Voorjaar 2011 gaan voor 1e kindje!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinder1983, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    @puck: ach mei is het al bijna! ik weet niet of we het volhouden om het niet te vertellen....kan namelijk niet zo goed mijn mond houden hihi.
    Toscane en Nice...heerlijk zeg!

@princess:welkom! gezellig dat je ook mee komt kletsen!

We hadden voor ons zelf 1 mei aangehouden...echter zou het deze maand ook wel eens raak kunnen zijn, want we hebben het niet echt veilig gedaan;). Wie weet....
    Ik voel volgens mij mijn eisprong...vorige maand voelde ik het en klopte precies met mijn banner. Deze week voelde ik het weer....precies weer met de banner. Soms wel erg pijnlijk.

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Ladys: Ja, we hebben echt zin in die vakantie!
    Wat fijn dat jij je ei voelt! Dat geeft toch een bepaald soort rust. Ik voel mijn ei en ga daarom ook geen ovu testen gebruiken. Van dag 10 tot 16 zijn we gewoon erg druk hihi. En ik hoor lief niet klagen..

3. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    nee hier klaagt lief ook niet:p. We hebben deze maand wel echt een dag voor mijn eisprong 'geklust' (moet even wennen aan dat woord).
    Dan hoef je inderdaad geen ovulatie testen te gebruiken...en wij vinden het belangrijk dat het gewoon leuk blijft. Mocht het echt een tijdje duren dan kunnen we misschien daarmee beginnen. Voor nu zien we het allemaal wel...:D

4. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Puck: die pendel van augustus wijkt inderdaad erg af, maar wie weet komt die van juni uit! Bij een nieuwbouwhuis komt er inderdaad veel op je af, maar het is wel erg leuk allemaal! Gelukkig weten we inmiddels wat we wel en niet leuk vinden. Dat scheelt een hele hoop! Jullie zijn inmiddels helemaal klaar met de verbouwing? Heerlijk zeg, Toscane en Nice! Ben 2 jaar geleden ook in Nice geweest. Vind het een mooie stad!

@ Ladys: Gelukkig maar dat je vriend van gedachten is veranderd! Anders had je nog 4 jaar moeten wachten! Dat zou leuk zijn als het deze maand al raak is! Dan ben je de eerste van deze club. Voel je je ook anders? Wij worden trouwens ook steeds onvoorzichtiger :), maar bij ons zal het deze maand niet raak zijn. Handig dat je je eisprong voelt! Ik denk m soms ook te voelen, maar weet niet zeker of dat mijn eisprong is. Voelt als kleine zeurderige steekjes links onderin mijn buik. Ik zal er eens beter op letten. Ik heb een aantal ovutesten in huis. Denk dat ik ze wel ga gebruiken om inzicht te krijgen in mijn eisprong, maar het moet inderdaad wel leuk blijven.

Welkom princess! Gezellig dat je mee komt praten! Jammer dat het de eerste ronde niet raak was. Op naar ronde 2!

Ik denk dat wij het sowieso gaan vertellen na de eerste echo, maar misschien ook pas na 3 maanden. In ieder geval niet eerder (hoop ik :D). Ik zal trouwens ook even een banner aanmaken.

5. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    ja ik wist ook niet zeker of het nou mijn eisprong was...maar het klopte precies met mijn banner en nu dus ook weer...even afwachten ik dan ook op dag 28 ongesteld ga worden. Het voelt inderdaad als steekjes vorige maand links en deze maand had ik het meer rechts. Af en toe doet het echt pijn echt een flinke steek en daarna is het ook over..

Ik voel me nu niet anders...ga er ook niet vanuit dat ik meteen zwanger ben. (al hoop ik natuurlijk dat het niet te lang gaat duren;)). We gaan het meemaken...

jaa zo'n banner is erg handig!

6. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    He meiden! Genieten jullie van je weekend? Heb ook een banner aangemaakt. Toch wel handig! En...heb vandaag mijn eisprong, vriendlief ook even verteld, maar die wilde nu dubbele bescherming :D
    Ladys, over een dikke week mag je testen meid! Ben benieuwd!

7. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hoi Meiden,

Wat een gezelligheid hier. Ik was even aan het meelezen maar kan het niet laten een berichtje achter te laten.
    Begin juni stop ik met de pil. Vanaf die tijd willen wij eerst een maandje kijken hoe mijn cyclus verloopt en vervolgens aan de slag gaan! Ik ben 27, mijn vriend 28. Ik kijk er echt al tijden naar uit alleen kon het nog niet vanwege een opleiding. We zullen wel zien hoe de tijd gaat lopen! Spannend.

8. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Welkom Lentekind! Leuk dat je mee komt kletsen! Hoop dat je cyclus straks direct regelmatig zal zijn. Heb je inmiddels je opleiding afgerond? Inderdaad super spannend he allemaal! Ik kan ook niet wachten om straks te beginnen. Begin je in juni ook direct met foliumzuur? Ik hoop voor ons allemaal dat het snel raak mag zijn. Ben zo benieuwd wie er zwanger de zomer in gaan!

9. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Mijn opleiding duurt nog een jaar hierna. In mei 2012 ben ik klaar. Maar ja, zolang ga ik natuurlijk niet wachten! ;) Wie weet duurt het nog een tijd voordat ik zwanger ben. We gaan gewoon aan de slag en we zien wel. En je hebt tenslotte eerst nog 9 maanden draagtijd voordat het er is. Dus als ik in september zwanger mocht raken, dan is het een prima planning.;)

Als ik in juni stop met de pil, dan wil ik daarna meteen aan de folium. De ene pil eruit, de andere erin. Denk je dat je lekker niet meer om je pil moet denken, komt er een ander pilletje:p Ben er alleen nog niet zo uit welke het gaat worden. Er zijn er zoveel. Was gister even bij de Etos aan het spieken. Je hebt daar Etos zwanger worden en gewoon foliumzuur. Ik denk dat het de gewone gaat worden. Die is een stuk goedkoper en je hoeft dan maar 1 pil per dag. Van die zwanger worden 2.
    Ik ben benieuwd hoe het bij iedereen gaat verlopen! spannend hoor.

Ben jij al actief bezig vlinder? Al gestopt met de pil enz?

10. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hoi Vlinder,

ik breek even in, want je naam komt me erg bekend voor, net als je verhaal over het uitstellen van de kinderwens vanwege het huis. Maar goed...Welkom terug!!! Hopelijk is het jullie snel gegund!

Groetjes DutchDiva

11. princess25

princess25 Niet meer actief

Hey meiden,

Daar was ik weer.
    Was van de week even teleurgesteld, mijn vriend wilde komende maand even weer veilig doen, ivm een onhandige maand als het raak zou zijn. Schrok wel een beetje.
    Nu na overleg gaan we er toch voor, ik ben zelf van mening dat als je voor een kindje gaat niet uit maakt wanneer hij of zij komt. het is belangrijk dat deze gezond is. Na nadenken gaf hij mij gelukkig gelijk. Wel vind ik dat het echt van 2 kanten moet komen, dus ben benieuwd nu.

Hoe gaat het verder met jullie? Hebben jullie veel ervaring met ovulatietesten?

groetjes Princess25

12. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hallo Lentekind en welkom!

Jij bent dus ook nog met een opleiding bezig. Krijg jij ook veel negatieve reacties van mensen als je het over zwanger worden en studeren hebt? Ik had dat wel in het begin. Mijn standaard antwoord is nu dat ik eenmaal zwanger ga stoppen met werken en niet van plan ooit nog iets met mijn studie te doen. :$ Lekker olie op het vuur haha. Complete onzin natuurlijk...

Ik hoorde gister dat een vriendinnetje van mij zwanger is. IK WIL OOK!!
    Ik vind het overigens echt waanzinnig fijn voor haar. Netjes met een half jaar zwanger. Ik hoop dat ik het ook zo mag meemaken. Ze is uitzinnig van geluk natuurlijk!

Mijn lief werd door haar zwangerschap zo getriggerd dat hij toch nog graag van de eisprong gebruik wilde maken hihi. Volgens mij zijn we te laat maar goed. Het was leuk, minimaal zo belangrijk :D

Ik zit nu heerlijk in de tuin en ga nog een beetje leren... hoop dat jullie ook zo genieten!

Liefs

13. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Princess: Jeetje ik kan me voorstellen dat het even schrikken was. Ik ben zelf zo wispelturig als de pest. Tussen elke maand dat we er vol voor gaan zit minimaal 1 rustmaand haha. Fijn dat jullie er samen zijn uitgekomen. Ik vind het ook belangrijk dat het een beslissing van ons beiden is.

Ik heb wel ovulatietesten gebruikt ja. Doorgaans voel ik mijn eisprong erg goed al merk ik dat ik het vorige en deze maand lastiger vind om het moment te bepalen. Maar ik weet iig dat het rond de 14e dag zit. Dus van dag 10 tot 16 zijn we straks gewoon druk hihi.

Oh, wij wachten idd ook niet meer tot de vakantie eind mei... maar gaan er volgende maand al weer volledig voor.

14. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    hoi hoi!
    gezellig hoor! moest even bijlezen!
    Welkom Lentekind!

