Wat moeten kindjes met 11 maanden kunnen volgens het CB? Waar werd naar gekeken en wat voor oefeningen lieten ze je kindje doen? Vorige keer met 9 maanden vonden ze het gek dat mijn zoontje de pincetgreep nog niet deed, daar zouden ze nu extra naar kijken. (hij doet hem nu nog steeds niet) Ik maak me verder geen zorgen hoor, want in die 2 maanden heeft hij wel leren zelfstandig te gaan zitten, tijgeren en 2 weken later kruipen, optrekken en langs de randjes lopen. Hij is nu dus vooral bezig op grof-motorisch vlak. Je kunt niet alles tegelijk he!
Hier vroegen ze of zemet haar voeten speelde.. zowel links als rechts overpakte.. en tussen duim en wijsvinger een propje pakken.. Ik heb ook het idee dat ze meer naar de fijne motoriek kijken.. Esmee liep langs de tafels en kroop door de ruimte maar hier zei ze niets van. En natuurlijk 2 prikken
Wat bedoel je trouwens met voeten spelen? Dit heeft mijn zoontje nooit echt gedaan. Wel tijdens het verschonen, maar dat was meer dat ie ze ontdekte en dat is al maanden geleden.
De pincetgreep is toch met duim en wijsvinger? Dat hoeft dacht ik altijd pas met een jaar. Jesper doet dat ook pas sinds een jaar, maar heb er sowieso nog niks over gehoord bij het cb.
Hier hebben ze niks gecontroleerd of oefeningen gedaan. Ze vroeg of Angelina iets tussen duim en wijsvinger op kon pakken en of ze met dr voetjes speelde, toen ik ja zei, noteerde ze dat. Verder niks gedaan ofzo, ja die stomme prikken dan
Nou vandaag bij het cb geweest. Hij moest een of andere mini-kraal pakken met duim en wijsvinger, maar daar had meneer geen zin in. Hij heeft alleen maar geflirt met de kinderarts. Deugniet! Verder hebben ze alleen gevraagd over of het eten goed ging en wat hij op grof-motorisch vlak dan deed. Daarna die vervelende prikken. Er kon daarna ook geen lachje meer vanaf naar de wijkverpleegkundige. En gelijk heeft ie! Nu ligt ie lekker te slapen. Hopelijk heeft hij er straks net als alle andere keren geen last van...