Hallo. Mijn dochtertje van bijna 6 weken heeft een hele sterke voorkeurshouding en krijgt nu fysio. Nu is net de therapeute geweest en ze heeft mij geadviseerd om mijn dochtertje overdag op een voedingskussen te leggen zodat ze in een knus holletje ligt. Maar nu heb ik het idd gedaan maar vraag ik me af: Is dit dan wel een goede houding voor haar rug? Volgens mij ligt ze nu hetzelfde als in de maxi cosi. Daarin mag ze toch ook niet langer dan 2uur liggen en dit moet ze dan de hele dag. Ze vind het ook niet echt fijn en ik denk er sterk over om er nu al mee te stoppen. Mijn vraag is nu:Mag ik haar zo wel wegleggen en wat heeft dit nu voor effect op haar voorkeurshouding want ze ligt nu hetzelfde als dat ze op bed ligt alleen heel erg ingezakt. Sorry voor mijn lange verhaal maar ik wilde het toch even vragen aan een andere deskundige.
Hoi, Zou je mij wat exacter kunnen omschrijven hoe ze dan in het voedingskussen ligt? Er zijn namelijk verschillende manieren om je kleintje "knus" erin te leggen. Misschien dat ik er dan iets meer over kan zeggen. Wat betreft de voorkeurshouding neem ik aan dat je bedoelt dat je dochter steeds één kant op wil kijken. Ik weet niet of je deze tips al hebt geprobeert, maar hier volgen er wat. * geef de voeding eens vanuit een andere houding Bv heb je verschillende houdingen, flesjes kan je nu eens met je andere hand geven * stimuleer met bijvb. speeltjes de andere kant. benader haar ook van de niet voorkeurs-kant. dus zoerg dat geluid/prikkels van verschillende kanten komen * verschoon haar andersom zodat ze met de niet voorkeurs houding naar jou moet kijken. * het is ook niet verkeerd om haar onder toezicht elke dag eventjes op de buik te leggen Ilja