voorjaar/zomer 2016 voor een 2e

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door koekenpan, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wat een heftige verhalen zeg!
    Hier twee goede bevallingen maar wel twee huilbaby's. Vooral de tweede..we dachten dat het na de eerste niet erger kon worden maar helaas dus wel. Onze tweede zoon huilde 18 uur per dag voordat we erachter kwamen dat hij kiss syndroom had. Wat een ellende was dat.

Ik ga er voor het gemak ook vanuit dat een derde een huiler gaat zijn, dan valt het altijd mee. Maar het zou echt heerlijk zijn als dat niet zo zou zijn.

Ik focus me op dit moment op gezond leven en eten, de laatste zwangerschapskilo's eraf(+ iets extra's).

2. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi meiden,

Ik zou ook graag met jullie mee willen kletsen!
    Onze zoon is bijna 2,5 jaar en ik kan nu pas zeggen dat ik echt klaar ben voor een 2e. (Zouden er sinds afgelopen zomer voor gaan maar ik stond er nog niet 100% achter)

- Starry herkenbaar verhaal! Mijn zoontje is toevallig ook geboren met 34+5 met een knip.
    Wat vreselijk he dat je je kindje achter moet laten in het ziekenhuis, je niet kan genieten van je kraamweek omdat je kindje in het ziekenhuis ligt. En jij 2x op een dag naar het ziekenhuis klept om bij je pasgeboren baby te kunnen zijn. Onze zoon heeft ruim 2 weken in het ziekenhuis gelegen.

- Koekenpan, zwaai* ik ken je nog van een oud topic.
    Wat een zware tijd heb jij met je zoontje gehad zeg! Dat wist ik helemaal niet!

3. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Hoi dames! wil ook wel meekletsen. Klets ook mee op een ander topic maar dat maakt vast niet uit:D

Wij zijn op dit moment begonnen voor een (half)broertje of zusje voor ons mannetje. Ik heb zelf al een zoon van 3,5 jaar, en mijn vriend en ik willen nu graag een kindje van ons samen! Vorige maand al grotendeels onveilig geklust, helaas niet raak. Dus nu gaan we er helemaal voor in ronde 2;)

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hier ook een grijze wolk bij de eerste. Huilbaby tot bijna 2 jaar en was door temperament, verder nooit wat gevonden. Ik sliep met kindje in de buidel 4 uur per nacht. Ml altijd op de kazerne tot ik er doorheen zat, hem midden in de nacht belde dat hij nu moest komen en hij naar huis gestuurd werd om voor mij te zorgen.
    Toen was ze al dik een jaar toen ik het opgaf. Heb mezelf echt bij elkaar moeten rapen, maar toch wilde ik al heel snel een tweede, met 6 maanden na de eerste begonnen, heeft ruim een jaar langer geduurd.
    2e was relaxed zo anders dan de eerste. Ik hield me ook vast aan het idee dat het hooguit net zo erg kon worden. Erger kon niet.

Ik heb de pabo gedaan, even voor de klas gestaan, maar nu in de zorg. Ik kan jammer genoeg geen hbo doen (2e hbo studie kost instellingskosten van dik 7500 euro per jaar, plus alle gewone kosten daarop) dus nu werkzaam in de thuiszorg en doe ik daarnaast salarisadministratie, macro rooster, planning en routes. Echt een zelf 'sturend' team. Erg leuk om te doen.
    Mocht de instellingskosten ooit opgeheven worden dan wil ik graag de opleiding zorgmanagement gaan doen.

Hier 3 zieken. Kleinste van bijna een jaar, overgeven, die van 3 overgeven en aan de schijt, daarbij heeft ze ook anderen onder lopen spugen. En manlief is niet meer inzetbaar. Die van 16 is gevlucht naar haar kamer, dus ik ren me gek nu tussen 3 😂

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wat een ellende he, die virussen op het moment! Je komt er haast niet af en als je eindelijk wel van af bent staat er al weer een volgende klaar.

Haha, ik houd me daar ook maar aan vast: erger kan niet, maar goed... Dat dacht Annelie ook ;).

6. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Je moet jezelf maar voorhouden dat je er toch geen invloed op hebt ;)

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Idd. En we hebben het een keer overleefd, dat kunnen we vast nog een keer. Hoewel... Een relaxte kraamtijd en verlof me ook wel een keer fijn lijkt ;).

8. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Dag dames,
    Hoewel het nu wel stil lijkt hier, wil ik wel mee tikken. Ik ben niet heel goed in heel regelmatig aanwezig zijn, maar wil het wel proberen.
    Na het zeggen van 1 kind is voldoende door mijn man, ben ik nu heel blij dat hij om is. We moeten nog wel een tijdje wachten.
    Ik heb in de jaren een zeer slecht gebit gecreëerd, waar nu in gerenoveerd moet gaan worden. Dit gaat pas in mei van start. Dan komt er een heling moment. Nog een afspraak als dat klaar is en daarna weer een moment dat het moet helen.
    Wanneer dat allemaal achter de rug is, gaan we er weer voor. Duurt nog zo lang voor mijn gevoel. Zeker nu er in mijn omgeving meerdere zwangerschappen zijn...

