Ik ben ook een meisjesmama voor mijn gevoel, maar kreeg een jochie. Was inderdaad even een omschakeling, maar ik ben natuurlijk dolblij met hem en dat alles goed met hem is. Maar, voor een eventuele volgende zou ik wel HEEL graag alsnog een meisje krijgen!
Ik snap je helemaal meid. Ik zou het ook zo jammer vinden als ik nooit een dochter zou mogen krijgen. Geen jurkjes, haarstrikjes als ze klein is en als ze groot is doen moeder/dochter toch andere dingen dan moeder/zoon. Dat zie ik ook aan mezelf, ik heb een hele andere band met mijn moeder als mijn broertje. Ik heb ook tegen mijn man gezegd: als we weer een jochie zouden krijgen, wil ik misschien nog wel voor een derde gaan. Een soort laatste escape. Als ik dan nog een jongen krijg, dan is het zo bestemd.
Bij de eerste had ik geen voorkeur, ik wist zeker dat het een jongen was had hem zelfs in mijn droom al gezien. Tot de bavalling was het een verassing maar het bleek echt een knul. Omdat we het bij twee kindjes zouden houden wilde ik bij de tweede kraag weten wat het werd. Ik hoopte op een meid omdat dit mijn laatste "kans" zou zijn op een meid. Ik wilde tijdens de bevalling niet teleurgesteld zijn dus wilde we het met de 20 weken echo weten wat het werd. Ik voelde sterk een meid en was daardoor ook helemaal niet zenuwachtig voor de echo en ja....het bleek juist. Maar zie mijn onderschrift. Mijn man wilde uiteindelijk toch een derde kindje. Ik grapte nog, nu wordt het vast een pittige dame omdat ik de vorige keer een voorkeur had en ik op die manier het mannelijk geslacht meer zal waarderen. Het maakte voor mij echt niet uit. Bij de echo bleek het een meid en toen dacht ik hmmm jammer!!! Nooit meer stoere jongenskleertjes enz. Terwijl ik geen voorkeur had was ik licht teleurgesteld maar aan de andere kant ook heel blij; twee meiden! Nou ik heb het geweten wat een draak was het hahaha gelukkig is ze nu hee Lef en ia er weinig van het pittige dametje over. Heel fijn vind ik dat ze nu beiden een zus hebben. Iets wat ik echt gemist heb met twee broers hahahah
Al sinds ik klein ben zou ik graag een meisje willen. Sinds een jaar of 2 ben ik helemaal verliefd op het idee om een jongetje te krijgen en ben ik daar meer mee bezig dan met een meisje. Ik weet het eigenlijk niet haha!
Altijd gedacht dat ik een jongensmama was en bij de eerste was ik ook overtuigd dat het een jongetje zou worden....tot onze verrassing was het een meisje bij de 20 weken echo....ik heb idd ff verbaasd zitten kijken en dagen moeten wennen aan het feit dat we een meisje zouden krijgen...nu ze er is...en we voor een tweede bezig zijn zou ik dolgraag nog een meisje willen.....maar werkelijk ALLE pendels die ik aanvraag geven een jongetje aan...ook leuk hoor en als het maar gezond is natuurlijk....maar als het zou kunnen zou ik graag nog een klein meisje erbij willen
Ik heb altijd gezegd dat ik sowieso graag een meisje wilde. Mijn man komt uit een echt mannengezin en zijn vader ook. Ik dacht dat wordt vast geen meisje voor ons ondanks dat ik al t gevoel had dat t een meisje was. Bij de 20 weken echo bleek t inderdaad toch een meisje. Nu ik al een dochter heb heb ik verder geen voorkeur voor een 2e. Een zusje zou erg leuk zijn voor m'n dochter maar een zoontje lijkt me ook super. Mijn vriend heeft wel een lichte voorkeur voor een jongen. Denk dat bijna alle papa's dat wel hebben
Ik heb wat ik wilde. Jongen, meisje, jongen, meisje. Over het zaad wil ik even inhaken. De laatste keer dat ik zwanger raakte (dus nu) hadden wij seks echt vlak voor de eisprong. Zegt dus niet altijd wat. Ik vond mezelf altijd een jongensmoeder na onze eerste zoon tot ik onze dochter kreeg... Ik ben de stoere moeder voor onze zoontjes en de lekkere tut, vlecht en make up moeder voor onze kleine meid (straks meiden). Kortom van alles wat.
Er staat dat je voor een meisje voor de eisprong moet vrijen, omdat je dan meer kans hebt op een meisje, maar je weet van te voren toch niet wanneer je eisprong is en wanneer je dus dan moet vrijen? Met ovulatietesten is de eisprong te testen en dan weet je dus wanneer je voor een jongen het beste kan vrijen .... Of zie ik nu iets over het hoofd??
