wat leuk om dit allemaal te lezen........en ik snap het ook als het maar gezond is onderandere kan ik erover mee praten al bijna 19 maanden bezig (tussen door wel 1 miskraam gehad bij 12 weken) Heb een dochtertje en wil heel graag weer een gezond kindje ontvangen maar diep van binnen en eerlijk gezegd denk ik dat iedereen dat stiekem toch heeft(een voorkeur) wil ik een jongen. Maar jaah zoals ik al zij al heel blij als ik uberhaupt nog een keer een gezond kindje mag krijgen
Weet je tuurlijk maakt het je niks uit als je kindje op je buik wordt gelegd.......toen mijn eerste jongen werd geboren had ik direct al zoiets van huh dat ik ooit dacht aan een meisje, dit past zoooo bij ons.....bij de 2e had ik geen voorkeur, dacht wel zeker te zijn van een meisje, hele andere zwngsch, vriendin vondt dit raar, tuurlijk heb je een voorkeur zei ze.....NEEE.......waarom ik weet hoeveel er mis kan gaan en wat voor wonder het is....maar nu ik twee jongens heb.........
Mijn grootste ideaal beeld is een gezond kindje! En de kans zwanger te mogen zijn! Maar mijn ideaal beeld qua geslacht is eerst een meisje en dan een jongen. Niet om het meisje. Maar om de reden dat ik een stoere meid wil en niet zoals bij een vriendin van me dat het meisje zich schuilt achter haar grote broer! Maar blijf er bij als het maar gezond is!!!!
Grappig, bij mij was het juist andersom. Ik hoopte stiekem eerst op een jongen, zodat hij later altijd zijn zusje kan beschermen. Ik heb zelf ook altijd graag een grote broer gewild, maar heb alleen een jonger broertje. Nu ik twee jongens heb waar ik ontzettend blij mee ben, hoop ik niet meer op een jongen of een meisje - maar op een derde kindje. Een meisje zou twee grote broers hebben, die op haar kunnen passen. Een jongen erbij en we hebben een gezellig herenhuis.
Hier een zoontje en we krijgen nu een meisje. Ik dacht ook altijd dat ik super blij zou zijn met een meid, want indd jurkjes kopen, haartjes doen, zag het al helemaal voor me. En toen het bij de echo een meisje bleek te zijn was ik wel blij maar niet uitbundig blij dat ik het nu overal rond schreeuw of als onderschrift in het roze schrijf : Hoera ik krijg een dochter. Tuurlijk is het geweldig dat we van alletwee wat hebben.. maar ik ben zo bezorgd of het allemaal wel goed gaat en gezond is.. dat houdt mij zoveel meer bezig dan het geslacht! Want gezondheid dat is toch wel het belangrijkste..
Precies!! Wat het ook zal worden, ik ben er gelukkig mee. Nu maar hopen dat ik nog eens zwanger mag worden en een gezond kindje op de wereld mag zetten.
Ikzelf heb niet echt voorkeur voor een jongen of meisje. Mijn man zou graag een zoontje willen, maar is dat niet bij alle mannen zo?
Ik mag geen voorkeur hebben want iok heb 3 heel gezonde meiden. Maar stiekem hoop ik (met name voor mijn man die af en toe gillend gek wordt van die hoge meisjesstemmen en meisjesdingen) dat we een jongetje mogen krijgen. Als er toch een meid komt vind ik dat helemaal geen probleem, sterker nog. De naam die ik heb voor een meid vind ik ook leuker dan die voor een jongen. Hoe het ook zij, als het maar gezond is!
Ik heb ook geen voorkeur! Ik ben daar ook totaal niet mee bezig! Eerst maar eens zien dat ik zwanger mag worden...
Natuurlijk is gezondheid het allerbelangrijkste. Toch had ik wel een lichte voorkeur voor een meisje en we kregen ook een meisje! Ik zag mezelf ook eerder met een dochter dan met een zoon...
Hier ook helemaal geen voorkeur! En wat die truckjes betreft. Het is inderdaad zo dat als je op de dag van eisprong nog vrijt je meer kans hebt op een jongen. Maar als je de dag ervoor of twee dagen er voor nog hebt geklust, dan liggen er toch al meisjes te wachten op de sprong? Of zie ik dat verkeerd? Dan heb je toch nog 50/50 kans? Haha, hoe dan ook. Het kan me geen bal schelen. Maar het is dan ook nog maar ons eerste kindje...
