Dat kan ik me heel goed voorstellen!!! Dat heb ik ook gehad!! Op een gegeven moment dacht ik: dit is gewoon fout, we zijn nog jong (25 en 26), waarom lukt t niet... Bij de ha in sept geweest, mijn man kreeg meteen een potje mee, binnen een week hadden we uitslag, dat was gelukkig goed! Maar ik zat zo tegenop om naar ziekenhuis te gaan... Uiteindelijk kan ik er pas 5 dec heen, zulke lange wachttijden zijn het!!! Moet ook zeggen dat ik nu zo ver ben dat ik er naar uitkijk! Waar ik eerst zo tegenop zat te kijken, heb ik nu zoiets van kom maar op. Vind t wel ongelooflijk stom van me dat ik het niet eerder aandurfde! Ik weet niet waar je precies voor bang bent maar probeer je er overheen te zetten! Zie dat je over 2 dagen mag testen..heel veel succes!!
hallo allemaal wij zijn bezig voor ons 1 e kindje en hopen natuurlijk dat gezond mag zijn, ik zou een meisje wel erg leuk vinden lekker tutten met kleertjes en haar en later met make-up mijn man hoopt op een jongetje als zo ver is om te voetballen en echt mannen dingen te doen,haha we zullen zien als maar gezond en gelukkig is dan doet t geslacht er eigenlijk niet toe
@notenchoco daar ben ik het helemaal mee eens! ik lees en hoor van iedereen dat een tweeling ze niks lijkt (teveel drukte etc) maar ons lijkt het geweldig!!!!
geslacht is bepaald bij de bevruchting, daar kun je niets aan verandere... hahah.. ik denk, als ik zwnager word dat we eerst een zoon krijgen.. Zou graag 2 zoons en een meid hebben
Nou ik wou net zeggen, de man bepaalt of je een jongen of meisje krijgt, daar kan je zelf met bepaalde dingen eten niets aan veranderen/beinvloeden Ik wou graag een meisje met een mooie kop vol haar. En dat heb ik gekregen
mischien rare vraag heb de 8e eisprong gehad en 3 en 5e 7e okt geklust ben ook bijna 8,5 week zwanger vroeg me af welke dag is kanshebber? zelf zou ik zeggen de 7e (kans op jongen)? 3e en 5e okt zou ook kunnen dan zit je 5 en 3 dgn van de eisprong af dus meisje?
50 procent kans toch...pfff een voorkeur snap ik wel maar helemaal gaan uitrekenen wat de kans is op een jongen of meisje?? of apart gaan eten..allemaal onzin volgens mij... maar goed ik heb geen voorkeur meer..heb 2 gezonde kindjes een jongen en een meisje..en als er een 3e bij zou komen (komt er niet) dan zou het me ook niets uitmaken..want het is allebei even leuk!
Ik heb een zoontje en we proberen weer zwanger te worden. Mijn man wil een meid, maar ik vind jongetjes echt zoveel leuker! Altijd al gevonden.
zwanger worden is voor ons al lastig genoeg en als we het dan eindelijk zijn maakt het niet uit als t maar gezond is
Ik moet even inhaken. Ik vind het heel dapper dat sommigen ervoor uit durven te komen dat ze graag ook nog een zoon/dochter hadden gewild of er nog op hopen. Waarom mag je dat niet hopen van sommige vrouwen hier? Omdat het bij een ander niet makkelijk gaat het zwanger worden? Dan mogen we allemaal maar niet meer zeggen wat we graag hadden "gewild"? Tuurlijk hou je evenveel van je zoveelste zoon of zoveelste dochter. Dat heeft er ook niks mee te maken. Ik heb niks te klagen. Voorkeur had ik na mijn 2e al niet meer omdat ik van beide geslachten al wat had. Zoals hier gereageerd wordt op vrouwen die hun voorkeur wel durven uit te spreken valt me erg tegen. Als ik op in-gender kijk dan zie ik heeeeeeel veel vrouwen die te maken hebben met "gender disappointment"en ik snap ze allemaal! Snap ook waarom ze sommige topics alleen voor genodigden hebben, continu commentaar op de voorkeur die je hebt word je ook snel zat.
