Ik ben blij om te horen dat mijn gevoel niet zo uitzonderlijk is Dit is waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap. Ik zou 2 jongens erg leuk vinden hoor, maar een meisje heeft wel mijn voorkeur. Vooral als ik kijk in de toekomst, want een jongen krijg je hoogstwaarschijnlijk met iets minder strubbelingen groot. Hoe ik nu met mijn moeder omga, dat zou ik dan nooit hebben. Naarmate ik ouder wordt, besef ik steeds meer hoe bijzonder de band tussen een moeder en een dochter is. Hoewel ik vroeger altijd een papa's kindje was. En als ik ooit kleinkinderen krijg, dan ben ik altijd DE schoonmoeder. Klinkt heel zwaar nu, maar met mijn moeder heb ik het ook over mijn kind(eren) op een andere manier dan met mijn schoonmoeder En dan is het helemaal geen vervelend mens ofzo.
Cees: Ik snap helemaal wat je bedoelt. Mijn schoonmoeder heeft dus zelf 2 zonen, de broer van mijn vriend heeft er 2 en wij hebben er 1. Ik weet dat zij heel erg hoopt op een meid. Zij is inderdaad altijd DE schoonmoeder en hoe ik haar ook bij alles probeer te betrekken, het is tóch anders dan bij mijn eigen moeder.
als we een meisje zouden krijgen....zouden we klaar zijn .... dan wou manlief het bij 2 houden, als we een jongen zouden krijgen zouden we proberen voor een 3e, als dat ook een jongen zou zijn dan bleef het toch bij 3 haha, dus ik hoopte stiekem op een jongen omdat ik nog een 3e wou. toch zei mijn gevoel dat het een meisje was, en de 16 weken echo bevestigde dat. uiteraard was ik daar zielsgelukkig mee, kon niet wachten tot ik haar kamer kon klaar maken en roze kleertjes kopen etc etc. tijdens de zwangerschap werd al duidelijk dat ik absoluut geen 3e mocht krijgen, medische gezien is het alles behalve verstandig, 80% kans op dood...of voor de baby...of voor mij, en dat willen we natuurlijk niet. en nu hebben we een jongen en een meid en uiteraard ben ik daar heel gelukkig mee
erg herkenbaar meis... ik wilde ook zoooo graag een meisje... had zelfs een roze pakje gekocht voor als het een meisje zou worden..(ook een jongenspakje mee hoor ) uiteindelijk alleen een beetje verbaast toen het een jongen was, maar dat was echt 1 seconde... mijn man wilde toen heel graag een jongen, maar samen hopen we, dat als ons nog een derde kindje gegunt word, het een meisje word... al zou ook een jongetje net zo welkom zijn hoor!!!