Voorkeur geslacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marley, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Volgens mij een gevoelig onderwerp,.. laat ik voorop stellen dat zwanger zijn het mooiste is wat mij is overkomen en ik zoo ontzettend gelukkig met de baby ben en echt niet wil zeuren of ondankbaar wil zijn.
    Ik ben altijd uitgegaan van een meisje (vraag me niet waarom heb ik al jaren), mijn voorkeur ligt bij een meisje. Herkent iemand dit?
    Ik weet zeker dat als het een ventje wordt, het helemaal goed komt, ik reuze blij ben en het een top kind wordt. Maar toch stiekem die voorkeur.

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik denk dat iedereen wel voorkeur heeft. Dat mag toch ook? Zo lang je maar niet verdrietig bent als het toch een jongen blijkt lijkt mij er niks mis mee!!

Ik duim met je mee voor een meisje! Wanneer weet je wat??

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier ook een voorkeur ! eerst maakte het niet uit en hebben we een meid gekregen ! nu voorkeur voor een jongen en het ziet ernaar uit dat het ook echt een jongen zal worden

4. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Maandag, erg spannend. Ik denk toch eerlijk gezegd dat er wel een kleine teleurstelling is en juist daar voel ik me schuldig over.

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hier dacht ik altijd dt ik liever een meisje zou krijgen.. maar nu het zover is en we uiteindelijk een jongensnaam hebben verzonnen hoopte ik ook weer stiekem op een jongen.. en het is dus een jongen!! zijn helemaal gelukkig!!
    wel merk ik met kleding kopen dat er veel meer keuze is aan meisjeskleren.. maar met goed zoeken is er ook leuk jongens spul!!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Kan me je angst voor stellen. Mijn voorkeur voor een meisje is puur gebaseerd op de leukere kleding dus ik verwacht ook geen telleurstelling bij een jongen maar aks die wens voor eeen meid groter is snap ik je probleem. Dan maar heel hard duimen vooreen meid en hopen dat je niet al te teleurgesteld bent als het niet zo is.

Miss een dooddoener hoor maar probeer mezelf voor te houden dat t belangrijkste is dat t gezond is!!!!

7. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ja precies, gezond is het belangrijkste. Dat weet ik ook! En ik ben ervan overtuigd dat het geweldig wordt, ongeacht wat het nou is. Ik ben heeeel nieuwsgierig!

8. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Voorkeur hebben mag natuurlijk, zijn ook maar mensen met gevoel.
    Ik heb een pracht van een dochter en heel heel eerlijk gaat mijn wens nu ook naar nog een meid. Mijn man heeft hetzelfde sterke wens naar een jongen, maar denk dat dat de meeste vaders hebben. We wachten af. En dat je kleine teleurstelling heb misschien is ook helemaal niet zo gek. Je moet gewoon even aan het idee wennen en het in de hoofd even omzetten maar je zult hoe dan ook dolgelukkig zijn als het straks in je armen ligt, jongen of meisje?

Waarom denk je dat jongen word? juist misschien omdat je daat beetje "huiverig"voor bent? heb je die zout test gedaan of iets anders?

9. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Zout-test wat is dat? Nog nooit van gehoord?
    Ik weet het niet, dacht altijd meisje te krijgen. In het begin van mijn zwangerschap dacht ik een jongetje en nu weet ik het weer niet.
    Mijn ouders zijn overtuigd van een jongetje. Nub was niet zichtbaar bij 12.5 weken, dus het is gebaseerd op gevoel.

10. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Het zou mijn verhaal kunnen zijn! Velen hebben wel een voorkeur denk ik al word het vaak niet hardop gezegd. Mijn wens is uitgekomen en oh ik had ook blij geweest hoor met een jongen maar ben gewoon gek op roze en meisjes dingen. ik heb mezelf beschermd door er vanuit te gaan dat het een jongen zou worden, was jongens namen aan het bedenken en ben in winkles wezen kijken naar leuke jongenskleren die ik dan zou kopen.
    Ik heb nu al veel roze gekocht, ik hoop volgende week bij de 20w echo dat het nog steeds een meisje is:D
    Succes maandag!

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik ging er ook altijd van uit dat ik 2 meisjes zou krijgen (hoopte te krijgen) maar nu ben ik zwanger van de tweede zoon!

Ben er heel erg blij mee maar de wens naar een meisje blijft altijd ;) het doet niks af voor de liefde voor mijn zoontje(s) maar de wereld van een meisje is gewoon heel anders dan van een jongen.

