Inentingen verplicht bij cons bureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krokus, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Ben je verplicht om de inentingen bij het consultatiebureau te laten doen. Of kan het ook gewoon bij de huisarts?

Groetjes,

Krokus

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Je kan het niet bij de huisarts laten doen, maar het is niet verplicht.

Je kan er dus voor kiezen je kindje niet in te enten

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik wil mijn kind wel laten inenten maar niet bij het consultatiebureau. Had gehoopt dat een andere arts het kon doen.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je zou even je huisarts moeten bellen, sommige doen het namelijk wel. Maar mag ik vragen waarom je niet wil laten enten bij het cb?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Volgens mij kan het wel bij de HA, maar dot wordt niet vergoed door de verzekering. Dacht ik hoor. Als ik jou was, zou ik even contact met je HA opnemen!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb hier eens op het forum gelezen dat als je het bij je ha laat doen dat je het dan zelf moet betalen.

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    de huisarts doet het ip niet
    het rijksvaccinatie programma gaat uit van vergoeding als het bij het cb gebeurd
    maar je kan ook alleen voor de vaccinaties naar het cb

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    onze ha heeft een eigen cb ... dus hier doet de ha het gewoon. weet niets van extra kosten ... ik zou je ha ff bellen ...

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    entingen via huisarts worden niet vergoed idd
    ik heb t uitgezocht en helaas... er lijkt geen manier te zijn om het dan toch vergoed te krijgen. je kunt idd ook alleen naar t cb voor entingen, maarja, moet je nogsteeds naar t cb... (ik zit met hetzelfde)

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wat is het probleem dan van het CB voor je entingen?

Stel dat je niets met het CB hebt, kun je er ook alleen heengaan voor de inentingen hoor. Sla je de rest gewoon over.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    degene die bij ons cb de entingen zet, doet dat niet op een fijne manier. heb al 3x gezien hoe ze niet alle lucht uit de spuit haalde bijvoorbeeld, of niet de moeite neemt om het ff rustig aan in te spuiten, t moet altijd snelsnel en ze is dan heel ongeduldig met t kindje. tis ook niet iemand die zich daarop laat aanspreken en het de volgende keer op een prettigere manier doet.
    das voor mij de reden dat ik ook alleen enten op het cb niet fijn vind.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ent altijd dezelfde dan? Bij ons is het de ene keer de wijkverpleegkundige en de andere keer de arts. Misschien dat iemand anders kan enten? Of dat je naar een ander CB gaat?

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bij ons doet altijd de verpleegkundige het, altijd dezelfde helaas :( ik ben idd wel bezig om geregeld te krijgen dat ik naar een andere lokatie mag maar dat is nog niet zo eenvoudig, ze doen erg lastig.

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Toevallig onlangs hetzelfd uitgezocht idd, door de huisarts is het dus niet vergoed.

Ik had zo'n irritante wijkverpleegkundige en ben geswitched, ik heb nu een heel leuk mens :)

Een voordeel, dat stomme mens had ook langsgekomen als deze baby geboren is, en dat is nu ook gelijk aangepast naar die andere.

Gewoon vragen naar een andere arts of wijkverpleegkundige hoor, kan heus wel, anders de overkoepelende organisatie bellen, heb ik hier ook gedaan.

15. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik heb ook aangegeven dat ik niet wenste door 1 arts hier op het bureau uberhaupt aangesproken te worden mijn god wat is dat een naar mens zeg.

Tycho kreeg de 14 maanden spuit van haar en hij is er 3 weken agressief van geweest en hij durft opeens niet meer in vreemde "hokjes" ruimtes te komen het is alweer een paar maanden geleden maar nog krijg ik hem niet mee hij zegt nee mama niet au niet au.

Laat dat mens nou net bij me op kraamvisite komen, me man heb haar vriendelijk de deur gewezen hihi....

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@jalea: hier werken de wijkverpleegsters elk een vaste dag op het cb
    vind je er eentje niet aardig.. dan ga je dus in het vervolg niet meer op die dag (zo heb ik iets tegen de donderdag.. en ga het liefst op woensdag)

misschien is zoiets ook bij jullie wel te regelen?

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb gisteren mijn huisarts gebeld maar die doet het blijkbaar niet. Nu word ik dus verplicht om naar het cb te gaan en dit wil ik gewoon niet. Uit principe. Ik ga het ziekenhuis maar es bellen om te vragen of een kinderarts het doet ofzo en anders wordt er niet geent. Ik ben eigenlijk tegen het niet inenten van kinderen maar ze laten me nu geen keuze op deze manier.

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Maar ik snap niet zo goed waarom je dan niet gewoon naar het cb gaat voor de entingen? Ja uit principe zeg je, maar hoezo dan? Je kunt toch alleen gaan voor de inentingen?

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nou het zit dus zo. Ik heb nog een zoontje van vier, die zit al op school. Het cb was altijd hier bij ons in het dorp, nu krijgen ze een andere locatie hier in het dorp maar de gemeente wil nog niet bouwen, hierdoor moeten we nu naar een dorp wat 20 km verderop ligt. Ik heb het geluk dat wij twee auto's hebben, maar er zijn genoeg moeders hier in het dorp dit dat niet hebben. Plus nu moet ik dus altijd opvang regelen voor mijn zoontje omdat ik het niet red in een ochtend of middag om Helin naar het cb te brengen, het loopt daar namelijk standaard een uur uit. Zelfs als je als eerste aan de beurt bent. Dus nu heb ik maandag 30 juni een afspraak om 10.45, mijn zoontje moet ik om 1200 uur halen. Dit ga ik dus al niet halen en moet ik iemand vragen die mijn zoontje op kan vangen. Nou daar heb ik gewoon geen zin in. Ik wil de kinderwagen kunnen pakken en te voet naar het cb kunnen, zoals het altijd ging.

Een andere heel belangrijke reden is dat ze bij het cb hier helemaal niet kundig zijn. Medisch gezien niet en sociaal gezien ook niet. Ze doen maar wat. Ik ga in ieder geval een klacht indienen.

20. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Maar als het niet anders kan dan alleen daar, dan probeer je toch opvang te regelen, ik bedoel het is eens in de zoveel weken , en het is toch heel belangrijk die inentingen dacht ik zo, en ze mogen niet zomaar prikken als ze geen ervarng hebben ;)

Deel Deze Pagina