Ik denk dat het hebben van een voorkeur niet zo erg is, maar dat je er voorzichtig mee moet zijn om het uit te spreken. Je wilt toch niet dat je kindje het later (via een ander) te horen krijgt..? En daarbij: altijd blijven beseffen dat het een wonder is om een kindje heel huids op de wereld te zetten, dat dat het eerste doel is! En als ik dan een voorbeeld lees dat iemand zegt dat ze een jongen krijgt (met 13 weken) en dat een meisje niet welkom is... daar schrik ik wel van!
We zien gauw genoeg wat het gaat worden, hebben allebei geen voorkeur. Zoals Misa al zegt is het al wonderlijk genoeg om uberhaupt een kind op de wereld te zetten...
Bij mijn eerste zwangerschap wisten we niet wat het zou worden. Ik had het gevoel dat ik een jongen zou krijgen, iedereen om me heen vond dat ik een jongensbuik had en ik twijfelde er niet over. Het bleek echter een meisje te zijn en ik was heel verrast, vond het super leuk! Mijn vriend hoopte op een meisje. Ik heb altijd een oudere broer willen hebben en leek het leuk als de oudste een jongen zou zijn. Maar ik wist wel dat ik wel ooit een meisje zou willen als het even zou kunnen. Ik ben nu 17 weken zwanger van de 2e, dit keer willen we het wel weten dus nog een paar weekjes. Moet zeggen dat ik echt nieuwsgierig word nu. Mijn vriend hoopt nu op een jongen. Ik hoop eigenlijk op een meisje. Ik denk dat dat leuker is voor mijn dochtertje en praktisch gezien gemakkelijk aangezien deze in dezelfde maand geboren wordt en de kleren kan ik dus gewoon doorschuiven. Ben bang dat ik een beetje teleurgesteld ben als het een jongen zal zijn.... Ik heb wel eens een paar keer gependeld met een ring en het geeft altijd hetzelfde aan: 2 meisjes en 1 jongen. Leek me heel leuk! Ik heb in juli een miskraam gehad en het zou dus kunnen zijn dat dat dat andere meisje is en dat dit dus een jongen is en mijn laatste zwangerschap. Of misschien toch een meisje? Ik zou dolgraag 3 kinderen willen, maar vriend vind 2 genoeg, dus extra spannend wat we over 3 weken te horen krijgen.
Ik heb helemaal geen voorkeur. Ik vind het superbijzonder dat ik zwanger ben, en als ik aan de toekomst denk, zie ik n "baby" voor me... Ikdenk helemaal niet in termen van jongen of meisje merk ik. Wij willen het geslacht niet vantevoren weten, en ik ben ook helemaal niet nieuwsgierig. Vind het zelf eigenlijk wel n beetje gek dat ik dat niet ben! Voor de gezinssamenstelling zou ik eerst n jongen wel leuk vinden, want ik wilde vroeger zelf graag n oudere broer... Maar ik zou niet van n voorkeur willen spreken.
hier ook een mama die voor de derde keer zwanger is.. we hebben al 2 boy's .. en mij lijkt het heerlijk om ook een meis te krijgen. gewoon als ik kijk hoe mijn band nu met mijn moeder is die is toch anders als de band die mijn broers hebben. maar neemt niet weg dat als het een jongen blijkt te zijn ik minder blij ben. de grootste wens is dat alles erop en eraan zit en gezond is!
Ik ben nu voor de eerste keer zwanger. Echt pas 5 weken. Ben super onzeker en ben hard aan het duimen dat alles goed gaat en het hartje gaat kloppen... Ik zou het super vinden om ooit 2 kinderen te mogen krijgen. En dan het liefst een jongen en een meisje... Maar wat er nu ook In mijn buik zit.... Ik hoop zo dat hij/zij blijft zitten!
Ik ben zwanger van een tweede jongen en ik had ook echt een voorkeur voor een jongen. Dat durfde ik niet hardop uit te spreken omdat ik bang was om teleurgesteld te zijn als het een meisje zou zijn. Daar zou ik me erg voor schamen want natuurlijk zou een meisje ook welkom zijn geweest.. maar ja ik ben ook maar mens. Ik was in de 7e hemel toen bleek dat het inderdaad weer een jongetje is. Ik zie mezelf gewoon niet met jurkjes, rokjes, haarstiekjes en k3.. mn zoontje is een echte jongensjongen die het liefst in de modder rolt en speelt met auto's en treinen en dat vind ik heerlijk.
