Hoor hier altijd enorm veel negatieve berichten over het consultatiebureau. Heb zelf die ervaring absoluut niet! Lieve verpleegkundige, fijne nuchtere arts. Er word me niks opgedrongen alleen geadviseerd. Wat ik nuttig vind neem ik mee, het andere niet. En toen onze kleine n het begin veel huilde heb ik super tips gehad en veel steun. Is dit zo speciaal, of zijn er meer met deze ervaring?
Bij mij op het consultatiebureau werken ook hele aardige mensen hoor, alleen sluiten hun adviezen niet aan bij hoe wij denken over opvoeden en omgang met baby's.
Het is denk ik heel verschillend. Ik heb ook een heel fijn consultatiebureau. Ze zijn erg vriendelijk en als ik zeg ik doe dit zo en zo dan is dat prima. Terwijl ik weer van anderen hoor dat ze er niets mee kunnen.
hier ook een leuke consultatiebureau, die vrouw wat hem weegt doet ook echt alsof ze dylan kent terwijl ze weet ik veel hoeveel babys per maand ziet ik krijg alleen maar te horen van dat dylan een hele vriendelijke is en dat ikzelf ook zeer relax ben en dat ze dat aan hem merken verder, heb ik nooit om raad gevraagd, of toch niet echt, ik meld hun wat ik heb veranderd en waarom en dat is goed voor hun de ene keer dat ik om raad vroeg was over beginnen met vast voedsel maar toen kreeg ik een formuliertje in mn handen geduwd dus tja,...ik wist zelf al meer door google en dit forum de verpleegster is vriendelijk maar weet denk ik niet zo extreem veel de dokters die ik heb gehad waren zeer vriendelijk, had ik een goed gevoel bij die vrouw wat hem weegt en meet is ook heel erg vriendelijk dus over het algemeen ben ik tevreden maar door dit forum heb ik wel altijd angst om te gaan geen consultatiebureau maar wij hebben ook een fysiotherapeute en dat is een extreem vriendelijke lieve vrouw! ik belde haar vandaag omdat ik me iets afvroeg, ze is vandaag onmiddellijk nog komen kijken terwijl we maandag zoiezo een afspraak hebben die ook nog doorgaat
Hier ook in den haag hanneburglaan een goede ervaringen. Ze namen onze klacht van huilen en niet slapen goed aan en hebben niet gelijk gezegt dat het kraampjes zijn. Belden vaak per week en kwamen aan huis om te kijken hoe ze slaapt en regelmaat aanleren. Hun advizen zijn altijd welkom we luisteren en dan kijken wat beste bij ons past. Ze verplichten niks en als we vertelen dat we het anders doen dan zeggen ze: dat is toch goed, als het maar voor jullie goed is. Ook kijken ze naar wat je meemaakt als ouder en willen vooral dat jij rust vindt en te tevreden bent. Dus tot nu toe positief.
Ik heb ook weinig klachten gehad. Nu waren wij het eerste jaar ook bij de kinderarts en gingen ze dus weinig op zijn "problemen" als prematuur in omdat de kinderarts daar naar keek. Wel hebben ze ons meteen serieus genomen met zijn reflux klachten, terwijl de kinderarts eerst nutriton voorschreef (dat werkte dus niet...). Maar het scheelt ook echt welke persoon je voor je had! Verder ook geen advies gevraagd over bv of slapen, dus ik weet niet welke mening ze daar over hebben.
ik vind ze opzich ook heel fijn, maar ze zijn steeds onduidelijk over hoe of wat. mijn dochter groeide bijvoorbeeld erg hard, maar dronk weinig melk..wilde ze eerst dat de flessen omhoog gingen, doe ik ze omhoog is t weer niet goed. Dan is ze weer te ''dik'' dan weer te ''dun''.. dus doe het nu lekker op mijn eigen manier, ja,nee en amen
Hier ook geen problemen... Maar ik vraag ook nooit om advies... Gewoon omdt ik vind dat ik het goed doe... Mn zoontje is altijd vrolijk (sorry als dit heel erg uit de hoogte klinkt.. Is niet zo bedoeld) Dus ook geen idee hoe hun tegen bepaalde dingen aankijken ofzo... Ik sta altijd binnen 5 min weer buiten..
