Voorjaar 2011 gaan voor 1e kindje!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinder1983, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Lizzy: Als ik jouw verhaal zo lees, vermoed ik dat je je ei inmiddels hebt gehad. Heb je het al berekend wanneer je ei ongeveer zou moeten komen? Welke testen gebruik jij? Ik gebruik ze van Sensitest. Als ik me niet vergis was het streepje van vandaag iets duidelijker, maar wacht nog steeds op een knaltest. Wachten duurt lang...

2. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    @lizzy. ik denk dat je je ei ook al hebt gehad...maar ja helemaal zeker weet je het nooit dus door gaan met klussen;). Hier hetzelfde..geen idee hoe of wat.

@vlinder: Jij nog aan het wachten op je ei...als het streepje donkerder word is toch een goed teken..werken die testen goed van sensitest? Ik ga ook bestellen maar er zijn zoveel soorten dat ik het niet meer weet hoor...en een stomme vraag misschien maar hoevaak doe je zo'n test dan?

3. princess25

princess25 Niet meer actief

hey meiden,

Ik wil even melden dat ik verlopig even niet op deze site kom, ga lekker genieten van onze bruiloft en vakantie.
    Jullie veel plezier en hoop natuurlijk ook voor jullie op mooi weer!

Als ik terug ben, heb ik de afspraak bij de verloskundige staan, dus ben benieuwd!

Doeidoei

4. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Ladys: Ons geduld wordt aardig op de proef gesteld! ;) Tot nu toe geen idee of ik nou echt tevreden moet zijn met de ovutesten van Sensitest. Heb nog steeds geen knaltest gehad. Net weer getest en het streepje is weer even licht als gisteren. Het hoort inderdaad donkerder te worden, maar ik krijg alleen maar 'tuurtesten'. Dus geen idee of ze goed werken. En volgens de berekening heb ik vandaag mijn eisprong. Of mijn lichaam is in de war of de testen werken niet. Wie zal het zeggen? :( Ik test trouwens elke dag.

@Princess25: Ik wens jullie een hele mooie bruiloft toe! Als het goed is wordt het mooier weer, dus hopelijk hebben jullie een super dag. En natuurlijk alvast een fijne vakantie. Spannend dat je een afspraak hebt gemaakt bij de verloskundige. We horen het wel als je terug bent. Geniet ervan!

5. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    hoi hoi!
    @vlinder: apart van die testen...:( hoop dat je morgen dan een knaltest krijgt! Heb je dan nu je langste cyclus aangehouden?

@princess: heeeel veel plezier de komende tijd! Trouwen en op vakantie gaan..er zijn vervelender dingen:D. We zien je snel weer...en leuk na de vakantie naar de verloskundige!

@hier niks bijzonders.Morgen weer werken:( soms heb ik even genoeg van mijn werk...dat gestress af en toe..maarja ik vind het gelukkig nog vaker wel leuk dan niet leuk dus blijf voorlopig nog lekker zitten waar ik zit. Vandaag een dagje vrij en weer geshopt voor ons huis. Af en toe 'breken' we ook even in ons huis. Het schiet echt al op..erg leuk om daar rond te lopen. @Vlinder is er bij jullie al wat te zien?

6. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Gisteren wederom een ovulatietestje gedaan. Weer dezelfde lichte streep. Ik verwacht dan ook dat de streep bij mij niet donkerder gaat worden, want als het goed is is mijn ei inmiddels geweest. Sinds een paar dagen last van duizeligheid, brandend maagzuur en buikpijn onderin mijn buik. Ik viel 2 dagen geleden zelfs bijna flauw onder de douche. Weet niet of ik mijzelf nu voor de gek zit te houden of....;) Vandaag wat minder last, dus misschien verbeeld ik het me wel. Ik wil nergens van uit gaan, wil deze eerste ronde niet teleurgesteld raken.

