Succes met afbouwen Sylvie! ik hoop dat je er weinig last van hebt. Poetster wat zielig he zo'n prikje! ik zie er ook best tegen op zometeen met Ewout. Vind het altijd zo'n rot gezicht. En de baby's zijn er vaak ziek van Weten jullie misschien hoeveel je moet afkolven om een volledige voeding te geven? ik ga in Juni een avondje weg met mijn man omdat we dan een jaar getrouwd zijn en dan gaat Ewout naar mijn schoonouders. En ik moet dus wat afgekolfde melk achterlaten, maar hoeveel? ik heb echt geen idee hoeveel ik nu ook geef....
@ Mouchy: Ik heb de link al eens eerder ergens gegeven, kon het zo niet vinden, dus moest even mijn mappen controleren http://www.dsv.nl/~miriam/hoeveel.htm Hier staan hoeveelheden op, je kan het berekenen naar Ewout toe, hoop dat je er wat aan hebt, ik gebruik hem nog steeds wel als ik twijfel of Lynn wel genoeg krijgt! (terwijl ze dat best krijgt, maar alles moet gechecked worden en zelfs dubbel gechecked worden ) Veel plezier met jullie avondje weg, gaan jullie iets leuks samen weer doen?? Of ben ik nu te neiuwsgierig??? groetjes Carry
Hi, wat een goede site, heel erg bedankt!!! dit kwam er uit; Gewicht kind(kg) 4560 * 150 ml. dit gaan we delen door het aantal voedingen aantal voedingen 6 114000 ml per flesje dus! Maar we gaan pas 20 juni dus is zijn gewicht dan anders, moet het tegen die tijd nog maar eens doen. Maar wat een vreemd getal bij ml per flesje is dat..... snap niet helemaal hoeveel dat nu eigenlijk is..... We gaan dan uit eten naar Jamie Olivier's Fivteen in Amsterdam. Ik moet nog even reserveren, maar dat lijkt me erg leuk! We zijn dan een jaar getrouwd
Ik denk dat ik wel weet wat je hebt berekend nl het aantal grammen dat Ewout is, en ze vragen om kilo,s Ik had het nl zelf ook aldoor van die rare getallen, maar zag toen dat je niet het in grammen moet opschrijven maar in kilo,s, dan komt het wel goed. (dat was het tenminste bij mij) Wat leuk..... Het restaurant Fifteen!!!! Dat lijkt me ook wel wat!! Laat je horen als het zover is hoe het was?? Wie weet een aanradertje!! (ik moet er nl wat verder over reizen vanaf Groningen ) Groetjes Carry
Ah dat is het dus! ik heb nu 4 kg ingetypt en dan kom ik op 100 ml per flesje uit! dat is een wat normaler andwoord hahahaha Ja ik ken ook helemaal niemand die er is geweest. Maar ik heb bijna al zijn kookboeken, ik vind zijn menu's helemaal top. Mijn man weet het ook helemaal niet wat ik van plan ben tis als verrassing. Ik heb mijn schoonouders al gevraagd of ze op Ewout willen passen, en of ze niets tegen hun zoon willen zeggen. Dus alles is al geregeld voor de 20e Denk trouwens dat we er zeker ook wel 3 kwartier over zullen rijden (zonder file)
laat je weten hoe het geweest is? ik ben benieuwd! jamie vind ik op tv ook erg leuk! Iris heeft er vandaag zin in...druk aan de kwebbel, en lachen...... zijn even lekker aan de wandel geweest, dat vind ze altijd leuk natuurlijk! maar aangezien hier het weer nogal wisselvallig doet, zijn we maar een klein rondje geweest... volgende keer beter!
