heb ik een portrettekning van Djurra laten maken! Leek me wel leuk. IK heb hem van een foto af laten maken. Wanneer het portret af is, zal ik hem hier wel laten zien.

Hoe was het zwemmen, Talia?

16. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Lynn krijgt ongeveer 6 voedingen per dag, soms 1 meer soms 1 minder, maar ik geef nog steeds bv dus, als zij een keer meer wil dan krijgt ze dat, als ze minder drinkt laat ik haar. Ik geef wel standaard 1 fles nutrilon bij van normaal 180cc, omdat ze de laatste dagen zoveel spuugde geef ik haar even weer 150cc. Dus 4 a 5 keer bv, en 1 fles nutrilon in totaal.

Gr Carry

17. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik gaf Britt dus 6 flessen van 140 maar ze spuugt dan zo na haar fles.. dus ben weer terug naar 7 flessen van 100, soms 120.

18. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik geef gewoon bv op vraag, als ie honger of troost nodig heeft krijgt hij dat kom ongeveer op zo een 6 a 7 voedingen per dag geloof ik, ben nu wel aan het twijfelen of ik volgende week ga beginnen met de fruitpapjes of toch gewoon ga wachten tot de 6 maanden ben eigenlijk ook bang om de bv af te geven.

over het appartementje, het was te klein voor ons we zoeken wat groters dus we zullen geduld moeten hebben maar er is eigenlijk ook geen haast bij.

groetjes talia

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan krijgt 5 flessen van 200 cc

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik denk dat ik voor vader dag een beker of zo met een foto van Ewout ga laten maken. Kan hij die meenemen naar z'n nieuwe werk ;) Weet iedereen dat het zijn beker is hahahaha.

Allemaal een lekker weekeind? wij doen het rustig aan. Gisteren zijn we weggeweest en Ewout heeft weer lekker in de auto geslapen.

Zo te lezen hebben jullie kids dat niet; dat hun haar uitvalt?(had het al eerder gevraagd ;) ) vind het zo jammer, hij had zo'n mooie volle bos haar. En nu zit er bijna niets meer... :(

Deel Deze Pagina