Ik heb een heerlijk weekend gehad...maar dat kan natuurlijk ook niet anders met dit prachtige weer! Vandaag wat inspiratie opgedaan voor de tuin in tuincentra en we zijn even naar ons huis gaan kijken. Nog maar 3/4 maandjes en dan is het klaar. We hebben er echt zin in.

@pincess. Dat is even schrikken ja....maar hoezo een onhandige maand?

@puck. leuk dat jullie er ook nu voor gaan! Ik heb dat ook hoor als vrienden/familie om ons heen zwanger is. Niet dat ik het ze niet gun hoor...ben juist erg blij voor ze...maar net wat je zei :ik wil ook! hihi. hopelijk hebben we volgende maand een positieve test in handen!:D Zou wel leuk zijn voor jullie..samen met je vriendin!

@lentekind. Toen ik nog studeerde was mijn kinderwens ook al aanwezig...maar toen wou vooral mijn vriend nog wachten...ohh wat heb ik het daar moeilijk mee gehad. Begrijp jouw gevoel dus erg goed. En inderdaad je weet toch niet wanneer het 'raak' is.

@vlinder. leuk he zo'n banner! vind het vooral erg handig om te weten wanneer ik nou ongesteld (of juist niet;)) moet worden. Nog een weekje ja....ik denk dat ik niet zwanger ben. Maar mocht het zo zijn zijn we er natuurlijk super blij mee!

15. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ja meer dan leuk natuurlijk!! Maar het versterkt wel weer direct het het gevoel zeg maar.

Ik heb juist geen banner meer omdat ik mezelf daarmee helemaal gek maak hihi. Ik kan elke NOD (ook de maanden dat we niet bezig waren) zo opdreunen en die van komende maanden ook ;) :D

16. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hoi,
    Jij bent nu dus ook nog met een opleiding bezig Puck? Ik moest wel lachen om je stukje. Mensen kunnen idd zo zeuren soms. Ik noem het ook maar niet op dat wij in juni stoppen met de pil. Vrienden van ons noemen het alleen wel steeds op. Ze zien ons allemaal als eerste met een kleine. Nu kan dat ook wel kloppen, het merendeel is namelijk vrijgezel;) Maar goed, ik zeg nu altijd maar; 'nee joh, ik doe nog die opleiding. Die duur nog minimaal een jaar dus voorlopig bij ons geen kleine'. Dan zwijgen ze weer ff. Maar goed, we zien wel hoe het loopt.

Ik snap je gevoel nu je vriendin zwanger is. Ik heb ook een paar meiden in mijn omgeving die een kleine krijgen. Ik wil dat ook zo graag. 2 maanden wachten tot ik stop met de pil lijkt nog zo lang, toch is het al over 49 dagen:D
    Ik hoop maar dat ik makkelijk zwanger raak...we zien wel.

@ Ladys, bedankt voor je welkom! Mannen willen altijd langer wachten. Als het volgend jaar is zou hij er ook mee akkoord gaan. Maar goed, hij moet ooit de knoop door hakken en dat is dit jaar in juni;) Hij staat er absoluut achter alleen mannen zijn daar anders in dan vrouwen. Als het nog niet lukt, proberen we gewoon langer. Hij zegt aldoor al 'misschien moeten we dan maar elke dag oefenen.' haha ach, daar heeft hij z'n lolletje aan:)

17. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Wat is er weer veel getypt dit weekend! Leuk! Moest even de tijd nemen om bij te lezen. Deze week wordt een kort weekje. Zijn jullie op Goede Vrijdag ook vrij?

@ Lentekind: Groot gelijk dat je niet langer meer wilt wachten! En je weet inderdaad niet of het direct lukt en dan duurt het ook nog 9 maanden. Handig om direct met foliumzuur te beginnen. Ik heb zelf foliumzuur van de Etos, maar heb ook al ‘Dagravit Mama en Baby’ in huis. Ik begin over ongeveer 2 weken met foliumzuur en als we dan in juni echt van start gaan, stap ik over op Dagravit. Officieel is Dagravit bedoeld voor als je al zwanger bent, maar een vriendin van mij had advies gevraagd bij de apotheker en die vertelde dat Dagravit ook geschikt is als je zwanger wilt raken. (Die vriendin is inmiddels zwanger van de 2e :)). Ben al een bijna een jaar gestopt met de pil.

@ Dutch Diva: Dat klopt inderdaad, ben terug van weggeweest. Ik ken jou ook nog van het ‘Gaan voor zwangerschap in 2011’ topic. Jullie zijn al zoveel verder dan ik dat ik maar een nieuw topic ben gestart (ik moet nog beginnen met foliumzuur). Hoop dat het bij jou straks ook allemaal snel gaat lukken en zal af en toe even bij jullie spieken!

