Voorjaar 2011 gaan voor 1e kindje!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinder1983, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ik vind het superspannend, had nooit verwacht dat ik er zoveel mee bezig zou zijn. Heel herkenbaar hoor. Ik slik wel 'Zwanger worden' van de Etos, maar verder wil ik nog niet teveel er mee bezig zijn. Onbewust (en bewust) ben ik het eigenlijk wel. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed hahaha... en vroeger had ik altijd een grote mond over deze mensen... zullen de eierstokken zijn die beginnen te rammelen ofzo... Als het me te lang duurt (en bij zo'n ongeduld als ik is dat natuurlijk al gauw) begin ik ongetwijfeld van alles en nog wat te testen... Denk dat het ook komt omdat we afgelopen jaar (je zit nu eenmaal in die leeftijd) veel kleintjes zijn geboren in onze omgeving, maar ook een aantal malen fout is gegaan. Dat maakt me soms wel onzeker...
    Mijn man zegt dat hij wel wil dat die vrienden van ons het als 1 van de eersten horen, voordat we anderen informeren. Daar heeft hij ook gelijk in vind ik. Maar ik vind het wel een lastig verhaal. Over het algemeen vertellen we elkaar inderdaad alles... Komende zaterdag gaan we bij hun eten en ik vind het dan zelf ook lastig om niets te zeggen... Maar zoals ik al zei, stel dat het niets wordt... Aan de andere kant, ook dan wil je het wel vertellen denk ik...
    Denk dat we voorlopig niets zeggen...

2. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Ik had gisteren nog willen reageren, maar ik had zo'n hoofdpijn dat ik het maar even heb uitgesteld. Durfde eerst geen paracetamol te nemen, want mocht ik toch zwanger zijn... Uiteindelijk toch maar gedaan en vanmorgen voor de zekerheid de huisarts gebeld. Kreeg te horen dat dat het enige is wat je mag gebruiken als je zwanger bent/denkt te zijn. Dus ben weer gerust gesteld :). Eergisteren tijdens het klussen trouwens erg gebloed. Daar heb ik wel vaker last van, maar zo erg als nu niet. Hopelijk was het alleen een wondje en geen naderende menstruatie.

@ 1steXmom: Leuk dat je mee komt kletsen! Wij vinden het allemaal ook spannend! Je bent nu een paar weken gestopt met de pil? Het schijnt soms helemaal niet uit te maken of je ontpilt of niet. Soms ben je zelfs erg vruchtbaar als je net bent gestopt. Ongeduldig; ik herken dat. Wil er eigenlijk ook niet teveel mee bezig zijn, maar onbewust doe je het toch :D. Lastige situatie die je omschrijft. Heb er zelf geen ervaring mee. Wel heb ik een beste vriendin. die momenteel geen vriend heeft en bang is dat ze over blijft. Ze maakt zich zorgen dat ze nooit kinderen zal krijgen. Haar heb ik het een tijdje geleden wel verteld dat wij niet lang meer zullen wachten met kinderen. Achteraf heb ik toch wat spijt dat ik het al heb verteld. In eerste instantie reageerde ze blij, maar later heeft ze wel een paar opmerkingen gemaakt waaraan ik merkte dat ze toch wat jaloers is. Als ik de tijd terug kon draaien, had ik wel gewacht met het vertellen. Wat je inderdaad ook kunt doen, is het ze als 1 van de eersten vertellen, zoals jouw man ook heeft gezegd en het nog even voor jullie zelf te houden. Moeilijk moeilijk. Wens jullie succes met je beslissing.

@ Lentekind: Hoop voor je dat je de toets hebt gehaald! Ik betwijfel ook of je die onderwerpen waar je op bent getoetst ooit weer nodig zal hebben bij gym. Maar dat is met veel onderwerpen zo die op school worden behandeld. Heb je Babyboom woensdag nog gezien? Ik heb naar de Bachelor gekeken. Was ook weer erg leuk.