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ha hier even weg geweest, heb ik vakantie... Noro...
    Dus heel het huis plat inclusief mamma...
    En mama's kunnen niet ziek zijn, ik liep/loop mn tandvlees.

Vlindertje welkom! Wat blij dat jouw gebit dan klaar is! Wat een verschil zal het zijn met jouw gebit. Even helen is wel goed hoor. En mei is een mooie maand.
    We zitten hier allemaal in de wachtmodus.

Ik ben op controle geweest na mn curretage. Ik moet over 2 weken ongesteld zijn geweest, anders inwendige echo. En vanaf 8 mei kan ik bloed laten prikken vanwege de vele miskramen. En dan 6 weken later weer, om te controleren of bepaalde waardes echt afwijken.
    Ik mag dan echt 3 maanden niet zwanger zijn. Nu willen we geen winterkindje, dus het zou ertussen kunnen. Ik heb de papieren mee om te prikken en mag erover nadenken. Van genetisch onderzoek heb ik af gezien.
    We hebben 2 gezonde meiden, dus dat traject wil ik niet in.

10. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Welkom Vlindertje :).

Meijtje, fijn dat ze in ieder geval wel verder gaan kijken. En mooi balen zeg, beterschap!

Ben ik dan de enige die al van start gaat? :D

11. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ik wil echt wachten tot ik klaar ben met m'n examens 31 maart staat de 4 de gepland en dan nog 2 dus ik hoop ergens vanaf mei/juni van start te kunnen gaan. Ik wil liever ook niet dat de baby in november, december en januari komt dus dat komt voor nu goed uit.

12. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Haha denk het kris. Goed om het te laten onderzoeken waar de miskramen vandaan komen.
    Hier wel met het laatste pildoosje begonnen. Eind mei klaar en wr dan voor gaan. Merk dat ik er nu al wel mee bezig ben terwijl je dat eigenlijk niet moet hebben. Hoop echt dat het net zoals bij dl weer snel raak is al was ik toen al een half jaar met de pil gestopt en willen we er nu direct na stoppen voor gaan.

13. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Haha Kris, nee hoor! Wij gaan ook van start! :)

14. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Meijtje, fijn die Noro... werk zelf in de zorg, vorig jaar zelf ziek geweest er door bah...
    Wat heb jij trouwens een hoop miskramen gehad... oef... wel fijn dat ze nu wel willen kijken waar het vandaan komt. Hier voor S. twee vroege miskramen gehad. Dat vond ik al heel naar... Echt tijd om dat te verwerken heb ik niet gehad. Beide keren was ik gelijk de volgende ronde weer zwanger zonder ongesteld te zijn geweest tussendoor.

Ik kan overigens pas in mij terecht bij de tandarts... dan komen er nog minstens twee afspraken achter aan. Als het voor die afspraken net zo lang gaat duren, dan wordt het wel december... Ik ga strakkies mailen om te proberen of ik eerder terecht kan. Bellen gaat niet werken. Kan niet goed nadenken als ik hun aan de telefoon heb..

Starry, bij jou is het ook wel allemaal bewogen... Even snel je opleiding terwijl je twee kleintjes al thuis hebt? wat voor opleiding doe je?

Kris, Sorry ik wil graag over twee weken starten, maar zal echt even moeten wachten. Risico met ontstekingen enzo is gewoon te groot. Vorige keer al met 36.4 gebroken vliezen gehad. Hebben geen oorzaak kunnen vinden, maar ik durf niet te zeggen dat het niet aan de bende in mijn mond heeft gelegen.

MamaLe, waarom stop je dan nu niet alvast met de pil? Je kunt dan toch twee keer een cyclus nog overslaan door condooms te gebruiken?

Kaatje en Kris, hoever zitten jullie in jullie cyclus?

We zijn vandaag gewoon gaan kijken voor een grotere auto :) Nu dat nog kunnen verklaren waarom we een grotere auto nemen... er kwam toch geen tweede ;)

15. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    De vorige keer kreeg ik na 2 maanden ontzettende pijn in mijn lies. Kon alleen maar liggen van het moment dat ik ongesteld was tot mijn eisprong. Konden niks vinden en vermoedde endometriose. Alleen tramadol werkte ook tegen de pijn. Toen was ik wel de eerste ronde zwanger en toen was het ook over. Wil nu dus liever niet stoppen zonder er direct voor te gaan. Als ik dan alsnog de pijn krijg is het tenminste voor een goed doel. Daarnaast was de vorige keer ook mijn cyclus direct weer normaal dus daar hoop ik op dat het nu ook weer zo is.

Vlindertje, jammer dat je zo lang moet wachten voor ze beginnen in je mond maar zeker begrijpelijk dat je dat eerst achter de rug moet hebben. Wat gaan ze allemaal doen?

