Hallo! Wij gaan binnenkort verhuizen naar de andere kant van het dorp. Als ik dochterlief naar de gastouder breng, moet ik dan gaan fietsen. (Man heeft wel rijbewijs en de auto mee) Hoe krijg ik een baby mee? Ik twijfel tussen een bakfiets of een karretje achter de fiets. Wat is veiliger? En wat is duurzamer?
Zowel bakfiets als kar achter de fiets zijn dure uitgaven dus even goed overwegen inderdaad. Over een paar maanden kan je kindje al bij je voor op. Ga je daarna de fietskar of bakfiets ook nog gebruiken??
Ik zou voor het karretje gaan, die kan je tweedehands best veel vinden. Bakfiets is ook leuk en met goed gebruik best veilig, maar dan zou ik er wel een kopen die licht trapt en stuurt en die zijn dan weer behoorlijk prijzig. Een bakfiets is overigens ook handig voor de boodschappen
Ik heb een karretje achter mijn fiets. Dit vind ik echt fijn. Mijn zoontje zit nu voorop in een fietsstoeltje, dus gebruik het nu niet zo veel meer. Ik heb hem overigens de laatste tijd wel weer gebruikt, vanwege het weer. In de fietskaart zit hij uit de wind en met een fleecedeken over zijn benen is het lekker warm! Ik heb mijn fietskar op marktplaats gekocht. Dit scheelt een heleboel geld!
Ik heb altijd met veel plezier mijn fietskar gebruikt, zowel voor 1 kind als voor 2 kinderen. Met slecht weer gebruik ik hem nog steeds.
Ik heb ook mensen zien fietsen met een beugel achterop, waar je de maxi-cosi op kan bevestigen. Misschien ook nog het over wegen waard??? ( aangezien ze met een maand of 9-10 al in een zitje mogen)
Ik heb een bakfiets en het is echt ideaal! Heb er een babyschaal in en daar zit ie heel goed in, neem zelfs vaak nog 2 honden erin mee en 3 tassen! Wel dureaanschaf zeker omdat wij een elektrische hebben want zo'n gevulde bak is erg zwaar maar kan er echt alles mee en hij kan nog jaren mee!
hey meid! lastig he als je weg moet met de fiets. heb dat probleem hier ook. vind die fietskarren maar prijzig voor die paar maandjes dat ik m zou gebruiken. heb geen rijbewijs dus alles is hier dan lopend als hubby er niet is
Hier ook een fietskar,ideaal! Zet de maxi cosi erin,zelfs met het slechtste weer zit mannetje er heerlijk warm bij. Binnenkort mag hij voor op de fiets,maar als het slecht weer is gebruik ik gewoon de fietskar.Heb hem bij de middelste ook erg lang gebruikt,zeker als je vaak moet fietsen vind ik het ideaal. Een bakfiets lijkt me ook heerlijk trouwens,maar dat vond ik te duur En voordeel van fietskar is dat je hem makkelijk eraf kan halen.
Ik heb mn fietskar een jaar en gebruik hem erg veel. Inmiddels hebben we wel een fietsstoeltje, maar die gebruiken we bijna niet. De fietskar gebruik ik dan ook als 'buggy'. Ik fiets naar de stad en koppel de kar af en loop zo verder. Nu ik zwanger ben van de tweede hebben we via marktplaats een tweepersoons fietskar gekocht.
die van ons zat al voorop in het zitje met 7 maanden voor korte stukjes (maar die kon ook al daadwerkelijk zelf gaan zitten vanuit lig en dus zelf lang haar hoofd ophouden). Als jouw kindje dat nog niet kan: maxi cosi achterop de fiets en daarna in het voorzitje.
Wij hebben onze fietskar op marktplaats voor 10 euro overgekocht. Hij ziet er niet nieuw en perfect uit, maar hij brengt ons waar we naar toe moeten We hebben alleen een fiets als vervoersmiddel namelijk.