voorjaar/zomer 2016 voor een 2e

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door koekenpan, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ook ik zou het leuk vinden om weer een zomerkindje te krijgen. Mijn eerste is van april 2014, de tweede van september 2015. Ergens ertussen in mei-augustus zou perfect zijn, al kun je het natuurlijk niet plannen.

Ik vond april ook een fijnere maand. Mijn jongste pakt alle winter virussen mee en is vaak verkouden en benauwd.

Ik zie helemaal niet op tegen de bevalling, heb er juist alle vertrouwen in. Dat was bij de tweede wel anders. Bij mijn eerste zoon duurde de bevalling 22 uur en dat was een medische bevallen. Wist naderhand ook helemaal niks meer, was een groot zwart gat. Zag zo op tegen de tweede bevalling. Maar mijn tweede zoon kwam in 1,5 uur ter wereld. De weeën begonnen in de auto. Ben benieuwd hoe het een derde keer gaat zijn.

Ik denk dat wij rond augustus gaan beginnen. Maar net even kijken hoe het uit gaat komen met mijn cyclus. Die is nu redelijk stabiel na de bevalling maar helaas wel lang(34 dagen) maar dat is hij altijd al geweest

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ha MVG ook een heel traject achter de rug. Ik snap waarom je niet te lang wacht. Je weet nooit hoe lang het zal duren. Er is geen peil op te trekken qua cyclus. Hopelijk heb je een eisprong gevonden.
    Heb je al contact gehad met de huisarts? Ik hoop wel dat ze sneller ingrijpen dan dat ze zeggen, wacht maar weer een jaar Pffff...

Koekenpan jeetje wat heftig, dan heeft hij echt op het randje gekregen en dan nog complicaties, zo zwaar. Je moet erdoorheen maar wat een angsten zullen jullie hebben gehad. Hoe is het nu met hem? Hebben ze veel darm moeten verwijderen? Is toch best zeldzaam dat dat gebeurt.

Nieuwe meiden allemaal welkom, gezellig.
    Hier voor nummer 3 ook. Een oktober en een maart kindje, hopelijk nu 1 ertussenin als die blijft zitten. Maar maar april is ook goed. Bewust geen winterkindje.

Bevallingen appeltje, eerste 2,5 uur, bij de 2e moest ik bij eerste tekenen komen (prop verloren) en 6 uur later waarvan een half uur echt last waren de kleintjes er. Voordeel ik voel de weeën wel maar doet niet zeer, pas rond de persweeën wordt het wat pijnlijk. Ik heb dus geen klagen rond bevallen zelf. Alle 2 de keren heeft mijn man de kinderen gehaald in het ziekenhuis , de tweede zelfs terwijl ik stond (lang verhaal).
    Na de bevalling 2x fluxus, 2 en 4,5 liter...Dat was wel beetje jammer.
    Zwangerschappen alle 2 bi gehad, 2e veel vocht en carpaal tunnelsyndroom. Gelukkig alles weer weggetrokken :)

Nu eerst weer conditie krijgen afvallen/trainen en dan nieuwe poging. Ben nog steeds niet ongesteld sinds curretage, dat kan nog even duren.

3. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Wat een verschillende verhalen allemaal! Leuk :)
    Koekenpan, wat heftig om dat mee te maken met je zoontje zeg! Hoe gaan het nu met hem? Ik kan me voorstellen dat je nu op een normale zwangerschap hoopt, dat wens ik je dan ook van harte!

Ik zie absoluut niet op tegen een volgende zwangerschap of bevalling. Mijn zwangerschap was echt heerlijk, het enige waar ik last van heb gehad is wat maagzuur af en toe. Bevalling ging ook vrij vlot (7 uurtjes, 20 minuten persen), maar was wel een inleiding omdat meneer met 42.1 nog steeds niet eruit wilde. Ook kwam hij als superman met z'n hand naast z'n hoofd maar ik ben er gelukkig zonder al te veel kleerscheuren vanaf gekomen.

Veel dames hebben het over een zomerkindje; ik kan dat ten zeerste aanraden :D Voor zover het te plannen is natuurlijk... Mijn zoontje is van juni en ik vond het heerlijk. De hele zomer ben ik vrij geweest!

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Zijn we allemaal vrij vandaag ;)?

Mamale, idd, dat scheelt niet veel!

Ik zie ook niet op tegen de zwangerschap, die verliep bij de eerste prima. Bevallen... Tja, ik weet niet wat er komen gaat, ik had een geplande ks, dus voor mij is het allemaal nog nieuw. Hoewel ik wel een beetje bang ben dat een tweede ook weer in stuit gaat liggen op het laatst.

5. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ons zoontje heeft inderdaad echt op het randje gelegen, was heel heftig allemaal. We zijn zo bang geweest om hem te verliezen. Dat besef hebben we het nu nog steeds soms best moeilijk mee.
    Nu doet hij het prima! Eet, drinkt, poept, plast en begint steeds meer te kunnen. Klapt nu de hele dag in zn handjes om van alles (zelfs als hij verdrietig/boos is en tijdens het verschonen haha). Hij begint nu ook bijna te kruipen, hij schuifelt nu de hele woonkamer door. Het is echt een heerlijk mannetje, over het algemeen heel vrolijk en gezellig. Hij is nu alleen de laatste weken bezig met een "sprongetje" oid, want hij slaapt slechter, heeft driftbuien en snel huilerig. Gaat vanzelf wel weer beter hoop ik.
    Bij de operatie is zo'n 15-20cm dunne darm weggehaald. De aansluiting die bij de 1e operatie is gemaakt (waar de darmen weer aan elkaar waren gehecht) is gaan loslaten, dus een week na de 1e operatie moest hij weer onder het mes.
    Het is zeldzaam dat kindjes zo'n invaginatie krijgen. Als het toch gebeurd dan is het meestal niet nodig om te opereren. Dan is het ook nog zelden dat er een stuk darm verwijderd wordt. Een een naadlekkage komt volgens de chirurg al helemaal bijna nooit voor bij kindjes. Allemaal dingen waar ons zoontje enorme pech mee heeft gehad.
    Hopelijk is dat genoeg pech voor zn verdere leven.

Door dit alles hebben we ons idee voor een 2e niet laten beìnvloeden hoor! We hopen dat we net zo´n heerlijk kindje erbij krijgen...alleen dan zonder vroeggeboorte en dit gedoe van laatst.
    Als ons zoontje 1 is/wordt dan gaan we ervoor. Hoop zo dat ik nu sneller zwanger wordt!

6. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ik werk 24 uur per week in de zorg, met maandag en dinsdag vaste vrije dagen :D Dus ja inderdaad vrij.

7. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Oh bah, wat een afschuwelijk verhaal, ik krijg er kippenvel van! Wat moeten jullie je vreselijk hebben gevoeld zeg! Gelukkig gaat het nu goed met hem!

Ik werk ook in de zorg, met ook op maandag en dinsdag vaste vrije dagen ;) Gezellig! Wat voor werk doe je in de zorg?

8. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    ik ben verpleegkundige op een intensive care en jij?

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Zo even bijgelezen... Ik was niet vrij. Ik werk bij een groot levensmiddelen bedrijf voor 32 uur waarbij ik met name verantwoordelijk ben voor de teksten op de verpakking. Vandaag dus weer een drukke dag gehad. Gelukkig dat het nu goed gaar met de kleine en dat het je ook niet tegenhoud voor een tweede. Fijne avond allemaal!

10. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik ook! :D

Fijne avond allemaal inderdaad!

11. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    haha toevallig :D

fijne avond! Hier even momentje van rust. Kleine slaapt, dus ff bijkomen. Meneer vraagt veel aandacht op t moment, slaapt slecht. Afgelopen nacht moest ik er zeker 20 !!!!! x uit :$ Voor speentje en aai over de bol

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Leuk he die sprongetjes... En Oei ik Groei gaat niet verder dan nu, grr... Dus nu is het maar gokken wanneer hij weer zoiets ondergaat.

Pittig hoor Koekenpan, lijkt me echt heel erg om mee te moeten maken.

Ook intensieve banen zo te horen, op de IC. Maak je veel ellende mee lijkt me. Ik werk ook 24u, ma/wo/do, als juridisch medewerker, werk met slachtoffers van misdrijven en verkeersongevallen.

Hier ook heerlijk op de bank :D

13. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ik heb geen oei ik groei boek, maar er is er vast wel 1 tussen de 8 en 9 maanden als ik zo Max zn gedrag zie. Gelukkig vannacht wel beter geslapen.

14. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Onze dochter is geboren met 34+5 weken en heeft toen nog 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Ik stond de dag na de bevalling weer buiten en heb die weken als enorm zwaar beschouwd. Ik hoorde zoveel vrouwen over een roze wolk maar de mijne was echt zwart. Ik had zoveel last van stuwing omdat ik geen borstvoeding gaf en nog meer last van m'n knip..dat alles heeft mij toen heel lang weerhouden om voor een tweede kindje te gaan omdat ik heel erg bang was dat een tweede kindje nog eerder zou worden geboren. Toen onze dochter 3,5 jaar was durfde ik het wel aan, had het allemaal kunnen verwerken, we waren verhuisd naar een leuke eengezinswoning en ik had een leuke baan. Jammer genoeg duurde het op een maand na 2 jaar voordat ik zwanger werd. Allerlei onderzoeken gehad maar ze konden niets vinden, wel zat er een cyste op m'n eierstok en die heb ik laten verwijderen, de ronde na deze operatie werd ik zwanger dat was augustus 2013 helaas werd dat een miskraam en toen 9 maanden later weer een positieve test en dat na het afzeggen van de IUI :) gewoon spontaan! En in januari 2015 is ons zoontje geboren!

15. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Oh en van mijn zoontje ben ik thuis bevallen, echt een aanrader! Wat een verschil was dat zeg..geen knip en geen stuwing door medicatie. Ik voelde me direct goed en dit keer zat ik wel op een roze wolk :D

16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Fijn hoor, dat het met jullie zoontje zo veel beter verliep! Rot is dat he, die zwarte wolk. Daar heb ik ook maandenlang op gezeten. De combi van de totaal onverwachte ks, mislukte bv en een huilbaby die vier maanden alleen maar krijste van de pijn omdat hij krampjes had. Het idee alleen al van een tweede, ik werd er serieus misselijk van.

Weet wel dat ik nu echt zo veel anders wil (voor zover je iig iets te willen hebt).

17. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Hier ook geen roze wolk gehad hoor. Ik had een heerlijke zwangerschap en prima bevalling, maar des te erger waren onze eerste maanden toen de kleine man geboren was. Hij had erge reflux en dat was geen goede combinatie met mijn overproductie aan borstvoeding. Daarnaast (blijkt nu achteraf) heeft hij ook erge eczeem. Krabben tot bloedens toe. Uiteindelijk hebben we hormoonzalf moeten gebruiken om het onder controle te krijgen, gelukkig gaat het nu een stuk beter en hebben we een totaal ander kind. Eerste maanden krijste hij ook continu, hij leefde 24 uur per dag bij ons in de draagdoek, ja ook 's nachts. Werkelijk niks hielp, vreselijk was het om hem zo te moeten zien. Ik dacht ook echt: ik wil dit nooit meer. Gelukkig denk ik daar nu anders over, omdat het nu heel erg goed gaat! :)

18. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    En Kris, heb je veel last gehad van de mislukte borstvoeding? Ik kan me het helemaal voorstellen, als je het graag wil en het lukt niet. Hier ging het in het begin ook heel moeizaam en ik heb echt moeten doorzetten om het te laten slagen. Gelukkig gaat het nu van een leien dakje en voed ik nog steeds. Ik heb heel veel gehad aan de site (en Facebook) van La Leche League. Wellicht voor jou ook een tip voor een volgende keer!

19. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wat naar dat jullie zo'n zwarte wolk na de bevalling hebben gehad. Hier na een makkelijke zwangerschap wel een hele zware bevalling. 22 uur in totaal maar na 9 uur buik-been-rug weeën wel een ruggenprik gehad. Toen is die met volledige ontsluiting uitgezet waarna ik een uur later mocht persen. Toen 2.17 uur geperst op eigen kracht (geen persweeen) en met een continue rugwee ivm weeën opwekkers. Uiteindelijk is ze met handje naast haar hoofd via vacuüm geboren en had kk een subtotaal ruptuur waardoor ik op de ok gehecht moest worden. Dl was ook 4200 gram.
    Bv kwam ook niet direct goed op gang pas toen ik thuis was. Vond het ook zeker doorzetten maar gelukkig had ik verder een makkelijke baby die direct al doorsliep. Hier dus gelukkig wel een roze wolk gehad en hopelijk bij een 2e ook weer.
    Nu een lekkere dreumes puber die heel lief is maar ook een flinke eigen wil heeft.

20. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Akelig he. Hier waarschuwt niemand je voor. Dat het ook wel eens echt heel zwaar kan zijn, dat je huilend je kind voedt, geen visite wilt in de kraamperiode omdat je het gewoon niet trekt en je je een compleet mislukte mama voelt. Zou de mooiste periode moeten zijn maar dat was het niet en je kunt het niet over doen. Kan daar nog verdrietig om zijn.

Wat bv betreft, ik wil een volgende keer sowieso een lactatiekundige raadplegen, zo tegen het einde vd zwangerschap. Hopelijk helpt dat ook :).

Deel Deze Pagina