Hier ook een super consultatiebureau! Natuurlijk sluiten niet al hun adviezen aan bij mijn opvoeding, maar dat leg ik dan gewoon naast me neer. Ze komen natuurlijk ook met goede adviezen. Hun weten dat 't niet zo lekker ging met mij na de bevalling (depressie), dus toen vroegen ze ook telkens hoe het met mij ging, de wijkverpleegkundige belde mij af en toe en nja gewoon super aardig
Hier ook een goed consultatiebureau. Heb dan nog nooit echt iets gehad waarvoor ik advies moest hebben maar de standaard vraagjes heb ik altijd wel wat aan en ze dringen ook nooit iets op ofzo....
Ik heb er ook aan gedacht een dergelijk topic te openen. Vanwege prematuriteit heb ik er niet veel mee te maken, omdat we ook in ziekenhuis voor controle komen, maar de verpleegkundige is echt heel aardig en betrokken. Nadat ze mee 1 keer had gezien herkende ze me ook. Ik krijg goede adviezen en ze is helemaal niet dwingend. Heb paar keer kleine vraag gehad en dan mag ik haar gewoon mailtje sturen. S En ze is best wel pro bv,dat is ook wel eens anders lees ik hier vaak
Hier ondertussen 3 kinderen rijker en alleen maar positieve ervaringen.Ook juist met de BV hele goede ervaringen en ze hanteren wel degelijk de curves van de BV. Nooit gezeur oid.Ze zijn altijd heel relaxt.Ik vind het altijd een leuk uitje haha
Ik ga hier ook voor de gezelligheid haha Vooral de verpleegkundige vind ik erg aardig. Meestal is het gewoon een gezellig praatje. Vraag ook niet om advise en krijg die ook niet ongevraagd. En hoewel ik in sommige dingen afwijk, bijv. aangepast vaccineren, wordt er met me meegedacht. Maar ook dingen als buikslapen etc kan ik prima benoemen.
Hier ook zeer goede ervaringen. Ze zijn heel vriendelijk, kunnen mijn vragen goed beantwoorden en denken ook goed mee. Ook geven ze vaak aan dat ze slechts adviezen verstrekken en dat wij als ouders het voor het zeggen hebben. De kinderarts is lekker nuchter en ook nog eens heel erg grappig. Dat is wel fijn als je toch af en toe wat zenuwachtig bent voor prikken e.d.
Hier ook goede ervaringen met ons consultatiebureau! Gelukkig...nu doe ik ook gewoon wat ik wil, maar krijg zeker goede tips!
Hier ook een fijn cb. En anders doe ik toch lekker wat ik zelf wil en denk wat het beste is voor mijn meisje. Ik mocht met 4 maand wel fruit geven. Heb gezegd dat ik wacht tot 6 maand en tot dan exclusief bv geef en daarna start met rapley. Was helemaal goed. Waren hun voorstander van.
Ik heb ook een fijn CB! Krijg altijd goede adviezen. Natuurlijk sluiten ze niet allemaal aan bij onze ideeën, maar ook dat zeggen ze erbij Voornaamste is dat jij je ergens prettig bij voelt.
Hier op het cb vinden ze E. altijd erg lief en vrolijk (ze is echt ook altijd vrolijk en lacht naar iedereen) Ik zeg ja en amen op alles. Bij het uitbakeren zei de ka dat we haar anderhalf uur konden laten huilen, dan was ze er doorheen en zou ze de doek niet meer nodig hebben. Een week later was ze er inderdaad vanaf.... maar wel op onze eigen manier. De ka is erg van de adviezen en tips maar deze tip.. nee echt niet. Nooit aan begonnen.