Ik denk dat het nogal meevalt hoe er hier gereageerd wordt, toch? Ik persoonlijk vind een voorkeur voor een geslacht hebben prima (al had ik die niet), maar waar ik over val is dat mensen expres nog een kind op de wereld zetten omdat ze er 2 van hetzelfde geslacht hebben, terwijl ze het anders bij 2 hadden gelaten. Wie zegt dan dat dat 3e/4e kind aan je (geslachts)verwachtingen voldoet? Mijn moeder heeft bijv 4 zussen en 1 broer. Maar die broer is eigenlijk ook een zus als je begrijpt wat ik bedoel Tja als je dan hoop op een jongetje dan heb je volgens mij niet in eerste instantie een jongetje met een tutu aan in je hoofd Dus ik vind het hele geslachten-voorkeur-gedoe persoonlijk onzin.
Ja, hier sluit ik mij wel bij aan.. Maar dat is wat ik nu, kinderloos, denk. Verder zou ik gewoon graag zwanger willen worden en is het allebei ontzettend welkom en gewenst!
Soms zou ik zo graag een meisje willen en soms zou ik zo graag een jongen willen. Nu zou ik zo graag een kindje willen.... Vandaag weer ongesteld geworden een jongen of een meisje het zou mijn droom doen uitkomen....
Hoi! Wij zijn na een poos proberen en 1 miskraam met 11 weken nu zwanger van een kleine meid en we zijn er erg blij mee! Wel apart dat bijna alle vrouwen hier een voorkeur hebben voor een meisje, en ook om dezelfde redenen (jurkjes en haartjes doen enzo). Mijn partner en ik hadden allebei een voorkeur voor een jongetje. Niet omdat we geen meisje wilden, want we willen in ons leven net zo graag een meisje als een jongen, maar omdat we beiden het idee van een oudere broer leuk, maar ook veilig vonden! Nu ons eerste kindje toch een meisje is zijn we sowieso blij met haar als persoontje, maar maken we ons stiekem toch wat zorgen over later en dat ze geen oudere broer heeft op school die op haar zal passen. Ook spannend omdat wij allebei echt van stoere dingen houden, en mocht ons meisje een echt meisje meisje worden hopen we dat we haar dan niet tekort doen doordat we zelf niet echt zo zijn.. want ze mag helemaal zijn wie ze wil zijn, ook als dat betekend dat alles roze moet zijn en ze elke dag met poppen wil spelen dus vandaar onze voorkeur. maar dat heeft dus eigenlijk niks met het persoontje zelf te maken, meer met de zorg of we wel goeie meisjes ouders zullen zijn! Verder wil ik nog zeggen dat gevoelens, ookal vinden anderen ze absurd of wat dan ook, gewoon normaal zijn en je mag voelen wat je voelt. Veel vrouwen hebben een vookeur en het is juist goed dat er open over gepraat kan worden en het is jammer dat sommigen dat in een negatief licht zetten. Ik vind het logisch dat je teleurgesteld kan zijn als je 2 kinderen krijgt en het geslacht wat je altijd al wilde er niet bij zit. Niet iedereen voelt hetzelfde maar dat wil niet zeggen dat hetgene wat een ander denkt dus slecht of raar is. Gevoelens zijn er niet voor niets.
