Mijn Samsung heeft het na 3 jaar begeven, dus tijd voor een nieuwe. Ben altijd heel tevreden geweest, maar de foto's vind ik (op dit oude toestel) matig. Er is online wel info te vinden over vergelijk tussen de 2 wat betreft foto kwaliteit maar niet op 1 bepaald punt. Ik zie vaak foto's van iphone mensen voorbijkomen, waar de persoon op de foto heel scherp eruit komt en de achtergrond wazig, dat vind ik een heel mooi effect geven. Is dat iets dat bij samsung toestellen ook gebeurt of niet? ps. ik heb online nog wat langer zitten zoeken, en zie dat ik al die tijd ook die optie op mijn ouder toestel had.... portrait mode..
Ik heb in mijn samsung s23 ultra verschillende opties om portretfoto's te maken. Idd ook met een vage achtergrond, maar ook zwart witte achtergrond bijvoorbeeld. https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00088343/
Bij samsung kan je handmatig op een bepaald item focussen zodat de rest wat waziger is, door gewoon op dat item te tikken. Daarnaast kan je bij samsung ook handmatig de instellingen aanpassen, net als bij een spiegelreflexcamera, dus dan kan je exact bepalen hoeveel je wazig wilt hebben en hoe wazig etc. Verder kan je bij samsung er ook voor kiezen om in raw te fotograferen, dit is de beste kwaliteit die er is en deze foto's zijn geschikt om te bewerken in photoshop. Wel nemen deze foto's mega veel mb's in, dus ik zou het niet standaard doen. Van iPhone heb ik geen verstand, dus geen idee of die ook deze functies hebben. Het enige wat ik weet is dat de nachtstand van de samsung echt veel beter is, als ik mijn foto's met die van een vriendin vergelijk.
Alles wat je opnoemt kan met iPhone ook. En voor wat betreft je laatste punt. Kan zo zijn hoor, dat weet ik niet precies. Maar kan ook aan de fotograaf liggen . Ik heb een vriendin die graag net zulke mooie foto’s wilde als ik. Heeft daarom precies dezelfde telefoon gekocht. Maar toch zijn haar foto’s nog steeds niet echt mooi. Het licht niet alleen aan de camera maar ook aan de fotograaf .
Dat klopt inderdaad. Had misschien erbij moeten vermelden dat als ik de foto's met haar iPhone maak op de nacht stand, ze ook niet zo mooi worden als met mijn Samsung. Want uiteraard hebben we dat vaker geprobeerd haha. Maar goed, dan is de vraag hoe vaak je de nacht stand überhaupt zal gebruiken? Als je nooit naar concerten of festivals gaat en nooit gaat stappen, dan zou ik sowieso al geen rekening houden met die hele nacht stand.
Ik wilde net reageren dat ik de camera van de samsung veel beter vind dan van de iphone, zeker qua zoom functie en extra mogelijkheden qua instellen. Maar je had je keuze al gemaakt zie ik