Ik heb volgende week een weekje vrij genomen. We gaan naar het huis van mijn vriend zijn zus. Die is nu op vakantie met haar man en kids. Ze wonen in een andere stad, dus wel lekker dat we dan even in een andere omgeving zitten. Thuis ga je toch al snel met het huishouden bezig. Even heerlijk niks en lekker bijkomen van de afgelopen (drukke) periode.
    Hebben jullie plannen voor dit weekend?

@ Ladys: heb het gemiddelde van mijn cyclussen aangehouden en kom dan uit op 29 dagen. Ik ken het dat je af en toe genoeg hebt van je werk. Wat voor werk doe je precies? Heb je al snel vakantie? Misschien dat je daarna weer helemaal gemotiveerd aan het werk kunt gaan. Grappig dat jullie af en toe 'inbreken' in de nieuwe woning. Zit er nog geen slot op de deur? Leuk dat je alvast kunt rondlopen in je toekomstige huis en ideeën kunt opdoen hoe je alles straks in gaat richten. Ik heb vorige week bij ons huis gekeken en ze zijn bezig met de fundering. We gaan volgende week weer kijken en ben benieuwd hoe ver ze dan zijn!

7. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Vliinder: lekker een weekje weg...lekker toch! hoop dat het een beetje goed weer gaat worden voor jullie. Raar van je ovulatietesten...ik kan je geen raad/advies geven want snap het zelf bijna niet meer....
    Ben ook toe aan vakantie hihi maar helaas moet voorlopig nog ff. Ik ben makelaar. Ik heb pas 'vakantie' als we de sleutel krijgen van ons nieuwe huis. Maar dat is natuurlijk ook wel erg leuk om naar uit te kijken.
    Leuk dat ze bij jullie woning nu ook begonnen zijn! Het is leuk om steeds foto's te maken van de vorderingen van de bouw...zo zie je duidelijk het verschil steeds! Nee er zit nog geen slot op...maar dat gaat niet lang meer duren. we maken dus nog even gebruik van onze 'inbreektechnieken'.:D
    Morgen word het als het goed is lekker weer...wij hebben een rustig weekend in de planning...heerlijk even niks 'moeten'.

Lizzy en lentekind hoe is het met jullie?

8. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hoi meiden,

@ Lady's (en anderen) hier gaat alles goed hoor. De laatste twee dagen had ik alleen geen tijd om op de computer te zitten. Gister hadden we fancy fair op school en donderdag een verjaardag. Druk druk. Ik moet nu eigenlijk nog aan school verder maar ik vond dat de tuin eerst aan de beurt was. Het is nu zulk lekker weer. Daar moet je van profiteren!

Sinds ik gestopt ben met de pil merk ik eigenlijk weinig verandering met mijn lijf. Wel duizelt het me meer als ik vanuit mijn hurken op sta. Dan word ik soms zwart voor mijn ogen. Dit had ik altijd al wel maar het lijkt nu wel langer zwart te blijven. Verder geen klachten of niks. Ik zie het allemaal wel.

Leuk dat jullie allemaal bezig zijn met nieuwe huisjes. Een heerlijke tijd alleen brengt het veel denkwerk met zich mee. Ik vond het vooral heel leuk om alles uit te zoeken. In alle winkels waren we heel lang aan het denken behalve in de meubel winkels. Daar waren we in 1 winkel klaar. Terwijl dat nou net het leukste is!
    Vanavond gaan mijn mannetje en ik gezellig naar de bios. (sinds tijden) We gaan naar de film Gooische vrouwen. Hij vindt Martin Morero altijd wel leuk en hoorde zelfs dat andere mannen de film ook leuk vonden dus we zullen het beleven haha.

Verder heb ik op het moment veel last van mijn hooikoorts. Het viel me de laatste tijd zo mee dat ik dacht dat het wat minder was geworden....helaas. Alles jeukt weer en ik blijf maar niezen.

Meiden, fijn weekend en geniet van het mooie weer!

9. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hoi dames,

Hoe was jullie weekend? Die van mij leuk. Zaterdag ben ik met een vriendin en haar zoontje naar de dierentuin geweest. Heb haar verteld dat we begonnen zijn met ronde 1. Ik zie haar niet zo vaak, dus wilde het haar graag vertellen. Vooral omdat zij nu in verwachting is van de tweede en dus ervaring heeft met een zwangerschap. Merk dat het toch fijn is om er met iemand 'face to face' over te kunnen praten. Met jullie vind ik het natuurlijk ook hartstikke leuk hoor. Wij zijn inmiddels beland op ons vakantieadres. Morgen waarschijnlijk een dagje naar Utrecht en later deze week een dag naar Haarlem. Wel jammer dat het weer wat wisselvallig is.

@ Lentekind: Gelukkig maar dat je weinig last hebt van ontpillingsverschijnselen. Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil en heb er niks van gemerkt. Het enige wat ik nu merk is dat ik meer last heb van pukkels, meer menstruatiepijn en een langere menstruatie. Het is voor een goed doel gelukkig, dus dan hebben we het er maar voor over. En hoe vonden jullie Gooise Vrouwen? Ik ben een paar maanden geleden ook geweest en vond het erg grappig! Heb je de serie ook gevolgd? Jij hebt ook veel last van hooikoorts. Dat heb ik op dit moment ook. Heb vooral zo'n jeuk in mijn ooghoeken. De pollen vliegen ook door de lucht, dus niet zo gek dat we er zo'n last van hebben. Daar verheug ik me inderdaad ook op, het uitzoeken van meubels. We nemen waarschijnlijk eerst onze oude meubels mee en gaan ze dan t.z.t. vervangen.

@ Ladys1987: Jammer dat de vakantie nog even duurt, maar jullie hebben in ieder geval iets leuks in het vooruitzicht. Klopt, de vorderingen van de woning zetten wij ook allemaal op de foto. Als het helemaal klaar is maak ik er een fotoboek van.

10. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    @lentekind: leuk gooise vrouwen! ik heb erg gelachen om de film! En hooikoorts vervelend zeg...hoop dat het snel beter gaat!

@ vlinder: leuk de dierentuin! en ik heb het inmiddels ook wat meer mensen verteld...en achh ook al lukt het niet meteen is het toch fijn om het erover te hebben met mensen. Geniet van jullie weekje! Vandaag was het weer super...de rest van de week is wisselend inderdaad.

@all. Ik voel van alles...mijn borsten doen al 4 dagen pijn...zijn voor mijn gevoel groter en gevoeliger..en ben met vlagen misselijk. Ach zijn vast van die verschijnselen die me voor de gek houden! ;)

11. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Ladys: Die verschijnselen klinken anders wel erg verdacht! :D Ik duim voor je! Ik heb nog steeds lichte buikpijn en soms wat brandend maagzuur. Ben niet meer duizelig geweest. Had het er van het weekend met die vriendin over en zei heeft beide keren tot de 7e week helemaal geen verschijnselen gehad. We zullen zien

12. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    @ Ladys, wat lastig voor je dat je zoveel voelt. vooral als je borsten al een paar dagen pijn doen. ik vind dat echt altijd een rot gevoel. Je stoot er ook elke keer per ongeluk tegenaan.

die hooikoorts van mij, die is voorlopig nog niet weg. Ik heb me vandaag een dag binnen opgesloten en heb weer lucht in mijn neus. Volgens mijn mannetje snurk ik de laatste tijd weer hahaha Heb ik alleen als ik hooikoorts heb. Dan moet ik in de nacht via m'n mond adem halen en dan ga ik snurken haha :) Het is sinds dit weekend echt doorgezet. dat is vrij laat dit jaar. Normaal al in april. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik er min of meer vanaf was maar mooi niet. Oktober is het vaak aan het afnemen en raak ik er weer af.

@ Vlinder, voor jou is het ook spannend. Lijkt me maar gek als je zoveel voelt. nu maar hopen dat het ook werkelijk iets is en niet dat je lijf je zo voor de gek weet te houden. Wanneer weet je meer?

13. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    hey meiden,
    ja lastig he...ik weet ook niet zo goed wanneer ik mijn ei nou heb gehad. De banner heb ik maar aangehouden met mijn langste cyclus 32 dagen...maar misschien is het nu wel weer 28 dagen..pfff. Testdrang begint al wel te komen maar wil mezelf niet gek maken!:D

Ook voor jou vlinder is het spannend....zou toch wel mooi zijn he in de eerste ronde!

@lentekind:hebben ze er geen medicijnen voor?

14. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Lentekind: Heel vervelend die hooikoorts. Ik heb het al sinds mijn 7e en ben nu 27 :( Toch heb ik er wel minder last van dan vroeger. Je schijnt er over heen te kunnen groeien. Gebruik je er medicijnen voor? Ik gebruik normaal gesproken wel medicijnen, maar aangezien we nu in ronde 1 zitten gebruik ik nu liever niks. Mijn zwangere collega heeft wel een neusspray voorgeschreven gekregen via de huisarts die wel mag, dus het is wel mogelijk. Hihi dat snurken heb ik gelukkig niet. Ik heb het sinds een week ongeveer ook weer heel erg.

@ Ladys: Wanneer kun je testen? Wacht je je NOD af? Of ga je eerder testen? Spannend!

@ All: Vind het ook spannend, maar heb het gevoel dat ik nu nog niet zwanger kan zijn. Ben van plan mijn NOD af te wachten en die valt rond 1 juni.

15. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Voor jullie is het echt al spannend aan het worden. 7 en 8 dagen... oehhhh
    Je moet toch ook je nod afwachten eer je kunt testen (of je moet een hele gevoelige test hebben). Na je nod kun je toch goed zien of het raak is of niet? Volgen jullie ook babyboom op woensdag avond? Best indrukwekkend om te zien hoe iedereen zijn eigen verhaal heeft.

Ik heb verschillende soorten pilletjes geprobeerd tegen hooikoorts maar niks werkt. Dus gebruik dan liever niks. Heb me nu 2 dagen binnen opgesloten, in huis en in de klas en het valt nu wel mee.

Morgen heb ik een toets voor mijn opleiding en oehhh hij is zo lastig. Ik ben benieuwd of het gaat lukken morgen. Anders is er gelukkig weer wat van het lijstje afgestreept.

16. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @ Lentekind: Succes met je toets! Waar gaat de toets over?
    Ik heb thuis een zwangerschapstest die je 3 dagen voor je NOD kunt gebruiken. Hij is dan voor 97% betrouwbaar. Toch wil ik wel wachten tot na mijn NOD. Tot nu toe heb ik nog geen last van testdrang. Misschien ook wel doordat ik er niks van verwacht deze eerste ronde. Balen zeg dat de pillen niet werken. Binnen zitten is dan inderdaad de beste oplossing.
    Ik heb vorige week heen en weer gezapt tussen Babyboom en The Bachelor. Mijn vriend vond Babyboom niet veel aan. Ik vond ook dat er veel heftige verhalen tussen zaten. Eigenlijk moet je daar op dit moment niet teveel bij stilstaan, maar lekker genieten van alles wat op je af komt.

17. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    De toets ging over het anaerob alactisch, anaeroob lactisch en aerobe systeem en andere vage dingen die je nodig hebt bij het gymmen. volgens de bedenkers van de opleiding moet je dit weten terwijl we het in dit hele jaar nog geen een keer naar voren hebben laten komen. Denk dat ik het (als ik het heb gehaald) hierna ook nooit meer gebruik haha

Babyboom is idd heftig. Vanavond is het weer. Ik vind het wel heel mooi om te volgen. Ik volg de bachelor via de computer. Mijn mannetje heeft er ook geen interesse in haha

18. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    hoi hoi!
    Ik ben vandaag helaas ongesteld geworden. Zo'n korte cyclus had ik nog niet eerder. Ga nu maar weer 28 dagen aanhouden voor de volgende ronde...pff en ovulatietesten bestellen want snap er niks meer van hihi

@lentekind: toetsen..bah hou dr niet van. Heb altijd zoveel stress voor een toets dat ik er echt ziek van ben.
    @vlinder. Probeer vol te houden niet te testen tot je NOD. Anders maak je jezelf alleen maar gek.. Ik was namelijk weer lekker ongeduldig en heb gisteravond een test gedaan (negatief hehe en vandaag ongesteld geworden..zonde van de test hihi)

Babyboom..prachtig programma. Ik heb het een paar jaar geleden ook gekeken en heb soms echt mee zitten janken. Het is zo mooi om te zien dat al die stellen, soms zo verschillend, toch allemaal daar zijn met 1 doel: een kindje. En tja inderdaad soms nare verhalen erbij. Ik word er af en toe ook een beetje naar van. Dit jaar kijk ik ook maar ik heb het vandaag gemist. Morgen even bij uitzending gemist kijken.

19. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hallo allemaal,
    Ik ben 27 jaar, man is 30 en ook wij zijn 'begonnen'. Ik vind het zelf nogal spannend, zeker ook nu ik veel op internet en forums lees. Allerlei verhalen over hoe lang het allemaal kan duren enzo. Pfff...
    Ik vind het wel leuk om te praten met mensen die in hetzelfde schuitje zitten en las al dat jullie ook allemaal begonnen zijn...
    Sinds een paar weken ben ik gestopt met de pil, na 12 jaar deze te hebben geslikt. Lees nu veel over dat je moet ontpillen ed. Wij wachten niet de 1ste cyclus af, klussen gewoon vaak en zien wel hoe het komt. Ik ben wel een redelijk ongeduldig typje, dus nu we de beslissing eenmaal genomen hebben, vind ik het ook lastig om er niet mee bezig te zijn:).
    Zelf wil ik echter nog niet beginnen met temperaturen en testen ed, maar kan het niet nalaten om toch internet na te pluizen.
    Wel een vraag aan jullie, wellicht hebben jullie ervaring. Onze beste vrienden kunnen geen kinderen krijgen, die (en wij ook wel) hebben het er onwijs moeilijk mee. Ze zitten nu in een soort van rouwfase en zijn ook lang niet toe om 'blij' te zijn voor mensen in hun omgeving die zwanger zijn... Ik zit met het dilemma dat het onze beste vrienden zijn en ik wil ze straks niet overvallen met het feit dat ik zwanger ben. Ervanuit gaand dat dit allemaal lukt natuurlijk. Ik zou ze dus graag vertellen dat we bezig zijn... Maar... Stel dat het niet lukt of heel lan duurt... Dan doe ik ze nu misschien pijn terwijl dit (nog) niet nodig is... Wat vinden jullie of hebben jullie ervaring?

20. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    welkom 1steXmom (leuke naam trouwens:D).! Spannend he!
    Ik ben ook een ongeduldig typetje..ik zei ook geen testen enz. Nou merk toch dat ik overal anders op reageer nu. Wil het nou eenmaal erg graag en ben er meer mee bezig dan ik eigenlijk zou willen hihi.
    Op je vraag : ik heb een vriendin die sinds kort weet dat kinderen krijgen niet lukt. Ik heb besloten om het niet te vertellen dat we bezig zijn. Op het moment dat ik er nu achter zou komen dat ik zwanger ben vertel ik dit wel eerst persoonlijk aan haar alleen. Zodat zij er even aan kan wennen voordat ik het de groep ingooi. Maar dit is denk ik heel erg persoonlijk en misschien hebben jullie wel zo' n goede band dat je alles met elkaar deelt..en waarom dit dan niet?. Als jullie zo'n goede vrienden zijn gunnen ze het jullie vast wel en zijn dan ook blij voor jullie. Wat zegt je vriend hierover?

Deel Deze Pagina