Voorkeursborst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door chocotof, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hai meiden,

Mijn zoon is inmiddels ruim 4 maanden oud en de bv gaat vanaf het begin super. Ik merk wel dat hij af en toe een Voorkeursborst had. De ene keer ging het drinken beter rechts dan weer links. Ik blijf altijd consequent de borst aanbieden die aan de beurt is. Hij drinkt namelijk 1 borst per keer. Maar nu merk ik sinds een week of 2 dat links drinken steeds moeizamer verloopt. Hij huilt erg, is onrustig, laat veel los, verslikt zich eigenlijk altijd. Ik denk (weet het wel zeker) dat de trs te heftig is. Daarom ben ik eerst de druk eraf gaan halen. Helaas werkt dit niet. Hij is nu op het punt dat hij links helemaal niet meer wil drinken, hooguit 3 slokken. Het lijkt wel alsof hij gewoon niet lekker 'hangt' ook al is mijn borst stukken leger. Ik heb al verschillende houdingen geprobeerd maar niets lijkt te werken. Hebben jullie misschien tips en of trucs? Ik word er een beetje moedeloos van inmiddels.

Liefs

2. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal. Ik ben de rugby houding gaan toepassen bij de "probleem" borst. Sinds die tijd gaat het beter.:D

Succes

Groeten Jane

3. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Mischien kan hij niet goed lekker liggen op die kant ben je al een sbij een osteopaat geweest ?

4. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Lastig inderdaad, ik had dat probleempje ook. (ben inmiddels al 5 maanden gestopt met borstvoeding, heb tot 7 maanden gevoed.) Mijn zoontje dronk eigelijk altijd liever en beter aan de linker borst. Na verloop van tijd begon ik dat ook echt te merken, want mijn rechter borst werd veel kleiner in vergelijking met de linker en mijn zoontje werd steeds onrustiger met drinken. Kort daarna ben ik dan ook gestopt met borstvoeden want ik kon geen oplossing meer vinden. Ik hoop dat je hier bruikbare tips zult krijgen.

5. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Bedankt voor de reacties. Het gaat iets beter inmiddels maar ik ga vrijdag wel even langs bij een lactatiekundige, kan ze even meekijken. :)

Deel Deze Pagina