@ Ladys1987: Jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen natuurlijk! Jij gaat nu aan de ovutesten? Ben benieuwd of ze bij jou wel goed werken. Weet zelf nog niet of ik er de volgende keer weer gebruik van wil maken. Werd er zelf niet wijzer van. Weet je ook al welke je wilt gebruiken? Opzich wel lekker dat je cyclus nu korter is, kun je ook weer sneller aan de klus. Alleen maakt het het allemaal wel wat verwarrend. Soms is het toch best lastig om vrouw te zijn ;) Ik wil nog steeds wachten op mijn NOD, zonde van de test anders :p

3. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ja, inderdaad een paar weken gestopt... als ik een normale cyclus had gehad (dus niet ontpillen enzo) dan zou ik morgen mijn eisprong moeten hebben... Maar ik ga er niet vanuit dat het in 1x raak is, hoewel ik het wel (net als iedereen hier) hoop:D.
    Wat vervelend dat je zo'n last hebt van bloedverlies. Lijkt me erg lastig.
    We gaan het inderdaad denk ik voorlopig maar niet vertellen. Ik denk dat ze wel echt hun best zouden doen om blij te zijn voor ons... maar weet ook hoeveel moeite ze er mee hebben momenteel. Ze zitten hiervoor ook in therapie, maar ja, wil ook geen kolen op het vuur gooien. Mocht het overigens te sprake komen, dan ga ik ook niet liegen...

Hebben jullie meiden het verder wel aan mensen verteld? Ik kan het niet helemaal stil houden en mijn ouders zijn wel op de hoogte... Was weer zo'n doos die het niet voor zich kon houden;)...

4. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ 1steXmom: Inderdaad, de eerste ronde raak dat hopen we allemaal. Bij 1 van ons is het tot nu toe gelukt (Princess). Ben benieuwd of je cyclus straks regelmatig zal zijn. Lijkt mij inderdaad ook het beste, in eerste instantie niks vertellen en mocht het ter sprake komen, dan kun je het ze altijd vertellen. Ik heb aan een paar vriendinnen verteld dat we niet lang meer willen wachten met kinderen. 1 vriendin weet dat we inmiddels zijn begonnen met ronde 1. De rest vertel ik het niet. Vind het wel prettig dat er nu 1 persoon is die ik er alles over kan vertellen en dingen kan vragen. Zij is namelijk zwanger van de 2e. En met jullie praten is natuurlijk ook hartstikke leuk! Hoe reageerden je ouders?

5. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Mijn ouders vinden het helemaal te gek, vooral ook omdat wij altijd nogal stellig waren in het zeggen dat het van ons voorlopig niet hoefde... Dit zal hun 1ste kleinkind dan worden dus das helemaal super. Mijn vader zit al te kijken naar allerlei babyzaken (buggy, wiegje etc.). Heb al gezegd dat hij maar wat rustig aan moet doen en eerst maar afwachten of het allemaal goed gaat:).
    Maar ik vind het ook wel fijn dat ik er met iemand anders over kan praten behalve de man natuurlijk.
    Hoop dat ronde 1 zeer geslaagd wordt voor jullie!

6. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hoi meiden,

Hoe is het met jullie? Lekker weekend aan het vieren? Wij zijn inmiddels weer terug gekomen van ons weekje vakantie. Wat vliegt zo'n week snel voorbij. Hier begint inmiddels de ongi langzaam door te breken. Jammer, maar helaas. Op naar ronde 2! :) Wat kan je lichaam je dan toch voor de gek houden zeg!

@ 1steXmom: Leuk dat je ouders zo leuk reageerden. Haha en dat je vader zich al oriënteert in babyspulletjes! Voor je ouders is het natuurlijk super bijzonder als ze straks voor de eerste keer opa en oma worden!

7. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hier lekker aan het genieten van mijn weekend. Fijn zo'n vakantie, wij gaan volgend weekend een paar dagen weg. Heerlijk!

Succes met ronde 2:)! Zou mooi zijn als het raak is:D

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    hoi meiden!
    1stexmom: wat leuk dat je ouders zo reageren! Ik heb mijn ouders nog niets verteld al is dat wel heel moeilijk....maar mijn moeder zou haar mond niet kunnen houden haha die is dan te blij. Ik heb het wel een paar vriendinnen en mijn schoonzussen verteld.
    @vlinder: Balen dat je ongesteld bent geworden.....ja je lichaam kan je voor de gek houden. Hopelijk volgende rond een positieve test!

Gisteren een dag vol verjaardagen. Vandaag lekker niks....we gaan gordijnen bestellen voor ons nieuwe huis. Dan zijn alle grote dingen die we moeten regelen gedaan....nog ongeveer 5 weken en dan de sleutel. Kan niet wachten. Iedere keer als we daar komen praten we ook over 1 kamer en dat noemen we de 'babykamer'. ;) hoop zo dat we die snel kunnen inrichten

9. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @ladys1987. Nieuw huis gekocht dus? Super! Dan gaan jullie wel een drukke tijd tegemoet zeg:).

Wij zijn ook aan het bekijken waar de kinderkamer komt. Hebben hier voorheen niet over nagedacht omdat we totaal niet met kinderen bezig waren... nu wel, dus de plannen moeten even worden omgegooid, maar doen we graag hoor:D.

