help ik heb een huilbaby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik weet niet wat ik moet doen, probeer een strak ritme te geven aan alles maar het lukt niet.

Ze huilt om alles, als ze zich verveeld, als ze aandacht wil, als ze iets niet voor elkaar krijgt of omdat ze simpelweg haar zin wil hebben.

En nu denk je, ja dat doen alle babies. maar die huilen niet de hele dag door.

ze kan zich geen seconde zelf vermaken, ze wil als ze wakker is het liefst elke seconde bezig gehouden worden. Mij lukt dat niet, ik doe het in mn eentje en er moet nog meer gedaan worden hier.

en ik heb een strak ritme en ik merk ook als ze naar mn moeder is geweest ( die zich daar domweg niet aan houdt) dat ze helemaal overprikkeld terug komt, dan ben ik weer een dag bezig om het goed te maken soms 2 dagen. en huilen huilen.

en nu ben ik heel erg ziek, heb een keelontsteking met een prop waardoor ik niet tegen Romy kan praten ik kan niet meer babbelen niet meer voorlezen enzo en daar baal ik van. heb opgezette klieren in mn nek, mijn oren zijn ontstoken en links is helemaal kapot aan het gaan door de ontsteking, ik heb hoge koorts en ze denken ook pheiffer...

ik trek een huilende baby niet meer, ik wende eraan maar ik vind het nu TE. ik heb mezelf altijd wijs gemaakt: komkom ze is nog zo klein ze wil gewoon graag bij je zijn.

maar zometeen is ze een half jaar en wil ze het nog steeds, of zometeen krijg ik er misschien een 2e erbij als mn vriend en ik gaan samenwonen en dan kan ik haar ook niet die aandacht geven...

En als ze in dat ritme zit gaat het redelijk, wordt ze uit dat ritme gehaald gaat het die dag SUPER want dan krijgt ze haar zin maar dan heb ik haar de dag erna dubbel zo hard terug omdat ze dat ritme nodig heeft. Ik wil haar perse bij mij hebben nu omdat mensen zich gewoon niet aan mijn ritme (kunnen) houden...

wat moet ik doen? ik kan zo'n baby niet aan nu ik zo ziek ben.

2. je zult dan toch een keus moeten maken, want er zal toch voor je meisje gezorgd moeten worden!

of zelf voor haar zorgen en je ziek zijn een beetje opzij zetten.

of haar toch bij een ander laten zijn, en zelf lekker even goed slapen.

Je meisje is er nou eenmaal, ook als je ziek bent.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    helemaal met ninien eens

en dan toch maar een iets losser ritme, wij hebben opzich ook wel een strak ritme, maar wel een waar iedereen zich aan kan houden en niet zo strak! een kind moet ook kunnen ademen!

4. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    nouja zo strak is het niet.

smorgens vanaf half 6 krijgt ze de fles, het ligt eraan wanneer ze wakker wordt. na de fles slapen. tot ze wakker wordt dan spelen tot het tijd is voor de volgende fles na de fles slapen tot ze wakker word dan is het tijd voor een wandelingetje buiten, dan verhaaltje voorlezen, fles en slapen daarna als ze wakker wordt spelen, rond 8 a 9 uur ni bad daarna fles en dan de nacht in.

tussen 1 en 3 (ligt eraan wanneer ze wakker is) krijgt ze fruithapje en 's avonds als ze wakker is rond etenstijd krijgt ze een groentehap.

is dit te strak?

voor haar werkt het, normaal had ik enorme moeite om haar in slaap te krijgen nu weet ze dat ze na de fles gaat slapen en wordt ze rustig tijdens de fles om vervolgens als ze in haar bedje ligt (meestal) zonder te protesteren gaat slapen.

Maar als iemand zich daar niet aan houdt denkt ze jeeeej en heb ik de problemen hier als ze terug komt en hoe langer ze weg is hoe langer het duurt voor ze weer terug is in haar ritme.

en waarom kan ze nog niet alleen spelen? zodra ik wegloop gaat ze huilen, ik kan toch niet bij de box blijven staan...