Ik ben echt dol gelukkig met m'n manneke en m'n aankomende manneke :D

12. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik vind ook dat je een voorkeur mag hebben ik vind het alleen jammer als het dan omgekeerd blijkt te zijn en sommige zitten er in zak en as van in dan vindt ik het erg...
    bij de eerste had ik ook een voorkeur voor een zoon, is uitgekomen,bij de 2e wou ik echt een meisje is ook uitgekomen, bij de 3e had ik geen voorkeur omdat we er lang over gedaan hebben eer ik zwanger was maar had ik wel een voorgevoel en dat klopte bij de echo niet, ik was niet teleurgesteld maar moest ff omschakelen.

13. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Mijn gevoel zegt een meisje. Ook mijn mama haar gevoel ligt bij een meisje. Maar het heeft misschien meer te maken omdat onze voorkeur uitgaat naar een meisje!
    Maar zou even gelukkig zijn met een jongen! Daar hebben ze ook leuke kledij voor, alleen iets beter zoeken :)

14. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Bij m'n dochtertje had ik wel de voorkeur voor een meisje en een sterk voorgevoel dat het ook een meisje zou zijn, bij de echo bleek dit te kloppen.

En nu.. ik weet het niet, haha, het maakt mij geloof ik niet zoveel uit. M'n voorgevoel is ook niet zo sterk als bij m'n 1e zwangerschap. Als ik wat zou moeten zeggen, houd ik het op een jongen, maar ben er absoluut niet zeker van.

15. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Het gaat me eigenlijk niet eens om de kleding, alhoewel ik de roze rokjes schattig vind. Meer om het meisje/ jongen zijn.
    Ben 'blij' dat het normaal lijkt te zijn en ik niet de enige ben. Dat stelt wel gerust. Nu maar maandag afwachten!

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    denk dat iedereen toch wel een voorkeur heeft
    hier net zo ik een meisje, vriend een jongen
    mijn voorgevoel zei meisje en tijdens de echo zagen we ook een meisje
    maaar was maar heel kort in beeld en de beentjes zaten steeds over elkaar dus mijn vriend is nog steeds niet overtuigd
    dus maandag mogen we nog een keer kijken en dan hoop ik het geslacht beter te zien zodat mijn vriend ook overtuigd is

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik had ook wel een beetje een voorkeur, maar ik heb dat nooit naar buitenstaanders uitgesproken. Alleen mijn man wist dat ik dolgraag een dochter wilde hebben. Gelukkig deelden we die wens! Tijdens de zwangerschap heb ook steeds het voorgevoel gehad dat we een meisje kregen, dromen daarover gehad. En bij de twintig weken echo bleek dat ik gelijk had! Wil niet zeggen dat ik van een zoon minder had gehouden. Ons kindje was zo gewenst! Had geen donder uitgemaakt uiteindelijk, maar vind het wel leuk! Voor een eventueel tweede kindje heb ik absoluut geen voorkeur!

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik had beide keren geen echte voorkeur. Wel wist ik dat ik stiekem liever geen mannen-gezin wilde hebben, dus het liefst iig 1 meisje in het totaal. En verder maakte het me niet uit. Nou de eerste bleek een meid te zijn, dus die wens is meteen uitgekomen. Onze tweede uk is een jochie, zo leuk! Ik kijk er echt naar uit. Maar twee meiden was ook super geweest, zeker omdat ze zo dicht op elkaar zitten. Hoe dan ook goed dus!

19. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik vind het zo'n onzin, dit mag je niet zeggen en dat mag je niet zeggen en als je eenmaal mama bent moet ook alles leuk en schattig en geweldig zijn! Ammehoela :p

Ik wilde heeeeeeeeeeeeeeel graag een jongentje! En dat werd 't em ook :D Dus ik weet niet of ik teleurgesteld was geweest, ik denk het niet, ik denk dat ik ineens heel 'gil-aaaah-schattig-lekker tutten' was geworden. Maar dat weet ik niet, want ik kreeg mijn wens.

Overigens ging het bij ons ook niet makkelijk hoor, zwanger worden en blijven, en zelfs dan vind ik dat je toch echt best wel mag zeggen dat je heeeel graag een jongetje, of meisje wilt!

20. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ook dat je best een voorkeur mag hebben. Er wordt vaak gezegd "als het maar gezond is"... Nee, zou er iemand hopen op een ongezond kind? En volgens mij heeft bijna iedereen wel een voorkeur alleen durven ze die niet uit te spreken.
    Ik merk dat goed als vrouwen me vragen wat we verwachten, dan reageren ze extra enthausiast als ik ze vertel dat we een dochter krijgen.
    En als je hoopt op een meisje en het wordt een jongen wil dat natuurlijk helemaal niet zeggen dat je als dat menneke er is dat je dan niet gelukkig bent. Je hebt nog 20 weken de tijd om er dan aan het idee te wennen... ;)

Deel Deze Pagina