Voorjaar 2011 gaan voor 1e kindje!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinder1983, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    @ Puck, rechten student, dat is ook nog een pittige opleiding volgens mij. Knap hoor dat je dat nog fulltime doet. Wil je uiteindelijk ook echt rechtzaken oplossen of je op een ander gebied focussen?

@ Vlinder, dat trappelen dat doe ik ook al een tijd. Helaas, nog even geduld maar dit beetje wat ik nu nog moet hebben is stukken minder als was ik eerst moest wachten. (2jr). Nu hopen dat zwanger zijn en een opleiding een beetje samen gaan met de tijd;)
    Jij bent al een jaar gestopt met de pil. Dat is al een hele tijd. Heb je nu een beetje een stabiele cyclus?

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Lentekind:
    Ik heb de mazzel dat ik al een hele leuke baan binnen de rechtbank heb (fulltime ook). Omdat ik nu wat meer aan het eind van mijn studie kom, zijn we bezig met een opleidingstraject waardoor ik op den duur door kan stromen naar een andere functie. Uiteindelijk hoop ik ook de RAIO gaan doen, een opleiding voor rechters. Maar dan zijn we echt wel 6 a 7 jaar verder.

Wat voor opleiding doe jij? ( Sorry, waarschijnlijk gemist). Als je het echt wil en met wat hulp van je lief en je omgeving, gaat het je echt wel lukken hoor! Waar een wil is, is een weg!

3. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ik heb nog niet eerder geschreven wat voor opleiding ik doe. Ik ben (fulltime) lerares op een basisschool. Alleen nu heeft het ministerie een paar jaar geleden besloten dat het nodig was dat je tegenwoordig een papiertje moet halen voor je gym. Ik ben nu dus bezig met een gymopleiding. Deze duurt 2 jaar. Ik heb nu bijna 1 jaar erop zitten. Het is flink wat werk en vooral veel stage en thuiswerk. Ook moeten we wekelijks mee gymmen met de onderdelen die we geven aan elkaar als studenten. Dit is dus een groot nadeel voor als ik zwanger ben. Duikelen aan een rekstok enz, dat gaat wat lastig worden. Maar het schijnt dat het volgend jaar minder is. Dat je meer thuis aan de slag moet. Ach, we zien het allemaal wel hoe het loopt. Anders zet ik de opleiding wel even een jaar stil ofzo.

Morgen moeten we nog even 4 dagen aan de bak en dan vrijdag t/m dinsdag lekker vrij! Dan maar duimen op ook van dit mooie weer. Wat kan ik hier toch van genieten!

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Jeetje heftig hoor! Dat is ook nog eens een zwaar lichamelijk! Nou meis dan hoop ik dat je in een keer door dit jaar rolt en dat het volgende jaar niet zo zwaar is.

Ik moet deze week 6 dagen werken.. dan zondag en maandag vrij en volgende week zit ik in het buitenland ivm werk. Ik kom die vrijdag terug. Jammer dat we er deze maand niet voor zijn gegaan. Zondag 1 mei is mijn NOD en met de weken die ik nu voor de boeg heb, gaat de tijd lekker snel.

5. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Voor je werk naar het buitenland...er bestaan ergere banen;) Volgens mij is het wel een harde wereld waarin jij werkt. Wel lekker dat je nu al werkt terwijl je die opleiding doet. Maar die opleiding is toch ook fulltime zei je? hoe doe je dat dan met je werk?

Ach, de tijd gaat sowieso snel. We mogen eigenlijk niet klagen. We moeten genieten van deze mooie dagen en dan is het zo juni!:)

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Kind het is vreselijk haha. Nee hoor ik heb een wereldbaan! Ja ik studeer voltijd, het is een beetje schipperen. Ik heb een half jaar uitloop op 3 jaar. Dat vind ik nog best netjes. Het werkt omdat mijn vriend in de horeca werkt en 's avonds en in het weekend niet thuis is. Anders zou het niet mogelijk zijn hoor. Ik heb van sept tot juni gewoon weinig tijd voor een sociaal leven.
    Maar goed het is tijdelijk en ik kies er zelf voor.

