ik heb voor fynn de fopspenen van avent gehaald.deze hebben een druppelvorm. fynn heeft wel normale gehad maar dat schiet nu niet meer op aangezien meneer de speen constant draait. nu werd er tegen mij gezegt dat dit soort spenen slecht zijn klopt dit?
Ik lees met je mee. Dit heb ik ook gehoord idd en aangezien mijn kleine man het liefst Avent heeft, vroeg ik mij dit ook af.
De spenen van Avent zijn prima. Voor alle spenen geldt dat kindjes ze niet de hele dag in moeten hebben en dat met een maand of 9 de zuigbehoefte in principe voorbij is. Mijn zoontje heeft spaanse spenen gebruikt (die zijn echt een druppel, niet zoals Avent een platte druppel) omdat hij andere spenen niet in zijn mond kon houden toen hij een maand of 2 was. Werkte heel goed en nog nooit commentaar op gehad (Kdv, CB, HA) Weer later zijn de avent spenen erbij gekomen en ook dat werkt prima. Vanaf volgende week gaan de spaanse spenen er helemaal uit (hij krijgt tandjes en daarvoor lijkt me zo'n speen niet goed) en de Avent spenen gaan in de kast in het geval van nood.
Een speentje is in principe gewoon slecht voor de tandjes, net zoals duimen. Speciaal daarvoor hebben ze de 'dental' spenen uitgevonden (zo noemen ze het bij difrax tenminste) . Omdat ik indertijd bv gaf, zijn wij begonnen met de 'combi' spenen, die dus meer op een tepel lijken, omdat ze dus die druppelvorm hebben. En eigenlijk hebben we die gehouden. We hebben er dentals bijgehad, maar ook hier werden ze omgedraaid, dus dan verliest de dental ook z'n functie naar mijn idee. Dus gewoon weer de combispeen hoor. Hier krijgt ze hem in haar bedje. En overdag niet, tenzij ze niet lekker is en echt de troost van haar speentje kan gebruiken Dus slecht? Tja, duimen is ook slecht... en een dental speen die als combi speen gebruikt wordt, is ook niet goed neem ik aan. Conclusie: Het is allemaal niet geweldig, maar of het nou zo'n drama is? Ik denk het niet, en als m'n kindje het nog zo fijn vind en er zo'n troost in kan vinden, krijgt ze hem dus gewoon.
onze meid wou ook nooit een andere en heeft anderhalf jaar de speen gehad en is er vanaf dus lijkt me weinig schade aangericht kunnen hebben... denk ook wel eens waarom verkopen ze die dan?? zal wel meevallen denk ik
mijn dochter wil alleen de combi speen van difrax. Ik denk maar zo; een speen kan je als ouder controleren, duimen niet. Ik heb tot mijn 11e geduimd. Het is volgens mij moeilijker iets af te leren als je het altijd bij je hebt...