ik moet eerlijk bekennen dat ik laatst dacht dat als ik al 3 meiden had gehad het me niet had uitgemaakt denk ik wat de 4de zou zijn. stom eigenlijk he, misschien is dat wel omdat je zelf een meisje was ofzo hahaha
maisy klopt ze waren na het 1ste meisje ook iedere keer weer teleurgesteld dat ze weer een meid kregen. kijk voorkeur vindt ik prima maar dit was inderdaad meer dan een onschuldige voorkeur deze boeren zorgen ervoor dat "hollanders" gaan denken dat een jongen meer waarde heeft!
Ik denk dat hier niet bedoeld wordt of je idd een jongen of een meisje wilt en niets anders. Dat zou voor het kindje idd vervelend zijn, als het erachter komt. Maar onder de oppervlakte van je geluk van het zwanger zijn, heb je toch een voorkeur ongeacht wat het wordt. En die voorkeur ben je totaal kwijt als je kindje er dan ook echt is. Tenminste zo zou het voor mij zijn. Wat het wordt maakt me niet uit, want het is allebei leuk, maar mijn voorkeur is een meisje.
ik ben het helemaal met Maisy eens .ik heb ook geen voorkeur .erg cliche maar ook ik ga voor het gezonde .hoewel mijn mannetje wel een voorkeur heeft .maar erg blij is als het straks een anders geslacht blijkt te zijn
'k vind dat het idd moet kunnen dat je een voorkeur voor een bepaald geslacht hebt. Ik wilde vroeger graag 'n meisje maar na 2 miskramen ben ik al blij als er een gezond kindje komt.
Van mij mag dit ook. Ik heb zelf een voorkeur voor een jongen, maar een meid zou ook heel leuk zijn. Nu weten we het nog niet wat het word. Als je die kleine vasthebt, maakt dat allemaal niets meer uit. Groetjes Monique76
Dat snap ik dus niet. Ze weet dat ze een jongen krijgt en als ze een meisjeskamer ziet dan krijgt ze het moeilijk? Dat is zeker een overduidelijke voorkeur, ongezond zelfs. Ik snap dat niet, zeker niet van iemand die via ivf zwanger is geworden. raar.vind het zelfs een beetje ondankbaar overkomen. wij zijn zelf 3 jaar bezig geweest en toen ik zwanger was toen dacht ik niet eens over het geslacht na! ik kreeg een baby, een mini mensje, een kindje! En bij de volgende zal dat weer net zo zijn. ( als ik ooit weer zwanger mag/kan worden)
Wij hebben dus totaal geen voorkeur we hebben al 2 gezonden zoons en 1 gezonde dochter en of dit nou een jonge of een meisje wordt maakt ons helemaal niks uit als het maar gezond is. mijn schoonmama heeft dus wel een voorkeur voor een meisje maar dat komt omdat kimberly en haar tante de eningste 2 meiden zijn.
Ik kan me voorstellen dat je in zo'n situatie blij moet zijn met je zwangerschap. Al vind ik dat vreselijk om te horen of zeggen. waarom is het hart van iemand die na 3 keer (of hoe vaak dan ook) IVF zwanger is anders dan dat van mij (1ste poging raak) Waarom mag ik wel een kleine voorkeur hebben? Waarom moet een ander maar blij zijn dat het is gelukt. Ik denk dat diegene misschien wel op een bepaalde manier blijer is dat de IVF eindelijk gelukt is dan ( begrijp me niet verkeerd) die super blij is met de verrassing van eerste poging raak. Iedereen mag de voorkeur hebben. En dat je een bepaalde teleurstelling voelt ten opzichte van het geslacht wat anders blijkt dan je droom, daar kan ik inkomen. Ze zal niet ontevreden zijn met het feit dat het een jongentje is, maar meer dat haar droombeeld anders blijkt. Ditzelfde had ik met de echo's eerste 2 keer het ene geslacht, waar je in je dromen toch mee bezig bent. Laatste echo het andere geslacht, tja oeps moet je ineens een ander droombeeld hebben. We zijn mensen geen voorgeprogrammeerde wezens. Iedereen heeft een bepaald gevoel en dat gevoel mag NOOIT veroordeeld worden. Je kunt een gevoel nl. NOOIT beinvloeden.
Je mag zeker een voorkeur hebben 50% kans he. Ons maakt het echt niks uit beide zijn van harte welkom
Ik had een duidelijke voorkeur voor een jongen, en mijn wens is uitgekomen ! In mijn omgeving werd er vrij vreemd op gereageerd, want mama's willen toch een meisje ? En bovendien is mijn man moslim én marokkaan, dus de wens zal wel door hem "opgelegd" zijn geweest. Pfffffffff.
onze voorkeur gaat uit naar een jongen. Mijn man zijn broers hebben allemaal meisjes en bij mij in de familie zijn er ook maar 2 jongens! Maar als ze ons zouden zeggen dat het een meisje is zouden we allebei ook dolgelukkig zijn! Groetjes
kijk wij begrijpen elkaar doodziek wordt ik er ook van dat ik een jongen wil ivm mijn cultuur.zo onwetend
En moet je weten dat Mostafa heel graag een meisje wilde ! Maar leg dát maar eens uit aan ááááál die mensen die het TOCH niet begrijpen. ***zucht***
Toen ik zwanger was van Astrid, wilde ik een zoon! En ik kan je vertellen, ik was ook een beetje teleurgesteld (voor 5 tellen) dat het dan een meid bleek! Ik ben meer een mannenmama. Haha. en kennelijk draag ik dat over op As, want dat is af en toe net een knul! En ik zou mijn meisje voor geen goud meer willen missen hoor! Ze is mijn (oudste) dochter en voor mij heel bijzonder! Nu van de volgende. Weer een jongetjesvoorkeur! Hahaha. tsja. In mijn familie komen er niet zoveel knullen voor. vandaar!
Mijn vader wilde ook graag een meisje als eerste. Dat is gelukt (ben ik dus) maar daar werd ook heel raar op gereageerd. En wij zijn geen moslim. Mensen hadden zoiets van: mannen horen toch een zoon te willen? Toen de derde een jongetje was zeiden ze ook meteen tegen hem: oh nu ben je zeker helemaal blij na twee meiden. Hem maakte het niets uit. wat iedereen ook weer raar vond. Zelf heb ik geen voorkeur. De ene keer denk ik aan de baby als aan een meisje en de andere keer als aan een jongetje . Mijn man idem dito. Allebei lijkt me superleuk!
Dat teleurgestelde gevoel ken ik, maar was je teleurgesteld over het feit dat het een meisje was of kwam de teleurstelling over hoe je jezelf voelde toen je hoorde dat je een meisje kreeg. Beetje een rare vraag, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik was teleurgesteld over het feit dat het anders was dan ik al die tijd droomde en wat de echo uitwees. Toen de laatste echo wat anders zag, was ik echt teleurgesteld. Niet om het geslacht maar om mijn eigen reaktie van verdriet op de verandering. Want ik ben superblij, wat het ook wordt. Net als dat jij superhappy zal zijn met astrid.
ik was teleurgesteld omdat ik gewoon echt verwacht en gehoopt had op een knul ! Ik zei ook meteen "een meisje? wat moet ik met een meisje?" Haha. maar dat sloeg al snel over hoor. Ik ging roze kopen (echt een kleur waar ik nog een pesthekel aan heb), dacht na over alle eerste vrouwendingetjes. haha.