voorjaar/zomer 2016 voor een 2e

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door koekenpan, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij hebben inderdaad drukke dagen gehad en onze oudste wordt bijna 2, dus druk in de voorbereidingen voor zijn feest!

Leuk dat jullie al van start gaan. Hier kriebelt het wel heel erg hoor! Maar denk dat het echt beter is dat we nog eventjes wachten tot juli/augustus. Wij gaan dan samen op stedentrip en dan wil ik echt niet zwanger zijn. Alle keren dat ik zwanger was was ik namelijk super moe de eerste weken en dat zou ik echt zonde vinden.

Vlindertje: fijn(nouja fijn...) dat je je afspraak hebt kunnen verzetten. Ik snap je helemaal hoor, ik ben ook niet dol op de tandarts. Ik zeg altijd maar: ik zou liever nog een keer bevallen dan naar de tandarts. Helaas moet ik er binnenkort ook weer aan geloven..

2. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Al weer bijna twee, wat gaat de tijd dan hard hé
    Hoeveel zit er nu tussen je kindjes? Ik zie in je handtekening dat de ene uit 2014 is en de andere 2015...

Vanmorgen het nog even gehad over beginnen met mijn man. Ook al krijg ik bij de tandarts al groen licht na de 30e, dan nog wachten we even tot de volgende maand. Heb net uitgerekend dat ik mocht het in 1x raak zijn, dat ik dan twee dagen na S. zijn verjaardag uitgerekend zou zijn. Dat is wel heel dicht op elkaar als ik de keuze heb... ;)

We zijn net bij de garage geweest, nu aan het uitrekenen of het betaalbaar blijft... :cool:

3. annelie566

Ze schelen 16 maanden:) de jongste is van september 2015 inderdaad. Zo dicht bij elkaar zou mijn voorkeur ook niet hebben hoor. Dan is het wel heel erg druk met verjaardagen.

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier ook druk geweest! Nu gelukkig weekend en ligt zl lekker te slapen.

Vlindertje, de tandarts is ook eng. En vooral als je zoveel moet als wat jou te wachten staat, geen wonder dat je er tegenop ziet.

Hier nog niets te bekennen op de ovutestjes, dus we wachten rustig af wat gaat komen. Krijg wel een beetje cold feet nu. Begin excuses te zoeken als: als het in 1x raak is, uitgerekend in december met feestdagen, is dat wel handig? Of een winterbaby met al die virussen? Niet beter nog even wachten? Diep van binnen gewoon bang voor weer een huilbaby denk ik. Strijd met bv. En zl is ook enorm aan het klooien met eten, slapen, onrust. Zal wel weer eem fase zijn maar soms denk ik: en dit met twee? (En ik heb ook nog heel misschien drie in mijn hoofd, what am I thinking :D)

5. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16

6. annelie566

Kris: je kan je er helaas niet op voorbereiden. Ja het kan een huilbaby worden weer maar de kans is groter dat het niet zo is. En denk maar zo: 1 huilbaby hebben jullie overleefd dus die tweede gaat ook echt wel lukken.

Vlindertje: ja hij kon gelukkig al een paar maanden lopen toen. Was in het begin wel even aanpoten hoor maar zou het nu niet anders meer willen. Hij is zo lief voor de jongste en de jongste wil alleen maar bij zijn grote broer zijn.en "baby" krijgt heel veel kusjes van zijn broer, veel meer dan papa en mama(helaas)

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Vlindertje, wat "fijn" dat de afspraak vervroegd kon worden maar wel heel spannend, zo te lezen gaat het een hele verbouwing worden. Super knap dat je het wel aandurft.
    O en even wachten is misschien toch wel handig ja. Mijn moeder heeft het klaargespeeld om van mijn broertje en mij op dezelfde dag uitgerekend te zijn, nu zit er 2 dagen tussen ons. Daarna kreeg ik het voor elkaar om op de verjaardag van mijn broertje uitgerekend te zijn maar dl werd een week later geboren dus 5 dagen na mijn verjaardag. Lekker druk. Sowieso is die periode een vruchtbare maand binnen 1 kant van mijn familie 5 van de 7 kleinkinderen van mijn oma zijn binnen 2 weken jarig in die periode en straks ook 2 achterkleinkinderen (mijn dochter en het kindje van mijn nichtje, helaas leeft mijn oma niet meer). November/begin December wordt voor ons dus een no go maand :p

