Voorkeurshouding naar rechts duidelijk te zien/merken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Nicolevh, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevh

Nicolevh Actief lid

9 mei 2010
    179
    0
    0
    zaandam
    Hallo,

Ben nou al een tijdje bezig om haar voorkeurshouding naar rechts te minderen, durfde eerst haar niet met een rolletje achter dr rug een beetje naar links toe te leggen. Nu doe ik dat wel en dat helpt, waar ze eerst gewoon iedere keer haar hoofdje terug draaide naar rechts, blijft ze nu zo liggen. Ik leg haar op mn rechterarm neer en geef dus met links voeding, zodat ze dus naar links kijkt. Ik leg haar op dr buikje en merk ook zeker dat haar nekspieren steeds sterker worden.
    Maar nou is het dus al zo, dat de rechterkant van haar hoofdje platter is dan links. Ik merk het duidelijk, anderen zien het minder zeggen ze, maar ze heeft dan ook wel een flink bos haar. Klopt het nu dat dat nooit meer goed zal komen, in de zin dat het dus altijd veel platter zal zijn? Of zal het nu toch wel helpen dat ze nu wel naar meer naar de linkerkant ligt?

Alvast bedankt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Zeker zal het helpen dat je zorgt dat het meer naar de linkerkant kijkt. Het is geen verloren zaak.

Waar je wel op moet letten is inderdaad dat de nekspieren sterk worden, zodat ze het zelf kan. Een mobiel boven bed of box is ook niet zo handig. Haal die af en toe weg en zorg dat er aan de zijkanten iets leuks te zien is. Andersom oppakken is ook beter. Je kunt daar een filmpje over vinden op youtube onder "oppakken baby". Als je twijfelt is het raadzaam naar een osteopaat te gaan of kinderfysiotherapeut. Die zal je tips geven om het in goede banen te leiden.

Het kan ook dat ze last heeft van haar nek, waardoor ze niet goed haar hoofd kan draaien. Hoe is de bevalling gegaan?

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina