nou inderdaad Gien! kan het me ook best voorstellen dat mensen het zouden willen, maar je mag al blij zijn als je een kindje kan krijgen vind ik! en bovendien het is vlees en bloed van jezelf.. waarom zou je het persee willen? voor de stoere kleding, of voor de mooie jurkjes, nee hoor, alles is welkom!
Ik begrijp je helemaal........hier nu ook twee zoons en tuurlijk hoop ik dat ik sowieso zwanger kan worden, en van een gezond kindje, dat is het BELANGRIJKSTE maar kan er niet om heen dat ik het wel heel leuk zou vinden als het een meisje wordt dan.....puur de nieuwsgierigheid hoe het zou zijn om papa en mama van een meisje te zijn.......hoewel als we weer een knul krijgen die zoooooo vrolijk en geweldig zijn...........................dan teken ik ervoor!!!! (overigens is mijn cyclus een beetje raar aan het doen waardoor we 4 dgn van te voren hebben geklust)
toen ik hoorde dat ik een zoon kreeg, moest ik erg wennen en slikken. Ik had al helemaal het beeld van roze en jurkjes, en daar hoop ik nog steeds stiekem op. Mijn zoon is helemaal geweldig en ik zou niks anders willen, maar mijn meisjes wens is gewoon zo groot. als de tweede weer een jongen is dan gaan we misschien nog voor een 3e en anders is 2 genoeg (jongen en meisje lijkt me wel een ideaalplaatje )
Ik heb 2 mooie meiden en ik zou er nog wel graag een meisje bij willen, maar ik heb net zo lief een jongen. Dus nee maakt me niets uit.
Ik Durf er zeker echtvoor uit te komen dat ik een voorkeur heb. Ik zou heel graag een meisje willen. Maar m'n collega kwam vandaag binnen met haar net geboren zoontje, waar ik ook meteen verliefd op was. Ik denk dat als je kindje gezond is en dat je een kind mag krijgen je jezelf al gelukkig mag prijzen
Ik wilde eerst graag een meisje, nu maakt het met echt niet meer uit! Al krijg ik 5 jongens! Wat zou ik gewoon graag een kindje willen! Ik denk dat ik ook van te voren niet wil weten wat het is.
Alhoewel ik het nooit hardop roep! Hoop ik echt dat als we een 3e kindje mogen krijgen het een meisje word! Na 2 geweldige jongens lijkt het me zo mooi om ook nog een meisje te krijgen! Mijn zusje heeft dit trouwens precies andersom, zij heeft een dochter en zou nog graag een zoontje krijgen! Het is toch leuk om van beide geslachten een te hebben!
Ja idd! En zoals ik al zei, natuurlijk hou je van een kind van jezelf, jongen of meisje! Maar een voorkeur komt heel vaak voor! En sommige voelen zich niet compleet zonder een bepaald geslacht en het is niet altijd makkelijk om je droom op te geven als je iets graag wilt! Ik begrijp het volkomen.. en dat iedereen een gezond kindje wil is logisch!
ik dacht, ik ga eens even kijken hier ik sta altijd een beetje dubbel tegen zo'n topic omdat ik zelf en ook andere meiden hier eigenlijk niet zo makkelijk zwanger raak en dan vind ik het soms erg lastig om te lezen dat bij mensen die wel makkelijk zwanger worden een jongetje vaak niet zo gewenst is... daarom vind ik het nou eigenlijk wel heel erg grappig dat jij graag een jongetje wil! ik heb zelf al een zoontje en weet niet wat we nu krijgen ( omdat het me werkelijk waar geen bal interesseert, jongetje is makkelijk, heb ik alles al voor in huis, maar meisje is natuurlijk ook hartstikke leuk omdat je dan van allebei wat hebt!) maar ik krijg af en toe het gevoel dat je niet blij mag zijn als je al een jongetje hebt en de tweede is weer een jongetje ( zie ik serieus ook gewoon bij vriendinnen, heb heel veel vriendinnen die allemaal jongetjes hebben) dus nogmaals, vind het geweldig leuk hier eens iemand te zien die het leuk zou vinden een jongetje te krijgen! groetjes riniti
Ik had bij de 1e zeker voorkeur voor een meisje. Tot de dag van de bevalling aanbrak, baby lag op mijn buik en ik vergat helemaal te vragen wat het geslacht was. Toen ik hoorde dat het een meisje was, was ik helemaal in de wolken. Denk dat ik hetzelfde gehad zou hebben als het een jongen zou zijn geweest. Nu gaan we voor een 2e en maakt het me niet uit. Zoals ik hier al eerder lees, zwanger raken en een gezond kindje krijgen is al een kadootje.
Stiekem zou ik een jongen wel erg leuk vinden, maar als ik dan denk aan een kleine meiden frummel smelt ik ook weer. Ergens maakt het me niets uit, ben zelf alleen niet zo'n tut en hou niet van 'meisjesdingen' (roze en poppen enzo) Vandaar miss lichte voorkeur voor jongen. Maarr het blijft nog 3 maanden een verrassing!