Het valt me op dat jullie allemaal eigenlijk wel een meid willen. Ik ben nu een trotse jongens moeder. Een gezin met 3 jongens. Bij de 1e zwangerschap maakte het mij ook echt niet uit wat ik zou krijgen, en bij de echo kregen we te horen dat het een jongen is. Super blij was ik echt waar! En bij de 2e zwangerschap dacht ik dat het een meisje zou zijn, en bij de echo zeiden ze dat het een jongen is. Ik was heel blij weer natuurlijk, ook omdat het gezond is! Maar het was wel even omschakelen want ik dacht dat het een meisje zou zijn. En bij de 3e echo zagen mijn man en ik het zelf al dat het een jongens is, en de echoscopiste moest zelf nog goed kijken haha. Het is wel jammer dat er geen dochter is in dit gezin, had het zo graag gewild. Het had me zo leuk geleken. Er komt geen 4e kindje dus een meid komt er ook echt niet. Ik heb veel oppaskindjes met meisjes, maar ik mis het af en toe wel hoor, lekker tutten en jurkjes kopen. Als ik andere moeders hoor over hun dochter steekt het af en toe wel eens... Ik ben echt dol gelukkig met mijn 3 musketiers, maar een meisje er bij had heel erg leuk geweest.
Hier iemand die dus echt geen voorkeur heeft! Heb ik ook nooit gehad! Het feit dat we nu 1,5 jaar bezig zijn speelt daar in totaal geen rol! Wel is het zo dat wij beiden denken dat, mocht het zover zijn, wij een dochtertje krijgen! Is gewoon mijn gevoel en de mensen die op de hoogte zijn van onze situatie zien ons ook meer met een meisje dan met een jongen! Voordat we met de pil stopten heeft mij man een paar keer toch zachtjes laten merken dat ie liever een jongetje heeft, mij heeft het nooit uitgemaakt! Nu maakt het hem ook echt niks meer uit omdat we al zo lang bezig zijn.
Ik heb ook absoluut geen voorkeur en vind het eerlijk gezegd nogal irritant dat sommige mensen schrijven dat "iedere vrouw wel een voorkeur heeft of stiekem een meisje wil", want dat is dus niet waar. Daarnaast vraag ik me ook af wat alle dames gaan doen die zich zo verheugen op de roze tutjurkjes en vlechtjes als blijkt dat hun dochter graag in bomen klimt en met auto's speelt? Of hun zoon op ballet wil? Echt hopeloos ouderwets om er vanuit te gaan dat het karakter van je kind wordt bepaald door het geslacht, alsof alle meisjes en jongens hetzelfde zijn.
Ik wil heeeeel graag een meisje.. we hebben al een jongen en willen maar 2 kinderen.. de vermoedens van de verloskundige op 16 weken was een jongen dus het is echt balen nu.. ik weet dat het altijd nog anders kan zijn maar als je ziet dat er in mijn man zijn familie alleen maar jongens geproduceerd worden is mijn hoop toch helemaal weg. de man bepaalt helaas het geslacht... de 28ste mogen we terug dus tot die tijd moet ik het nog vol zien te houden.. natuurlijk zullen we evenveel van een jongen houden maar ik zal toch even moeten wennen en bekomen ben ik bang..
Ik begrijp het wel hoor dld! Je zult vast rottige opmerkingen naar je hoofd krijgen nu maar trek je daar maar lekker niks van aan. Natuurlijk hou je van een jongen net zo veel. Maar je zult nooit meemaken hoe het is om een dochter te hebben en dat is even slikken. Wij hebben zelf een jochie en de tweede is op komst, we weten nog niet wat het wordt want ik ben én pas zes weken onderweg én we willen het pas bij de geboorte weten. En hoewel ik stiekem meer opheb met jongetjes lijkt het me wel heel speciaal om toch ook nog een meisje te krijgen. Voor in onze collectie haha! Nee gekheid maar het lijkt me wel super.
Hier op het moment niet het gevoel dat ik ooooooooit nog zwanger zal worden.. Maar! Zou het toch ooit zo mogen zijn, dan heb ik echt helemaal totaal geen enkele voorkeur. Hoewel.. nu ik het schrijf bedenk ik me dat ik vroeger altijd wenste dat ik een oudere broer had. Dus misschien is het leuk als de eerste een jongen is, voor het latere oudere-broer-schap But seriously... elke baby is perfect voor ons
Ik ben druk aan het klussen nog,maar heb natuurlijk in mijn hoofd al de baby kamer ingericht, die kinderwagen uitgezocht,geboortekaartjes opgeslagen en wat gekeken naar wat voor kleertjes ik wil kopen. Dit doe ik met enthousiasme, waarop mijn vriend dood leuk zegt; "je denkt echt dat het een meisje wordt he?" Ik keek echt onbewust naar meisjes spulletjes, maar ik heb dus wel het gevoel dat het een meisje wordt als ik zwanger wordt. Terwijl ik mezelf meer een jongens moeder vind, hahaha ben niet van de rokjes en jurkjes! ALS HET MAAR GEZOND IS!!!!! succes allemaal!
Thanks Ajlaa Ik heb de hoop ook nog niet opgegeven hoor... ben al eens langs de huisarts geweest en de eerste standaard tests (zaadkwaliteit en bloedonderzoek) waren prima. Maar zie een beetje op tegen de echte MMM.... Dus tja... we wachten nog maar heel even af