Spoed: ikzelf hoge koorts + baby vier weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chebu, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik kwwm er gisteren achter dat ik hele hoge koorts had, namelijk 39,7. Ik heb een baby van net 4 weken en een paar dagen oud. Hoe groot is de kans dat zij nu ook zulke hoge koorts krijgt? Ben zo zenuwachtig en bang.....

2. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    De kraamverzorgster zei tegen ons, toen onze oudste ziek was en de kleine kuste, dat ze de eerste 6 maanden genoeg antistoffen in zich hebben van jou van de zwangerschap. Snap je ongerustheid! Zou haar niet kussen enzo, goed de handen wassen en zoveel mogelijk de zorg uit handen geven, meer kun je niet. Beterschap!

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Geef je toevallig borstvoeding? Want als je zelf ziek bent maak je antistoffen die je vervolgens via de borstvoeding weer doorgeeft aan je kindje. Dat verkleint het risico.

Verder kun je alleen maar de temp. van je kindje goed in de gaten houden. En als je je zorgen maakt of vragen hebt mag je gewoon de huisartsenpost bellen, daar zijn ze voor.

4. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hi Chebu, hoe voel je je zelf? Ik denk idd hetzelfde als de andere reacties voor mij: je kindje is nog goed beschermd, maar jijzelf als kraamvrouw hebt wel een veel lagere weerstand. Ik begreep dat met name met borstvoeding alle goede voedingsstoffen ed. meteen naar je melk gaan en dus naar je kindje, waardoor je eigen weerstand lager wordt. Zorg dus dat je voor jezelf wat extra groente, fruit ed eet, zodat je eigen weerstand ook beter wordt. En idd. kijk of iemand anders de zorg voor je kindje een beetje over kan nemen, zodat jij zoveel mogelijk kan rusten. Als je bv geeft misschien even alle voedingen kolven en door je partner oid laten geven? Of is je vader er nog? En hou de temp van je kindje in de gaten, boven 38,5 bij zo'n kleine huisarts bellen. Jullie hebben een post op de compound toch?

Sterkte, en beterschap!

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nog nooit gehoord dat als de mama koorts heeft de baby dat ook krijgt door een kus of aanraking hoor.

als je baby koorts heeft krijg je dat toch ook niet?

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nee ik geef geen bv meer, vorige week gestopt en ze kreeg ook alleen maar s avonds ivm te weinig melkklieren. Ben al blij dat ik het "zo lang" heb volgehouden.

Ik ga haar zo verschonen en haar temp meten. Om zeker te zijn.

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik denk niet dat je je koorts over kan geven aan je kindje, ligt er natuurlijk wel aan wat je onder de leden hebt. Maar hoe kom je aan zulke hoge koorts? Je bent gestopt met bv sinds pas, heb je geen borstontsteking? Of buikpijn? Hoe is het net vloeien? Even in de gaten houden dat er geen infectie speelt in je baarmoeder oid...

8. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had 40 graden koorts toen mijn baby 11 dagen oud was. Heeft ze niets van overgenomen of gemerkt, maar ik vond het wel zwaar! Kon mijn eigen kind amper optillen en dan die gebroken nachten, terwijl je zo ziek bent. Dus heel veel beterschap!

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb ook nog nooit gehoord dat koorts besmettelijk is? :(
    De oorzaak van koorts kan wel besmettelijk zijn, maar de koorts zelf niet.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Koorts is toch niet besmettelijk???

11. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Klopt! Koorts is ook geen ziekte maar een symptoom van een onderliggende aandoening.

12. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Eerste maanden genoeg bescherming voor je kindje, daarom doen artsen vaak niet zo veel als kindje toch binnen half jaar bijvoorbeeld verkouden word.
    Koorts is alleen maar een reactie op iets onderliggends. waarschijnlijk virusje, die zijn dan wel weer besmettelijk..... maar je baby zal het niet zo snel overnemen dus.
    Ik ben snel ziek door lage weerstand door chemobehandelingen en ik merk nu aan mijn dochter dat ze sneller wat overneemt, maar goed zij is nu een jaar. Op dit moment ben ik kiplekker, maar mijn dochter 40+ koorts. Mocht het een virusje zijn, dan weet ik zeker dat ik het komende week ook ga hebben!

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dames, de arts denkt aan kraamvrouwenkoorts. Kan vanmiddag langskomen voor een kweek. Ik heb ook keelpijn wat kan wijzen op streptokok.

14. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Goed dat je de arts gesproken hebt, Chebu! Sterkte & Beterschap nogmaals!

15. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    oh waardeloos!! Ik had ook hoge koorts toen dochter 10 dagen oud was, zo vermoeiend en zwaar! Ik stond 's ochtends op met 40 graden koorts. Uiteindelijk bleek ik een luchtweginfectie te hebben en met 10 dagen antibiotica was ik weer redelijk snel de oude. Veel sterkte chebu!

Deel Deze Pagina