Hallo dames, volgende week is onze uk 8 weken oud en we gaan op vakantie. nu heb ik aan de huisarts gevraagd of ze mag zwemmen en die zei van wel.. mijn vriendin zegt dat ze nog niet mag zwemmen als ze haar vaccinatie nog niet heeft gehad... na de vakantie krijgt ze die. dus nu weet ik het even niet meer.... en trouwens alle zwemluiers zijn vanaf 6 kg en ze weegt 4, als ik inderdaad met haar mag zwemmen wat trek ik haar dan aan???? gr Jose
Mijn ha en 't cb raden zwemmen af als ze nog geen vaccinatie hebben gehad. Maar ik merk wel dat sommige andere huisartsen weer zeggen dat 't wel mag, dus we zullen 't wel nooit zeker weten . Zelf denk ik alleen niet dat je je kindje er een plezier mee doet, om zo vroeg al met d'r te gaan zwemmen.
nou dan doen we het maar niet... het is nogal een natnek onze beeb... maar een lawaaierig chloor zwembad is inderdaad iets heel anders dan lekker in het huisje met papa in bad.. nee dan wachten we gewoon dank jullie voor het antwoord gr Jose
Je mag ook gewoon zwemmen voor de eerste vaccinaties hoor. Hoe doen mensen dat die hun kindjes niet of later dan het rvp in laten enten dan ! Normaal krijgen ze de eerste inentingen naar mijn weten rond de 2 maanden en dus 8-9 weken. Ik geloof dus meer dat het aan die leeftijd ligt dan aan de vaccinatie. Verder is zwemmen met een baby natuurlijk toch niet echt zwemmen en vooral aan de kant zitten omdat ze veel te snel afkoelen anders .
Je kan gewoon gaan zwemmen hoor. Wel goed de water temperatuur checken, en je kindje goed in de gaten houden. Wij zijn met haar in het bubbelbad gegaan toen, maar een paar minuutjes, vond ze geweldig.
Eens, je kunt gewoon zwemmen. De 1e vaccinatie heeft inhoudelijk niets met zwemmen te maken. Gewoon lekker gaan. Met 8 weken ben je misschien hooguit 10 minuten in het water. Lekker genieten
Mij is ook verteld dat je mocht pas zwemmen na 1e vaccinatie, maar wat de meiden hierboven zeggen klinkt ook wel heel logisch. Anders zou ik als ik jou was even CB bellen weet je het zeker. Tja je huisarts zegt ook dat het kan dus die kan je heus wel vertrouwen. Veel zwemplezier
Je kan inderdaad gewoon zwemmen. De 1e vaccinatie wordt meer genoemd als tijdsduur, omdat dat gemakkelijker te onthouden is, dan als zijnde vanwege de vaccinatie zelf. Die tijdsduur is van belang ook vanwege de temperatuur. Wij gingen met 10 weken zwemmen en m'n dochter was na 10 minuutjes al blauw van de kou aan het worden (in een bad van 32.5 graden) . Maar dit verschilt per kind. Let dan gewoon ook goed op je kindje . Dit vond ik ook op diverse sites: Wanneer mag mijn baby zwemmen?[FONT=Arial, Helvetica]Baby’s zijn goede zwemmers; in de baarmoeder deden zij niet anders! Je zou dus direct na de geboorte met zwemmen kunnen beginnen. Toch raden we aan dat niet te doen, omdat jonge baby’s een verhoogde kans hebben op infecties. Daarnaast is de warmteregulatie in de eerste weken nog maar matig en kan afkoeling optreden. Vanaf 8 weken zijn deze gevaren voldoende afgenomen en mag je het gerust proberen. Informeer vooraf naar de mogelijkheid in de plaats waar je woont of er een speciaal uur voor babyzwemmen is, of de watertemperatuur is aangepast en of er speciale kleedkamers aanwezig zijn. Spoel je kind na het zwemmen goed af. Zorg voor gemakkelijke warme kleding na afloop.[/FONT]
Buiten het feit dat ze miss ingeent moeten zijn zou ik vooral kijken of je kindje er wel wat aan heeft, ik bedoel, zo klein nog en dan tussen de herrie enzo, ik zou het persoonlijk niet doen. Ik ben 2 weken geleden voor het eerst met Fay wezen zwemmen, ze is nu veel wakkerder dan met 8 weken dus heeft ze er volgensmij meer plezier van! Ze vond het trouwens ook errrrrruug leuk!!!!