Ik had zelf stiekem toch een voorkeur voor een meisje, maar had eigenlijk de hele tijd al het gevoel dat het een jongetje zou worden. Dat bleek dus ook zo te zijn, en ik heb het misschien 1 seconde jammer gevonden, maar daarna was ik er helemaal blij mee! Eigenlijk is het gewoon allebei zo leuk. En het is hoe dan ook zo bijzonder dat er een kindje in mij groeit. En ik zit me nu al al die leuke jongensdingen voor te stellen. Papa had (natuurlijk?) stiekem een voorkeur voor een jongetje, dus die was meteen in de zevende hemel toen we het wisten. En ik kan me nu eigenlijk weer niet meer voorstellen dat ik een meisje zou krijgen
Toen ik voor het eerst zwanger was vond ik het toch stieken wel leuk als het een meisje zou zijn. Helaas werd deze zwangerschap toen een mk en die volgende daarna ook. na die mk's had ik totaal geen voorkeur meer. Het maakte me totaal niet uit als maar een gezonde baby in mijn armen had. Bij mijn 2e zwangerschap net zo. Veel mensen zeiden nu een meid he want je heb al een knul.. ze stonden me raar aan tekijken als ik zei van dat het me geen reet uitmaakte.. En nu bij de 3de..(voor deze zwangerschap ook een 3de mk gehad) het maakt me echt niet uit. Tuurlijk zou het leuk zijn als deze een meid is dat geef ik toe maar een jongen is ook harstikke leuk!! Een voorkeur mag je best hebben maar weer voorzichtig anders is het alleen maar een teleurstelling als de baby van het ander geslacht blijkt te zijn
Ik heb nu 2 geweldige jongens en ben 35 zwanger van de derde. Wij weten niet wat de beeb voor geslacht heeft... Tuurlijk is een meisje leuk maar een 3de kereltje lijkt meook super!! Ook als ik zie hoe de twee jongens met elkaar omgaan.. echt broers!! Superleuk. Het is misschien zelfs meer de omgeving die je een bepaalde voorkeur opdringt. Moet me soms verdedigen dat ik geen voorkeur heb...
Ik had in eerste instantie voorkeur voor een meisje omdat ik zelf een meisje ben. Daarnaast vind ik het qua kleertjes en kinderkamer makkelijker. Mijn vriend wilde graag een jongetje. Toen tijdens een pretecho bekend werd het een jongetje is vond ik dat ook prima. Mijn moeder vroeg na afloop wat ik er van vond dat het een jongetje was. Toen kwam ik er achter dat het voor mij niet echt uitmaakte, ik had sowieso aan het idee moeten wennen dat het of een jongen of een meisje zou zijn. In de toekomst hoop ik nog een kindje te krijgen en dat heeft hij/zij een grote broer en dat vind ik ook heel leuk.
He meiden, de 20 weken echo gehad en het is een ventje! En ik ben zoooo ontzettend blij!!! Alles was ook gezond en goed, helemaal op een blauwe wolk!
Marley! Gefeliciteerd met de goede 20 wk echo (das toch het belangrijkste!) En wat leuk een klein ventje! Super gefeliciteerd, lekker blauw en vooral heel veel stoere kleertjes kopen! Is zoooo leuk...!!! Ps. moest je nog omschakelen? Of viel het mee? Geniet ervan meid!
Eigenlijk helemaal niet, dat vond ik het gekke. Ik was alleen maar heeel blij! En nu nog!! Lekker stoer, lekker blauw!
Ik had het idee dat het een jongen zou zijn (misschien omdat ik dat eigenlijk wil graag wilde). Lekkere stoere kleertjes, gel in de haartje....Geweldig! Met 12 weken was het volgens de nub een meid (Echo gehad in het ziekenhuis met jarenlange ervaren echoscopiste!). Na die echo heb ik ook mijn zinnen gezet op een meisje en zou ik denk ik teleurgesteld zijn geweest als het toch een jochie bleek te zijn met 20 weken. Maar met 20 weken was het nogsteeds een meisje! De verlangens naar een zoon blijven wel....
Ik had ook wel een beetje op een meisje gehoopt. Maar toen we hoorde bij de 20 weken echo dat we een zoon kregen was ik helemaal trots, ik vind het helemaal geweldig!!! Het heeft allebei wat, ik kan niet wachten om ons knulletje straks lekker stoer aan te kleden, zn 1e sportschoentjes staan al klaar hahah. Succes meiden! Liefs