@ Princess: Dat is wel schrikken zeg dat je vriend het eerst wou uitstellen. Waarom kwam het hem niet goed uit? Hopelijk staat hij er nu wel volledig achter. Wij houden er wel rekening mee dat het kindje niet wordt geboren als het huis wordt opgeleverd in januari. Vandaar dat wij pas gaan beginnen in juni. Vanaf dan ga ik er geen rekening meer mee houden wanneer het geboren zou kunnen worden, ook al zou het betekenen dat het bijvoorbeeld rond de kerst geboren wordt. Ik heb nog geen ervaring met ovulatietesten, maar wil ze wel gaan gebruiken. Vooral om inzicht te krijgen in mijn cyclus, want die schommelt een beetje. Heb via internet een paar aangeschaft van Sensitest en ze waren niet duur. Ben benieuwd hoe ze bevallen.

@ Puck: Wat leuk dat je vriend nog meer kriebels begint te krijgen door je zwangere vriendin! Dus het wordt geen mei meer haha. Leuk dat jullie toch eerder gaan beginnen! :D

18. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Het maakt mijn vriend ook niet veel uit of ik nu of pas over 2 jaar aan een kind toe ben. Ben in ieder geval blij dat hij sinds oktober vorig jaar ook overstag is gegaan. Hij leek wel van het ene op het andere moment te zijn omgeslagen! Toch best knap haha :D Maar dat zullen dan wel typisch mannen zijn. Wij vrouwen zullen dat waarschijnlijk nooit begrijpen.

Hoe lang zijn jullie inmiddels al samen met je vriend? Of zijn er ook getrouwde meiden bij? Ik ben inmiddels al 6,5 jaar samen met mijn vriend en woon 4 jaar samen.

Lentekind, het lijkt inderdaad nog best lang he 2 maanden, maar voor je het weet is het zover. Ik ben de dagen ook zo ongeveer aan het aftellen :) Begin echt een beetje ongeduldig te worden haha.

19. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Lentekind:
    Ik ben 3e jaar rechtenstudent en hoop in januari 2012 mijn bachelor te behalen. Ik hoef in september alleen mijn minor, pleitoefening en mijn bachelorscriptie nog te doen. Mocht het dus heel snel raak zijn, dan heb ik mijn diploma in ieder geval binnen. Afhankelijk van hoe ik me vervolgens voel wil ik in september met mijn master gaan beginnen. Misschien dat ik dat deeltijd doe, ik studeer nu voltijd. We gaan het wel zien allemaal. Eerst maar eens zorgen dat er 2 van die roze streepjes te voorschijn komen.

@Vlinder: mijn lief heeft kriebels zat haha. Die is al bezig met de babykamer onder het mom van de logeerkamer. Wij hebben zijn oude commode hier staan en die wil hij nu al gaan opknappen en schilderen. Erg lief! De eerste spullen zijn ook al gekocht. Hij staat echt te trappelen. Maar ik heb af en toe wat last van koudwatervrees. Ik hoop dat hij het net zo leuk vindt al ik straks zwanger ben en niet vooruit te branden ben haha

20. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Wij vierden afgelopen februari ons 5 jarig jubileum:D
    Lief wordt over 2 weken 30 en ik ben net 29. We hebben elkaar oorspronkelijk geselecteerd op het feit dat we allebei geen kinderen wilden. Maar sinds ik met hem ben is alles anders. Ik begon er de laatste jaren wat meer over. Hij wilde altijd graag dat ik eerst mijn studie zou afmaken. Maar toen zijn bazin en goede vriendin vorig jaar juli zwanger bleek te zijn werkte dat kennelijk aanstekelijk.
    We waren uit eten en toen kwam hij daar mee. Ik in tranen..helemaal ontroerd. Het oorspronkelijke plan was om in mei te beginnen. Wij wilden eigenlijk een rondreis door Californië maken. Maar in november hebben we een redelijk rampzalige verbouwing gehad waardoor dat nu financieel gezien niet gaat. Vervolgens moest en zouden we toen beginnen (mijn idee) ;)
    Achteraf gezien heb ik daar spijt van. Door alle stres heb ik toen helemaal niet kunnen genieten van onze eerste poging. Ook moest mijn lichaam best even wennen zonder Mirena en ik ook. Nu is alles wat rustiger heb ik het idee dat we ook wat meer aan het idee gewend zijn. Dus kom maar op met die positieve test! :D

Deel Deze Pagina