Tsja... en mijn ouders... ik vind het mooi hoor hahaha, moet er wel om lachen, maar hoop dat ze niet te hard van stapel lopen! En heb ze op het hart gedrukt om niets te zeggen, anders wordt de hele familie gek!:$

@Vlinder. Balen voor je, hopelijk is de volgende ronde wel raak en kunnen we je feliciteren!

10. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hoi dames,

Het is inderdaad een beetje balen dat ik ongesteld ben geworden, maar ach, het was pas ronde 1. We gaan dus vrolijk door naar de 2e ronde! :D Hopelijk volgen er snel meerdere meiden met een positieve test net zoals Princess! Zou toch super zijn! Heb vanmiddag toch maar andere ovulatietesten besteld. Deze keer van Zwanger & Kids, dus ben benieuwd hoe die gaan bevallen. Verder een rustige zondag deze keer.

@ 1steXmom: lekker zeg, volgend weekend een weekendje weg! Gaan jullie met Hemelvaart al? En blijven jullie in Nederland?
    Hebben jullie een extra kamer vrij om een babykamer van te maken? Wij laten op dit moment een huis bouwen die waarschijnlijk in december of januari opgeleverd gaat worden, maar heb al bedacht welke kamer de babykamer gaat worden :D. Ontzettend leuk dat je ouders zo enthousiast zijn. En nu maar hopen dat ze niks zeggen tegen de rest. Tegen mijn ouders en met name mijn moeder kan ik het nog niet vertellen helaas, die is echt een flapuit wat dat betreft.

@ Ladys: Over 5 weken krijgen jullie de sleutel al! Gaat het ze toch lukken om de woning voor de bouwvak op te leveren? Dat zou toch heel mooi zijn. Is het gelukt met het uitzoeken van gordijnen? Ja inderdaad, die 'babykamer' mag hopelijk snel worden ingericht.

11. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @Vlinder. Ja we gaan met hemelvaart naar Duitsland. Do t/m zo. Op de motor. Ik kan nu nog motorrijden dus het moet nu nog maar even gebeuren:D. Als ik wel zwanger ben wil ik denk ik toch niet meer rijden... Kamer hebben we zeker hoor. Vorig jaar net een nieuw huis opgeleverd gekregen, daar wonen we nu een jaar. We hebben 3 slaapkamers en een mega zolder. Dus ruimte genoeg. Wilden alleen ook een inloopkast/kamer... dat wordt waarschijnlijk de babykamer, dus vandaar ff plannen omgegooid :cool:. Graag voor over hoor!

Mijn ouders zeggen niets zolang ik het ze vraag, dat weet ik gelukkig wel zeker. Alleen tegenover mij heeft vooral mijn vader het er vaak over hahaha. Die zit het 'opaschap' helemaal zitten.

12. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    hoi hoi
    @vlinder: ik ben ff aan het kijken voor die ovulatietesten...maare ik zie dipsticks en meer van die testen (lijken op zwangerschapstesten). Welke heb jij besteld? Wat een soorten zeg...:( haha.
    gordijnen nog niet gelukt...deze week weer even verder kijken. Volgende week hebben we een kijkdag in de woning ben benieuwd. We zijn gister nog wezen kijken maar het leek niet echt dat ze verder zijn gekomen.

@1stexmom: lekker even weg! Zeker met de motor nu nog lekker ervan genieten.

13. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    #193 Vlinder1983, 30 mei 2011
    Laatst bewerkt: 30 mei 2011
    @ ladys: Ik heb nu dipsticks van Zwanger en Kids in huis. Zaterdag besteld, vandaag lag het al op de deurmat! Ben benieuwd hoe ze bevallen. Hiervoor had ik dipsticks van Sensitest, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Het streepje was nauwelijks zichtbaar. Op zich kun je de meest simpele testen bestellen. Als je zo'n luxe test bestelt, betaal je vooral voor dat plastic omhulsel wat er omheen zit, maar de strip die binnenin zit is hetzelfde als zo'n dipstick.
    Leuk zeg een kijkdag! Ga je samen met je vriend of neem je meer mensen mee? In het begin van de bouw gaat alles heel snel, dat zien wij nu ook met onze woning. Maar op het laatst lijkt het wel langzamer te gaan en zie je weinig veranderingen. Naast ons staat ook een woning, die naar ons idee, al sinds januari opgeleverd had kunnen worden. De woning is verkocht, maar er woont nog steeds niemand in. Blijkbaar moet er in de woning nog genoeg gebeuren.

