Voorjaar 2011 gaan voor 1e kindje!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinder1983, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Dag dames,

Wat een weer, wat is dit genieten zo zo;n dagje. Bijna de hele tijd winterklaar gemaakt. Heb heel veel gesnoeid en dat is te merken aan mijn handen en vingers. Overal krassen haha. Vannmorgen even lekker geshopt. Wat is dat toch altijd fijn als het wil lukken haha

1stexmom wat leuk dat jullie een hondje hebben. Heeftie een kuifje? Dit vanwege zijn naam haha. Doetie het goed tot nu toe?

Hier even een update van mijn schatjes.
    Liefde is... ...samen een bakje yoghurt delen!

2. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hey meiden,

Ben een tijdje niet online geweest. Heb het steeds erg druk en heb dan weinig puf om wat terug te typen. Hier gaat alles eigenlijk wel goed. Vorige week heb ik wel een extra echo gehad bij de vk. Had weer een beetje bloedverlies, maar er was gelukkig niks aan de hand. Over 2 weken zit ik al op de helft! De tijd gaat snel. Vind het best spannend om straks de 20 weken echo te krijgen. In mijn 22e week krijgen we een pretecho. Mijn vriend wil het (helaas) nog steeds niet weten. Dus dat wordt 'm niet denk ik...Zelf heb ik het gevoel dat ik een meisje krijg. Mijn vader en oma denken dat ook. Mijn oma en mijn vader zeggen wel vaker dingen, die achteraf vaak blijken te kloppen, dus ben benieuwd! Ik merk trouwens steeds vaker dat ik de baby voel, erg leuk dat geplop en gefladder in je buik. Kan niet wachten tot ik de baby elke dag kan voelen, maar dat schijnt pas rond week 24 te zijn. Dan heb je elke dag een bevestiging dat alles goed gaat daar binnen.

Inmiddels heb ik al aardig wat spullen gekocht, met name kleertjes en overig textiel. De kinderwagen heb ik vandaag besteld. Het is toch geen Stokke geworden. Vond de wagen lastig in en uit elkaar te halen en hij hobbelt teveel als je er mee rijdt. We hebben nu de Joolz Day zilver gekocht, die lijkt er wel een beetje op en scheelt op dit moment € 200,- met de Stokke.

@ 1steXmom: Begrijpelijk dat je het werken nog best zwaar vindt. Ga je volgende week ook halve dagen werken? Heb je inmiddels de uitslag van de suikerziekte? Hoe gaat het met het afvallen? Wat leuk zeg een hond! Ben benieuwd naar de foto's, kan me geen voorstelling maken van een kruising tussen een Jack Russel en een Maltezer. Is het nog een puppy?

@ Princess: Jammer dat het niet gelukt is deze ronde. Volgende keer keer hopelijk beter!

@ Ladys: Schrikken zeg dat je op je buik bent gevallen, ben blij dat er niks aan de hand was! Hoe bevalt het in je nieuwe huis? Staat alles inmiddels op z'n plek?

@ Livelife: Bij jou schiet het ook al aardig op, bijna 8 weken al. Nog een paar dagen, dan heb je toch al je eerste echo? Spannend hoor! Begin je inmiddels al wat meer klachten te krijgen?

@ Lentekind: Wat een schattige foto !

3. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hey meiden,

Ik heb even geen energie gehad om te reageren, ben zoooo moe!

@Princess: balen meid! Heeft je ongi nu echt doorgezet of kan het nog steeds?

@Lente: wat een cuties, je katjes!

@1steXmom: wat leuk! Een hondje! Plaats je even een foto?

@Vlinder: alweer bijna op de helft! Dat schiet 'al' op! Heb je al een mooie buik? En leuk dat je al lekker geshopt hebt.

@Ladys: hoe is het met jou en je uk?

@all: ik ben voornamelijk moe en de hele dag door misselijk. Dus eet nu kleine porties, 2 boterhammen worden mij al teveel (en dat heb ik normaal echt niet! :p). Woensdag 8 weken! En donderdag de echo, ik vind het echt zoooo spannend, ben er eigenlijk een beetje bang voor! Maar verder gaat het prima met me!

