Voorkeurs houding ''Baby sleep - zijliggings kussen''?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KellD, 8 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Lieve meiden,

    Mijn zoontje heeft een aardig aanwezige voorkeurshouding , en dat probeer ik zo veel ik kan te verhelpen.
    Hierom is zijn schedeltje aan één kant ook wat platter , nu is dit alleen cosmetisch een dingetje en gelukkig niet voor de gezondheid van mijn zoontje..

    Nou heeft een zij liggings kussen mijn aandacht getrokken , nu is mijn vraag : Heeft daar iemand ervaring mee? En heeft 't ook geholpen? Of is 't alleen commercieel? En als het wel voor jullie kindje heeft geholpen, welke raden jullie dan eventueel aan?

    Alvast bedankt!
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Wij gebruikte er eentje omdat van ons dochter principieel gewoon NIET op dr rug mocht. Niet cosmetische reden maar hulpelozen leg je ook in stabiele zijligging. Eerste dagen mocht ze trouwens vanuit t ziekenhuis ook alleen op dr zij ivm misselijkheid door vaccuumpomp.

    Qua veiligheid zitten er wel de nodige haken en ogen aan. Wij hadden een kz van de oude stempel die legde ons uit hoe we veilig met dat ding moesten werken.

    Gezien de leeftijd van je zoontje zou ik t nu afraden om er nog aan te beginnen. Met iets van 15-16 weken moest hij er hier ook uit omdat t anders te gevaarlijk werd, dan worden ze te mobiel.

    Geen idee trouwens welk merk wij hebben, heb een hele lading babyspul van mn achternichtje gekregen destijds en daar zat ie bij.
     
  3. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Wij hebben er 1 voor onze zoon gehad op aanraden van de fysio...meneer wist zich gewoon nog om te draaien :rolleyes:
    Gezien de leeftijd van je zoon zou ik het inderdaad niet meer doen en andere oplossingen proberen. Regelmatig op zijn buik, speeltjes aan de andere kant, met verschonen zorgen dat je aan de andere kant van hem staat, evt in een draagdoek/zak zodat hij niet op zijn hoofdje ligt. Of lekker op schoot nemen en met zijn buik op jouw buik.

    En als het geen hele grote afwijking is, zal het de komende maanden weer weg gaan trekken (als hij ook op de andere kant gaat liggen en meer op zijn buik).
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb hem vanaf 10wk gebruikt. Maar alleen overdag in de box onder toezicht Ivm risico op draaien op die leeftijd niet in de nacht.
     
  5. Suus2910

    Suus2910 Actief lid

    22 feb 2015
    337
    184
    43

    Als het echt ' aardig aanwezig ' is, zou ik bij het cb vragen om een verwijzing voor kinderfysio.
    Hier ook gedaan, en echt goede tips gehad die ikzelf misschien niet bedacht had.
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Wij hebben hem destijds gebruikt bij onze oudste. Ze bleef toen wel met haar lichaampje op haar zij liggen maar draaide haar hoofd vervolgens toch een soort van terug. In ieder geval nooit netjes op de zijkant hoe we haar afwisseld neer legden. Bij ons werkte het dus niet zoals het bedacht is.
     
  7. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb een GO van de oude stempel die nog kinderen had in de tijd van de zijligging :roflmao: mijn zoon ligt daar dus in zo'n kussen en vindt dat heerlijk, maar slaapt ook echt altijd onder constant toezicht in de box. Ik zou dit in bed niet meer durven op die leeftijd. Veel op de buik laten spelen, en speelgoed aan de niet-voorkeurskant leggen op de rug. Ook met voeden en oppakken die kant stimuleren en dan trekt het hopelijk bij!
     
  8. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Bedankt meiden voor alle reacties , gezien de leeftijd van mijn zoontje zal ik er inderdaad dan niet meer aan beginnen. Toevallig heeft een kennis van mij ook een kinder fysio , die heeft me alle tips al gegeven etc. 't was meer ter ondersteuning van wat ik allemaal al doe , maar dat is dus niet nodig. Bedankt voor de reacties, hier heb ik echt wat aan! :) Hopelijk herstelt 't zich vanzelf.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Hier met jongste dochter fysio gehad en na een paar weken zag ik resultaat :thumup:
     

Deel Deze Pagina