Hallo meiden, Mijn dochter is al bijna een jaar en had de eerste levensmaanden geen echte voorkeurshouding.nu valt het me al een paar maand op dat ze telkens op haar rechterhoofd ligt.naar het licht toe.heb haar bed al andersom opgemaakt,dit helpt niet.als ze slaapt probeer ik dr hoofd bij te draaien,maar ze draait m automatisch terug. Ik zie niet een echte afplatting aan dr rechterkant,wel is ze er veel kaler dan links...hebben jullie tips hoe ze ook op links kan gaan slapen? Moet ik bv naar een osteopaat bv om het ,los' te maken links of is dit heel gek? Of bv ietsnaast dr rechterkant leggen zodat ze wel naar links moet draaien? Of is de voorkeur op deze leeftijd niet meer zo erg? ben benieuwd naar jullie tips en of ervaringen! Mijn dank is groot... Groetjes lisa
Het maakt voor een evt afplatting niet meer uit want hoofdje is nu dusdanig uitgehard dat ze die niet meer zal krijgen. Als ze overdag verder goed beweegt en niet 1 kant op kijkt zou ik het zo laten. Ik zie ons zoontje ook niet steeds slapen en kan goed dat hij dit ook zou doen (ik ga hem niet steeds controleren als hij slaapt maar zie hem weer als hij wakker is) maar dat ik het niet weet. Hij heeft geen afplatting en kijkt als hij wakker is beide kanten op dus het zal wel loslopen denk ik dan.
Volgens mij kan haar hoofd niet meer afplatten. Zoals gezegd door de voorgangers. Je ligt toch zelf in 1 bepaalde houding het lekkerst? Die kleintjes dus ook. Hier een dochter die op haar buik, kont omhoog, hoofd tussen haar knuffels en gezicht naar beneden en doekjes in de hand slaapt...
haha ok bedankt voor jullie reacties meiden! dan maak ik me maar niet meer zo druk ze moet namelijk binnenkort ook naar de oogarts ivm oogafwijking en ik dacht, straks heeft dit nog met elkaar te maken ofzo?