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    @vlinder: jeetje dat bloedverlies is toch zo naar he! Gelukkig is alles goed met kleine uk!
    De woonkamer, slaapkamer en kleedkamer zijn zo goed als af. Nu de zolder nog opruimen/indelen en dan de babykamer. Het voelt in iedergeval allemaal erg goed...al moeten we wel even wennen aan al die ruimte! We hadden eerst een appartement van 45 m2 (ja echt heel klein). Nu hebben we 145m2...het is nu ook nog een beetje leeg hihi. Donderdag komt onze nieuwe eettafel..ben benieuwd!
    Hoe gaat het met jullie huis? Hoe ver zijn ze nu?

@livelife:eerste echo is altijd spannend! Hopelijk zie je jullie kleintje zwaaien! Vervelend dat je je zo misselijk voelt zeg....:(

lentekind: heeerlijk shoppen! Hou ik ook van!

@1stexmom: wat leuk een hondje! Ik wil ook wel graag een hondje maar mijn vriend ziet er niks in helaas....hopelijk over een paar jaar!

@all. Hier gaat t redelijk. Erg druk op mijn werk....maar probeer toch meer aan mezelf te denken. Buikje groeit goed...mensen zien overduidelijk dat ik zwanger ben...erg leuk! Ik heb nu ook alleen maar positiekleding aan (of jurkjes enz). Heb hele leuke dingen gekocht bij prenatal. Was wel weer even fijn om weer eens wat dingen in de kast te hebben die wel passen!
    Woensdag weer naar de VK en volgende week de geslachtsbepaling...owwww meiden ik ben zo nieuwschierig!!! Zodra we het geslacht weten gaan we ook de wagen enz bestellen. Van mijn zusje krijg ik de Bloom kinderstoel! Vind dat zo'n gave stoel..echt super lief van haar.

5. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    ohhh wat een lief zusje heb je dan! die stoel is vet duur. Wat spannend dat je een echo krijgt binnenkort met geslachtsbepaling. Wat voor gevoel heb je?

Ohh wij hadden een vet grote spin. Die is nu opgegeten door de kat. Bah, bah, bah! Maar ja, wel opgeruimd hahaha
    Ik ben trouwens vandaag begonnen aan een nieuwe ronde. Tis helaas niet gelukt maar we gaan vol goede moed verder met de nieuwe ronde. Voor mijn gevoel waren we deze ronde net met de eerste serieuze ronde bezig dus valt het nog wel mee. Tjop en we gaan weer verder. Mocht het nou volgende ronde lukken, dan zou ik bevallen een dag voor mijn verjaardag. Dat zou toch grappig zijn haha

6. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Lente: balen dat het afgelopen ronde niet is gelukt, maar mocht het de volgende ronde raak zijn, dan heb je wel een onwijs leuk verjaardagskado waar je naar uit kunt kijken!

@Ladys: je bent er lekker op vooruit gegaan qua ruimte! Hoe was het bij de VK vandaag? En volgende week de geslachtsbepaling, spannend! Heb je er een gevoel bij?

@All: de misselijkheid wordt alleen maar erger, lijkt het. Morgen de echo! Ein-de-lijk! Ik vind het - ff plat gezegd - retespannend! Ik heb net nog maar even een test gedaan! En mijn streep was veeeeeeelen malen donkerder dan de controlestreep, dus dat geeft me weer even goede moed!

7. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Wat een aparte dag vandaag! De echo moest toch inwendig, vanaf de buitenkant was het niet goed te zien. Maar we hebben een geweldig kloppend hartje gezien!!! En toen kwam het andere nieuws... Er is nog een tweede te zien, maar deze heeft (nog) geen kloppend hartje en loopt achter met de groei. Er is een kleine kans dat beeb 2 het redt. Over 2 weken heb ik dus weer een echo om te kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens wel 5 dagen teruggezet!

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    @livelife: jeeetje meis! Dat is zeker een aparte dag!
    Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien....en hopelijk over 2 weekjes nog een kloppend hartje!Ben je nu een beetje gerustgesteld? Of heb je nu nog meer zenuwen?!

9. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Ja, het is een beetje dubbel! Wel heeeel blij natuurlijk! Maar nu ik beeb 2 heb gezien, hoop ik dat er een groeispurt plaatsvindt. Ik ben wel gerustgesteld nu, wat is dat gaaf zeg zo'n kloppend hartje!

Hoe gaat het bij jullie?

10. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Live wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen hoewel ik me heel goed kan voorstellen hoe een dubbel gevoel dat moet zijn om opeens 2 kindjes te zien waarbij het andere hartje (nog) niet klopt. Ik hoop dat dit verhaal een goed einde krijgt. Spannend dat je nu binnenkort nog een keer moet. Ik duim met je mee voor de volgende echo!

11. princess25

princess25 Niet meer actief

hai meiden,

Net terug van een midweekje center parcs. Ontzettend genoten! Het weer zat ook lekker mee. Vrienden hadden hun 2 mnd oude zoon mee. Echt schattig. Had er daar geen moeite mee, maar nu ik thuis zit, mis ik echt die sfeer zeg maar. Nu lees ik ook nog jullie mooie verhalen! Een tweeling, wat een verassing zeg! Ik hoop dat dit helemaal goed komt. En verder, dat je een buikje begint te krijgen, lijkt mij ook enorm bijzonder. Volgens mij kun je dan nog extra genieten, ook omdat papa het ook mee krijgt.

Mijn man mist het ook enorm, vooral na dit weekend beseft hij het. Wel lief.

12. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Dames dit kan natuurlijk niet! We staan gewoon op pagina 5! Ik moest helemaal zoeken of we er niet uit gegooid waren.

Hoe gaat het hier met iedereen?

Princess wat fijn dat je mannetje nu ook zo duidelijk weet waar hij voor wil gaan. Het is zo leuk om samen uit te kijken naar het moment dat het raak kan zijn. Ik hoop dat je het gauw mag meemaken meid!

13. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    hoi meiden!

Jeetje wat is het rustig hier! We moeten meer kletsen!:D

@livelife;wanneer heb je weer een echo?

@princess.heerlijk even naar centerparcs! Lijkt me erg leuk....gaan we zeker een keertje heen! Ik duim zo dat het vooor jullie snel weer raak is! Een klein wondertje is jullie zo gegunt!

@1stexmom: hoe gaat het met jullie hondje? Gaat alles goed met je?

@vlinder...alweer bijna op de helft he! Wanneer heb je de 20 weken echo"?

Wij hebben een geslachtsbepaling laten doen en....wij krijgen een MEISJE!! Zo leuk!
    vind het nog wel spannend hoor...ook al wist ze het zeker dat het een meisje is.....toch ga je jezelf afvragen..uhmmm heeft ze het wel goed gezien? hihi. Nou over 2,5 week hebben we de 20 weken echo en dan horen we het als het goed is nog een keer:D

14. princess25

princess25 Niet meer actief

Wat leuk, een meisje! Ben benieuwd naar de uitslag van de echo. Lijkt mij altijd weer een spannend maar speciaal moment. En ben je al een beetje met de naam bezig?
    Zelf als ik iedere keer een leuke naam hoor, dan schrijf ik hem op. Zo heb ik nu alweer een waslijst aan namen, maar goed de helft kunnen we ook zo weer weg strepen. Lijkt mij zo lastig om een mooie en juiste naam te geven. Het moet over een aantal jaar nog net zo leuk zijn, geen naam waardoor ze getreiterd worden, makkelijk te schrijven (onze achternaam moeten we ook altijd al spellen) moet bij een buitenlandse naam passen (man is halfbloedje).

Het is inderdaad wel rustig hier, dat kan niet hoor! Eerder moest ik altijd weer helemaal bij lezen, is nu niet echt meer nodig.

1esteXmom: Jij was toch ook aan het afvallen? Hoe is het daar mee? Bij mij gaat ie goed. Nog 1,5 kilo en ik zit op gezond gewicht. Moet wel zeggen dat het erg langzaam gaat, want af en toe had ik echt van die dagen dat ik alleen maar zat te snoepen, haha. De periode dat mijn ongi zal komen (of niet).

@livelife. Ben ook erg benieuwd naar hoe het met je gaat!

15. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hey meiden,

Hier nog een schuldige die weinig heeft getypt :). Druk druk druk, maar volgende week heerlijk een weekje vakantie. We gaan 2 nachten weg naar Brabant, verder moeten we nog veel dingen regelen voor de nieuwe woning. Zo moet de badkamer bijvoorbeeld nog concreet gemaakt worden. De uitvoerde denkt dat het mogelijk is dat onze woning rond de jaarwisseling wordt opgeleverd! Dat zou fijn zijn, dan hebben we nog de tijd om ook de babykamer op tijd af te hebben.

Dinsdag ben ik al 20 weken en dan hebben we ook de 20 weken echo! Vind het best spannend, maar ik ga er van uit dat alles goed is. Helaas krijgen wij niet te weten wat het wordt, mijn vriend wil het echt niet. Erg jammer! Alles wat ik tot nu toe heb gekocht is dus heel basic. Wij hebben inmiddels een aantal namen bedacht, maar voor een jongetje vind ik het zooo moeilijk! Hoe is dat bij de andere zwangere dames?

@ Ladys: Wat leuk een meisje! Hadden jullie ook zo’n voorgevoel? Nu kunnen jullie echt gericht inkopen doen! Alles roze ;) Ik kan me je twijfels wel een beetje voorstellen. Heel af en toe hoor je nog wel eens dat ze het fout hebben. Een collega van mij is laatst bevallen en dacht echt dat ze een dochter zou krijgen. Nou het was toch echt een zoon! Gelukkig komt dat zelden voor!

@ Livelife: Wat een leuke verrassing een tweeling! Hopelijk is bij de volgende echo te zien dat het hartje van de andere baby ook klopt en dat hij /zij ook goed is gegroeid. Wel spannend zeg! Krijgen jullie volgende week de echo? De misselijkheid hoort erbij, maar maak je geen zorgen, bij mij was het rond de 14e week over. Nu wordt ik soms van bepaalde geuren nog misselijk.

@Princess: Heerlijk zeg naar Centerparks. Kan me goed voorstellen hoor dat jullie nu helemaal zoiets hebben van: Wij willen ook! Het zou geweldig zijn als je straks weer een positieve test in je handen hebt. Hoop dat het snel gebeurd! :)

@ 1steXmom: Hoe gaat het met je? Druk aan de klus? Alles goed met jullie puppy

16. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ladys wat leuk dat jullie weten wat het is! Een meisje, heerlijk hoor dat lekkere tutten. Nu maar hopen dat ze later van shoppen houdt! ;)

Vlinder alweer 20 weken:$ Echt, het gaat zo snel. Vooral als ik me besef dat ik al zolang niet zwanger ben;) Maar goed, dat komt ook nog wel. Mijn nicht wilde ook niet weten wat het zou zijn maar haar man wel. Toen hebben ze het aan haar man vertelt haha. Hij wist het tot het einde geheim te houden. Maar het is lastig als jij het wel wilt weten en hij niet. Ach, nog een keer dit aantal aan geduld en je weet het:D

Namen voor een jongen vind ik ook moeilijker. Wel heb ik voor zowel een jongen als een meisje al een naam. Deze staat al een lange tijd vast. Het zijn ook namen die je niet vaak hoort. Vind ik wel zo fijn. Evengoed makkelijk uit te spreken en te schrijven, kort maar wel krachtig. Ik dacht, ik wil voordat ik zwanger wordt een naam hebben. Stel dat je hormoonhuishouding je zo door elkaar rammelt dat je opeens totaal iets anders leuk gaat vinden haha neuh, dan doen wij het wel vooraf:D

Ik zit (ongeveer) rond nu tot eind volgende week in de vruchtbare zone dus dat betekent weer flink aan de klus en hopen dat we het rond december dan bekent mogen maken. Dan hebben we genoeg ideeën.;)

Live, hoe is het met jou? Hoe voel je je?

17. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hey meiden!

Daar ben ik weer, sorry! Ik heb nauwelijks energie om echt nog actief mee te doen... Ik ga eerst even reageren en dan mijn verhaaltje :)

@Ladys: Leuk, een meisje!! Nu helemaal los op het roze!!! Hihi.