@ 1steXmom: Leuk zeg, met de motor er op uit! Hoop dat jullie er mooi weer bij hebben. Zo'n walking closet is natuurlijk ook hartstikke gaaf! Dat zou ik ook wel willen, maar een babykamer gaat dan natuurlijk voor! Ach wie weet kan het als de kids later de deur uit zijn ;)

14. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    hello!
    @vlinder: ik heb ze nu ook besteld. Ben benieuwd of ik een ei vind:p
    Ja ik ga met mijn vriend. Ze komen ook de keuken in meten en als er vragen zijn wil ik dat hij erbij is;). Hij wil er bovendien ook niks van missen hihi.

@1stexmom: oww een inloopkast mooi! Wij konden in dit huis ook aangeven hoe we de indeling wouden. 1 optie was een inloopkast...we hebben het niet gedaan omdat we al een grote kast net hadden gekocht maar vind het wel erg mooi! Ga wel echt een aparte kamer maken met kasten. Kan vriendlief me niet wakker maken als ie in de ochtend zijn kleding gaat uitzoeken:D

15. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ja wij konden ook wel kiezen voor een inloopkast, maar mijn man denkt dat hij alles zelf wel kan maken... Gevolg is dat hij nu al 6 maanden bezig is met een gaderobekast (wij zijn geen echte klussers:D). Bij het klussen voor de babykamer straks vraag ik mijn pa wel even... Anders slaapt de kleine in een oude lade hahahaha...

@ladys. Supertof zo'n nieuw huis zeg! Op het laatst lijkt het altijd alsof er niets gebeurt, maar afwerken duurt lang en je ziet het bijna niet. Hadden wij toen ook.

16. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    @Vlinder, lekker zeg dat jullie een weekje weg zijn geweest! Dat doet een mens altijd goed. Lekker tot rust gekomen of hebben jullie zoveel ondernomen dat je nu nog zit na te puffen? ;)

@Ladys, spannend hoor een nieuw huis! Ik weet nog dat de buitenkant bij ons huis (heel) snel ging en dat de binnenkant maanden duurde voor je gevoel. Je ziet dan aan de buitenkant niks nieuws dus voor je gevoel voeren ze helemaal niks uit daarbinnen haha
    Wanneer is de oplevering van jullie huis? zijn jullie al veel aan het uitzoeken? Leuk hoor, ik vond dat uitzoeken nog het leukste van alles haha

@1stexmom, wat leuk dat jullie gaan toeren op de motor! Door Duitsland moet dat vast goedkomen met al die bochten en slingerwegen. Nu maar hopen op een beetje knap weer, dan moet het helemaal super zijn! Gaan jullie in huisjes of kamperen?

Ik zie dat er hier al meerdere aan het eieren zoeken zijn. Heeft iemand zijn ei al gespot? Ik heb nu wat wittig/doorzichtig slijm. Weet alleen niet hoeveel dagen dat duurt. Nu is het geloof ik al 2 dagen. Hou het niet zo bij eerlijk gezegd haha. Bedacht me vanmorgen opeens dat ik dat wel moet doen. :)

17. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @Lentekind. Ja het weer zou aardig meewerken vanaf donderdag, dus das mooi. We zitten in een bungalowtent op een camping. Ei nog niet gespot, verwacht ook niet dat dat komende tijd gaat gebeuren, eerst cyclus op orde:). Volgens mij heb ik gelezen dat dat slijm wel een paar dagen kan aanhouden... Als het wel zo is.. succes dan:D

18. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    haha de succes hebben we pas vanaf juli nodig;) Jij alvast veel plezier op de camping met de motorvakantie! Lekker hoor. wij zijn ook altijd van het kamperen. Ik vind het heerlijk. (lang leve de pollen) je bent zo lekker buiten, aanspraak met mensen enz. Ik kijk er nu alweer naar uit!

19. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @Lentekind. Thanx, gaat vast wel lukken:D. Waar gaan jullie altijd kamperen? We zitten nu in een bungalowtent dus das eigenlijk niet echt kamperen, maar zou dit jaar wel graag samen met man echt willen kamperen... zelf nog nooit gedaan, hij wel:). Mooie test voor de relatie:p (maar dat zit wel goed hoor)!

20. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    ik zou op vakantie in een hotel meer een test voor mijn relatie vinden hahaa echt, daar ben ik niet zo voor weggelegd. een weekje, dat is max. Kamperen hou ik rustig 3 weken vol. Heerlijk. Wij gaan dit jaar naar Zwitserland. Gaan eigenlijk nooit naar hetzelfde land vlak achter elkaar. Ik krijg er al weer helemaal zin in nu we het er vandaag over hebben gehad haha

Deel Deze Pagina