Ik snap dit dus niet he, je gaat toch niet voor nog een kind puur om het geslacht. Je gaat voor een kind omdat je nog een kind wil. Mijn oma heeft dit dus ook gedaan en idd ze kreeg na 2 jongens haar lang verwachte meisje.. maar daar heeft ze nooit een moeder-dochterband mee gehad zoals ze dacht (en de meeste hier denken, lekker tutten, winkelen, leuke gesprekjes bij de thee, zwangerschap volgen, etc). Maar mijn vader (de tweede jongen) is altijd ertussen gevallen, omdat ze teleurgesteld was dat het een jongen was. Tegen mij heeft ze ook gezegd na de bevalling van mijn dochter: nou, jij bent nu klaar he, je hoeft gelukkig niet nog een keer, zoals ik. Nou dan zakt mn broek af hoor. Ik snap dat je een voorkeur kan hebben, prima, maar om dan nog maar een extra kind op de wereld te zetten omdat je nog niet het gewenste geslacht hebt rondlopen, vind ik echt absurd.
Aangezien we al 2 zoons hebben, hoopte ik op een meisje dit keer, mede omdat we het bij 3 houden. Maar we krijgen toch een jongen! Heb er wel echt aan moeten wennen, om dus een echt mannenhuishouden te hebben... Met een dochter deel je toch andere dingen en praat je over andere zaken etc. Maar goed, dat zal bij ons dus ws. met name voetbalpraat worden Nu ben ik er inmiddels aan gewend dat we een 3e zoon krijgen en hoop ik het allermeest dat hij kerngezond is, zonder allergieen of andere narigheid!
Absoluut geen voorkeur. Voor mijn man zou het leuk zijn nog eens een gezond dochtertje te krijgen. Hij heeft al 2 jongens uit vorige relatie. Samen hebben we een dochtertje, maar zij is met 22 weken geboren. Maar een gezond kindje staat uiteraard voorop!
Het is mijn eerste en het maakt me niets uit. Vroeger had ik een voorkeur voor een meisje, maar in mijn omgeving zijn zo veel leuke jongetjes geboren. Heb wel ergens een gevoel dat de eerste een meisje gaat zijn (terwijl ik nog niet zwanger ben), maar mijn pendels zeggen weer jongetje. Mocht ik ooit een tweede krijgen dan zou ik wel het liefste het andere geslacht hebben zodat ik het allebei hen.
ze zeggen ook altijd dat jongetjes liever zijn voor hun moeder ik heb ook een heel lief en stoer ventje! jongetjes zijn hartstikke leuk, weet niet hoe het is om een meisje te hebben natuurlijk, maar ik weet wel uit ervaring dat jongetjes ook heel erg leuk zijn!
Stiekem heb ik wel een voorkeur voor een meisje. Dat is veilig, je weet hoe dat werkt omdat je er zelf ook 1 bent. Maar met een jongen zou ik net zo blij zijn!!
Ik heb al twee jongens en we gaan nu voor een derde. Het maakt ons echt niet uit of we een derde jongen of een eerste meisje krijgen, het is het belangrijkst dat je kindje gezond is. Mijn man heeft wel een lichte voorkeur voor een meisje, omdat we het bij drie kids gaan houden - en het lijkt hem ook heel leuk om een dochter te hebben. Ik zie mezelf juist als een echte jongensmama (terwijl ik zelf echt een meisje-meisje ben). Ik kan me niet voorstellen dat ik moeder van een dochter zou zijn en heb ook altijd het gevoel gehad dat ik drie zoons zou krijgen. Mocht ik zwanger raken van onze derde en het blijkt toch een meisje, geen probleem. Ik denk dat ik niet eens hoef te 'wennen'. Een dochter lijkt me namelijk ook hartstikke leuk... Ik hoop alleen dat mensen niet tegen mij gaan zeggen dat we vast 'een derde willen, in de hoop dat het een meisje zal zijn'. Dat soort opmerkingen vallen mij mij echt verkeerd. Ons tweede ventje was zeer gewenst en ik ben blij dat hij een jongen is. Tijdens de zwangerschap had ik meteen heel sterk het gevoel dat we weer een jongen zouden krijgen; ik kon me niet voorstellen dat er toen een meisje in mijn buik zat.
Toen we voor ons eerste kindje gingen, hoopte ik natuurlijk dat het vooral gezond zou zijn. Maar mijn voorkeur ging wel uit naar een meisje en... ik kreeg ook een meisje! Heb inmiddels een gezonde dochter van 21,5 mnd . Toen we voor een 2e gingen, wouden we graag een jongentje. Een dochter én een zoon, zou natuurlijk wel héél leuk zijn, van beiden wat. Ik denk er nog steeds zo over, maar na mijn 2 miskramen hoop ik vooral weer snel zwanger te mogen zijn en de zwangerschap ook gezond uit te dragen.