Voorkeur geslacht taboe?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beebiegirl, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ik had wel een voorkeur voor een meisje, al was ik natuurlijk ook superblij met een jongen, maar wilde het liefst een meisje. het is ook een meisje geworden.

Vind het helemaal niet raar als mensen een voorkeur hebben, maar ik kan mij persoonlijk ook niet indenken dat ik een week zou huilen als het toch een ander geslacht was geweest. Dan verlies je je een beetje in de emoties..

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik had de bij de 1ste wel een voorkeur voor een jongen en nu eerlijk gezegd wel voor een meid. Maar dat is meer 'een beeld' die ikzelf had van wat IK het leukst zou vinden. Toen dit kindje een jongen bleek was ik inderdaad wel even 'teleurgesteld' ja :) Maar ik kan nu niet wachten tot mijn 2e zoon er straks is hoor :D Ik ben zooo énorm trots dat ik straks 2 heerlijke mannetjes heb :)

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb ook een voorkeur,nouja voorkeur dat is ook weer zo'n stempel eigenlijk.
    Ik heb een zoon en zou het leuk vinden om zowel een jongen als een meisje te hebben dus ergens zou ik het wel leuk vinden als het nu een meisje zou zijn.
    Bij mijn zoon wist ik het direct zeker terwijl iedereen om mij heen riep dat het een meid zou worden,ik bleek gelijk te hebben en het werd idd een zoon.
    Ik heb te kampen met vruchtbaarheidsproblemen en heb in dec '10 een mk gehad waar ik sterk het gevoel van had dat het en meisje zou zijn.
    Nu heb ik weer het gevoel dat het een meisje zal worden,wel lang niet zo sterk als bij de eerste 2 zwangerschappen maar het is er wel.

Nu zal ik er echt geen traan om laten als het blijkt dat het een jongen word,ik heb een voorgevoel maar het is geen pré!
    Hoewel er hier van alle kanten tegen ons word gezegt dat het het leukste zou zijn om er nu een meid bij te krijgen zal ik blij zijn met het kind afhankelijk van het geslacht.
    Al zal het wel even gek zijn het idee dat mijn voorgevoel niet klopte want ik heb het de afgelopen jaren bij iedere familielid goed gehad met wat ze kregen tot zelfs bij 2 kinderen op de exacte dag dat ze geboren zouden worden toe!

4. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    ik ben een echte jongens mama, en ik vind het heerlijk
    ik vind het prachtig om op de voetbal wei testaan enzo.
    hoopte dus ook altijd op jongens, als het meisjes waren geweest ook prima, maar vind dat je wel een voorkeur mag hebben.
    als die voorkeur weg valt, moet je er wel zelf voor zorgen dat je met het ander geslacht ook blij bent.. en ik denk ook als je eenmaal een klein meisje of kereltje in je armen hebt, dat het helemaal niet meer uit maakt wat het geslacht is.

Enige wat ik niet kan uitstaan als bv mensen zegen, ooh een jongen had je niet liever een meisje gewild. of als iemand 2 meisjes heeft had je niet liever een jongen gewild.
    ik heb bv iemand in de fam die altijd zegt, leuk he een meisje, ooh wat is dat leuk veel leuker dan een jongen.
    ooh verschikkelijk zeg, en dat zegt ze dan bv tegen mijn moeder of tegen mij, mischien onbewust maar heel erg vervelend dat die mensen betaan.

5. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    ik had ook een voorkeur bij de 2e ik had al een meid en hoopte toen op een jongen was daar ook tegen iedereen heel eerlijk ik niet dat een meisje niet welkom was hoor helemaal niet 2 meiden leek me ook leuk alleen een meid en een jongen leek me helemaal leuk! mijn man daarin tegen hoopte op een meisje. toen het met 30 weken toch ook een meisje bleek vond mijn man het meteen super ik was een "beetje" teleurgesteld maar al snel was dat gevoel weg! nu heb ik dus 2 meiden en ze zijn dol op elkaar! en nu ik dit keer onverwacht zwanger ben heb ik me voorgenomen geen voorkeur te hebben en gewoon de verrrasing af te wachten al heeft mijn man nu de voorkeur voor een jongen hahaha

6. allie

allie Lid

4 feb 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij is het ook een beetje Nederlands, dat taboe op een voorkeur, want in de vakantie sprak ik met een stel Engelse dames die daar heel open over praatten! wat een verademing :)
    het begon met een dame die vertelde dat ze ook nog een zoontje had van 1 jaar, dat ze altijd liever 2 dochters had gehad maar dat een zoontje ook wel heel leuk is :) vond het erg grappig

7. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    :$

;) tja, ik wilde zeggen sorry, had ik niet moeten plaatsen, maar werd boos dat je zo veel en hard moest huilen om een gelacht (en nogmaals een voorkeur vind ik niet raar, maar dat van jou lijkt meer op een afkeur...)
    maar als ik dan jouw reactie lees denk ik; je wist dat je dit soort reacties op je hals kon halen... als je er niet tegen kan plaats het dan niet???

Deel Deze Pagina