voorkeur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit vroeg ik mij vanmiddag toevallig af, terwijl ik met mijn kereltje lag te knuffelen. Thanks :D

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik houd van alle 3 mijn kinderen evenveel maar mijn oudste kind vind ik momenteel niet zo heel leuk en gezellig.
    Is 11 jaar en al lekker aan het puberen en daardoor hebben we momenteel een haat liefde verhouding maar dat doet niets af aan mijn liefde voor hem maar ik ben wel heel eerlijk dat ik mijn ene kind soms leuker vind dan de andere(3 kinderen)

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Het is precies zoals in dat artikel van Zara staat. De meeste vrouwen schieten bijna spastisch in een "oh nee hoor, hier niet" modus. Terwijl het volgens mij bijna onmogelijk is om 2 verschillende karakters even leuk te vinden. En nee, dat heeft niets met houden van te maken.
    Wij maakten er vroeger thuis geen geheim van dat ik beter met mijn vader klikte en mijn zusje beter met mijn moeder. Dat was gewoon geaccepteerd. En ik was er ook trots op dat ik volgens mijn vader een echte ....(zijn achternaam) was, en mijn zusje was er trots op dat ze bij het andere "kamp" hoorde :cool:
    Terwijl dat niks afdeed aan ons gevoel van onvoorwaardelijk geliefd zijn door onze beide ouders.

5. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wat leuk dat je deze vraagt stelt.
    Ik heb mezelf namelijk zooo vaak hetzelfde afgevraagd toen ik zwanger was van mijn tweede dochter. Voor mij leek het destijds bijna niet mogelijk om evenveel van beide meisjes te houden. Ik hield immers al zo verschrikkelijk veel van ons eerste meisje, hoe kon ik in godsnaam net zoveel van de tweede houden??
    Maar toen ze geboren werd; wauw.. Ongelooflijk!! Je hart is blijkbaar zo verschrikkelijk groot, het ging helemaal vanzelf.

Ik ben 100% eerlijk als ik zeg dat ik van allebei evenveel houd.

En nee, ik he echt geen voorkeur. Ze hebben allebei trekjes waardoor ik ze plat wil knuffelen en waardoor ik ze achter het behang wil plakken :)

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier had ik tijdens de zwangerschap van nummer 4 wel een voorkeur voor "eindelijk" een knul maar toen werd dochter 4 geboren en ineens dacht ik hmm raar ik ben helemaal verliefd op nummer 4 en ineens was die voorkeur weg, ook tijdens zwangerschap nummer 5 en 6 geen voorkeur gehad

en nu heb ik totaal geen voorkeur heb 5 meiden en 1 knul maar ze zijn mij allemaal even dierbaar

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    helemaal mee eens!!

8. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik hou van alle kinderen even veel! Absoluut geen voorkeur maar sommige perioden vind het ene kind prettiger en leuker in omgang dan het andere kind. En dan is het na een paar weken weer andersom.

9. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hier 3 kinderen en alle drie ontzettend verschillend.
    Geen voorkeur, alle drie een eigen band mee.
    Wat mijn kinderen weten, als de een iets mag (koekje bv) dan mag de andere ook. Iedereen op dezelfde lijn.
    Natuurlijk heb ik leeftijd gezien wel verschil, maar door het leeftijd verschil ook verschillende tijden om alle kinderen hun eigen tijd te geven.

Maar voorkeur nee absoluut niet.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is logisch dat je elk kind op een ander karakterkenmerk leuk vindt, aangezien kinderen meestal niet precies hetzelfde zijn. Ik vind dat heel iets anders dan voorkeur. Lisa kan nogal opvliegend zijn, maar houdt wel erg van knuffelen en ze ruikt heerlijk! (Echt raar maar bij Eva heb ik dat laatste dus helemaal niet). Eva is (meestal) heel meegaand en heel grappig. Ik vind haar minder charisma hebben dan Lisa. Ik merk wel dat ik bij Eva sneller trots ben op wat ze leert, omdat ze de oudste is en wat Lisa leert hebben we bij Eva al gezien. En ik ben wat eerder geneigd om Lisa te knuffelen omdat ze nog zo klein en knuffelbaar is.
    Maar dit zijn verschillen tussen de kinderen en hoe ik daar tegenover staat. Heeft helemaal niets met voorkeur te maken. Ze zijn me allebei even lief en ik denk dat dat voor 99% van de moeders zo is.

11. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Absoluut geen voorkeur :)

12. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Echt totaal geen voorkeur! :)

13. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede vraag. Ik kan me nu ook echt niet voorstellen dat mocht er ooit nog een kindje komen dat dit kindje net zo leuk zal zijn als onze zoon. Gek he? Hij is zoo lief en makkelijk, ik denk steeds dat dat bij een tweede vast minder goed zal gaan :p

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Gelukkig totaal geen voorkeur. Ze hebben allebei hun eigen bijzonderheden. Lijkt me ook niet leuk als je wel een voorkeur zou hebben.

Wel kon ik me ook moeilijk voorstellen toen ik er 1 had dat de 2e net zo lief, leuk en schattig kon zijn, maar dat komt allemaal vanzelf goed:)

15. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL

Nergenx een bronvermelding naar de onderzoeken? Dan neem ik het nog lang niet serieus.
    Ik denk wel dat het eraan ligt hoe je voorkeur oid interpreteerd. Houden van/ makkelijker opschieten is bijvoorbeeld een groot verschil. Mijn zoon heeft een makkelijker karakter dan mijn dochter. Hij is knuffelbaar en grappig op zijn zachte manier.. Maar mijn dochter daarintegen lijkt als 2 druppels water op mij. En misschien dat ik daarom dr pit en drama juist ook heel erg kan waarderen.. Zij is juist weer knuffelbaar en grappig op haar manier...

Ik houd van allebei evenveel... er is geen meer of minder daarin....

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Bij ons in het gezin heb ik absoluut geen voorkeur. Beide kids hebben iets speciaals. Met de oudste kan je weer totaal andere dingen doen die je met de jongste nog niet kan doen.

Helaas is er bij mijn moeder, zus en mij wel een voorkeur. Helaas gaat de voorkeur van mijn moeder uit naar mijn zusje. Ze zal het nooit toegeven maar het is wel zo. Maar goed, thats life, ben er inmiddels aan gewend :)

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier echt geen voorkeur. Houd van allebei evenveel. Als er iemand voor me stond die me zou dwingen te kiezen tussen Aiden en Finley, zou ik echt geen keuze kunnen maken hoor.

Andersom wel een voorkeur trouwens. Aiden trekt al heel lang ontzettend naar zijn papa en Finley juist naar mij. Heel apart.

18. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Totaal geen voorkeur.
    Ik hou allebei even veel van ze.
    ze zijn mij alles mijn trots.
    Allebei hebben ze wat speciaals.

19. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nee totaal geen voorkeur.
    Wel vind ik het ene kind soms leuker dan het andere.

20. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier maar 1 kind dus (nog) geen ervaring mee. Ik las wel laatst deze blog en ik kan me voorstellen dat het zo in de praktijk werkt ;)
    favoriet kind - FANTASTIC MOMS

Deel Deze Pagina