Leuk om te lezen hoe het met jullie en jullie babies gaat! Milan is sinds vorige week verkouden, het lijkt wel een varkentje! Vooral met slapen heeft hij er last van, maar gelukkig slaapt hij er niet minder om. Ook gaat de fles nog helemaal leeg en is hij nog volop aan het lachen. Het lijkt dus mee te vallen. Donderdag weer naar het cb waar hij z'n 2e prik krijgt Afgelopen zondag is manlief voor z'n werk naar Amerika vertrokken, sta er dus alleen voor voorlopig en dat valt best zwaar moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, we overleven het wel
met ons ventje naar het consultatie bureau geweest meneer weegt 7300gr en is al 63.5cm wat groeit hij snel zeg. hij heeft ook eindelijk zijn 2de spuitje gehad alles ging goed. daarna naar de dokter geweest moet thuis urine afnemen en morgen binnen brengen ze denken aan een infectie op de urinewegen laten we hopen van niet. groetjes talia
oei vergeten erbij te zetten, we hebben ook eentummy tub gekocht vandaag leek me makkelijker maar heb geen idee hoe ik hem erin moet zetten......HULP groetjes talia
@Talia: De tummytub is voor de 2e keer (ook bij mike) onze favoriet!! Bij Lynn doe ik nu ongeveer water tot iets over de helft en zij is ruim 6 kilo nu!! Dus scheelt niet heel veel met jou mannetje. Lynn gaat zelf nu gelijk op haar kontje zitten en vouwt haar beentjes gelijk heel mooi op en ze blijft zelf al heel recht zitten waardoor ik alleen nog mijn vingers onder haar kinnetje hoef te doen, zodat ze niet opeens haar hoofdje naar beneden doet en met haar mondje in het water hapt. Lynn vond het gewone babybad helmaal niet leuk en vanaf de eerste keer in de tummytub geniet ze ontzettend en wordt ze boos als ik haar er weer uit til, ze vindt het zoooo fijn!! Hetenige nadeel is dat je niet veel ruimte in de tummytub hebt en het wassen echt even op het commode moet doen en ook de haartjes enz. Het kan wel vanuit de tummytub, maar het is wel lastiger. Ik heb de tummytub altijd in de keuken staan en leg dan het aankleedkussen op de keukentafel en kleed Lynn daar uit en was haar daar helemaal en zet haar dan snel in de tummytub om haar af te spoelen en dan is het lekker genieten geblazen!! Ik zou niet zonder de tummytub kunnen, vind het een SUPER uitvinding hahahahah!!! En mijn beider kids zijn het denk ik heeeeeelemaal met mij eens!!!! Geniet ervan zou ik zeggen ik zet nog wel even een foto van lynn in de tummytub in mijn album!! Die is van april de foto! Groetjes van Carry ps de fotoos van de tummytub staan erin, eerst de neiuwste (april "06) de 2e was van de eerste keer in de tummytub!!
heb hem dus vandaag in de tub gewassen en wat een pret ik heb hem in de living op de salontafel gezet en onze jongen er zelf in laten zitten hij heeft ze gespettert en geschaterd van de pret en ik erbij het was heerlijk onze jongen zo te zien genieten. wel was ons heel tapijt nat en ik erbij maar daty neem ik er echt vanharte bij ik wil niks anders meer dan de tub en ik denk Elyesa ook niet. wat een uitvinding groetjes talia
Fijn dat Elyesa het ook zo fijn vond in de tummy tub, ik vind het ook een voordeel dat je niet zoveel water hebt en dat het makkelijker hanteerbaar daardoor is, ik heb vorige week Lynn voor het eerst weer eens in haar gewone badje gehad, ik wilde toch eens weten hoe ze dat nu vond. Ze keek heeeel erg vreemd dat ze moest liggen en schrok eerst er zelfs een beetje van. Uiteindelijk vond ze het wel fijn, maar genoot minder zichtbaar van haar badje als in de tummy tub, dus blijven mooi bij ons kleine tubje!!! Wat Lynn ook vaak doet is dat ze rondjes op haar kont hipt door de tummytub, zo draait ze constant in het rondte en kan ze (bij ons) de hele keuken bewonderen of even naar buiten kijken door het raam Groetjes Carry
ik heb iris wel in de luieremmer gedaan, maar daar wordt ze nu te groot voor. het liefst gaat ze mee onder de douche, en het badje vindt ze ook heerlijk.... misschien binnenkort eens kijken voor een tummytub
Ik heb Britt ook in de Tummy gezet, maar ze vind er geen bal aan .. gillen joh!! Het badje is al leuker, maar onder de douche met papa is wel heel erg lekker ... We moeten straks naar het cb, ben heel benieuwd. Zal allemaal wel goed zijn.. Ik heb me gisteren toch een pijn in mn borsten gehad zeg, gelukkig is het nu zo goed als weg. Denk dat het stuwing was omdat ik natuurlijk niet meer kolf. Had er goed last van, gelukkig deed een warme douche wonderen. Britt gaat nu ook steeds meer lachen .. heelijk om te zien .. ze wil de laatste dagen trouwens alleen maar bij mama zitten ... leg ik haar in dr bedje dan gaat ze huilen joh ... Ik ben er al bij gebleven, maar ook dat helpt niet. Gelukkig slaapt ze snachts en nu ook tot eeen uur of 11 wel in dr bedje maar de rest van de dag ... Kennen jullie dat?