@Lente: Een spannende en actieve periode dus voor je nu! Ik hoop het voor je! Hier hebben we ook problemen met een jongensnaam, we hebben wel een heeeeele leuke, maar deze loopt niet met de achternaam. Ik heb zelfs overwogen om mijn achternaam te gebruiken, maar daar ging vriendlief niet in mee :p, hahaha.

@Princess: Super dat je zo lekker genoten hebt in Centerparcs! Hoe zit je nu in je cyclus? Ga je binnenkort alweer op het wachtbankje?

@Vlinder: Wow hee, alweer op de helft, wat schiet dat op! Ik ben op de helft van jou, hihi. Ik tikte het net al bij Lente, maar ook hier issues met de jongensnaam. Over een meisjesnaam zijn wel al helemaal uit! Een naam die niet veel voorkomt, maar onwijs leuk!

@1steXmom: Hoe is het met jou en je pup?

@Allemaal: Morgen heb ik mijn 2e echo meiden! Zoooo spannend! Ik ben heel erg benieuwd naar beeb 1, maar ook natuurlijk of beeb 2 het heeft gered! Ik zou een tweeling wel heeeeeel erg bijzonder vinden! Ik ben trouwens nog steeds hele dagen misselijk, mijn maag die samentrekt waardoor je 'droog' braakt (sorry :)) en moe, moe, moe. Vrijdag is mijn moeder jarig, ze wordt 50, dus we hebben alles nu zo goed als geregeld. Dat was ook nog een hele opgave!

Fijne avond meiden!

18. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Dinsdag hebben we de 20 weken echo gehad. Alles was goed met de kleine uk! :D Ik heb nog geprobeerd stiekem tussen de beentjes te kijken, maar voor een leek is het niet duidelijk te zien :p. Die nacht hebben mijn vriend en ik de baby voor het eerst hard voelen schoppen. Deze keer was het ook voelbaar voor mijn vriend. Ik voelde het al wel een paar weken, maar nog niet aan de buitenkant van mijn buik. Afgelopen maandag zijn we voor het eerst naar de cursus Samen Bevallen gegaan. We vonden het beiden erg leuk en leerzaam. Gisteren hebben we flink ingeslagen bij Prenatal (de mama mazzeldagen zijn weer begonnen!) Nu hebben we echt bijna alles in huis, behalve de babykamer.

Mijn vriend en ik hebben deze week vakantie en we hebben veel kunnen afvinken deze week, wat betreft de voorbereidingen voor het nieuwe huis. We hebben de badkamer definitief kunnen maken en de houten vloer. Zo schiet het lekker op! We rijden straks naar Brabant, we hebben 2 hotelovernachtingen geboekt.

@ Live: Succes vandaag met de echo! Hopelijk is ook alles goed met baby 2! Het is niet zo gek dat je zo moe en misselijk bent. Bij een tweeling schijn je van veel kwaaltjes dubbel zoveel last te hebben. Alvast van harte gefeliciteerd met je moeder! Wat hebben jullie allemaal geregeld? Ook een pop?
    @ Lente: Handig hoor dat jullie de namen al weten! Voor een meisje komen wij er wel uit, een jongen wordt lastiger. Ach anders wordt het gewoon KZN (kind zonder naam ;))

19. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Nou meiden, mijn dag is heel anders gestart dan ik had verwacht... Er was geen hartactie meer bij beeb 1, hij is een paar dagen geleden gestopt. Je zag nu wel echt een minibeeb trouwens, wat een mooi plaatje! Echt al een verschil met 2 weken geleden. Maar goed, het heeft niet zo mogen zijn. Ik kan momenteel alleen maar huilen, huilen en huilen...

Veel liefs,
    Livelife

20. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ohh live wat sneu voor jullie! Een hele dikke knuffel voor jou! En nu? Wat zal je dat rauw op je dak vallen als je hoopt op verbetering. Hoe ging het met de baby die nog leeft? (sorry als mijn woordkeuze niet helemaal goed is, ik weet even niet zo goed hoe ik dit anders moet verwoorden maar ik wil je absoluut niet tegen je hoofd stoten.) Heel veel sterkte meis en je hebt alle redenen om te mogen huilen!

Deel Deze Pagina