Idd, het gaat nu heel snel allemaal!! Hopen dat het met de zwangerschappen ook maar snel mag gaan.

7. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    ja, dat zwanger worden, ik hoop maar dat het snel gaat. Maar soms ben ik wel eens bang dat het minder snel zal lopen. Bij iedereen om je heen hoor je dat het snel lukt, binnen een half jaar. Ik hoop het zo dat wij dat geluk ook mogen hebben. Toch denk ik wel eens dat het minder snel zal lukken.
    Ben jij al bezig met foliumzuur enz?

8. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik ben een van de weinige mensen die ontzettend misselijk word van foliumzuur. Ik moet mezelf echt dwingen om het te slikken. Maar ik slik de goedkope foliumzuur pilletje van Etos. Ik wil nu overstappen op zwanger worden, ook van Etos. Dat vriendinnetje die nu zwanger is, is 2 maanden geleden overgestapt en boem raak.. Al was de eerste maand haar cyclus wel even van slag. Maar goed, dat heb ik er wel voor over.

Ik herken je angst wel. Van de meiden met wie ik in het najaar begon te schrijven, is de een nu 13 weken zwanger en de ander net.. Wij hebben niet heel erg gericht ons best gedaan maar ook niets gedaan om het tegen te houden. Toch is het hier niet raak.. Positief blijven schijnt het sleutelwoord te zijn. Daarom denk ik dat we op vakantie een goede kans maken. Dan kan ik er niet zoveel mee bezig zijn.

9. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Oja, ik las idd dat je op vakantie gaat. Lekker hoor. En dat is ook al bijna! Hoelang gaan jullie weg? Je moet idd positief blijven denken, dat werkt het beste. Toch zal het af en toe best lastig zijn als het een langere tijd duurt.

Die goedkope folium van de etos had ik ook gezien. ook die zwanger worden. Van die etos zwanger worden moet je 2 pillen op een dag. Er zitten er ook minder in het potje. dan krijg ik toch meer het gevoel om voor de goedkope folium van etos te gaan. Ik ben nooit zo'n pillen eter, dus ben hierover dan ook een echte twijfelkont. :)

Net als al die extra vitamines. Ik heb nu zoiets, ik eet nu gezond, fruit, groente enz. Dan zijn volgens mij al die extra vitamines niet nodig. Ik denk dat ik gewoon alleen foliumzuur wil zonder extra's. Toch hoor je over die zwanger worden van Etos ook goede verhalen. Ik zal wel kijken.

10. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    wij zijn alweer 9 jaar samen....hihi al sinds de middelbare school. en wonen sinds 3 jaar samen.

Mannen zijn inderdaad anders. Mijn vriend vind het vooral 'eng'. Hij wilt uiteraard ook, maar vind het allemaal erg spannend.
    Ik denk dat studeren en een kindje goed samen kunnen gaan...het is maar net hoe je er zelf mee om gaat.
    En 2 maanden zijn zo voorbij! Wij hadden in januari besloten om 1 mei ermee te beginnen en het is nu al bijna 1 mei..echt zo snel gegaan! Ik slik foliumzuur van Etos....moet wel eerlijk zeggen dat ik ze soms vergeet.

Ik moet helaas gewoon werken....maar we zijn maandag gelukkig vrij! We gaan lekker shoppen voor ons nieuwe huis.

Ik heb de afgelopen dagen een beetje steekjes in mijn buik...wat dat nou weer is. jullie een idee?

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Je hebt je eisprong vorige week gehad toch? Ik heb altijd enorm genoten van de steekjes en zie het als een goed teken.. Toen ik eind feb licht positief testte had ik veel steekjes. Dus ik zeg: vasthouden dat gevoel en hopen op goed nieuws volgende week :)
    Wie weet vieren jullie volgende week wel een klein feestje..