ik had bij de eerste geen voorkeur, maar moet zeggen dat het mij sterk leek dat we een jongen zouden krijgen. Ik heb enkel zussen en mijn zus had op dat moment een meid. We wisten het niet vantevoren maar bij geboorte bleek het toch een jongen haha hartstikke leuk. Ik hoefte niet te schakelen, mn moeder wel Vooral omdat ze zelf 3 meiden en een kleindochter had, vond ze een jongen best vreemd. Maar ik vind jongens echt heel leuk, lekker stoer en snel en kan me soms bij meiden van anderen echt denken " wat een gemiep" Voor een evt 2e zou ik beide leuk vinden. Het maakt me eerlijk waar niet uit. Mn zusje heeft het wel wat sterker, die heeft een jongen en was bij de echo toch wat teleurgesteld en moest ook schakelen. Ze is nu uiteraard gewend en blij met zoon maar zou voor een 2e wel heel erg graag een meisje willen. Ben altijd zo bang dat zij zo teleurgesteld zal zijn als een evt 2e toch een jongen blijkt te zijn omdat zij zich naar mijn idee er teveel op vastpint maar ja
Ik heb nooit een voorkeur gehad. 1e kindje is een jongen en 2e is een meisje. Ik had toen ik zwanger was gelijk het gevoel van 'het is een jongen' en de 2e x dus 'het is een meisje'. Maar beide keren geen voorkeur gehad, zat alleen wel vol spanning te kijken bij de echo's of ik gelijk had.. anders had ik mijn gevoel wel ff moeten ombuigen. Helaas mocht onze dochter niet bij ons blijven, waarschijnlijk heb ik om die reden wel een lichte voorkeur voor een dochter nu maar boven alles bid en wens ik een kind die helemaal gezond is. 'T zou alleen leuk zijn als ik de meisjesspullen die ik had gekocht nog zou kunnen gebruiken he. Ik ga geen truukjes proberen om zwanger te worden van een meisje.. ik zal gelukkig zijn als blijkt dat ons volgende kindje gezond is!! Jongen of meisje maakt me dan echt niet uit
Ik heb twee geweldige jongens en heb/ had ook een voorkeur voor een meisje. Het lijkt me zo geweldig...tutten, jurkjes, speldjes enz. Maar een derde kindje is zoo welkom, dus een jongen zou ook helemaal geweldig zijn. Nu we alweer zo'n 15 maanden bezig zijn om zwanger te worden, ben ik helemaal niet meer met die voorkeur bezig. Ik zou dolgelukkig zijn als ik uberhaubt zwanger zou mogen raken van een derde wondertje! (maar een meisje zou wel erg leuk zijn...)
hoi dames, toen ik zwanger was van onze man , en de 20 weken echo kreeg bleek het een jongen te zijn. Terwijl ik dacht dat het een meisje zou zijn. Ja mama wil een meisje en papa een jongen haha. Was toen eigenlijk wel teleurgesteld en moest me knop echt wel even bij draaien een paar dagen! Want ik dacht aan een meisje. wat me zo leuk leek... maar ja toen er eenmaal aan gewend, was het natuurlijk super! en nu zou ik hem voor geen goud willen missen! en als we vd 2e zwanger zijn, maakt het niet uit, het is cliche, maar zeg het toch als het maar GEZOND Is!
bij de eerste wou ik absoluut een jongen, ik voelde me geen meidenmama, heb een zoon gekregen, bij de 2de wou ik absoluut een meisje, voelde me ineens ook een meidenmama, heb een dochter gekregen, nu bij de 3e had ik niet echt een voorkeur maar leek een dochter erbij me leuk, later shoppen etc. eerste 2 controles zeiden ze dat het een meid werd tot de laatste controle zeiden ze een jongen, dag erna een 3d echo laten maken en idd het is een jongen, heb toen ff een klik moeten maken, niet van dat ik teleurgesteld was maar was al wat ingesteld op een meid
bij de eerste en tweede ni bezig met voor of op de dag vd eisprong klussen, nu wel omdat we iin de medische molen zaten en wij hebben het 2 dagen voor en op de dag vd eisprong gedaan, en het is een jongen.
Ik heb een mooie lieve jongen dus nu is mijn wens toch echt een meisje.. Ik heb van kleins af aan al een meisje gewild. Nu ben ik 16 weken zwanger en eerder deze avond heb ik een echo gehad.. De vk heeft 25min. gekeken maar de beentjes lagen stijf tegen elkaar toch kreeg ik te horen dat ze een vermoeden had naar een jongen.. Mijn hoop was gelijk verdwenen ook al was het niet met zekerheid.. Ik wil maar 2 kindjes dus ik ben bang dat ik gewoon dikke pech heb en voel m'n eigen nu erg down.. Uiteraard blijft het kindje welkom maar zal het toch even moeten laten bezinken....