Wat grappig dat er zoveel voorkeur is voor een meisje! Mij maakt het allemaal neit uit, als ik maar een kindje krijg, maar als ik heel eerlijk ben heb ik een lichte voorkeur voor een jongetje. Maar doe verder niets om dat te beïnvloeden hoor, we zien wel! Maar als ik aan 'ons kindje' denk, zie ik gewoon altijd een jongen Maar een meisje is natuurlijk net zo welkom!
mijn vriend is er echt van overtuigd dat wij als eerste een zoon krijgen. zelf denk ik het ook. voelt gewoon zo. maar dat is al jaren. als het een meisje is ga ik heerlijk met haar meisjes dingen doen. als je t voor t kiezen zou hebben zou ik graag een zoon willen, maar als het een meisje is zal ik daar geen moment om treuren.
Oh ja ik had ook altijd een voorkeur, ik wilde een meisje. Ben zelf echt een type om te tutten, roze, strikjes, jurkjes enz. Ik heb twee zoons gekregen. Kon me het echt niet voorstellen en moest exht wennen toen ik bij de eerste hoorde dat hij een jongen is. Bij Sam was ik heel blij met nog een jongen. Ik ben erachter gekomen dat ik die veel beter bij me vindt passen omdat meisjes toch vaak wat banger en pieperiger zijn dan jongens (tenminste, in mijn omgeving dan) Ik denk dat de meeste vrouwen een meid willen omdat dat bekend is. Overigens willen wij nog wel een derde en maakt het geslacht me niets uit.
ik wilde graag 2 jongens...2 meiden leek me vreslijk...terwijl ik zelf uit gezin kom met 2 meiden en dat heerlijk vind... Maar als 1e kregen we en jongen en 2 e een meisje...moest echt ff aan het idee wennen terwijl me gevoel goed was ik dacht al een meisje. En jawel hoor ik die graag 2 jongens wilde en niks had met haartjes en rokjes krijg een echt meisje meisje.... compleet met ik bepaal zelf wat ik aan trek drama's wat ik zo'n onzin vond !!
Fijn dat mensen hier hun voorkeur aan durven geven, moet ook kunnen vind ik zelf. Of je nou een voorkeur hebt of niet. Wat betreft mezelf.....ik zou heel graag één van beide willen, omdat het me zo leuk lijkt om beide mee te maken. Nu weet ik dat ik een jongen krijg, hartstikke leuk! Maar....merk ik dat ik nu wel het gevoel ontwikkel van een voorkeur voor het geslacht van het tweede kindje, namelijk een meisje. Ik had dus eerst geen voorkeur voor het geslacht, alleen heb ik altijd wel gehad dat ik graag een jongen en een meisje wil. Persoonlijk vind ik het nu lastig om bij mezelf te ervaren dat ik voor een tweede kindje wel een voorkeur zal hebben. Op zich is dit wel logisch, aangezien ik wel de voorkeur heb voor 2 kindjes, zowel een jongen als een meisje. Wanneer ik nu een meisje zou verwachten, zou ik hetzelfde gehad hebben, maar het is voor mij wel een soort gevoel van teleurstelling, maar dan teleurstelling omdat ik nu denk dat ik bij een volgende zwangerschap wel een duidelijke voorkeur zal hebben en bang ben dan teleugesteld te zijn, wanneer het in mijn geval geen meisje zal zijn...... Beetje warrig verhaal misschien...... Uiteindelijk is het wel het belangrijkste dat het kindje gezond is! Al merk ik bij mezelf dat jij je 'verwachtingen en wensen' wel elke bijstelt. Eerst hoopte ik heel erg uberhaupt zwanger te kunnen worden, dit ging bij mij redelijk snel, maar het bleek een EUG. Vervolgens vrij snel weer zwanger en dan hoop je dat het dit keer wel goed gaat en de eerste echo's goed zijn. Tot nu toe zijn alle controles prima en lijkt het erop dat we een gezond ventje gaan krijgen (dat weet je natuurlijk van te voren nooit zeker). Dus nu heb ik vertrouwen dat zwanger raken lukt bij ons en dat het ook mogelijk is een gezond kindje te krijgen, vervolgens ga je nadenken over het geslacht en wat je het allerliefste zou willen..... Haha....niets zo veranderlijk als een mens.....