@Lentekind:
    Nee zo denk ik ook hoor. Maar door de succesverhalen om mij heen begin ik toch te twijfelen..

12. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Ladys, wat leuk dat jullie bezig zijn met een huisje! Spannend is dat. Je hebt wat om naar toe te leven wat soms voor je gevoel veel te lang duurt.

Er was net idd een vraag over hoe lang we al bij elkaar zijn... helemaal vergeten op te reageren. Wij waren in januari 7 jaar bij elkaar. Hiervan wonen we er nu 3 samen. Dit gaat ook snel trouwens. Wij hebben 1,5 jaar op dit huis gewacht, dat duurde echt heel lang voor mijn gevoel. Nu wonen we er alweer 3! Het bevalt heerlijk. Ik dacht, na 7 jaar is het wel eens tijd voor meer gezelligheid in ons leven dan alleen wij 2:)

13. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    oke..nou wie weet. Mocht het zo zijn laat ik het uiteraard meteen aan jullie weten!

Zou wel leuk zijn als we in zomer allemaal zwanger zijn he?

Over de Etos zwanger worden pillen hoor ik inderdaad goede verhalen. Ik ben alleen niet zo dol op pillen en moet al moeite doen om de foliumzuur te nemen. Ik denk dat als je gezond eet dit ook al voldoende moet zijn.

14. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    wel spannend hoor, jullie zijn al gestopt met de pil, jullie hebben al een deel van je cyclus ontdekt enz. Ik ben heel benieuwd naar de mijne. Hadden jullie veel last van het ontpillen?

15. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Ladys: ik hoop het echt voor je.. Dat zou toch een mooie verrassing zijn.

@Lentekind: wij wonen ook al weer 4,5 jaar samen. Het gaat idd zo snel allemaal.. Sinds de verbouwing is het wat meer ons huis. Dat maakt het toch anders.

Mijn lieve, lieve man stuurt mij net een foto. Hij is de fles voor de dochter van zijn bazin aan het opwarmen. "Ff oefenen" heeft ie erbij gezet. Dan smelt ik dus gewoon..

16. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Lentekind:
    Ik had een spiraaltje en ben altijd gewoon ongesteld geworden. Het is nu alleen weer in volle hevigheid terug. Niet de pijn, maar het bloedverlies. Ik krijg daar medicijnen voor van de ha. Anders is het niet te doen.. De laatste tijd is mijn cyclus 27 tot 29 dagen. Het heeft even geschommeld tussen 25 en 31 dagen. Maar echt veel last heb ik er niet van gehad. Ik had alleen niet het voordeel van de libido explosie die veel vrouwen krijgen na het stoppen met de pil..:D

17. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Leuk dat je man je dan ook een foto stuurt. Mannen kunnen zo leuk zijn. Door sommige dingen kun je nog meer van ze houden dan dat je al doet! Echt, ik kan zo genieten van mijn man door dingen die hij doet en hoe hij is.

18. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Toen ik stopte met de pil was ik wel heel erg benieuwd naar mijn cyclus. De eerste keer dat ik ongesteld werd was ik ook echt trots! beetje maf ben ik hoor... Maar verder niet echt het idee dat ik ergens last van heb. Meer positieve veranderingen....mijn libodo is veeeeel hoger (tot de vreugde van vriendlief;)) en ik voel me op een of andere manier ook beter. Weet eerlijk gezegd ook niet of ik ooit nog weer ga beginnen met de pil

@puck wat lief! daar smelt je inderdaad van!

19. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    haha, die libido explosie, daar hoopt mijn mannetje zo op:)

20. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik zou weer voor een spiraaltje gaan, zonder twijfel. Maar alleen omdat mijn menstruatie echt niet te doen is.

Ja wat een lieverd he!! Hij zit er gewoon helemaal vol van. Kan in smsjes ook verwijzen naar de babynamen die we in gedachten hebben. Ik zie gelukkig nog steeds nieuwe dingen in hem waardoor ik weer net iets gekker op hem word dan dat ik al ben!

Deel Deze Pagina