Mijn gyn is een vrouw, maar eigenlijk heb ik geen voorkeur. Gek eigenlijk, ik heb namelijk 2 huisartsen (man en vrouw) en bij intieme zaken ga ik toch liever naar de vrouw. Denk alleen dat het bij mijn huisartsen meer aan de persoon ligt.
Een vrouw zelfs toen ik met weeën belde liep normaal verloskundige 2 dagen uitgerekende datum hoge bloeddruk moest ik naar de gynaecoloog en dat ziin biina alleen maar mannen maar tijdens de weeën belde ik en er was alleen een man aanwezig ik zei regel maar een vrouw anders kom ik niet hahaha ja sorry vind het niet prettig ben zelf ook moslima dus is niet gepast met uitzondering van levensbelang. Dit keer weer bij verloskundige hoop dat ik hier bij blijf want dat ziin alleen vrouwen heek aardig
tijdens de onderzoeken voor ik zwanger raakte had ik een mannelijke gyn, superaardig, alleen iets te jong en knap naar mn zin haha. Hij was in ieder geval goed in zijn werk en heel voorzichtig. Heb ook weleens een kreng van een gynaecologe gehad, die vaginale echo-kop hanteerde of ze in de soep stond te roeren. Absoluut niet fijn. Maar vrouw of man maakt me op zich niet uit, als ze maar een beetje zachtjes met me doen en duidelijk communiceren.
Ik heb altijd een voorkeur gehad voor een mannelijke gyn. Boezemen mij meer vertrouwen in denk ik. Maar voor een zwangerschap en bevalling heb ik toch denk ik een lichte voorkeur voor een vrouwelijke gyn die zelf ook al kinderen heeft gehad. Die spreken namelijk uit ervaring en dat is toch wat anders.
ik heb een voor keur voor een vrouwelijk arts dit heeft te maken met mijn verleden met misbruik. ik voel me daar door niet op gemak bij een man. maar als het moet dan moet het ! bij de bevalling van mijn zoontje werd ik uit eindelijk ook geholpen door een man omdat hij de enige beschikbare gyn was en er haast bij was