Hier heeft dl na enkele nachten spoken gelukkig weer doorgeslapen. Dat had deze mama wel weer even nodig :D. Ben echt verwend doordat ze bijna altijd doorslaapt dus als het dan even niet zo is dan merk ik dat altijd. Vooral omdat ik ook nog aan het wennen ben op mijn nieuwe werk.

16. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Herkenbaar dat je even van slag bent als ze niet door slaapt. Hier ook verwend met een goede slaper. Hele goede slaper... vrees ook voor een tweede wat dat betreft :p

Ze gaan mijn 1 na laatste kies trekken, gaatjes vullen en boven al mijn voortanden er uit halen. Daarna krijg ik een plaatje die aan mijn hoektanden vast gaat/kan. Ik had misschien nog wel wat kunnen houden, maar dat zou nog veel meer moeite gaan kosten en ik ben als de dood voor de tandarts.

Klinkt wel heel pijnlijk MamaLe... hopelijk krijg je er nu geen last van. Ik heb altijd alleen maar juist last van de pil... dus ik hoef niet te ontpillen. Ben twee maanden weer aan de pil geweest, maar binnen twee maanden drie keer een tussentijdse bloeding gehad met veel pijn... terwijl normaal ik geen last heb van mijn ongesteldheid. Ik werd helaas ondanks de borstvoeding wel gelijk na een maand weer ongesteld... gos, dat ga ik echt niet missen :)

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Jeuj, ben ik niet zo alleen!

Hier dus net gestopt met pil, cyclus moet weer op gang komen, denk dat ik over een paar dagen ovutestjes e tegen aan ga gooien. Zit nu op cd 10.

Sterkte Vlindertje, klinkt akelig!

18. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Jeetje Vlindertje, dat klinkt als een heel traject inderdaad! Knap dat je jezelf over de drempel hebt gezet en nu, ondanks je angst voor de tandarts, aan een mooi en gezond gebit gaat werken! Ik heb dan wel niet tanden en kiezen moeten laten trekken, maar ik heb wel een een kaakoperatie gehad omdat mijn overbeet met alleen een beugel niet te verhelpen was. Daarnaast heb ik ook twee implantaten omdat ik twee kiezen in aanleg nooit heb gehad. Een hoop gedoe ook in m'n mond gehad, dus ik weet een klein beetje hoe je je voelt. Als je eens je ei kwijt wil of wat wil vragen mag je best een PB sturen hoor!

Meijtje, wat fijn dat ze toch wat verder gaan kijken naar een oorzaak voor de miskramen. Lijkt me erg heftig om dat zo vaak mee te moeten maken!

Starry, begrijpelijk hoor dat je wacht tot na je examens. Je hebt er niks aan als je nu toch snel zwanger zou zijn en dan bijvoorbeeld ontzettend misselijk bent als je moet leren of een toets moet maken. Welke opleiding doe je?

MamaLe, jeetje, dat je tramadol nodig had tegen de pijn! :$ Dan moet het wel heel heftig geweest zijn. Logisch dat je nu nog even wacht met stoppen van de pil.. Hopelijk ben je straks je eerste ronde weer meteen zwanger :)

Kris, wij willen ook van start hoor! Ik zit alleen nog steeds op m'n eerste menstruatie te wachten ;) Mijn zoontje is een tijdje een slechte eter geweest (ik denk door heftige sprong en veel tanden die doorkwamen, hij heeft er al 6) en daarom bood ik nog veel de borst aan, omdat hij ook niet zo best groeide. Nu is hij weer goed aan het eten, dus wil hij minder de borst. Ik zit nu nog op 5 voedingen op een dag. Hopelijk komt m'n cyclus nu snel weer terug en anders wordt het deze zomer, want als m'n zoontje een jaar is wil ik gaan stoppen met de borstvoeding.

19. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Oeh dus al bijna aan de klus Kris ;)

Zus, wat fijn dat je mijn situatie een beetje begrijpt... Ik voel me altijd zo'n aansteller die gewoon niet moet zeuren...
    Je geeft dus borstvoeding, ook met borstvoeding zou je zwanger kunnen worden. Gewoon proberen ;)
    De meiden in mijn omgeving werden rond de 9 mnd weer ongesteld voor de eerste keer met borstvoeding. Ik gelijk de eerste maand al (zucht...) Kijk er naar uit het 9 mnd niet te zijn :)

Kleine man is nu op het kdv... moet eigenlijk nu even wat aan het huishouden gaan doen, maar het lukt me niet zo goed me er toe te zetten. Nu ook net thuis met mijn kater die nu een je weet wel kater is. Hij is wel zielig hoor :)

20. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Wat is het stil... Iedereen drukke dagen (gehad)?
    Heb mijn tandarts afspraak kunnen verzetten naar 30 maart. Stuk sneller, maar oh wat zie ik er tegen op...

Deel Deze Pagina