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik nam de kleine overal mee naartoe in de maxicosi. in de keuken, boven. meestal was het dan wel goed, omdat ze je dan kunnen zien.
    waar ik heel veel aan heb gehad is een maxi swing. dat is een schommel die ook in ligstand kan, onze uk werd daar zo rustig in, heerlijk.

het zelf vermaken komt vanzelf wel, maar daar heb je nu weinig aan. nu je zelf niet lekker bent.

ik sluit me aan bij mijn voorgangers, er moet toch voor je meisje gezorgd worden.

groetjes, Miranda

6. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ze kan me zien vanuit de box dat is juist het probleem, als ze me helemaal niet ziet gaat het soms goed, en dan kijk ik even bij dr en dan zet ze het weer op een brullen...

Ik zorg wel goed voor haar hoor alleen van het voorlezen komt nu niets terrecht. ik nurie als ik haar eten geef en kan lachen met haar zonder iets te zeggen dus plezier maken we wel en wandelen kan natuurlijk altijd! dus het zorgen voor komt wel goed.

Ik merk alleen nu ineens dat ik gewoon een baby heb die enorm veel huilt wat niet normaal is. gewoon puur om aandacht want als ze pijn heeft rollen er ten eerste tranen over dr wangen en ten tweede klinkt dat heel anders. dit is puur als aandacht of verveling ofzo

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Je ritme lijkt me hardstikke goed hoor! Niet te strak, maar gewoon duidelijkheid. En ik kan me ook voorstellen dat je het nu jezelf even helemaal niet lekker bent, er even helemaal doorheen zit. Ziek zijn nu je ineens een kind hebt, is inderdaad even wat anders dan vroeger, helaas niet meer lekker in je bed uitzieken, maar er moet inderdaad nu ook voor je kleintje gezorgd worden.

Kan de vader van je kindje je niet helpen nu? En anders eventueel toch even naar oma of oppas, zodat jij er weer bovenop kan komen?

En dan over dat huilen, heb je al aan een osteopaat gedacht? Zelf geloof ik dat kindjes nooit echt zomaar huilen, tuurlijk kan een kind om 'aandacht' huilen, maar vaak bij die hele jonge kindjes is er toch vaak ergens wel een reden. Een osteopaat kan bij heel veel klachten werkzaam zijn. Al haar spiertjes worden nagekeken. Soms kan er ergens een zenuw klem zitten of iets anders kleins, waar je kindje toch erg veel last van heeft. Google maar eens, dan lees je veel positieve verhalen hierover.

Ik wil je veel sterkte wensen, dat je maar gauw beter mag worden en dat je kleine meisje ook maar snel lekker in haar velletje komt te zitten!

Liefs Snoozie

8. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    al bij de osteopaat geweest. bij 2 verschillende. ze mompelde maar wat en ik moest steeds terug komen en ze wilde onderzoeken en ik moest oefeningen doen die nergens op sloegen.

als je het mij vraagt geldklopperij. ze moeten er na 4 behandelijken echt wel achter zijn wat ze heeft hoor! het koste me 85 euro per behandelijk en dat moet ik zelf oplappen, geen verzekering die dat dekt voor me.

toen naar een andere arts speciaal voor kiss-kids. Die wilde ook een herhaalafspraak om meer te bekijken en toen voelde ik al meteen nattigheid, zo begon die adnere ook dus toen ben ik gestopt.

Ik wil best naar een arts als het haar helpt maar het hielp haar niet het hiep alleen mn portomonee dunner te maken... en als ik geen vooruitgang zie dan vind ik het m'n geld niet waard.

9. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

oh, balen dat jij er een slechte ervaring mee hebt, omdat ik zoveel positieve verhalen hierover lees en zelf ook erg tevreden erover was....ja dan is het moeilijk bij wie je dan nog moet aankloppen...lastig hoor...

10. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ja idd de huisarts zegt alle babies huilen ze kunnen nou eenmaal niet praten.

tsja duuhh zover was ik ook maar dat betekend niet dat er niets aan de hand is...?

En ik heb nu al 3 afspraken met het CB gehad waarvan ik alle 3 een andere arts had... kreeg ook 3 verschillende adviezen die niet hielpen...

nu gaat het trouwens ineens goed, ze speelt al een half uur zelf en heeft 1 keer gemopperd. daarintegen hebben we wel hele erge ruzie gemaakt voor ze sliep (ik ga dan altijd tegen haar praten zo van: nee ik vind dit niet grappig je moet gewoon gaan slapen, alle babies slapen en ik ga je er toch niet meer uithalen enz enz...) want zodra ik boven het bedje hang krijg ik een lach en ga ik weg, zet ze het op een krijssen.

naja toen mevrouw eenmaal sliep werd ze 1 keer wakker gelijk pink erin en ze sliep weer en daarna werd ze heel vrolijk wakker, spelend in dr bedje. toen heb ik haar in de box gelegd waar ze nu verder speelt...

het is ook raar dat ze het smorgens dus wel kan... ze is enorm hongerig maar smorgens krijg je er met moeite 100ml in en wil ze alleen maar in dr bed spelen, soms wel anderhalf uur lang...

en smiddags drinkt ze elke 4 uur de 200 ml heel snel leeg en er gaat 200gr fruithap in en 125 groente... en alleen zijn gaat spontaan ineens niet meer...

11. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik denk dat je ritme juist goed is. ik vraag me alleen af wanneer ze dan zo huilt? mijn dochter was en is ook vrij moeilijk. ze is nu dik 1 en ik zit nog de halve dag ij dr op de grond te spelen. toen amy zo klein was als jouw kleintje sleepte ik haar idd ook mee als ik iets ging doen, dat was de enige oplossing om dr rustig te houden. maar ze huilt savonds en snachts dus nirt en ze slaapt wel goed? das op zich al heel fijn! kleintjes kunnen zichzelf nu helemaal nog niet echt vermaken. ik zoudr ff een dagje wegbrengen zodat je ff op adem kan komen of je vriend idd vragen.

12. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Mijn vriend is het weekend weg die heeft een bespreking aan de andere kant van t land...

Ja in de ochtend is ze vrij makkelijk en snachts heeft ze tegenwoordig weer ineens aandacht nodig, meestal krijg ik haar weer in slaap met de beruchte pink maar soms geef ik haar dan toch even 100ml als ze echt honger heeft. meestal zijn het boze dromen.

ik merk ook dat als ik naast haar slaap dat ze stil is snachts en als ik appart slaap, ze snachts soms wel 4 keer wakker word...

's avonds varieert het. soms is ze mak en weet ze dat ze de nacht in gaat, en soms wil ze dat niet want dan gaan de lichten uit en moet ze dus gaan slapen en dan gaat mamma weg en protesteerd ze enorm. dus dat varieert nog heel erg maar het echte probleem is in de middag overdag. dan wil ze niets alleen alleen maar bij mamma.

heb een nieuwe kinderwagen de buzz dus ze zit naar mij toe met haar koppie. andersom wil ze ook nog niet...

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    vind ze het misschien leuk om op een kleed op de grond te liggen, ipv in de box. mijn zoontje is nu ruim 11 maanden en hij zit er nog steeds niet langer dan 10 minuten in. op de grond vond hij toen wel leuk.

de 19 weken sprong komt er ook aan bij je meisje, die was hier ook heel heftig, dus misschien heeft ze daar wel last van, dan willen ze alleen maar bij mama zijn.

misschien heeft iemand hier op het forum wel goede ervaringen met een ostheopaat bij jou in de buurt.

groetjes, Miranda

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

hoi,

ik zou haar toch af en toe maar laten brullen dan, maar voor de momenten dat je dat even niet wilt, zou je aan een draagzak kunnen denken. Ik heb zelf de combi-cotti en daarmee kan ik nog een boel in huis doen, terwijl Thirza in de zal ligt te slapen, (buikje tegen buik).
    verder denk ik toch ook aan een sprongetje, tenzij dit al een hele tijd zo is... maar als het vooral weer van de laatste tijd is: 19-weken-sprong!

15. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    niet lullig bedoeld hoor, maar ik zou haar er niet aan wennen om snachts naast dr te gaan ligge, ben bang dt je daar nooit meer afkomt. wel moeilijk dat je alles alleen moet doen. en soms is mama zijn gewoon heel zwaar. maar ook het mooiste wat je kan overkomen probeer de positieve dingen ook voor ogen te houden. anders raak je in zon negatieve circeltje.

16. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik lig thuis met haar op een kamertje van 1,5 bij 1,5 haha dus kan niet anders. krijg geen urgentie :oops: Bij mn vriend ligt ze op een eigen kamertje maar ook daar is het erg klein en kunnen we niet met zn 3e wonen...

@ Rozemarijke: Ja ik heb de babyBjorn met extra ruggensteun maar deze is volgens mij te groot voor mij (ben maar een klein dun meisje haha) en hij doet heel erg zeer aan mn schouders na een tijdje. de normale al helemaal... dus dat doe ik soms wel maar niet te lang.

Deel Deze Pagina