Haha ja koudwatervrees dat ken ik een beetje, vind het ook wel heel spannend hoe het allemaal zal gaan. Zal de zwangerschap hetzelfde verlopen of juist totaal anders, hoe zal het gaan met twee kindjes etc etc. Maar inderdaad we zijn echt niet de enige en uiteindelijk kom je ook wel weer in een ritme. Hoor wel eens dat overgang van geen naar een minder groot is dan van een naar twee, kan het me haast niet voorstellen maar hoor graag of het wel zo is :).

Vandaag even bij mijn beste vriendin op de thee geweest, haar dochtertje is 7 maanden en als ik mijn dochter dan met haar zie is het toch wel weer heel schattig. Ik denk dat ze (op wat jaloerse momenten na) wel een hele lieve zus zal worden. Grappige is dat als we nu vragen of ze grote zus wilt worden ze helemaal begint te stralen. Net alsof ze weet waar we het over hebben. Paar weken terug zei ze nog nee op de vraag of de baby dan ook met haar speelgoed mocht spelen maar nu zegt ze zelfs ja :D.

Morgen maar weer nieuwe schoenen voor dl aangezien ze haar schoenen weer uitgegroeid is. Maat 23 al weer, wat gaat het toch allemaal snel he. Annelie, succes nog met de voorbereidingen!

8. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Een vriendin van mij is pas bevallen van een kleine meid, maar daar durf ik mijn zoontje niet in de buurt te houden. Hij is veel te robuust... komt wel goed als hij ietsje ouder is. Hij wordt wel al steeds rustig aan wat liever voor de katten. Die vliegen nu ook van hot naar her.

Maat 23 schoenen. S. gaat nu naar 22. Heb alleen nog geen leuke kunnen vinden voor een mooie prijs.

Hier komt vandaag een vriendin op visite die ik heb leren kennen via zp. Vind het zo leuk :)

9. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Waar is iedereen :( Het is zo stil...

Vandaag is zo'n dag dat ik twijfel... wil ik nog wel een kind op de wereld zetten in de ellende die hedendaags voorbij komt... Dan denk ik maar
    weer ik leef hier en nu en moet gewoon lekker genieten met de dag en me niet teveel zorgen maken. Tja...

Hoe is het bij jullie allemaal?

10. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    hier ook flink druk geweest met werk en leuke dingen. Nu is de kleine man ziek (geweest). Nu wel aan t opknappen gelukkig, maar had hoge koorts en een paar uur later ondertemperatuur.

Voor mn zwangerschap had ik altijd flink last van pms, nu tot nu toe nog niets te bekennen. Hoop zo dat mn lichaam het weer doet...kan niet wachten tot ik ongesteld word en mn cyclus kan bijhouden. Ben nu ongeveer een maand gestopt met de pil.

11. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja, wat akelig allemaal he! Het grijpt je zo aan. Ik word er ook bang van.

Hier lijkt mijn lichaam weer iets te gaan doen. Ik voel al dagen mijn eisprong aankomen alleen mijn ovulatiestesten geven gekke signalen haha. Licht streepje, niks, licht streepje maar wel duidelijker, weer niks. Maar goed, mijn lichaam mag ook nog wel even gek doen, net gestopt weer.

Hoe lang duurde het de vorige keer dat je weer ongesteld werd Koekenpan?

12. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Nou ja....ben net ongesteld geworden . Ook toevallig. Dit is mn 1e echte menstruatie sinds mn bevalling. Ben 6 weken na de bevalling aan de minipil gegaan en daarbij heb ik weleens een lichte bloeding gehad als ik een paar pillen was vergeten.

13. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ik zie net dat ik op 8 maart schreef dat ik dacht mn ovulatie te voelen...Nou dat klopt dat wel!

14. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    @koekenpan, heel raar om te zeggen, maar wat fijn dat je ongesteld bent! Nu kan je echt beginnen.
    Gelukkig is je kleine man weer aan het opknappen. Hier geen koorts kunnen ontdekken, alleen heel veel snot(tebellen).

Kris, ik hoop voor je dat je eisprong gewoon even doorzet. Wel al gericht aan het klussen?

Gisteren avond hier aan het klussen geweest. Was eigenlijk nog niet de bedoeling, maar manlief wil niet meer wachten.... Ik ga straks ovulatie test doen om te kijken hoever ik in mijn cyclus zit. Als ik het goed berekend heb, is het nog te vroeg.

15. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier had ik eergisteren een redelijk positieve ovulatie test en gisteren was hij dan echt positief, de kans dat ik zwanger wordt deze maand zou echter kunnen want we hebben het gisteren onveilig gedaan, we konden de condooms niet vinden (misschien op?) en we wilden ook niet stoppen..ik denk zelf dat m'n eisprong nog niet is geweest want ik heb nog last van m'n buik.. vandaag toch maar even condooms halen en een pakje zwangerschapstesten..

16. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Spannend Starry! Moet zeggen dat ik geen probleem had met examens in mijn zwangerschap, maar bij jou ligt het natuurlijk wel net even anders.
    Manlief zou hier nieuwe testen bestellen. Zal zo is vragen of hij dat al gedaan heeft

17. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ja ik ben er best blij mee haha gek he. Nu waarschijnlijk 2 rondes met condooms maar dat is prima.

18. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vlindertje81: Ik doe een thuis studie en leer dus wanneer m'n dochter op school zit en m'n zoontje slaapt..in de weekenden leer ik bijna niet want dan is mijn man ook thuis en vind ik het gezelliger als ik tijd met m'n gezin kan doorbrengen ipv in m'n boeken. Ik vind het een pittige studie die bestaat uit 6 modulles waarvan ik nu met de 4de bezig ben (calculatie) de 31ste heb ik hier weer examen voor en hoop dat ik hem ditmaal wel haal. Dan heb ik er nog 2 te gaan en hoop ik maximaal over 4 maanden klaar te zijn dus laten we zeggen juli..mocht ik deze maand toch zwanger worden dan is het gewoon een wonder want van ons zoontje heeft het bijna 2 jaar geduurd en is het hartstikke welkom uiteraard.

19. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Nou de ovulatietest hier is nog hartstikke wit. Dus gisteren zal wel nog niks doen. Anders mag dat ook een wondertje heten ;)

Koekenpan, waarom moest jij dan nog 2 rondes met condoom?

Starry, we zullen dan duimen dat jij in 1x je examens haalt en gewoon snel zwanger gaat zijn. Volgende week donderdag als ik even goed gerekend heb? Hoe lang duurt het dan nog voordat je jouw andere twee examens hebt?

20. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja volgende week donderdag examen. De uitslag van m'n examen krijg ik niet meteen omdat het een schriftelijk examen is en daar staat 6 weken voor. De vorige keer hadden ik het na 3 weken. Ik wil m'n volgende module klassikaal gaan doen (financieel management) daar moet ik nog voor kijken wanneer er plaatst is, ik dacht ergens in mei. Dan duurt het 4 volle dagen en dan examen die is ook weer schriftelijk en dus staat er weer 6 weken voor de uitslag. En dan m'n laatste module die doe ik gewoon thuis en daar krijg ik meteen de uitslag van omdat die digitaal is daar hoef ik dus alleen voor naar de open universiteit.

Deel Deze Pagina