noa was 6 weken en toen gingen wij een weekje weg naar centerparcs een en al water natuurlijk wij zijn ook gaan zwemmen ondanks dat ze nog geen vaccinaties heeft gehad wat wij het voordeel vinden is dat ze nooit bang voor water is geworden ze is juist een water rat ik ben van mening dat je zodra de leeftijd het toe laat dus niet met 3 of 4 weken lekker moet gaan zwemmen kunnen ze lekker aan het water wennen en worden ze er ook niet bang voor
Hoi, Ik wil ook met onze zoon Max gaan zwemmen, en dan wel babyzwemmen. Ons is geadviseerd met 8 weken te beginnen als we zo jong willen beginnen. Dit is dus ook onze bedoeling, ik denk ook niet dat het kwaad kan als men dit adviseerd. Wel loop ik tegen het probleem van de zwemluiers op. Max is nog geen 4 kilo nu en zal dus echt geen 6 kilo zijn over een week of 3. Hoe hebben andere die wel met zo een kleintje zijn gaan zwemmen dat gedaan? Ik vond ergens luierzwembroekjes/zwemluierbroekjes maar deze lijken op gewone zwembroekjes en niet op luiers. Hier ben ik erg benieuwd naar. Groetjes en iedereen heel veel (zwem)plezier met de kleintjes. Krissa
dat klopt maar houd wel alles tegen ik ben pas zwemluiers gaan gebruiken toen ik echt met noa ging babyzwemmen met 4.5 maanden
wij zijn ook met 8weken gaan zwemmen met onze dochter. alleen wel in het warme bubbelbad en ze vond het heerlijk omdat ze ook nog niet zo zwaar was heb ik een luierzwembroek gekocht.Daar kan de plas en poep ook niet door.
ik zou het alleen doen als ik zeker wist dat het schoon, warm genoeg water was en dan nog maar 10 minuutjes. een baby van 8 weken koelt heel snel af.
hier in het zwembad mag je pas met 16 weken met een baby zwemmen en dan maar een half uurtje. als jij met je baby van 8 weken wil zwemmen is het er in en er uit ,persoonlijk zou ik het nog niet doen met zo een jong kindje en zou ik minstens nog 8 weken wachten met zwemmen. mijn dochter was en is ook erg ligt maar heb haar gewoon de 6 kg zwemluier toen de tijd aan gedaan , ze zwemt nu al een hele poos zonder luier en heeft gewoon een badpak aan, ze heeft nog nooit wat gedaan tijdens het zwemmen.
Wij zitten op babyzwemmen en daar mag je pas met 4 maanden mee beginnen. Toen wij op vakantie waren, waren er ook kindjes van 6/8 weken aan het zwemmen.
Volgens mij kan je met een baby van 8 weekjes idd wel gewoon gaan zwemmen , let zoals de andere dames hier zeggen op je kindje trillend lipje , blauw zien van de kou begint meestal met de handjes als je dat ziet gewoon weer lekker aankleden. Let er ook op als je in het bubbelbad gaat dat dat je er alleen in gaat als de bubbels niet aan staan want het is voor kleine kindjes niet goed om de waterdruppeltjes die vrij komen tijdens het bubbelen in te ademen , hun longen kunnen er nog niet genoeg tegen al dat chloor wat exra vrij komt dan. Zo'n zwemluier broekje met klitterband dat je in de winkel kan kopen is over het algemeen voldoende die hebben ze meestal ook wel in kleine maatjes.
Ik persoonlijk zou nog niet gaan zwemmen met een kindje op die leeftijd, maar dat is ieder persoonlijk!