@Silvie, ik heb dat ook heel erg gehad met Nynke, alles geprobeerd en niks hielp, zodra ze zag dat ik weg was zette ze een keel op. Nu kan ze zichzelf een beetje vermaken in de box, ze pakt speeltjes, kijkt ernaar enz. Dus het was bij Nynke een fase waar we even doorheen moesten. Ik denk dat ik ook maar een tummietub ga aanschaffen, Nynke gaat nu met ons mee onder de douche en gisterenavond heb ik haar weer in het badje gedaan. Ze lag met haar beentjes opgetrokken en haar hoofd tegen de bovenkant, veelst te klein geworden Maar ze vond het wel leuk, ze was aan het lachen en spetteren.
Ik ben erachter dat ze nu in een sprongetje zit. En hoe Britt nu is dat klopt precies met wat ze in het sprongetje beschrijven.
Lynn is sinds ze niet zo lekker was ook helemaal een beetje uit haar doen en laten, sinds en paar dagen wil ze overdag bijna niet meer slapen, ze valt voor een half uurtje in slaap en dan huilt ze en is even helemaal over haar toeren, zodra ik haar uit bed pak is het dan ook weer goed! Ik ben aldoor veel thuis met haar en niet zoveel meer met haar op pad. Omdat ik gisteravond perse wilde dat ze goed zou slapen (na overdag maar 2 keer een half uur te hebben geslapen) heb ik haar ingebakerd na haar laatste voeding om 23.30. Ze sliep tot 6uur vanmorgen, wat ze nog niet eerder heeft gedaan!! En aan de 2e borst viel ze al weer in slaap en heeft nog tot 9.30uur vanmorgen door geslapen!!! Dus deze mama heeft uit kunnen slapen!! Eenmaal uit bed gelijk aan de borst, maar na 1 borst had ze even genoeg, dus even nog in de tub en daarna nog de 2e borst, waarna ze alweer sliep! Kan er allemaal niks van zeggen, ik weet even niet hoe m,n dochter in elkaar steekt deze dagen, maar blijf maar weer thuis vandaag met haar en laat haar maar lekker slapen!! Maar weer wat om het huis aan het werk! (tuin ed) Groetjes Carry
Dat zou heel goed kunnen dan. Nog meer sprongetjes En ik vind al dat het zooo verschrikkelijk hard gaat, mijn meisje wordt zooooo snel groot! Ik heb er soms gewoon moeite mee hoe hard het gaat, gewoon ook de gedachte dat dit onze laatste is en ik nooit weer zo,n kleintje zal hebben van mezelf. Ik geniet zoooo enorm nog van dit kleine wat zoooo snel er af gaat!! Waar heb je dit vandaan over die sprongetjes Silvie? Vroeg ik me zo af, ik heb ook verschillende boeken maar had er nog niet naar gekeken eerlijk gezegd! Maar ik zal ook eens even spieken van hoe en wat! Groetjes Carry